2018-07-09, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Jag är hetero? Och?

Nej, jag litar dessvärre inte på det du säger, då du måste avsluta hela din utläggning med ''du kommer såklart inte lita på detta''.

Hur många tjejer har sagt detta till dig? Befinner de sig i samma umgängeskrets?

Jag tror dessutom inte att alla tjejer är likadana, precis som alla killar inte är likadana.

Enligt en studie av CDC 2011-2015, så är medianen av sexuella partners som kvinnor haft i sitt liv 4.2. Det skulle jag säga är en rätt låg siffra. Visa nu din studie, eller fortsätt med empiriska bevis, fast att du yrkade så hårt på den studie du såg innan. Du framstår inte precis som trovärdig, tyvärr.

https://www.cdc.gov/nchs/nsfg/key_st...numberlifetime

Jo jag misstänkte det, heterokillar får sällan veta vad kvinnor egentligen gör "bakom kulisserna", killar som vet om det är ofta homosexuella (för kvinnorna berättar) eller del av den där lilla minoriteten som får alla brudar.

Nej du litar inte på det jag säger, det är helt väntat och inget jag kan ändra på.

Jag är 3e året på SSK programmet, jag umgås frekvent med socionomer, ekonomer, sjuksköterskor, även några kvinnliga systemvetare, jag är rätt aktiv i studentlivet och jag ser klart och tydligt vad som pågår.

Tjejer är mer lika än olika, precis som män. Det finns sexuella beteendemönster som är rätt lika för alla kvinnor, precis som män, då sex i grund och botten handlar om reproduktion och få bra genetisk avkomma (generna känner inte till saker som preventivmedel).

Studien är helt klart felaktig och kanske baserad på äldre generationer, jag vet inte, men jag kan säga dig att de flesta unga tjejerna i dag har väl ett snitt på 5-10 partners per år om de är singlar.

Jag har studielänken på datorn och kan ej ge den nu, men googla runt så kommer du antagligen hitta, denna chart är också rätt intressant:

https://pbs.twimg.com/media/DcSq2PcW4AAgfXb.jpg

Observera vad som hände när social media blev mer populärt, en stor del mängd slås ut sexuellt och därmed också förhållandemässigt/bekräftelsemässigt.

I denna video presenterad studien, förövrigt:

https://www.youtube.com/watch?v=lStR...31159042358584

Om du faktiskt är ute efter sanningen så kommer du med tiden att hitta den, tills dess finns det inget jag kan göra för att du ska ändra åsikt, en stor del av män står helt enkelt utanför och får inte reda på vad som pågår bakom kulisserna, sanna mina ord.
Citera
2018-07-09, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Fast det handlade ju inte om attraktion, om vi går en bit tillbaka i tiden. Det handlade om arrangerade äktenskap i syfte att försörja döttrarna som inte kunde försörja sig själva. I princip prostitution.

Nej, det handlade om att skapa så optimala förhållanden som möjligt för barnens skull.

Citat:

Om männen inte duger åt kvinnorna så får väl männen rycka upp sig. Jag är själv likadan, om någon kvinna gör anspråk på min tid får hon ha något extraordinärt att erbjuda, annars orkar jag inte engagera mig. Jag förväntar mig absolut inte att kvinnor ska vara annorlunda på den fronten.

Det fungerar inte så, då kvinnan är hypergam. Dvs man går efter toppen, om kollektivet män gör sig mer attraktiv så kommer man fortfarande gå efter toppen av dessa män, då attraktionen är relativ.

Svenska män är bland världens mest eftertraktade, rent internationellt, men i Sverige är en stor del "oattraktiva" för kvinnor, då deras relativa värde är så pass lågt.
Citera
2018-07-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateklok
Nej, det handlade om att skapa så optimala förhållanden som möjligt för barnens skull.

Knappast, isåfall skulle inte kvinnans ökade möjligheter att försörja sig själv ha någon inverkan på familjekonstellationerna.
Citera
2018-07-09, 22:08
Bannlyst
Citat:
Knappast, isåfall skulle inte kvinnans ökade möjligheter att försörja sig själv ha någon inverkan på familjekonstellationerna.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Om kvinnor försörjer sig själv kommer det vara fler singelkvinnor och singelmorsor, barn som växer upp hos singelmammor har mycket högre risk för depression, självmord, rutten framtid, droger, många sexuella partners, dålig självkänsla etc etc.

Ett barn behöver en mamma och pappa under samma tak, män behöver en kvinna och familj som motivation, morot, för att bidra till samhället.

Utan detta, så kommer kvinnor bli deprimerade, män isolera sig och tappa motivation och de barn som blir gjorda kommer möta många större problem i livet, dvs ett sub-optimalt samhälle med dålig samhörighet.
Citera
2018-07-09, 22:11
Medlem
Citat:
Jo jag misstänkte det, heterokillar får sällan veta vad kvinnor egentligen gör "bakom kulisserna", killar som vet om det är ofta homosexuella (för kvinnorna berättar) eller del av den där lilla minoriteten som får alla brudar.

Nej du litar inte på det jag säger, det är helt väntat och inget jag kan ändra på.

Jag är 3e året på SSK programmet, jag umgås frekvent med socionomer, ekonomer, sjuksköterskor, även några kvinnliga systemvetare, jag är rätt aktiv i studentlivet och jag ser klart och tydligt vad som pågår.

Tjejer är mer lika än olika, precis som män. Det finns sexuella beteendemönster som är rätt lika för alla kvinnor, precis som män, då sex i grund och botten handlar om reproduktion och få bra genetisk avkomma (generna känner inte till saker som preventivmedel).

Studien är helt klart felaktig och kanske baserad på äldre generationer, jag vet inte, men jag kan säga dig att de flesta unga tjejerna i dag har väl ett snitt på 5-10 partners per år om de är singlar.

Jag har studielänken på datorn och kan ej ge den nu, men googla runt så kommer du antagligen hitta, denna chart är också rätt intressant:

https://pbs.twimg.com/media/DcSq2PcW4AAgfXb.jpg

Observera vad som hände när social media blev mer populärt, en stor del mängd slås ut sexuellt och därmed också förhållandemässigt/bekräftelsemässigt.

I denna video presenterad studien, förövrigt:

https://www.youtube.com/watch?v=lStR...31159042358584

Om du faktiskt är ute efter sanningen så kommer du med tiden att hitta den, tills dess finns det inget jag kan göra för att du ska ändra åsikt, en stor del av män står helt enkelt utanför och får inte reda på vad som pågår bakom kulisserna, sanna mina ord.

Studien felaktig? Hur kan du med sådan enorm säkerhet säga att de flesta unga tjejer har 5-10 partners per år? Jag vet inte ens var de jag känner skulle hitta dessa killar, de hänger med de som de hänger med och sitter hemma resten av tiden.

Nej, du hävdade att du hade läst studien, DU skickar den till mig när du hittar den.

Den chart du länkade är givetvis intressant. Vad som är ännu mer intressant är var den kommer ifrån och hur den har genomförts. Jag skulle kunna göra en sådan och bevisa motsatsen, utan bevis! Du verkar bara ha tagit den från Twitter nämligen, och är således totalt värdelös... dock intressant!

Jag vill se studien, inte en video där det finns en bild på den.

Bakom kulisserna? Som att tjejer bajsar rosa moln, eller?

Jag vet att slöa, tråkiga, ocharmiga, tjocka, ointressant killar inte är lika attraktiva som någon som är pigg, intressant, charmig och fit. Detsamma gäller tjejer. Då får man se till att fixa det helt enkelt, eller hitta någon som kan acceptera de bristerna.
Senast redigerad av antilife 2018-07-09 kl. 22:16.
Citera
2018-07-09, 22:11
Medlem
Citat:
Det fungerar inte så, då kvinnan är hypergam. Dvs man går efter toppen, om kollektivet män gör sig mer attraktiv så kommer man fortfarande gå efter toppen av dessa män, då attraktionen är relativ.

Svenska män är bland världens mest eftertraktade, rent internationellt, men i Sverige är en stor del "oattraktiva" för kvinnor, då deras relativa värde är så pass lågt.

Vi ponerar att du har rätt, eftersom det är helt orealistiskt att kollektivet män lyfter sig exakt lika mycket (kommer inte hända) så har dom värsta gnällspikarna goda möjligheter att lyfta sig över snittet inkomstmässigt, utseendemässigt, socialt, om dom anstränger sig lite. Konstigt nog verkar det dock vara så att dom som gnäller mest också anstränger sig minst.

Jag kan till viss del hålla med om att kvinnor är ganska förutsägbara i det dom letar efter, men det är ingen nackdel för män, snarare tvärtom. Om du vet att kvinnor söker män med en viss inkomst, med en viss kroppstyp, är det bara att pallra sig till gymmet / unversitet om det är viktigt för en att lägra många damer. Det vore ju värre om gemene man verkligen inte hade någon som helst aning om vad kvinnor letar efter men nu är det ju faktiskt inte så.

Citat:
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Om kvinnor försörjer sig själv kommer det vara fler singelkvinnor och singelmorsor, barn som växer upp hos singelmammor har mycket högre risk för depression, självmord, rutten framtid, droger, många sexuella partners, dålig självkänsla etc etc.

Ett barn behöver en mamma och pappa under samma tak, män behöver en kvinna och familj som motivation, morot, för att bidra till samhället.

Utan detta, så kommer kvinnor bli deprimerade, män isolera sig och tappa motivation och de barn som blir gjorda kommer möta många större problem i livet, dvs ett sub-optimalt samhälle med dålig samhörighet.

Om dom tidigare så stabila äktenskapen inte hade någonting med kvinnans inkomst att göra så borde inte kvinnans ökade inkomst ha påverkat äktenskapen. Att singelhushållen ökar med kvinnans inkomst tyder på att kärnfamiljen inte existerade för barnens skull, utan på grund av att kvinnan saknde möjligheterna dom har idag.
Senast redigerad av Chenille 2018-07-09 kl. 22:14.
Citera
2018-07-09, 22:19
Bannlyst
Citat:
Vi ponerar att du har rätt, eftersom det är helt orealistiskt att kollektivet män lyfter sig exakt lika mycket (kommer inte hända) så har dom värsta gnällspikarna goda möjligheter att lyfta sig över snittet inkomstmässigt, utseendemässigt, socialt, om dom anstränger sig lite. Konstigt nog verkar det dock vara så att dom som gnäller mest också anstränger sig minst.

Detta betyder inget, vi kommer fortfarande ha en enormt stor grupp män i samhället som är ensamma, utan något att förlora. Vi vet att detta är som ett recept för ett mer våldsamt samhälle.

Och nej, de som gnäller mest är inte alls de som "anstränger sig minst", finns inga belägg för detta. Ofta är det dom som faktiskt försökt mycket och sett att det är lönlöst, vilket gör att de slut helt enkelt ger upp och blir "hatiska", sen när de yttrar sig får de höra: "men det är bara pga din attittyd!!" .. suck.

Citat:

Om dom tidigare så stabila äktenskapen inte hade någonting med kvinnans inkomst att göra så borde inte kvinnans ökade inkomst ha påverkat äktenskapen. Att singelhushållen ökar med kvinnans inkomst tyder på att kärnfamiljen inte existerade för barnens skull, utan för kvinnans.

Nej, kärnfamiljen exiterade för barnens skull, oändligt med studier demonstrerar fördelen för barn att växa upp i ett hem med en mamma och pappa. Kärnfamiljen existerade också för mäns skull, då ett samhälle utan monogami resulterar i att kvinnorna går till en minoritet av män, vilket resulterar i att en majoritet av män med tiden slutar bidra, man vill helt enkelt inte längre dra sitt strå till stacken.

Idag har vi män på 32 som går ut på krogen och försöker "alfa ut" andra killar, går till gymet, pumpar i sig steroider, läser "pick up teorier", ALLT för att locka till sig damer och konkurrera. Dessa män hade i ett äldre samhälle gift sig när de var 19, började producera barn och sedan kunnat fokusera på karriär och bidra till samhället, istället är de nu förvuxna bäbisar.

Kärnfamiljen existerade för barn, kvinnor och män, alla blir lyckligare av det. Tar man bort kärnfamiljen kommer kvinnor bli olyckligare, män likaså och även barnen, vilket vi ser idag med ständigt ökat antal som söker hjälp hos psykolog/terapeut, fler som äter anti depp, fler som begår självmord, fler som inte finner mening med livet.

Du kan ju säga vad du vill, verkligheten visar alltid sanningen till slut och vi kommer att se vad som händer, det jag säger stämmer.

Precis som med invandringspolitiken, folk kan argumentera hur mycket dom vill, men verkligheten kommer visa att det inte fungerar, det blir kaos och misär, hur mycket man än argumenterar emot det.

Det är människans natur.
Citera
2018-07-09, 22:22
Bannlyst
Citat:
Studien felaktig? Hur kan du med sådan enorm säkerhet säga att de flesta unga tjejer har 5-10 partners per år? Jag vet inte ens var de jag känner skulle hitta dessa killar, de hänger med de som de hänger med och sitter hemma resten av tiden.

Nej, du hävdade att du hade läst studien, DU skickar den till mig när du hittar den.

Den chart du länkade är givetvis intressant. Vad som är ännu mer intressant är var den kommer ifrån och hur den har genomförts. Jag skulle kunna göra en sådan och bevisa motsatsen, utan bevis! Du verkar bara ha tagit den från Twitter nämligen, och är således totalt värdelös... dock intressant!

Jag vill se studien, inte en video där det finns en bild på den.

Bakom kulisserna? Som att tjejer bajsar rosa moln, eller?

Jag vet att slöa, tråkiga, ocharmiga, tjocka, ointressant killar inte är lika attraktiva som någon som är pigg, intressant, charmig och fit. Detsamma gäller tjejer. Då får man se till att fixa det helt enkelt, eller hitta någon som kan acceptera de bristerna.

Som sagt, du är ung, oerfaren och naiv, med åren kommer du ändra åsikt, jag var likadan som dig när jag var yngre, man tror man vet allt men egentligen vet man i princip inget.

Bättre blir det inte av att du attraheras av mentalt sjuka tjejer:

Citat:
Attraheras utav mentalt sjuka tjejer

Gärna om det yttrar sig i självskadebeteende, ätstörningar eller missbruk. Eller generellt bara när inte allting står rätt till i skallen. Det lite märkliga i mitt fall är att det inte grundar sig i någon önskan om att ta hand om dem eller stoppa deras beteende.

Eller att du skriver till tjejer på facebook i ren desperation att dejta dig:

Citat:
Fråga ut en välbekant tjej på Facebook?

Är det så konstigt egentligen? Känner henne och pratat med under ett-års tid. Nu befinner jag mig i en situation där jag inte enkelt kan ''hitta henne ensam''. Människor i min unga ålder skriver ju hela tiden på FB, bör väl inte vara konstigt? Har henne på Facebook sen ett år tillbaka förövrigt.

Hade tänkt inleda med ett intresse som vi båda har, och sen fråga ut.

Vad har ni för erfarenhet? Brukar det gå bra eller dåligt?

Hela du luktar helt enkelt oerfarenhet och ung pojke, du förstår inte verkligheten, du kommer med åren att inse vad som gäller, tro mig.
Citera
2018-07-09, 22:28
Medlem
Citat:
Detta betyder inget, vi kommer fortfarande ha en enormt stor grupp män i samhället som är ensamma, utan något att förlora. Vi vet att detta är som ett recept för ett mer våldsamt samhälle.

Och nej, de som gnäller mest är inte alls de som "anstränger sig minst", finns inga belägg för detta. Ofta är det dom som faktiskt försökt mycket och sett att det är lönlöst, vilket gör att de slut helt enkelt ger upp och blir "hatiska", sen när de yttrar sig får de höra: "men det är bara pga din attittyd!!" .. suck.

Den här diskussionen handlar om incels, om du går in på incelforum och läser så ser du att absolut ingen är engagerad i vad man kan göra för att få tjejer, det enda man är intresserad av är att sitta framför datorn och filosofera kring vems fel det är att man är singel.

Citat:

Nej, kärnfamiljen exiterade för barnens skull, oändligt med studier demonstrerar fördelen för barn att växa upp i ett hem med en mamma och pappa. Kärnfamiljen existerade också för mäns skull, då ett samhälle utan monogami resulterar i att kvinnorna går till en minoritet av män, vilket resulterar i att en majoritet av män med tiden slutar bidra, man vill helt enkelt inte längre dra sitt strå till stacken.

Ok men varför dog monogamin? Svaret är att kvinnor inte längre måste vara gifta, därför att dom tjänar mer pengar, och därför kan välja att inte vara beroende av en man, om dom inte vill vara det.

Barn mår fortfarande bra av att ha två närvarande föräldrar, inte mycket har förändrats där så att äldre familjekonstellationer såg ut som dom gjorde endast för barnens skull måste vara felaktigt därför att om det var så skulle familjekonstellatioenrna sett likadana ut idag.

Förklara varför kärnfamiljen splittrades om du inte godtar min förklaring, du säger att jag har fel, trots att min åsikt är konsensus, och du presenterar inga alternativa teorier. Du påpekar bara att jag har fel utan att motivera varför, ingen god debatteknik.

Jag hoppas själv att jag kan hitta någon stabil brud att bilda familj med någon gång i framtiden men den bruden ska vara med mig för att hon tycker om mig, inte för att hon har så sjukt lite pengar att alternativet är fattigstugan.
Citera
2018-07-09, 22:29
Medlem
Citat:
Som sagt, du är ung, oerfaren och naiv, med åren kommer du ändra åsikt, jag var likadan som dig när jag var yngre, man tror man vet allt men egentligen vet man i princip inget.

Bättre blir det inte av att du attraheras av mentalt sjuka tjejer:

Eller att du skriver till tjejer på facebook i ren desperation att dejta dig:

Hela du luktar helt enkelt oerfarenhet och ung pojke, du förstår inte verkligheten, du kommer med åren att inse vad som gäller, tro mig.

Moget sätt att föra en diskussion på. Du bemöter inget jag säger och drar upp andra trådar jag har startat som är helt orelevanta. Ungefär lika moget som att jag skulle förminska dina åsikter för att du är bög. Men nog med att försöka försvara mig, det är uppenbart vem det är som befinner sig i ''ren desperation''.

Väntar FORTFARANDE på studien och var du tog den ''intressant charten'' ifrån. För du vill väl debattera och argumentera, inte mobba?
Senast redigerad av antilife 2018-07-09 kl. 22:50.
Citera
2018-07-09, 22:55
Bannlyst
Citat:
Den här diskussionen handlar om incels, om du går in på incelforum och läser så ser du att absolut ingen är engagerad i vad man kan göra för att få tjejer, det enda man är intresserad av är att sitta framför datorn och filosofera kring vems fel det är att man är singel.

Det är ett resultat, ett symptom. Dessa "incels" föddes ej kvinnohatare, de har hamnat där pga en anledning. De har antagligen fått nobben sen dag ett i småskolan, högstadiet, gymnasiet, universitetet och nu har de helt enkelt gett upp hoppoet.

Incel forum är inte de enda med frustrerade män, vi har "MGTOW" där mängder och mängder av män har gett upp kvinnor totalt och fokuserar nu istället på sig själv. De kanske inte är deprimerade, men det är ju knappast bra för samhället.

Sen har vi mängder av "pick up artist" forum där miljontals män fokuserar på tekniker, hur man raggar etc, majoriteten av dessa män är såklart män som haft det svårt sexuellt tidigare, också ett symptom.

Citat:
Ok men varför dog monogamin? Svaret är att kvinnor inte längre måste vara gifta, därför att dom tjänar mer pengar, och därför kan välja att inte vara beroende av en man, om dom inte vill vara det.

Finns många anledningar till att den "dog". Politiskt och medial indoktrinering, hyllande av att vara sexuellt frigjord, feminism, många olika faktorer. Det är egentligen irrelevant, vad som är relevant är hurvida det skapar ett bättre eller sämre samhälle och den frågan har vi ett rätt tydligt svar på.

Citat:
Barn mår fortfarande bra av att ha två närvarande föräldrar, inte mycket har förändrats där så att äldre familjekonstellationer såg ut som dom gjorde endast för barnens skull måste vara felaktigt därför att om det var så skulle familjekonstellatioenrna sett likadana ut idag.

Det är inte endast för barnens skull, men det är för allas skull. Mannen,kvinnan, barnen, familjen, släkten och nationen som helhet.

Citat:
Förklara varför kärnfamiljen splittrades om du inte godtar min förklaring, du säger att jag har fel, trots att min åsikt är konsensus, och du presenterar inga alternativa teorier. Du påpekar bara att jag har fel utan att motivera varför, ingen god debatteknik.

Varför den splittrades har många olika orsaker, som jag gav ovan.

Citat:
Jag hoppas själv att jag kan hitta någon stabil brud att bilda familj med någon gång i framtiden men den bruden ska vara med mig för att hon tycker om mig, inte för att hon har så sjukt lite pengar att alternativet är fattigstugan.

Kvinnlig till manlig attraktion finns till av en anledning, förklara gärna vad "för att hon tycker om mig för mig" betyder, inget diffust nu. Jag antar att du vill ha en kvinna som inte är ful, som väger 200kg, eller hur? Så med andra ord kommer du välja kvinna efter utseendepreferenser, inte sant? Inte hennes "själ", men pga mätbara anledningar. På samma sätt har kvinnor utvecklats för att välja män, man väljer uppåt i hirerarkin, man får känslor för män som är bättre än en själv, detta går att göras genom exempelvis ekonomi, vilket är anledningen till varför västländska män är extremt populära i u-länder, det är inte bara ett medvetet aktivt val för kvinnan, men man slår igång känslorna i hennes hjärna då man har högre status än henne.

En stabil kvinna blir nog svår att hitta i Sverige idag, tyvärr.
Citera
2018-07-09, 22:56
Bannlyst
Citat:
Moget sätt att föra en diskussion på. Du bemöter inget jag säger och drar upp andra trådar jag har startat som är helt orelevanta. Ungefär lika moget som att jag skulle förminska dina åsikter för att du är bög. Men nog med att försöka försvara mig, det är uppenbart vem det är som befinner sig i ''ren desperation''.

Väntar FORTFARANDE på studien och var du tog den ''intressant charten'' ifrån. För du vill väl debattera och argumentera, inte mobba?

Förlåt, vad är det du vill jag ska bemöta exakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in