2019-09-14, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Grundregeln r ju att om det lter fr bra fr att vara sant s r det det. Men, jag r nd vldigt intresserad av Solid Capital Group. Ngon som har bra erfarenhet?

Investera i din egen kunskap istllet och gr fastighetsinvesteringar som du har kontroll ver, dr du kper lgt och tar del av vrdekningen som kommer av renoveringen, du letar plitliga samarbetspartners bygger upp din kunskap, ditt ntverk och din ekonomi.
Det finns bra utbildningar som inte handlar om att peppa folk att handlst greppa efter tillfllen och lra sig av sina mistag p vgen.
Citera
2019-09-14, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karma2U
Investera i din egen kunskap istllet och gr fastighetsinvesteringar som du har kontroll ver, dr du kper lgt och tar del av vrdekningen som kommer av renoveringen, du letar plitliga samarbetspartners bygger upp din kunskap, ditt ntverk och din ekonomi.
Det finns bra utbildningar som inte handlar om att peppa folk att handlst greppa efter tillfllen och lra sig av sina mistag p vgen.
Ok absolut. Men vad r din erfarenhet av solid capital group och att kpa hus i USA?
Citera
2019-09-14, 12:27
Medlem
[quote=Karma2U|68696117]
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Sprang p ett sponsrat inlgg frn Solid Capital Group p Facebook. De gr ven under namnet solid Capital fund och bara Soid capital.

De pstr att de r ett litet svenskt bolag (ab) som kper in och frvaltar sm enfamiljshus i USA och skickar hela vinsten till sina investerare i Sverige.

De utlovar snittavkastningar p uppemot 20%, ett exempel de delat p sin fb-sida sger att de har en investering p 320 000 kr som avkastar 5 000 kr / mnad till sin investerare.

Enligt sin rsomsttning s omsatte de strax ver 800 000 kr med en vinst om ca 30 000 kr s det ser inte fantastiskt ut. Finns bara ett registrerat verksamhetsr vad jag kunde se. Strsta utgiftsposten r lnekostnader. De har enligt rsrapporten 175 000 kr uppbundet i anlggningstillgngar.

Man binder ditt kapital i fem r, fr enligt SCF en rlig rnteutbetalning eller en terinvestering i fonden, vid frsljning/lsen mste man meddela SCF minst 6 mnader i frvg s att de hittar ngn som kan kpa fastigheten.

Det finns inte vad jag kan se ngn information p hemsidan om eventuella avgifter, hur eventuella utdelningar eller rnteutbetalningar sker, eventuell skatt, om de redovisar den till Skatteverket eller om man sjlv ska gra det.

Lnkar:
http://www.solidcapitalgroup.se

Sc p fb https://m.facebook.com/solidcapitalgroup/

rsredovisning
https://www.hitta.se/fretagsinforma...00199031522646

S efter att ha grvt lite s vill jag veta om ngon har mer information, alternativt investerat och hur det gr till.

Jag r sjlv inte intresserad men kan se att mnga kan nappa.

Vi avslutar med de bevingade orden: "Om ngot r fr bra fr att vara sant...d r det troligen inte sant"

Edit. Jag lade det hr under fonder eftersom de marknadsfr just sin egen fond.[/QUOT]

svar:
Solid Capital Groups rsredovisning r i stort hennes kontor i sverige och lnekostnader fr "back office" som skall skta kontakten med oss huskpare.

Enligt Balans Ekonomi r hon en flygvrdinna som blev utbrnd och efter att hon genomgtt deras kurs fick inspiration att byta karrir och investera i fastigheter i "section 8 omrden" i bland annat Clevland och Detroit och hjlpa andra gra samma sak.

Hon jobbar/jobbade som handledare under balansekonomis kurser och promotas i deras uppfljnings- ntverk "ett rikare liv". Hon har skrivit inlgg om att hon inlett ett samarbete med Balans Ekonomi men jag vet inte mer om det.

Hon fngar dig p en krok och binder in dig med en upstarts kostnad p 10 000 SEK sedan fr du ett hus att kpa med minimal information och en best case scenario ROI. Sedan brjar den omstndliga processen att registrera ditt bolag, kpa huset, mm utan att du fr information om hur allt fungerar i praktiken. Husgarhandboken fr du frst nr du str dr med ditt hus och d inser du vilken rvsax du hamnat i.

Tittar man p frsljningshistoriken ser man att husen varit utmtta och slts till "ett fretag" fr en spottstyver $ 2000, renoverat och slt till dig lngt ver marknadsvrde $50 000. (man kan ju undra vem som fr vinsten i detta FLIP-fretag). Givetvis r det Amerikanskt och deklareras inte i Sverige.

Du fr hjlp av managementbolag efter mangementbolag som hon felrekryterat att skta dit hus men fr inte lov att sjlv ha kontakt med dem. All kontakt sker genom back office i sverige som bara skyller p olyckliga omstndigheter och de lyckas inte varken tillstta hyresgster eller vrka hyresgster som inte betalar. Personalomsttningen p backoffice r ocks stor s en bra arbetsgivare verkar hon inte vara. Varken backoffice eller management bolag kan visa ngra hyreskontrakt.

Men gtt om omkostnader fr du och nya kostnader lggs stndigt till. Ekonomisk katastrof.

Du betalar fr en fretagsadress i USA fr det mste du ha, men din post frmedlas inte till dig. Konsekvenserna r horibla!

De r livrdda fr att bli kopierade s de undanhller all information frn dig, skickar sista sidan av handlingar fr signering utan att du f se allt mm. De lmnar inte ut ngra kontaktuppgifter till deras kontakter som skter dina affrer. Du r helt i deras hnder.

Det kan ha gtt bra fr dem som kpte under hennes smeknnad som investerings konsult, men fr oss som kpt hus de senaste tv ren var det vldigt oklokt att investera i ett hus i USA och bli beroende av en flygvrdina.

Hon hller p att utbilda sig till husvrderare nu s snart kan hon visa vgen till ndutgngen dr vi kan REA vra hus fr att bli av med utgiftena. Det nya marknadsvrdet kommer att ha sjunkit mycket mer n resten av husen i dessa orter eftersom vi betalade ett verpris fr att f tillgng till hennes frvaltning och KNOW HOW!

Undrar hur mnga dumma naiva mnniskor som vandrade in i och kommer att vandra in i denna flla efter oss.
Tack, detta jag letade efter!
Citera
2019-09-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karma2U
Roligt att du har hus i Cleveland. Vi investerar r i stort behov av tips fr att kunna frvalta vra hus utan Solid. Du kanske har tips p ngot hyresfrmedling som r inriktade p att hyra ut hus i krimenella omrden till folk som skter sina betalningar. Eller kan du ge tips p hur man gr tillvga fr att hyra ut genom ngon charity som garanterar hyran.

Kajsa brjade skert serist och visst r hon duktig p att marknadsfra sig och frmedla sm filmsnuttar om allt hon gr. Det gr skert bra fr henne och alla hus hon kpt ger skert avkastning. Men frgan r hur bra vi som kpt hus p senaste tiden och litade p hennes erffarenhet har det.
Det finns ju en anledning till att hon var tvungen att stnga ner investerarnas facebook community s vi inte hade contact med varandra lngre.
Det r olmpligt att g i god fr ngon nr man bara sett den tillrttalagda ytan.
Hur lnge har ni gt? Kan ni komma frn solid capital groups management?
Citera
2019-09-14, 12:32
Medlem
Ser att Karma2U nmner att hon r inblandad med balansekonomi. Det gr ju att man drar ronen t sig med.
Citera
2019-09-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ser att Karma2U nmner att hon r inblandad med balansekonomi. Det gr ju att man drar ronen t sig med.

Kan inte sga hur insyltade de r i varnadra idag, vet bara vad hon skrivit i facebookfldet.
Kan dock sga att hon r ett typiskt barn av BE-vckelsegrupp.

Deltagare i BE-kurser skall vara medvetna om att kursledare, medhjlpare och deltagare alla r dr fr sin egen vinnings skull. Allt de frmedlar r korta sammanplock frn utgivna bcker och andra mnniskors erfarenheter. Ls hellre orginalkllorna de ger mycket djupare frstelse fr metoder om sjlvutveckling och att vga investera med kunskap.

De bearbetar deltagarna perfekt s de r villiga att prva ngot nytt. Men glm inte vad de sger dagligen. typ: Bara den som vga ta steget in i det oknda kan n nya hjder. Varje investering r en vinst antingen lyckas den eller s har du lrt dig ngot och r bttre rustad fr nsta investering.
Jag skriver hr fr att folk skall slippa hamna i denna rvsax.
Citera
2019-09-14, 13:35
Medlem
Citat:
Hur lnge har ni gt? Kan ni komma frn solid capital groups management?

De har ingen management! De anlitar extern management och sitter som spindeln mellan dem och oss husgare. Detta innebr att de avsger sig alla fel som mangement bolaget gr. Passar det inte s fr du bygga upp det sjlv vilket inte r s ltt nr man litat p hennes pstdda expertis att investera i rtt omrden.

-Hon sljer hus dyrt i oattraktiva omrden. Vilket ger garanterad frlust och svrigheter att hyra ut och f in hyra.
-Du behver kpa billiga hus att renovera i attraktiva omrden fr att kunna slja det och hitta hyresgster som betalar.

Nej vi har inte jobbat fr hennes anlitade management, som r i USA, eller p hennes Backoffice. Hade jvi gjort det hade det varit ltt att sga upp sig och bara g vidare. Jag sitter i rvsaxen och har den erfarenhet ni skt och inte ftt.
Citera
2019-09-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Sprang p ett sponsrat inlgg frn Solid Capital Group p Facebook. De gr ven under namnet solid Capital fund och bara Soid capital.

De pstr att de r ett litet svenskt bolag (ab) som kper in och frvaltar sm enfamiljshus i USA och skickar hela vinsten till sina investerare i Sverige.

De utlovar snittavkastningar p uppemot 20%, ett exempel de delat p sin fb-sida sger att de har en investering p 320 000 kr som avkastar 5 000 kr / mnad till sin investerare.

Enligt sin rsomsttning s omsatte de strax ver 800 000 kr med en vinst om ca 30 000 kr s det ser inte fantastiskt ut. Finns bara ett registrerat verksamhetsr vad jag kunde se. Strsta utgiftsposten r lnekostnader. De har enligt rsrapporten 175 000 kr uppbundet i anlggningstillgngar.

Man binder ditt kapital i fem r, fr enligt SCF en rlig rnteutbetalning eller en terinvestering i fonden, vid frsljning/lsen mste man meddela SCF minst 6 mnader i frvg s att de hittar ngn som kan kpa fastigheten.

Det finns inte vad jag kan se ngn information p hemsidan om eventuella avgifter, hur eventuella utdelningar eller rnteutbetalningar sker, eventuell skatt, om de redovisar den till Skatteverket eller om man sjlv ska gra det.

Lnkar:
http://www.solidcapitalgroup.se

Sc p fb https://m.facebook.com/solidcapitalgroup/

rsredovisning
https://www.hitta.se/fretagsinforma...00199031522646

S efter att ha grvt lite s vill jag veta om ngon har mer information, alternativt investerat och hur det gr till.

Jag r sjlv inte intresserad men kan se att mnga kan nappa.

Vi avslutar med de bevingade orden: "Om ngot r fr bra fr att vara sant...d r det troligen inte sant"

Edit. Jag lade det hr under fonder eftersom de marknadsfr just sin egen fond.

jag kan med facit sga att hon har minst 50 huskunder som r ruinerade. Ett par jag sttte p slde allt fr att leva p det hr. De r totalt ruinerad. Mig lyckades hon f ut 700 000 kr av och mitt hus gr inte att hyra ut sen 2 r. Hennes svar r en " och"?
Det r tydligen Flashback man ska syna innan man gr affrer med ngon. Tyvrr lt hon trovrdig men s funkar ju bedragare
Hoppas du kpte Avanza som rdet var hr nedan
Citera
2019-09-18, 17:39
Medlem
valyrias avatar
Ja Kajsa Sihlen har verkligen ingen skam, ganska komiskt att hon gr ut med videos dr hon menar att det r s himla synd om henne fr hon har gtt in i vggen och allt blev kaos. I sjlva verket skrattar hon oh hela vgen till banken. Hennes problem r nog bara att hon frr eller senare rkar lura fel person och sjlv hamnar i knipa. Vad jag frsttt r bde Tobias Schwarz inblandad och lite andra som har ett ganska flckfyllt frflutet. r det ngon som vet hur man kollar upp gare och styrelser till bolag i USA. Vore lite intressant att se vilka som ger de bolag hon samarbetar med i USA.
Citera
2019-09-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
En bekant har kpt ett hus genom dem .. men n s lnge bara utgifter , d de har renoverat den sedan kpet .
Om de sedan mest har renoveringsobjekt , eller om pengarna kommer att brja rulla in vet jag inte.

Nej det kommer inte riulla in ett nickel. Emelie Spohr , Maria Sundquist och Tobias Schwarz r de hon jobbar med hr. De har dragit in minst 20 miljoner nu men mitt hus har hittils kostat 700 000 kr och det gr inte att hyra ut n heller. Kajsa Sihlen skyller p sin smekmnad och drfr har hon inte haft tid att ha kontakt med sitt bolag i US? Direkt de ftt pengarna s hr du inte av dom. Hennes man Joakim Urheim har ju varit duktig i finans. Han har nog hjlpt henne gmma pengarna fr hon tjnar inget i Sverige. nd gick hon plus 400 000 kr p varje hus. Hon sger att hon bara frmedlar en kontakt men nd har ingen ftt ha kontakt med byggjobbarna sjlva. S om hon r p smekmnad och vi inte sjkva fr kontakta byggjobbarna s frstr ni ju vilken bedragare de r
Citera
2019-09-19, 13:06
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnie66
jag kan med facit sga att hon har minst 50 huskunder som r ruinerade. Ett par jag sttte p slde allt fr att leva p det hr. De r totalt ruinerad. Mig lyckades hon f ut 700 000 kr av och mitt hus gr inte att hyra ut sen 2 r. Hennes svar r en " och"?
Det r tydligen Flashback man ska syna innan man gr affrer med ngon. Tyvrr lt hon trovrdig men s funkar ju bedragare
Hoppas du kpte Avanza som rdet var hr nedan
Undrar om inte det hon sysslar med faller under "white collar crime", vilket rknas in under federala brott:
https://www.fbi.gov/investigate/white-collar-crime

Det gr att tipsa FBI direkt via den hr sidan: https://www.fbi.gov/tips

Alternativt att man vnder sig till det utlndska kontoret som ligger i Kpenhamn (i den amerikanska ambassaden dr):
https://www.fbi.gov/contact-us/legal...nhagen-denmark

(Verkar t om som det finns ett "sub office" p amerikanska ambassaden i Stockholm).

Om det skulle funka att vnda sig till FBI vet jag inte, men det kanske kan vara vrt att ha i tanke iaf.
Citera
2019-09-19, 16:57
Medlem
Intressant att signaturerna Valyria och Sunnie66 ven dyker upp i den hr trden
med samma budskap och meningsbyggnad i sina texter.

Bgge de hr signaturerna var med nr den trden hr trden startades av
signaturen Valyria i Ekonomi/Fretagande och fretagsekonomi:
https://www.flashback.org/t3077123
Senast redigerad av Mrbosun 2019-09-19 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in