Citat:
För att jag, ironiskt nog till skillnad från er som faktiskt köper datorerna, bryr mig om vad folk faktiskt får för sina pengar. Det är raka motsatsen till den iGnorans ni Applefanboys står för.
Citat:
Jag undrar hur det står till med ditt logiska tänkande. Menar du att det är Dells fel att du inte förstår hur man använder ett operativsystem?
Det må vara minst tionde gången jag tar upp det här, men visst, vi kör det igen: installera dina toolbars och ladda ner ditt skit så kommer Windows sakta och säkert bloatas sönder. No shit bro? Ju mer du lastar i ekan desto förr kommer den sjunka. Det är liksom inte ett mjukvaru- och framför allt inte ett hårdvarufel att du inte kan erkänna dina egna brister.
Citat:
Och det får man inte för en PC? Visa gärna jämförelsen.
Citat:
Jag är inte arg, och det förvånar mig inte att du tror det eftersom du tar illa upp av att jag kritiserar Appleprodukter. Du är helt enkelt en inskränkt fanboy som tar Apple lika seriöst som din morsa.
Citat:
"Det funkar", där satt den, direkt propaganda från Jobbans högkvarter.För multimedia är Apples datorer användbara, men totalt värdelösa på alla andra områden; även detta har tagits upp mer än en gång i tråden tidigare.
Citat:
Som den datorbyggarnörd du är, är jag smått imponerad över att du inte ens lyckas få ett så basalt operativsystem som Windows att fungera. Det ger dig verkligen imponerande trovärdighet, Salmiak. Ofta låter det likadant när noobs förlorar i spel: "men ja tryckkkte jööh" "vicket dolitt spel" "aaaahah lagggggg" och liknande. Samma retorik används också ofta av Kissie (i serien Kändisbilförare, t ex här: https://youtu.be/A7e2Gkv3On8?t=5m34s) och alkoholister. Jag gick över till Apples datorer runt år 2000. Innan det byggde jag mina egna PCs. Var så innerligt trött stora burkiga, fula lådor, fula opraktiska tangenbord och möss. Sladdar överallt. Sen det värsta av allt. Windows. Maken till ett mer ogenomtänkt och frustrerande OS finns inte. Det är viruspogram i alla dess former, windows ska uppdatera nåt varje dag och starta om datorn. Uppdatera andra program. Starta om datorn. Det var ju det enda man gjorde, startade om datorn.
Citat:
Du bryr dig uppenbarligen tillräckligt för att göra dig själv till åtlöje
)