Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Vi konservativa framhåller balansen mellan ansvar och rättigheter, men att ansvaret kommer först. Din uppfattning tycks alltid vara att kvinnor skall ha rättigheter och män skyldigheter. Jag är för en balans för båda könen.
Inte din sort av konservativa, ni är för att kvinnor ska tvingas hit och dit, som män kan dra nytt av.
beivsen för ditt sätt att se. är många.
Kvinnor ska tvingas föda oönskade barn, som sen ska straffas via indraget ekonomiskt stöd, så kvinnan ska tvingas in i oönskat äktenskap. Och så håller det på. Hela ert tankesätt handlar om tvång av kvinnor. Allt med "mottot: För att KVINNAN ska ta ansvaret.
Citat:
En vård som är i kris, trots världens högsta skatter. Men som vi vet så går skattepengar till mycket annat också, en påfallande stor del direkt samhällsskadligt.
en vård som finns där. Utan skatt ingen vård alls....är det vad du föredrar?
Citat:
Korrekt, men det var inte svar på frågan. Konservatism handlar som sagt om balans, sålede även mellan logik och andra sätta att resonera.
'
Fast nej, det har ju aldrig konservatism handlat om, nånsin någonstans i denna värld har den konservativa delen av politiken varit för att man ska "balansera" de existerande orättvisorna som rått.
De har alltid gått emot. Dvs de är INTE för en balans. så inte du heller.
Citat:
Bäst vore om hon avstod från att gifta sig med honom. Kanske skulle ett familjeavdrag göra kvinnor (och män!) mer angelägna om att välja rätt partner.
Så hon ska nu avstå från att gifta sig? fast du jobbat så hårt på att trycka på alla knappar för att just HON ska tvingas gifta sig?
Citat:
Du gillar logik, men har mycket svårt att tillämpa den. För det första så föds det idag ungefär 100 000 barn varje år, det kommer givetvis inte att dubbleras enkom av att 5% av kvinnorna blir gravida oväntat, särskilt inte som vi idag vet att ca 20% av graviditeterna aborteras. För det andra så får Du så klart räkna 5% på antalet graviditeter, dvs 100 000, således 5000 oväntade graviditeter. Av dessa torde de flesta falla ut rätt väl och bli önskade när de väl inträffar. Din "logik" är således helt bort i tok.
Jag använde inte några siffror från Sverige, jag tog några att använda som ex. Det ser du i mitt: "låt säga".
Inte heller tror jag på dina siffror, jag vet inte var du fått dem ifrån, och nej, jag förlitar mig inte på dina konservativa bloggar etc du brukar köra med.
Kontentan är att vi ska inte föda fram massa oönskade barn. Kvinnor ska få lov äga sina egna kroppar utan att klåfingriga konservativa ska bestämma vad de ska få lov göra med dem.
Citat:
Du klarar inte att skilja på fakta och värderingen av fakta. Inse att det är en avgörande skillnad.
Preventivmedel kommer med en risk. ALLA! utan undantag. Det betyder att använder du dessa så utsätts du för denna risk, utan undantag! Ok?
Citat:
Rätt begrepp för rätt sak. Behöver jag tillägga att mitt förtroende för svenskt rättsväsende är starkt begränsat? Även i dessa frågor.
Behöver jag tillägga att mitt förtroende för ditt synsätt är = 0?
Citat:
Så klart att äktenskapet skall vara frivilligt - men av det följer inte att samhället skall låta bli att uppmuntra goda beteenden framför dåliga.
Så Klart? Du har en hel politisk plan för att göra dem maximalt tvingande.....
Citat:
Fast trots denna svepande iakttagelse, så är kopplingen mellan slaveriets avskaffande från ca 1800 tills idag påfallande kopplat till de brittiska initiativen och agerandet. Till och med i Mellanöstern.
Nej den är kopplat till alla som kämpade emot slaveri, och de återfanns lite överallt.