Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Inte din sort av konservativa, ni är för att kvinnor ska tvingas hit och dit, som män kan dra nytt av.
beivsen för ditt sätt att se. är många.
Kvinnor ska tvingas föda oönskade barn, som sen ska straffas via indraget ekonomiskt stöd, så kvinnan ska tvingas in i oönskat äktenskap. Och så håller det på. Hela ert tankesätt handlar om tvång av kvinnor. Allt med "mottot: För att KVINNAN ska ta ansvaret.
För att BÅDE män och kvinnor skall ta ansvar. Om Du vet är jag mycket för att avtvinga män ett större ansvar för familjen och för all del för ett högre samhällsansvar också.
Citat:
en vård som finns där. Utan skatt ingen vård alls....är det vad du föredrar?
Jag är ingen skattesänkarliberal, utan menar att om vi har höga skatter så skall vi få ett högt utfall. Då räcker det inte att vården finns där - den måste åstadkomma något också. Exempelvis skall det inte annat än i undantagsfall finnas vårdköer. Detta gäller för övrigt ett stort antal, idag till stor del dysfunktionella, offentliga verksamheter som försvar, rättsväsende, skola, gränsskydd osv.
Citat:
Fast nej, det har ju aldrig konservatism handlat om, nånsin någonstans i denna värld har den konservativa delen av politiken varit för att man ska "balansera" de existerande orättvisorna som rått.
De har alltid gått emot. Dvs de är INTE för en balans. så inte du heller.
Dumheter. När det gäller abortfrågan är jag betydligt mer balanserad än vad Du är.
Citat:
Så hon ska nu avstå från att gifta sig? fast du jobbat så hårt på att trycka på alla knappar för att just HON ska tvingas gifta sig?
Hon bör avstå från att gifta sig med HONOM. Ho kan väl välja någon bättre? Det är bra att gifta sig, men inte med vem som helst.
Citat:
Jag använde inte några siffror från Sverige, jag tog några att använda som ex. Det ser du i mitt: "låt säga".
Inte heller tror jag på dina siffror, jag vet inte var du fått dem ifrån, och nej, jag förlitar mig inte på dina konservativa bloggar etc du brukar köra med.
Kontentan är att vi ska inte föda fram massa oönskade barn. Kvinnor ska få lov äga sina egna kroppar utan att klåfingriga konservativa ska bestämma vad de ska få lov göra med dem.
Jag har länkat till allt från statliga myndigheter till medier till bloggar. Det vill säga, jag har underbyggt mina synsätt mycket bättre än vad Du har. Jag har inga synpunkter på att kvinnor äger sin kroppar - bara att de också försöker äga någon annans kropp, bara för att de befinner sig inuti kvinnan. Geografisk belägenhet bör inte var skäl för abort.
Citat:
Preventivmedel kommer med en risk. ALLA! utan undantag. Det betyder att använder du dessa så utsätts du för denna risk, utan undantag! Ok?
Ja. Varje sexuell relation innefattar risker. Då får man agera försiktigt.
Citat:
Behöver jag tillägga att mitt förtroende för ditt synsätt är = 0?
Det hoppas jag verkligen att det är. Du är min politiska antiindikator. Börjar Du hålla med mig kommer jag att bli orolig.
Så Klart? Du har en hel politisk plan för att göra dem maximalt tvingande.....
Nej den är kopplat till alla som kämpade emot slaveri, och de återfanns lite överallt.[/quote]