Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Lappri! Jag avkräver ansvar från både män och kvinnor. Emellertid hindrar naturen mig från att avkräva exakt samma ansvar från män och kvinnor. Orsakerna till att detta är omöjligt får sökas hos högre makter.
Skitsnack! att snällt be män att "vänligen ta ditt ansvar", är verkligen inte synonymt med att "
avkräva ansvar".
Du
avkärver ansvar enbart från kvinnor via att via lag förbjuda dem rätten att kunna abortera OCH dessutom via lag påtvinga dem ensam vårdnad om avkomman.
Så lägg ner ljugandet tack.
Citat:
Se ovan! Det går inte att avkräva exakt samma ansvar från män och kvinnor. Biologin ser inte så ut.
1. Mänsklig biologi ser heller "ute ut" som, dina fantasier om kärnfamilj och/ eller ensam vårdnad om barn! Vi är ett typiskt flockdjur, vi har genom hela vår historia behövt ta gemensamt ansvar för avkomma i en större grupp, och inte ensamma i en kärnfamilj eller helt ensam.
2. Det går självklart att avkräva samma konsekvens och ansvar för män som skapat oönskade barn.
Stavas delad vårdnad ex.
Och omsorg om barn har inte ett skit med vår mänskliga biologi att göra. Finns ingen biologi som hindrar män från att ta hand om barn.
Du försöker ständig blurra bort korten Uven, när tänker du fan ge upp detta skitbeteende?
Citat:
Du pratar som Du har förstånd till. En man blir alltid ekonomiskt ansvarig för det barn han är far till, men är han gift så får han göra avdrag för kostnaderna vilket han inte får om han smiter. Det är alltså just precis ett ekonomiskt incitament.
Vi debatterar DIN politik Uven DINA FÖRSLAG.
Och du vill påtvinga ogifta kvinnor, ensam vårdnad om oönskade barn de inte vill ha. Män ska få slippa. Parallellt med att du vill ta bort barnbidraget för dessa oönskade barn som bara har en ovillig morsa att ty sig till.
Men? har jag missat något kanske? hade du tänkt dig höja underhållsbidraget kraftigt för män som slipper undan praktisk föräldraansvar för oönskade barn? Så det utgör halva kostnaden för vad ett barn verkligen kostar, SAMT! halva kostnaden för vad det kostar den andre föräldern att göra jobbet i 18 år?
Det blir jävligt dyrt Uven.
Inte för kvinnor förstås....DE kan ju betala, gå till soss och jobba gratis ex eller hur? För ensamstående kvinnor så växt ju pengarna på träd......men för stackars fattiga män.
Citat:
Att man delar tiden om barn lika mellan könen, betyder inte att könen i alla andra avseenden är likställda. Tror Du att Du hellre hade levt som kvinna i en jägar- och samlarstam?
Vi pratar om DELAD BARNOMSORG Uven, sluta byt ämne.
Citat:
Jag har inte påstått att män är oförmögna att ta hand om barn. Jag har gjort det själv, och gör det fortfarande efter hand som tillväxt sker. Men av det följer inte att kvinnor har komparativa fördelar på sin sida när det gäller att ta hand om barn. Biologin fungerar emellertid på det sättet att i flertalet fall så passar det bättre att kvinnor ägnar mer tid åt barnen än vad männen gör.
JO det är exakt vad du hela tiden säger som skäl till att ogifta män som "ställt till det" inte ska "åka dit" som straff på samma sätt som du tycker är FINE att utsätta kvinnor för.
Människor som inte vill bli föräldrar blir väldigt ofta just dåliga föräldrar....könet på dem spelar knappast någon roll.
Utsätts de DESSUTOM för orättvisan att påtvingas detta ansvar ensam, fast man var två som "ställde till det".
Och DESSUTOM orättvisan att tvingas göra jobbet utan det ekonomiskt stödet som andra barn får, så blir människor garanterat ännu sämre förälder.
Frågan är nu varför du tycker det är ok att ett barn blir vanvårdat, misshandlat ev. tom dödat av en ensamstående mor men plötsligt inte alls ok om det blir det av en far?
Är det för att det skiljer nån % i antalet barn som blir vanvårdade mellan könen, eller vad?
Din politik är sjuk i grunden, REJÄLT sjuk.
Citat:
Jag undviker att kombinera löpning med attraktivitetsbedömning. En kvinna som tar ansvar för sin sexualitet är i alla händelser mer attraktiv, ty det tyder också på intelligens och sexintresse.
I ditt samhälle så kommer kvinnor inte vara speciellt sexintresserade eller ens vilja umgås med män. Sex är ju en FET risk att utsätta sig för som kvinna.
Och igen så undvek du ämnet....frågan var ska kvinnor åläggas att ta ansvar för mäns användande av preventivmedel?
Självklart inte, det är mäns egen uppgift.
Citat:
I kombination är de mycket nära 0% och biverkningar är delvis en individuell fråga, men man kan komma ganska långt från dessa också om man gör kloka val.
"en individuell fråga"????????
Så du som individ hade alltså varit ok med att alla preventivmedel som finns för dig även gav dig grava biverkningar som ex. att sexlusten totalt försvann och /eller du blev gravt deprimerad?
En annan fråga....säg mig, hur hade din ideologi reagerat om efter att ni nu infört TVÅNG på enbart kvinnor att åka dit på riskerna i "nationens" namn....upptäckt att OJ! nu föds det ännu mindre barn, för att kvinnor bara vägrar ha reproduktivt sex, vägrar skaffa barn, börjar sterilisera sig en masse, och proppar i sig preventivmedel?
Vad ska din sort hitta på då?
Förbjuda Preventivmedel? Göra våldtäkt lagligt? Eller vad har du för annat TVÅNG på lut att plåga er nations halva befolkning med?
Vad gör ni när alla svenska kvinnor flyttar utomlands?
Förbjuda kvinnor att röra sig fritt? resa själva etc?
Hur långt är din sort egentligen beredda att gå för att "garantera nationen fortlevnad"??
Citat:
Det vet jag inte - vem har krävt det? Det måste vara någon som är emot kärnfamiljer och gärna ser äktenskapsupplösning. Jag vill stärka kärnfamiljen och äktenskapet så att kvinnan får just det stöd hon och barnen behöver genom att knyta mannen nära till sig. Min uppfattning på litet om denna melodi:
https://www.youtube.com/watch?v=BRDBvKGc1fE
DU. Du kräver ensam vårdnad för ogifta kvinnor, som blir oönskat gravida.
Citat:
Det är oundvikligt att de kroppsliga riskerna med graviditet bärs av kvinnan. Det kan vara oerhörda risker, vet jag som varit med och stått mitt bland knivar och blod på slutet. Det är en påtagligt obehaglig känsla att inte kunna i det ögonblicket dela sin hustrus bördor, men så är nu naturen en gång ordnad. Vi män får bidra med andra beståndsdelar i familje- och samhällslivet.
Vi pratar
BARNOMSORG. DU vet de där18 åren
EFTER en förlossning skett....
Klarar du hålla isär detta
9 månaders graviditet- ja det ligger på kvinnan.
födsel - ja det ligger på kvinnan.
Barnomsorg- Nej! det ligger inte enkom på kvinnan, Det kan skötas av båda.
Tvingar du fram ett oönskad konsekvens av ett samlag mot båda föräldrarnas vilja...så finns alltså NADA som hindrar att även faderns TVINGAS bära delad vårdnad, eller enskild om kvinnan nu inte klarar uppgiften att tvingas.
Citat:
Som sagt: Jag vill att människor gör mer rätt från början. Att det skall vara så svårt att begripa.
Människor gör nu inte "rätt" 100 %.
Och just då det kommer till sex, så gör de verkligen inte detta.
När ska DU begripa detta?