2018-02-25, 15:24
Bannlyst
Talesättet som man sår får man skörda är vekligen passande i detta sammanhang. Troligtvis hade det kunnat se något annorlunda ut om man inte låtit den politiska korrektheten styra nyhetsrapporteringen.
Citera
2018-02-25, 17:35
Medlem
Varför bara de som avslutar digitalt?

Och MM kan omöjligen vara omedvetna om varför folk avslutar sina prenumerationer. Med jämna mellanrum kommer insändare som beskriver hur folk tycker att tidningen förfallit.

En chefredaktör skrev nyss att i snitt 15 sidor (av 48?) är lokalt material. Sport, nyheter, kultur, debatt. Knappt en tredjedel. Och då är säkert minst hälften av det bilder. Resten är annonser, nationellt inköpt och koncerngemensamma texter. Som om någon som bor i Falun eller Västerås verkligen brydde sig om ett reportage om nån kvinna i Sundsvall som gjort något särskilt ...

MM är på väg att krascha men ovetandes om varför kan de knappast vara.
Citera
2018-02-25, 17:36
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Vad är det du inte förstår? Man brukar inte använda sig av sina journalister till den typen av aktiviteter.

när företag går dåligt brukar alla få göra allting, är du helt dum i huvudet eller ?
allt för att rädda företaget, sen har majoriteten av alla journalister gjort bra mycket mörkare saker än att ringa folk.

puss
Citera
2018-02-25, 18:41
Medlem
Ratads avatar
Om koncernen går knackigt vore det nog mer upplysande och givande om ledningen satte sig och ringde runt till läsare och annonsörer som tappat intresset. Men det skulle ju såklart skada deras ego som ser sig själva som världsvana businessmen (och kvinnor samt transformers) så det skulle inte hända. Jaja, det var kul sålänge det varade.
Citera
2018-02-25, 18:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Kul övning i amatörpsykologi att spekulera i vad journalisterna tycker är obekvämt med uppgiften. De är ju vana och tränade i att ringa upp folk de inte känner, så det är alltså den biten, utan det är någonting med att behöva få återkoppling på den produkt de skapat.

Det undrar jag med. Som en del av branschen träffade jag många nyfikna och läsare, speciellt på sportevenemang. Eftersom jag hade en yrkesstolthet och nyfikenhet växlade jag gärna några ord om vad de tyckte om artiklarna och vad de ville se. Sportintresserade är ett bestämt släkte men ärliga med vad de vill ha för innehåll.

Jag har aldrig kunnat påverka innehållet i någon större omfattning men på ett personligt plan fann jag mötena och snacket givande.
Citera
2018-02-25, 18:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det går bra för ljugmedia

Snart får väl journalisterna städa lokalerna själva också.

Rätt åt asen!

Det hände att jag städade mitt skrivbord och rummet (för att chefen tog mina saker och gömde dem).
Citera
2018-02-25, 19:04
Medlem
Jävla gnällspikar ! Så fort någon ska prata direkt med kunderna blir det jobbigt och besvärligt. Företag lever på sina kunder. Jag respekterar yrkesgrupper som pratar direkt med kunderna. Inte några som gömmer sig bakom facket och någon slags fin utbildning. Alldeles för många som springer runt med någon slags skyddad anställning där bara fina långt från kunderna arbeten utförs.....
Citera
2018-02-25, 19:44
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Varför bara de som avslutar digitalt?

Och MM kan omöjligen vara omedvetna om varför folk avslutar sina prenumerationer. Med jämna mellanrum kommer insändare som beskriver hur folk tycker att tidningen förfallit.

En chefredaktör skrev nyss att i snitt 15 sidor (av 48?) är lokalt material. Sport, nyheter, kultur, debatt. Knappt en tredjedel. Och då är säkert minst hälften av det bilder. Resten är annonser, nationellt inköpt och koncerngemensamma texter. Som om någon som bor i Falun eller Västerås verkligen brydde sig om ett reportage om nån kvinna i Sundsvall som gjort något särskilt ...

MM är på väg att krascha men ovetandes om varför kan de knappast vara.

I Hälsingland har M.M börjat med det nyskapande att återpublicera dödsannonser i samtliga tidningar! (M.M har monopol rörande dagstidningar i Hälsingland.) Så nu får de som bor i Jättendal nära Sundsvall läsa om Svea Svensson som avlidit nere i Lingbo, nära Sandviken. (Ungefär som att Uppsalaborna skulle få läsa Södertäljebornas dödsannonser.) Helt ointressant för de flesta, men M.M fyller ju ut spaltmeter med material som annonsörerna betalat för.
Citera
2018-02-25, 20:06
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
när företag går dåligt brukar alla få göra allting, är du helt dum i huvudet eller ?
allt för att rädda företaget, sen har majoriteten av alla journalister gjort bra mycket mörkare saker än att ringa folk.

puss

Mittmedia är inte Benkes plåt.
Citera
2018-02-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Talesättet som man sår får man skörda är vekligen passande i detta sammanhang. Troligtvis hade det kunnat se något annorlunda ut om man inte låtit den politiska korrektheten styra nyhetsrapporteringen.

Du menar att du saknar rapportering om att icke-svenskar begår brott? Att det förtigs medvetet?
Citera
2018-02-25, 21:00
Medlem
NovaOculuss avatar
I natt skålar vi för MSMs annalkande självdöd.

Är detta sista sucken eller kommer de räddas av staten? Kommer pensionärerna få lida för att finansiera dessa dödsryck? Ber man aktieägare om en slant i bössan?
Citera
2018-02-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
I natt skålar vi för MSMs annalkande självdöd.

Är detta sista sucken eller kommer de räddas av staten? Kommer pensionärerna få lida för att finansiera dessa dödsryck? Ber man aktieägare om en slant i bössan?
Mittmedia tog emot 70 miljoner i presstöd förra året och det förväntas öka till minst 80 miljoner med ett nytt förslag på fördelning.
https://blogg.mittmedia.se/i-mittmed...akade-omraden/

De lär nog leva vidare. Ekonomiskt i alla fall.

Journalistiskt, det är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in