2018-11-28, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är starka siffror en tillbakagång på ~11%, så går det jätte bra för GM

Varför blir du förvånad att det som sker med stålindustrin och strafftullar, är det som skedde sist också?
Finns det inget som påpekat eller berättat om historian innan och hur det gick senaste gången det var såna här ståltullar?

Och tänk om man hade satsat alla dessa pengar i att modernisera stålindustrin, än artificiellt ändra den, där det inte ens är möjligt, då man är hopplöst föråldrade.

Som GM´s och pga ståltullar?

Men vi står nu här med MAGA, så blir det precis omvänt.
Ståltullarna har kostat på rejält för USA, och verkar nu ensamt sänka GM.
Men det är väl bra för USA, för det är ju alla effekter av dålig politik har vi märkt.

GM sänks inte pga ståltullarna, de sänks pga undermåliga produkter folk inte vill ha. De har år efter år spottat ut skit till marknaden som kunnat säljas enbart pga att de kunnat hålla lågt pris. Generellt föredrar personer en folka för det dubbla priset framför någon av GM´s bilar, varför? Kvalitet! GM har kunnat hålla på med sin skit pga Obama, men nu har Trump sagt det som GM behöver höra. Tillverka det kunderna vill ha eller gå under.
Citera
2018-11-28, 05:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
GM sänks inte pga ståltullarna, de sänks pga undermåliga produkter folk inte vill ha. De har år efter år spottat ut skit till marknaden som kunnat säljas enbart pga att de kunnat hålla lågt pris. Generellt föredrar personer en folka för det dubbla priset framför någon av GM´s bilar, varför? Kvalitet! GM har kunnat hålla på med sin skit pga Obama, men nu har Trump sagt det som GM behöver höra. Tillverka det kunderna vill ha eller gå under.
Har man skitbilar som blir dyrare, vad tror du händer?
Jag tror det händer som vi sagt hela tiden, och som nu sker.
Men förstår det är extremt viktigt att rikta blickarna från nått som vi redan före skulle fallera.
Knappast vårt fel att trumpen betta på en som dör i kurvan, och som alla berättade att den skulle dö.
Citera
2018-11-28, 07:53
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Var ska man tillverka dessa nya sorts fordonen på för ställe då? Är vi säkra på att det ens är i USA?

För om det inte är i USA så är det ju inte vinst för USA men du kanske har rätt i att de snart startar upp dem igen i USA. Är det på samma ort så funkar det ju.

Jag ställer mig lite tvekande till att det är i de orterna de ska starta upp detta, eller ens i USA. Jag kan ha helt fel men jag tänker mig att ett företag av den här storleken är mån om hur folk ser på dem. De bör i så fall meddela det rätt snart så att synen på GM blir positiv.

Jag förstår i så fall inte hur de tänker. Men de här ställena ska avvecklas inom ett år så uppstarten av nya fabriker borde ha påbörjats. Eller är allt fortfarande på planeringsstadiet?

Mycket frågetecken kring det här tycker jag.

Tror jänkarna blir blåsta på en hel del.
Ny fabrik skall hamna i Mexico. Vet inte om de dragit igång eller om det bara är en plan än så länge.
Citera
2018-11-28, 07:59
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Nu var väl GM av en liten annan uppfattning gällande tullar. 1 Miljard USD hittills har tullarna kostat dem.
Och kanske finns det ett samband med att man inte längre kan kränga en hel del modeller. De har nu blivit så mycket dyrare.

Annars är det väl så att jänkebilar är prisvärda, så länge som man köper dem på hemmaplan.
Då får man stå ut med att det är lite skavanker här och där
Citera
2018-11-28, 09:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol, det var inget sådant i ditt inlägg eller länkar. Bara massa lösryckta citat och sedan påhitt om att det är "GM´s egna kvartalsrapporter, prognoser och balansräkningar".

Hitta dokumentationen själv, jag är inte din farsa eller lärare. Det är du som torgför rena fantasier.

Så, inväntar fortfarande att du klargör ditt tvärsäkra påstående om att:

Citat:
Besparningarna på sänkt bolagsskatt har som sagt varit större än de ökade utgifterna för tarifferna så man hade inte en bättre position innan.

Så en gång till, har du något belägg för det du hävdar? (Naturligtvis så har du inte det).
Citera
2018-11-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hitta dokumentationen själv, jag är inte din farsa eller lärare. Det är du som torgför rena fantasier.

Lol. Vilken grandios självbild du har. Du sitter bara googlar medan jag gav dig matnyttiga länkar istället för ditt googlande och klippa och klistra. Men förstår att du tycker det är jobbigare att läsa och ta till sig information från grunden istället för att googla fram någon citat och klippa och klistra fram ett inlägg.
Citera
2018-11-28, 11:57
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Lol. Vilken grandios självbild du har. Du sitter bara googlar medan jag gav dig matnyttiga länkar istället för ditt googlande och klippa och klistra. Men förstår att du tycker det är jobbigare att läsa och ta till sig information från grunden istället för att googla fram någon citat och klippa och klistra fram ett inlägg.

Förslagsvis svarar du på frågan i stället för i desperation vräka ur dig mer mer ovidkommande trams?

Så jag frågar igen, har du någon som helst källa/grund till ditt tvärsäkra påstående enligt nedan?

En berättigad fråga givet hur tydlig du är (min fetning) i relation till trådens ämne:

Citat:
Besparningarna på sänkt bolagsskatt har som sagt varit större än de ökade utgifterna för tarifferna så man hade inte en bättre position innan.

Om du inte har det, vilket verkar troligt, så kan du vänligen vidkännas detta, alternativt lägga ned i stället för att skita ned tråden med ytterligare svammel?
Citera
2018-11-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Förslagsvis svarar du på frågan i stället för i desperation vräka ur dig mer mer ovidkommande trams?

Det är ditt klipp och klistra som är ovidkommande trams. Desperation? Du och zergrush verkat ha något klubb i att aldrig författa något relevant inlägg utan enbart klippa och klistra lite. Det är inget jag finner intressant. Där lär vi förbli oense.

Gillar du endast att googla istället för genuin kunskap kunde du ju kanske googlat fram:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-24/automakers-saved-on-tax-cuts-here-s-how-much-they-may-give-back
Citera
2018-11-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nu var väl GM av en liten annan uppfattning gällande tullar. 1 Miljard USD hittills har tullarna kostat dem.
Och kanske finns det ett samband med att man inte längre kan kränga en hel del modeller. De har nu blivit så mycket dyrare.

Annars är det väl så att jänkebilar är prisvärda, så länge som man köper dem på hemmaplan.
Då får man stå ut med att det är lite skavanker här och där

Det är ju just det som är problemet med GM. De kränger ut bilar med en kass kvalitet på ett segment som har en mördande konkurrens. Dessutom till oförsvarligt högt pris. GM´s VD är inkompetent och skyller nu på ståltullarna för att dölja sina egna misstag.
Citera
2018-11-28, 16:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vi vet redan att om du hade haft andra siffror, så hade du hånskrattat och trollat.
Nu får vi helt plötsligt reda på att taxcuts var till för täcka upp ståltullar.
Ja, en sak jag kan säga här(förutom att du vägrar svara), det är att så lät det inte innan om tax cuts att det skulle vara för täcka upp ståltullar.

Och då kommer nästa fråga, varför fick de utan ståltullarsproblemet tax cuts för?
När du skriver, tänker du aldrig efter vad du sagt innan?
Citat:
Det är ju just det som är problemet med GM. De kränger ut bilar med en kass kvalitet på ett segment som har en mördande konkurrens. Dessutom till oförsvarligt högt pris. GM´s VD är inkompetent och skyller nu på ståltullarna för att dölja sina egna misstag.
Ståltullar är ett faktum för GM, det kan du aldrig trolla bort med detta.

Och tala om inkompetens och ståltullar, så pratar vi om fel person om vi pratar VD på GM.
Och oavsett hur inkompetent han är.

Dock har vi kommit fram till Feodor försökte säga nått, men backa upp det gick inte.
Inte alls tydligen.
Citera
2018-11-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi vet redan att om du hade haft andra siffror, så hade du hånskrattat och trollat.
Nu får vi helt plötsligt reda på att taxcuts var till för täcka upp ståltullar.
Ja, en sak jag kan säga här(förutom att du vägrar svara), det är att så lät det inte innan om tax cuts att det skulle vara för täcka upp ståltullar.

Gör ett undantag och svarar på din idioti. Det fetade har vi vetat länge. Det var en av huvudpunkterna i Steve Bannons nationalistiska ekonomi för att stärka amerikanska bolag inför ett trade war. Att det undgått en idiot som dig förvånar dock inte.
Citera
2018-11-28, 16:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Gör ett undantag och svarar på din idioti. Det fetade har vi vetat länge. Det var en av huvudpunkterna i Steve Bannons nationalistiska ekonomi för att stärka amerikanska bolag inför ett trade war. Att det undgått en idiot som dig förvånar dock inte.
Nej, det är först intressant nu när det pinsamma uppenbarar sig som vi redan berättat om innan.
Men hur kommer då socialbidraget till bönderna in då?
Tax cuts var ju till för detta, så varför dessa socialbidrag för?
Även Bannon var var han när detta klubbades igenom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in