Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 22:58
  #925
Medlem
sneervs avatar
Gillar mina airpods som fan men skulle nog inte ha köpt dom. Gillar inte när folk kollar på mig och har man airpods på sig så kollar alla för ser väl lite lustigt ut antar jag. För nån vecka sen börja en tattare skratta och peka på mig..

Älskar hur dom funkar och laddnings saken men fan, hur ska dom designa dom för att folk ska sluta glo?

Vet att man inte ska bry sig vad andra tycker men har man social fobi så kan man inte hjälpa det så var som sagt inte bästa köpet i det avseendet.
Citera
2018-07-21, 05:01
  #926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Gillar mina airpods som fan men skulle nog inte ha köpt dom. Gillar inte när folk kollar på mig och har man airpods på sig så kollar alla för ser väl lite lustigt ut antar jag. För nån vecka sen börja en tattare skratta och peka på mig..

Älskar hur dom funkar och laddnings saken men fan, hur ska dom designa dom för att folk ska sluta glo?

Vet att man inte ska bry sig vad andra tycker men har man social fobi så kan man inte hjälpa det så var som sagt inte bästa köpet i det avseendet.

Som du själv säger så ska du helt enkelt inte bry dig. Fär oavsett vad du köper, inom vilken gren som helst, så är det ju så att det alltid kommer att finnas folk som tycker ditt val är töntigt, att det du valt är fult etc etc etc.

Samtidigt är det så att allt som är nytt och kan upplevas som annorlunda och sticka ut ur mängden, efter ett tag ändå sjunker in i den grå massan när det blir mer vanligt, när folk vant sig lite mer.

Jag reagerade också på dessa AirPods i början, av två orsaker. Den ena för att jag helt enkelt är Apple-intresserad, teknikintresserad, och kände till dessa lurar, och därmed nyfiken på dem när jag såg dem live i början. Den andra för att det kan se lite lustiga och ovanliga ur ja. Men är vi ärliga nu så är ju skillnaden mot vanliga EarPods egentligen minimal, då de bara är lite tjockare i skaftet för att få plats med batterier och annat, och saknar kabeln. Och nu när man ser folk flera gånger dagligen med AirPods så tänker i alla fall inte jag mer på det, jag noterar att nån har sådana men inte mer.

Och inte fan ser det väl bättre ut att ha sladdar hänga o trassla från öronen ner över feja och hals...

Så, sluta bry dig och skit i andra och njut av dina lurar och de fördelar de ger. Och låt andra brottas själva med sin avundsjuka, ogillande, nyfikenhet eller hat.
Citera
2018-07-21, 13:33
  #927
Medlem
Tja kollar man linustechtips apple video på youtube så ser man kanske varför folk haft den här uppfattningen om dem för dom tar ju HUTLÖSA jävla priser för viss hårdvara och tjänster... etc.
Citera
2018-07-21, 14:17
  #928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Tja kollar man linustechtips apple video på youtube så ser man kanske varför folk haft den här uppfattningen om dem för dom tar ju HUTLÖSA jävla priser för viss hårdvara och tjänster... etc.


Ja, Apples produkter har ofta en högre prislapp än konkurrenterna. Men det är inte alltid så hutlöst som det påstås. Ofta jämför lite knasigt. Men de flesta premiumprodukter har högre priser, det kan kosta en hel det mer för det lilla extra.
Citera
2018-07-21, 15:17
  #929
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
det är faktist precis tvärt om - hur kan företag som HP och Lenovo år efter år förnedra sig genom att sälja sina konsumentdatorer med en marginal på i princip ingenting (runt 120 spänn)? En obefintlig marginal som måste täckas med hiskeliga överpriser på det du tror är "25.000 hårdvara-datorer"....
Därför att man till skillnad från Apple erbjuder kvalitet. God kvalitet säljer stor kvantitet, och det är konsumenten som blir vinnaren. Inte för att Apple har direkt dålig kvalitet, men någonstans måste man ställa det i proportion till priset. Ju högre vinstmarginal, desto mer lurad blir du som konsument. Någonstans måste det sparas in, och vad väljer Apple att spara in på? Det överlägset viktigaste i en dator: hårdvaran. Apple skulle aldrig kunna tillverka datorer med samma kvalitet som HP och IBM till samma priser, detta har visat sig sedan 80-talet, vilket medför att det bara är du som konsument som blir lurad av att köpa Apple i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Läs och begrunda hur otroligt lurad du är i din fantasivärld av vanföreställningar... Vad du fortfarande inte begriper att saker styrs av pengar. INGEN ger bort saker gratis - utom konsumentdatorer - även om du verkar tror det.


https://www.theguardian.com/technolo...novo-asus-acer
Det är snarare du som har vanföreställningar och drar iDiotin till sin yttersta spets. Med din anti-logik kan inte kvalitet längre mätas med pengar (som Applesekten pådyvlat som standardargument i årtionden), utan genom företagets vinstmarginaler. Förstår du helt seriöst inte hur jävla efterblivet det låter?

Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Nej, du bryr dig inte. Du tycker att det du använder och det du tycker är bäst även andra ska tycka och om dom inte gör det, så är dom korkade. Trångsynthet kallas det.


Ingen bryr sig om vad du använder för OS eller dator så skit du i vad andra använder med då. Så enkelt är det. Det är inte så att någon här kommer "Oj jävlar han har ju helt rätt denna personen, hans åsikt kommer förändra allt". Speciellt inte när du försöker med att fördumma och inte komma med några sakliga argument för varför. Du kommer aldrig få någon att lyssna på dig med den argumentationen du för. Precis som du med största säkerhet inte lyssnat på någon som fört en liknande argumentation om någon sagt att du är korkad för du lägger pengar på vad du nu lägger pengar på.

Apple fanboy hit och dit, det är ju så gammalt. Du är ju snarare en windows fanboy isåfall för den i denna diskussion som är trångsynt och inte kan föra en vettig diskussion är ju du. Undra vem det är som är indoktrinerad egentligen?

Det skulle inte ens förvåna mig om du aldrig ens använt en dator från Apple längre än någon timme, om ens det.

Ha det gött
Jag börjar med att notera att du vinkade av mig redan i föregående inlägg, Salmiak, intressant att du inte kunde låta bli att svara ändå

Konservativt trångsynt kan jag absolut hålla med om att jag är, mest för att jag är motståndare till mainstreamsamhället. Jag bojkottar t ex Windows 10, Mac OS och Linux huvudsakligen för att jag inte trivs med något av operativen ifråga. Jag är även motståndare till vänsterfeminism, hbtq, modern bildesign, handikappad skitmusik, anglicism och annan degenererad mainstreamskit. Det är trots allt min arbetsmiljö och levnadsstandard det handlar om. Likaledes ställer jag mig ofta frågande till idioter som skall köpa nytt hela tiden, inte för att det är bättre, utan bara för det är nytt. Jag trivs nog bra med Windows 7 och Android, även om steget från Vista till 7 blev lite kontroversiellt (totalt emot mainstreamuppfattningen att Vista och Me skulle vara dåligt, där jag också frågat folk sedan decennieskiftet vad som skulle vara sämre med Vista än Win7, och ännu inte fått något svar på frågan) och har alltid skapat mig en holistisk världsåskådning i enlighet med principen don't fix what ain't broken.

Anledningen till att jag stannar här i tråden, trots att ni iFaggots ständigt bevisar att ni indoktrinerat er långt bortom räddning och man hela tiden tappar hoppet för er, är på grund av min irritation över Applepropagandan och faktoiderna ni okunniga iDioter hela tiden sprider över internet. Det är viktigt att avfärda det nätverk av skit ni desperat försöker upprätthålla genom sedvanlig logik och vetenskaplig fakta. Tyvärr är det ju så att de flesta emotionella Applefjortisar inte köper efter hjärnan, men alla som har ett logiskt och konsekvent tänkande kan göra en enkel jämförelse och se vilket alternativ som ger dig den bästa produkten för pengarna (och om man som i Applesekteristens fall, bara är avundsjuk om man inte har råd att köpa det dyraste, rekommenderar jag Acer Predator i 75 000-kr klassen till dessa avundsjuka iPhanz)

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vad bra, då kan jag rabbla några saker som "gör teknologi bra"

Min macbook är snart 7 år gammal och den gör följande saker betydligt bättre än min splitternya Thinkpad

Skärmen är otroligt mycket bättre på min macbook
Tangentbordet och framför allt trackpaden är ljusår före vad jag upplever just nu.
Jag slipper trycka in Fn varje gång jag vill sänka ljudet (vilket pucko tog det beslutet)
Jag slipper trycka PgUp av misstag en gång i minuten eftersom knappen sitter bredvid pilen. (jag måste använda pilen eftersom det inte går att använda den usla trackpaden)
Jag saknar ett tangentbord med bakgrundsbelysning
I övrigt är det en helt OK dator.

Tyvärr måste jag sitta på den här tills jag har köpt en ny laddare till min uråldriga macbook (skitkvalitet på laddarna, dyra är dom med till min macbook )

Så gör en som inte fattar något. Du kan ju fortsätta runka till graffekort och bilder på din syrra så fortsätter jag med min macbook i minst 4 år till. Kompetent dator, låg månadskostnad och en ypperlig användarupplevelse.
Teknologi är så mycket mer än specs på ett papper, det är hur man upplever en produkt.
Funktionstangenten är efterbliven, det kan jag hålla med om; å andra sidan är det precis en Appleåtgärd där man ska minska antalet knappar så mycket som möjligt och fortfarande ha medieknapparna tillgängliga.

Du har ingen som helst objektiv poäng i att trackpaden eller tangentbordet skulle vara dåligt på Thinkpad. Köp en Yoga om du har så stora problem med det. Om något är det efterblivna tangentbordet på Appledatorerna sämre än sämst, med massa helt oförklarliga mellanrum och dödyta överallt som gör att man alltid trycker mellan tangenterna när man skall skriva. Vill du ha fullstort tangentbord där du varken behöver använda Ctrl, Shift, Alt eller Numlock så får du nog gå upp till åtminstone en 30" laptop innan du får en tangent per funktion.

Tangentbord med backlight hade för övrigt min Yoga 500 för två år sedan, 4000 spänn på elgiganten. Och mitt Saitek Eclipse I för 15 år sedan
Citera
2018-07-21, 15:21
  #930
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Roligt att läsa om den otroliga funktionen att ringa och skicka SMS från datorn och hur Apple-unikt detta är...

Jag gör just detta med mitt Windows. Jag verkligen ringer och SMSar direkt från det och ännu bättre, allting är synkroniserat med mina enheter. D.v.s jag kan skicka ett meddelanden från en enhet och fortsätta med en annan. Inkommande samtal kan jag svara på med datorn eller direkt med enheten.

Google Voice heter tjänsten och fungerar perfekt med Chromebaserade browsers (kör Chromium för detta). Andra tjänster som fungerar perfekt här är t.ex Viber.

Operatörssamtal/SMS dumpade jag redan 2014.

Så nej, man behöver inte "macOS" eller en iEnhet för att ringa till "vanliga telefonnummer" eller skicka SMS från en dator utan detta fungerar med andra tjänster också, förutom GV finns t.ex Skype med Skype Out o.s.v.

Avc håller jag med till 100% förövrigt. Det är uppenbart att de som gnäller på Windows i den här tråden inte klarar av att hålla en dator i trim. Det påminner mig om:

"När byggde du om skrivbordet senast?"
"Gjorde vad?"
"Hur länge har du ägt din Mac?"
"Tre år."

Ja, man kan förstöra Windows genom att bloata ner det och fylla burken med malware men då är det sannerligen skit bakom tangenterna. Likaså detta med "måste köpa ny dator för min gamla är så långsam" - ja, men fixa problemet istället....

Är det en ovan användare låser man helt enkelt ned Windows för dem så kan de inte fylla datorn med någonting eftersom man stryper rättigheterna. Men jag antar att folk i denna tråd kör med adminrättigheter och sedan ödelägger systemet...
När "uppfann" Apple detta? Minns att jag hade ett sådant Windows-program runt 2012 när jag tillfälligt var utan telefon. Har en screenshot liggande på nas:en.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Helt riktigt. Apple riktar sig främst till de som vill ha en bra helheltsupplevelse, som skiter i nördig teknik (läs vilket SIMM-CJO332IDF bla bla ram-minne som sitter däri), pålitlighet som håller länge, högt andrahandsvärde, bra service, snygga datorer (ja, det är viktigt för vissa, sjukt va!), etc.

Jag förstår att detta driver vissa datanördar till vansinne, som med rött ansikte och sprutande tårar gormar om undermåliga grafikkort och förra veckans generation av processor och höga priser.

MacBooks är och kommer aldrig vara någon speldator att ta med LAN-partyt. Ej heller är det där man får "mest för pengarna". Acceptera och gå vidare i livet.
Och då frågar man sig igen vilka blåsta jävla får som köper skiten? En surfdator får du för 500 spänn. Så varför i helvete skall man köpa FagBook?

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vad är det för hårdvara du vurmar för? Är det hårddisken? Ska den vara större eller vad? Eller ska processorn vara ännu snabbare? Ska jag ha 35 portar som jag aldrig använder inklusive en VGA-port? Kanske en DVD-brännare? Utveckla gärna vad vi iDioter går miste om!
Processor som motsvarar prislappen, dedikerat grafikkort, inget fastlött jävla skit för att förhindra användaråtgärder som kommer krävas med tiden, portar och uppgraderingsmöjligheter i enlighet med rådande de facto-standards, mycket bredare utbud och allra helst fler tillverkare.
Citera
2018-07-21, 15:30
  #931
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
När "uppfann" Apple detta? Minns att jag hade ett sådant Windows-program runt 2012 när jag tillfälligt var utan telefon. Har en screenshot liggande på nas:en.


Och då frågar man sig igen vilka blåsta jävla får som köper skiten? En surfdator får du för 500 spänn. Så varför i helvete skall man köpa FagBook?


Processor som motsvarar prislappen, dedikerat grafikkort, inget fastlött jävla skit för att förhindra användaråtgärder som kommer krävas med tiden, portar och uppgraderingsmöjligheter i enlighet med rådande de facto-standards, mycket bredare utbud och allra helst fler tillverkare.

Min macbook är ingen "surfdator", jag använder den i jobbet samt till filmredigering och musikproduktion (på amatörnivå som hobby). Funkar fint! Jag imponeras över hur hållbara mackarna är. Jag har en gammal Mac mini från 2009 som fortfarande rullar på som ny. Aldrig något strul med drivrutiner och annat skit som jag minns från PC-tiden. Kanske är bättre nu iofs.

Dedikerat grafitkort har ju varit en flaskhals länge har jag hört, men jag spelar inte dataspel på datorn, jag har en PS4 för det ändamålet.

Jag kan hålla med om att det vore trevligt att kunna uppgradera SSD själv när de blir billigare, men det får man väl ta om man ska ha en ultratunn dator? Portar behöver jag inte, kör trådlöst (printer, telefonbackup, etc).

Snabbare procosessor ja. Jag märker inget lagg vad jag än gör med datorn. Den är sinnesjukt snabb. Så jag vet vad det skulle vara bra för.

Jag håller med om att burken kunde vara några tusen billigare. Men so what, den kommer hålla i många år och dessutom ha bra andrahandsvärde.
Citera
2018-07-22, 13:54
  #932
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Min macbook är ingen "surfdator", jag använder den i jobbet samt till filmredigering och musikproduktion (på amatörnivå som hobby). Funkar fint!
Den är de facto en surfdator. Du kan inte komma och kalla en Toyota Celica med 104-hästarsmotorn för en sportbil bara för den råkar ha coupékaross.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag imponeras över hur hållbara mackarna är. Jag har en gammal Mac mini från 2009 som fortfarande rullar på som ny. Aldrig något strul med drivrutiner och annat skit som jag minns från PC-tiden. Kanske är bättre nu iofs.
Detsamma kan sägas om mitt vedbodbygge från 2010. NZXT Phantom, Gigabyte x58, Corsair TX850, i7-930 i 4GHz, Corsair H100i, 12GB RAM (hade ett tag 24GB, men det var helt meningslöst så sålde tre stickor), GTX 1060 4GB, Intel SSD 510 120GB (sedermera uppgraderad till Samsung Evo 850 256GB), 4st 500GB SATA-diskar i raid 1 samt Asus PCE-AC68. Dessa problem har jag stött på med datorn efter 8 års användande:

- Minnesparitet vid montering. Lösning: Sätta minnena i rätt platser.
- Defekt RGB-LED på vattenkylningen. Standard på H100i. Lösning: Garantiärende.
- Bluescreens. Lösning: Notera kod, stabilisera vCore/IOH stegvis pga klockningen, och bencha mer.
- Korrupt SSD efter strömavbrott under drift. Lösning: Scandisk.
- Trasig fläktkontroller. Lösning: Öppna chassit och sätta i kablarna ordentligt.

Just nu sitter jag vid min gamla Optiplex 755:a, Core2Quad-rigg med 2gb RAM från 2008. Den har fått ett nytt BIOS-batteri, i övrigt har även den fungerat galant och är i ganska fint skick fortfarande. Lite småseg pga Windows x64, skall slänga in x86 egentligen men hittade inte skivan, har inte orkat bry mig mer om det. Jag kan verkligen inte förstå mig på Applefans som hela tiden försöker hylla Apple för dessa helt naturliga självklarheter som man som datoranvändare skall ta för givet: "det funkar". Alla datorer fungerar, förutom den lilla andel som körs till kondingarna blåser av, råkar ut för esd-skador, friteras pga kassa nätdelar eller liknande. Alla datorer genomgår kvalitetskontroller innan de når ut till leverantörer och butik, Apple's som Lenovos. Svårare än så är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Dedikerat grafitkort har ju varit en flaskhals länge har jag hört, men jag spelar inte dataspel på datorn, jag har en PS4 för det ändamålet.
Det här är standard hos Macanvändare, att istället för att köpa en riktigt fet PC som kan nöta de senaste liren med ögongodis bortom universum, så köper man en dålig dator och en medioker spelkonsol och tycker att man fått det "bästa av två världar" Visst att en spelkonsol kan kännas personlig, men den bästa upplevelsen får du alltid från en PC, till vilken du kan koppla en handkontroll på två sekunder.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag kan hålla med om att det vore trevligt att kunna uppgradera SSD själv när de blir billigare, men det får man väl ta om man ska ha en ultratunn dator? Portar behöver jag inte, kör trådlöst (printer, telefonbackup, etc).
Varför skall man behöva ta det när teknik som mSata är utvecklad?

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Snabbare procosessor ja. Jag märker inget lagg vad jag än gör med datorn. Den är sinnesjukt snabb. Så jag vet vad det skulle vara bra för.
Allt är relativt. Du får gärna tycka en flakmoped är sinnessjukt snabb, det förklarar bara att du aldrig åkt en Fireblade.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag håller med om att burken kunde vara några tusen billigare. Men so what, den kommer hålla i många år och dessutom ha bra andrahandsvärde.
Liksom motsvarande PC.
Citera
2018-07-23, 04:48
  #933
Medlem
MBP 2018 i9 #THROTTLEGATE

Nya Macbook Pro med i9 processor (2018) #Throttlegate problemen visar på hur Apple maskerar dålig kvalite med fin design och lurar av köparna på pengar.

https://www.notebookcheck.net/Apple-....317358.0.html

https://www.notebookcheck.net/The-wa....317558.0.html

Självaste utvecklaren av Geekbench säger själv att i9 processorn i MBP 2018 throttlar brutalt och under sin basfrekvens vilket är skamligt.
https://www.geekbench.com/blog/2018/...18-throttling/

Apple försöker slätta över och gömma verktyg för att undersöka throttlingen geom att kräva att Intel tar bort verktyget.
https://hothardware.com/news/intel-p...pro-throttling

https://www.pcmag.com/news/362580/co...ll-performance
Citera
2018-07-23, 06:52
  #934
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Montana
Nya Macbook Pro med i9 processor (2018) #Throttlegate problemen visar på hur Apple maskerar dålig kvalite med fin design och lurar av köparna på pengar.

https://www.notebookcheck.net/Apple-....317358.0.html

https://www.notebookcheck.net/The-wa....317558.0.html

Självaste utvecklaren av Geekbench säger själv att i9 processorn i MBP 2018 throttlar brutalt och under sin basfrekvens vilket är skamligt.
https://www.geekbench.com/blog/2018/...18-throttling/

Apple försöker slätta över och gömma verktyg för att undersöka throttlingen geom att kräva att Intel tar bort verktyget.
https://hothardware.com/news/intel-p...pro-throttling

https://www.pcmag.com/news/362580/co...ll-performance
Inte nog med att Apple är ett undermåligt företag, de gör alltså undermåliga produkter också. Inte ens när de försöker göra vettiga produkter anno 2018 blir resultatet köpdugligt.

Excuse coming up: "mäh guud asså datan é snart föra året model & äpel gö så föö sparra bateri"
Eller "asso tiep tita prestanda é it allt ,, föö då kan d ju it funkaah"

Det kanske är det här som så ofta får Applefanboys att hylla att det funkar, till skillnad från oss andra som tar sådana självklarheter för givet. Precis som historien med antennagate, visar det återigen att när Apple väljer att sticka ut, då är det allt annat än säkert att det faktiskt fungerar. Detta måste vara roten till trollstandard #avundsjukan, där gemene PC-användare anklagas för att inte ha "råd" att gambla enorma summor pengar på utdaterade skitprylar, som inte ens med säkerhet fungerar. Ha "råd" med ert ekonomiska självskadebeteende ni; jag lever hellre på gatan än att vara miljardär med er efterblivenhet

Edit: Intressant att Crapbooks undermåliga tangentbord också nämns i den första artikeln jag klickar på (Hothardware). Hela jävla pissdatorn måste alltså omdesignas för att lappa den usla konstruktionen. Snacka om att iFags blir blåsta på riktigt.
__________________
Senast redigerad av avc 2018-07-23 kl. 07:32.
Citera
2018-07-23, 13:32
  #935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Inte nog med att Apple är ett undermåligt företag, de gör alltså undermåliga produkter också. Inte ens när de försöker göra vettiga produkter anno 2018 blir resultatet köpdugligt.

Excuse coming up: "mäh guud asså datan é snart föra året model & äpel gö så föö sparra bateri"
Eller "asso tiep tita prestanda é it allt ,, föö då kan d ju it funkaah"

Det kanske är det här som så ofta får Applefanboys att hylla att det funkar, till skillnad från oss andra som tar sådana självklarheter för givet. Precis som historien med antennagate, visar det återigen att när Apple väljer att sticka ut, då är det allt annat än säkert att det faktiskt fungerar. Detta måste vara roten till trollstandard #avundsjukan, där gemene PC-användare anklagas för att inte ha "råd" att gambla enorma summor pengar på utdaterade skitprylar, som inte ens med säkerhet fungerar. Ha "råd" med ert ekonomiska självskadebeteende ni; jag lever hellre på gatan än att vara miljardär med er efterblivenhet

Edit: Intressant att Crapbooks undermåliga tangentbord också nämns i den första artikeln jag klickar på (Hothardware). Hela jävla pissdatorn måste alltså omdesignas för att lappa den usla konstruktionen. Snacka om att iFags blir blåsta på riktigt.

Det sjuka är de rabida fanboysen som försvarar att de blir "rövknullade" av Apple och ändå måste betala premium pris för en icke premium vara. De både sabbar för sig själva och andra då Apple förstår de kan pusha denna sortens business i framtiden utan motstånd. Apple likt de flesta andra bryr sig bara om inkomsten och att skenet hålls uppe.

Gällande tangentbordet är det ett typiskt tecken på nonchalans mot kunden i jakten på "tunnaste" medaljen. Har själv varit med om flertalet företags MBP som fått krånglande tangenter relativt tidigt. Jäkligt drygt att behöva skriva om "Google" pga något av tangenterna inte svarar eller dubbeltrycker. lösning en del gav var att spara på tangentbords livslängden genom att använda extern tangentbord. Pinsam rekommendation för ett tangentbord med mindre än halvårs användning!

...Och detta på MBPs med ett rabatterat inköpspris på 24k och som presterar och är av betydligt lägre kvalitet än tex Dell XPS 2017 serien.
__________________
Senast redigerad av Sven-Montana 2018-07-23 kl. 13:34.
Citera
2018-07-23, 22:18
  #936
Medlem
Här är en länk gällande MBP 2018 i9 och att det visat sig att problemen är värre än man trott då VRM regulatorerna inte är gjorda för att fullt ut kunna hantera processorn och GPUn. Självaste experten och tekniskt mycket kunniga Louis Rossmann förklarar en hel del. Överpris och undermåliga komponenter. Ja inte konstigt folk blir saltiga...

https://www.youtube.com/watch?v=Xjor24HO2HA

https://old.reddit.com/r/macbookpro/...stop/?sort=new
__________________
Senast redigerad av Sven-Montana 2018-07-23 kl. 22:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback