Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
Fascinerande, bara för någon månad sedan läste jag på en sida om att investera i hyresfastigheter i USA och på den sidan rekommenderas Solid Capital Group:
Vill du köpa fastighet i USA lyssna istället på Rich Dads senaste podavsnitt. Där pratar de om hur man sprider risker och områden samt managementbolag. Själv har jag valt att investera i andra länder för jag vill kunna åka över lite oftare och se mina hus. Samt har egna samarbeten med projektledare och hantverkare som jag själv anlitat samt uthyrningsföretag. Det är alltid mycket mer strul än man tror med att äga fastigheter så det är sjukt viktigt att hitta bra partners. Men det är också väldigt roligt.
Mitt råd om någon vill investera är att sköta allt själv. Ha ingen mellanhand till fastighetsskötare och hantverkare och sätt sedan upp tydliga regler för vilken typ av kostnader fastighetsskötaren kan ta utan att meddela dig så att det blir enkelt för dem att jobba samt ta kontakt med andra som har hus i samma område och fråga dem om vilka de rekommenderar. Alternativet är att saminvestera med någon annan som har intresse i att få allt att fungera bra.
Läs på så mycket som möjligt leta upp hyresvärdar i det område du är intresserad av och kontakta dem, de flesta är väldigt hjälpsamma!