Citat:
Jag kan inte bedöma om de har fel, men jag ställer mig frågande till om de verkligen har rätt i allt de tror de kan uttala sig om. Betydande skillnad!
I vår tid tycks dessvärre mycket av det som rör klimatet handla just om tro, och jag är inte tillräckligt mycket i "tro-branschen" för att kunna uttala mig om Din eller andras möjligheter att tro på att en sund skepsis nog är bra även här. Litet som Jens Ganman diskuterar:
https://jensganman.wordpress.com/2019/03/15/det-handlar-om-barn/
Citat:
Alla dina inlägg i dessa frågor som du hittills fört mot mig....och de är många! visar du riktar in dig på ett kön, och bara ett.
Och att du drivs av ideologin....gubbstrutt fasoner.
Och att du drivs av ideologin....gubbstrutt fasoner.
Du uppfattar det säkerligen så, men det är inte fallet. När jag riktar fokus mot behovet av ökat ansvar, så gäller det både män och kvinnor, men så klart lyfts i abortfrågan kvinnan fram mer än mannen - ty det är hon som blir gravid. Och det är i allmänhet inte mitt fel.
Citat:
Ja visst! hörredu, alldeles säkert så kommer vi ha en framtid där man sätter igång födslar 2 dagar innan den verkliga födseln bara för att sen strypa barnet, och där skälet för detta skulle vara mammans skräck för födslovärkar.
Självklart!
Självklart!
Det vet vi inte. Människan gör så mycket dumt när de praktiska möjligheterna står till buds.
Här är ett dagsfärskt exempel på detta:
Biologiska helsyskon med olika föräldrar (eller "föräldrar") som inte behöver veta om varandra och som riskerar att bilda par med varandra. Inavel 2.0? Numera tillåtet i det land som borde byta namn till Absurdistan.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fritt-fram-att-donera-embryon-men-ingen-vet-hur-nya-lagen-ska-tolkas
Eller att modern lösaktighet ökar risken för viss typ av kräftsjukdomar, men Din regering underlåter att agera.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=7178488
Därför är det helt avgörande att vara mycket restriktiv med att anamma alla möjliga nyheter som utbjuds.
Citat:
Säg mig? Är kvinnors vilja = biologi?
För jag antar du är medveten om att i naturen så aborteras det hela tiden, när diverse mödrar eller fäder i vissa fall inte är mogna, villiga eller på annat sätt inte klarar ta hand om sin avkomma. Och detta är just biologi.
Att tvinga kvinnor mot sin vilja är = samhälle.
För jag antar du är medveten om att i naturen så aborteras det hela tiden, när diverse mödrar eller fäder i vissa fall inte är mogna, villiga eller på annat sätt inte klarar ta hand om sin avkomma. Och detta är just biologi.
Att tvinga kvinnor mot sin vilja är = samhälle.
I naturen äter vissa honor upp en del av sina ungar - att något är "naturligt" gör det inte med självklarhet rätt, men av det följer inte att vi skall köra på direkt kollisionskurs med naturen. I ett samhälle kommer vi alla att behöva ålägga oss tvång av olika slag; tvång att inte slå ihjäl andra, tvång att bidra efter förmåga till gemensamma angelägenheter, tvång att ibland riskera livet och så vidare. Inte sällan är det tvång att avstå. Vi behöver i Sverige fundera och diskutera rätt mycket om vilka tvång som är nödvändiga för att vårt land skall fungera och hålla ihop i framtiden.