Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-17, 16:04
Medlem
valyrias avatar
För ett par år sedan kom jag i kontakt med Kajsa Sihlen första gången. Jag valde att inte investera i de fastigheter som hon förmedlar i USA men har tyvärr stött på åtskilliga personer som har gjort det. De har köpt fastigheter i USA som Kajsas kompanjoner/affärspartners bolag skulle förvalta. Husen skulle renoveras och sedan hyras ut. Av någon anledning så har husen inte renoverats och många har efter 1-2 år fortfarande inte fått några hyresgäster då husen inte är i uthyrbart skick, och kostnaderna skenar. Gång på gång får husägarna veta att deras hus utsatts för vandalisering, troligen för att förhala att katastrofen ska uppdagas. En husköpare jag träffade har köpt ett hus, fick bilder på att huset var renoverat men när hon sedan bad sin nya managementfirma om bilder så visade det sig att de bilderna på det renoverade huset verkar ha varit bilder på ett annat hus eftersom att hens hus fortfarande ser likadant ut som när hen köpte det. Hen har dock betalt i runda slängar 400 000 SEK för renoveringen som aldrig utförts. Kajsa syns allt mer i olika typer av media så därför tänkte jag att det är bra att folk kollar upp henne lite noggrannare innan de köper något via henne.
Citera
2019-09-17, 18:46
Medlem
Sökte precis på hennes namn för jag tyckte att det var märkligt att ingen anmält henne för förskingring ännu och så såg jag det här!
Kan verifiera att det är sant för jag har själv köpt ett hus av henne. Jag har förlorat totalt nu ca 700 000 kronor på den här affären och jag känner mig så dum att jag trodde på henne. Det lät som en bra avkastning så jag la in mitt arv här istället för att slösa bort de. Mitt hus köptes för 2 år sen och skulle vara klart för uthyrning och är fortfarande i så dåligt skick att det är omöjligt att hyra ut. En renovering för mig nu skulle kosta över 300 000 kr enligt ett byggföretag och de pengarna har jag inte. Direkt hon fick sina pengar gjorde hon noll av det hon lovat att hjälpa till med. Direkt de får pengarna får du hela ansvaret själv vilket innebär att du måste resa dit frekvent, ha eget managementbolag du kan lita på etc Nu skyller hon på att hon lurat folk pga en smekmånad... det var väl dit mina pengar försvann då. Hon och hennes kompanjoner Maria Sundqvist, Emelie Spohr och Tobias Schwarz borde vara bakom lås och bom. De har ruinerat så många människor i det här. Dessutom verkar ingen ha nåt samvete heller. Jag rekommenderar att vända på klacken och springa när ni ser deras namn i framtiden. Ursch för såna här typer.
Citera
2019-09-17, 19:16
Medlem
Om det nu är så att hon lurar folk i USA så kan du ju försöka skicka polisen på henne. Kan bli ett långt fängelsestraff.
Citera
2019-09-18, 08:40
Medlem
valyrias avatar
Hon får svenskar att köpa hus i USA. Jag kan såklart inte polisanmäla eftersom att jag inte köpt något hus själv. Däremot såg jag att hon dykt upp i media på olika ställen och ville helt enkelt få folk att kolla upp det noga innan de samarbetar med henne.
Citera
2019-09-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Om det nu är så att hon lurar folk i USA så kan du ju försöka skicka polisen på henne. Kan bli ett långt fängelsestraff.

Ja - jag Googlade hennes namn eftersom jag satt med min advokat och skulle visa honom så jag tog ett konto här och svarade. Verkar som att folk inser saker nästan samtidigt.
Citera
2019-09-18, 18:21
Medlem
valyrias avatar
Der fanns visst en tråd om Kajsa Sihlen sen tidigare. Jag tycker det är ganska spännande att gräva i vad tusan de håller på med, ofta dyker det upp mer och mer konstigheter när man börjar skrapa lite på ytan.
Citera
2019-09-18, 18:28
Moderator
Sun Rulers avatar
Fascinerande, bara för någon månad sedan läste jag på en sida om att investera i hyresfastigheter i USA och på den sidan rekommenderas Solid Capital Group:

Citat:
Efter att ha lagt det lite på is ett tag kom vi i kontakt med Solid Capital Group som hjälpt över 100 svenskar att köpa en hyresfastighet i USA. Efter att ha pratat med dem och fått en bra känsla bestämde vi oss i slutet av Maj för att satsa och gå vidare och köpa ett hus.
https://www.bliekonomisktoberoende.se/2018/11/11/vi-har-kopt-ett-hus-i-usa/
Senast redigerad av Sun Ruler 2019-09-18 kl. 19:03.
Citera
2019-09-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Fascinerande, bara för någon månad sedan läste jag på en sida om att investera i hyresfastigheter i USA och på den sidan rekommenderas Solid Capital Group:

men för all del - hur många vittnen vill du att jag ska ta fram här åt dig som köpt hus av Kajsa Sihlen och som kan berätta själva istället ? De har köpt hus av Emelie Spohr och Maria Sundquist med via tex BNI och Balansekonomi. Gör en förfrågan där så får du säkert svar
Citera
2019-09-18, 21:31
Medlem
valyrias avatar
Citat:

Vill du köpa fastighet i USA lyssna istället på Rich Dads senaste podavsnitt. Där pratar de om hur man sprider risker och områden samt managementbolag. Själv har jag valt att investera i andra länder för jag vill kunna åka över lite oftare och se mina hus. Samt har egna samarbeten med projektledare och hantverkare som jag själv anlitat samt uthyrningsföretag. Det är alltid mycket mer strul än man tror med att äga fastigheter så det är sjukt viktigt att hitta bra partners. Men det är också väldigt roligt.

Mitt råd om någon vill investera är att sköta allt själv. Ha ingen mellanhand till fastighetsskötare och hantverkare och sätt sedan upp tydliga regler för vilken typ av kostnader fastighetsskötaren kan ta utan att meddela dig så att det blir enkelt för dem att jobba samt ta kontakt med andra som har hus i samma område och fråga dem om vilka de rekommenderar. Alternativet är att saminvestera med någon annan som har intresse i att få allt att fungera bra.

Läs på så mycket som möjligt leta upp hyresvärdar i det område du är intresserad av och kontakta dem, de flesta är väldigt hjälpsamma!
Citera
2019-09-18, 22:39
Medlem
nickomyras avatar
Citat:

Ja fast jag hittar inget om att de har fått någon avkastning därifrån ?
Citera
2019-09-19, 07:43
Medlem
valyrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja fast jag hittar inget om att de har fått någon avkastning därifrån ?

Det verkar som att de mot att Kajsa hjälpte dem med sitt hus mot att de skriver gott om henne i bloggen, de har även fått skriva på ett sekretessavtal. Så Eric Skopal har tidigare varit en av de missnöjda husägarna men eftersom att han stan i media och har många följare så ser det ju inte så snyggt ut om Kajsa inte hjälper dem.

Frågan är ju, om man inte har något att dölja, varför behövs då ett sekretessavtal som förbjuder husköparen att skriva om problemen?
Citera
2019-09-19, 07:50
Medlem
Ditt alternativ låter ju mycket bättre. Det var en kille som kontaktade mig om fastigheter i länder lite närmare. Kanske ska ta det en vända till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in