Citat:
Ursprungligen postat av
Fri
Hela PK är inget annat än ad hominem! Ad hominem mot Donald Trump. Ni är bäbisar som saknar förmåga att uttrycka annat än blint hat mot Donald Trump. Vad som händer ute i verkligheten skiter ni totalt i. Ni försöker ersätta verkligheten med era egna påhittade lögner. Det går väl sådär.
Syftet är att krossa totalitära regimer med världsimperiedrömmar om de inte följer internationella avtal om handel och immateriallagar och länders gränser och rustningsbegränsningar. Att ge arbetare i fria länder chansen att konkurrera på lika villkor. Och förstås, som det är varje regeringschefs yttersta plikt, att se till sin egen befolknings bästa i första hand. Vilket Donald Trump har lovat och de facto infriat i form av verkliga resultat. Inte som "moralisk stormakt", utan som verklig stormakt.
Det låter som om vi ska krossa USA för är det någon som "är en totalitär regim med världsimperiedrömmar och inte följer internationella avtal om handel och immateriallagar, länders gränser och rustningsbegränsningar" så är det det landet. Diktaturer, totalitära regimer handlar USA gärna med bara dom hoppar på kommando som vårt land gör. Vad är en totalitär regim? läs och tänk då hur nära USA nu har kommit och då utan att ha risker för inbördeskrig och konflikter mellan folk inom landet som Ryssland och Kina riskerar om dom släpper för mycket.
Internationella avtal om handel? USA:s hantering av Huawei?
Immateriallagar? Fråga dom som strider för sina patent i USA och förlorar. Detta kommer att bli värre då Kina och andra asiatiska länder sitter på för många patent i framtiden.
Länders gränser? USA är överallt på klotet och ställer till problem för i deras ögon oönskade "regimer". Dom använder CIA och NATO som verktyg för att pressa gränser och skapa konflikter.
Rustningsbegränsningar? Hoppade inte USA själv av ett nyligen?
Nej, USA är inte bäst i klassen vad det gäller det där och det är ju inte Kina, Indien eller Ryssland heller. Världen är betydligt mer komplicerad än att USA enbart är "den fria världens försvarare".
Nu gillar jag Trump, jag ville att han skulle vinna valet och bli president för han drar verkligen ner byxorna på USA och visar vad som döljer sig däri, skitigt och inte så smickrande. Han tar verkligen i för mycket och för snabbt.
Det Trump sa i början såg jag också som ett intressant expriment, skulle det vara möjligt att få hem eller utveckla inhemsk industri? Jag trodde det var möjligt men hade fel. Trump verkar göra detta på egen hand och det är omöjligt. Han måste ju använda sig av smarta rådgivare som vet vad dom gör för global handel begiper han sig inte på då han pysslar med fastigheter.
Trump är ju lika naiv med handel som har är med Nordkoreas Kim där han försöker klia honom under hakan och gör han inte som han säger som hotar han med bomben. Nu stoppar ju amerikanska generaler detta men ingen verkar bry sig om att få honom att tagga ner lite då det gäller handel och alla olika avtal.
Nej, det handelskrig som han pysslar med nu är inte bra utan kommer att skada USA långsiktigt. Trump skulle ha tagit det lugnare och betat av en del i taget. Kina och Indien har vardera över 1 miljard människor och det kommer aldrig vara brist på billig arbetskraft från asien. Det kommer heller aldrig att bli brist på giriga affärsmän i USA eller Europa som vill tillverka prylar billigast möjligt. Antingen så lägger vi ner det kapitalistiska systemet, isolerar oss eller gillar läget, det mesta av tillverkningen kommer att ske i asien så länge bränsle för transporter finns. Jag gillar det första, fram med en ny livsstil för våra barn för jag är trött på denna galenskap av prylar och stress. Nu tror jag inte Trump tycker det så det blir väl isolering eller att ställa sig i skamvrån och bara gilla läget med bara hyffsade handelsavtal för USA.