2018-04-29, 17:16
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Många män upplever ju det som att de behöver sex hela livet. Har nog mycket att göra med att mannen har instinkten kvar ända upp i ålderdomen. Medan kvinnorn då hellre vattnar blommor och tar hand om något litet djur.
Nej det gör dom inte.
Citera
2018-04-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej, det är en förklaringsmodell skapad utifrån teser. Numera arbetar man emot något som inte är lika skarpt avgränsat emellan de olika nivåerna.

Det här är alltså en teori, inte evidens. Det grundläggande är ja, mat sömn, syre, vatten. (Och skydd från elementen). Sex är inte livsnödvändigt.

Teori = hypotes med gott stöd av empirisk data. På sin höjd har psykologer hypoteser.

Men självklart är det ingen sanning men att som sexuellt aktiv kvinna tala om för sexuellt frustrerade män hur oviktigt sex och närhet är, ja det är väldigt egocentriskt.

Men visst, jag har låg sexdrift och kan förstå att det inte är hela världen. Samtidigt mår jag inte bra psykiskt och det kan säkert finnas ett samband.

Men att utgå från sig själv när man dessutom vet att man är udda är bara, märkligt..
Citera
2018-04-29, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Nej det gör dom inte.

Vaddå "nej det gör dom inte"? Vem är "dom"?
Citera
2018-04-29, 17:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Teori = hypotes med gott stöd av empirisk data. På sin höjd har psykologer hypoteser.

Men självklart är det ingen sanning men att som sexuellt aktiv kvinna tala om för sexuellt frustrerade män hur oviktigt sex och närhet är, ja det är väldigt egocentriskt.

Men visst, jag har låg sexdrift och kan förstå att det inte är hela världen. Samtidigt mår jag inte bra psykiskt och det kan säkert finnas ett samband.

Men att utgå från sig själv när man dessutom vet att man är udda är bara, märkligt..
Man har på senare tid gjort om pyramiden, där uttrycks ett större behov av samhörighet på olika nivåer. Maslow var ett barn av sin tid och psykologiska förklaringsmodeller har utvecklats en hel del.

Sex är helt enkelt olika viktigt för olika individer. Men det är inget som är avgörande för den individuella överlevnaden.

Jag är inte sexuellt aktiv och har så ej varit på en lång tid.
Sex är inte ekvivalent till närhet för övrigt.

Det kommer alltid finnas människor som inte kommer att ”komma till”, problemet är att de eldar på varandra i sin misogyna inställning, vilket internet har möjliggjort.
Citera
2018-04-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Teser med substans i. Sex är livsnödvändigt annars kan vi inte fortplanta oss naturligt så där rök ditt argument. Vad är felet med teorier?

Sluta var paranoid...
Nu sköt du dig ordentligt i foten. Sex är inte på något sätt livsnödvändigt för den enskilda individens överlevnad.

Nödvändigt för artens överlevnad, ja, men inte för att du som enskild individ skall överleva. Då är gemenskap och tillhörighet viktigare. Gör om, gör rätt!
Citera
2018-04-29, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Nu sköt du dig ordentligt i foten. Sex är inte på något sätt livsnödvändigt för den enskilda individens överlevnad.

Nödvändigt för artens överlevnad, ja, men inte för att du som enskild individ skall överleva. Då är gemenskap och tillhörighet viktigare. Gör om, gör rätt!

Rage inc
Citera
2018-04-29, 18:10
Medlem
Selfefficacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Men för helvete jag har redan besvarat det där 70 gånger.

I relations och samlevnadskontext rörande kärleksfrågor ja. I övrigt, nej.

Naja, måste tänka på alla de gånger jag sett män plötsligt bege sig in i slagsmål och bråk. Eller plötsligt bestämt sig för att tävla med nån främling vid ett rödljus om vem som har snabbast bil. Eller plötsligt börjar balansera på ett balkongräcke eller göra nån annan skit som personen i fråga inte skulle göra om denne inte reagerat just impulsivt.
Män som kvinnor reagerar impulsivt på känslor (hat, glädje, ångest etc.). Dom skiljer sig dock i hur dom reagerar.
Citera
2018-04-29, 21:39
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Man har på senare tid gjort om pyramiden, där uttrycks ett större behov av samhörighet på olika nivåer. Maslow var ett barn av sin tid och psykologiska förklaringsmodeller har utvecklats en hel del.

Sex är helt enkelt olika viktigt för olika individer. Men det är inget som är avgörande för den individuella överlevnaden.

Jag är inte sexuellt aktiv och har så ej varit på en lång tid.
Sex är inte ekvivalent till närhet för övrigt.

Det kommer alltid finnas människor som inte kommer att ”komma till”, problemet är att de eldar på varandra i sin misogyna inställning, vilket internet har möjliggjort.

Men i ditt fall är det självvalt. Så du har inget att säga till om i frågan.
Citera
2018-04-29, 21:39
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Men i ditt fall är det självvalt. Så du har inget att säga till om i frågan.
Ja och nej. Har ingen jag vill ha sex med.
Citera
2018-04-29, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Troll.

Inte sant det finns bevis
Citera
2018-05-01, 02:27
Avstängd
Fojoss avatar
Det enda jag kan säga är att människor som inte inser att nästan alla interaktioner sker på basis av utseende är naiva idioter (tror du hygienprocedurer enbart är för just hygien?). En person med bättre utseende får överlag betydligt fler fördelar på nästan alla sätt. Detta är inte specifikt för ett visst kön, däremot är majoriteten av kvinnor falska horor som inte vågar erkänna deras lika stora besatthet av just utseende (t.o.m så meningslösa attribut som särskilda längder).

Jag har lyckligtvis haft turen att även när jag är överviktig och ovårdad så ser jag fortfarande bättre ut än de flesta andra killar i omgivningen.

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Jag har läst Maslows och det du inte förstår är det grundläggande i den. När de fysiska behoven såsom mat, boende, kläder med mera är tillfredställda och vi kan leva ett drägligt liv ser vi till tryggheten. Som barn är det ryp mamma/pappa. Som vuxen är det vänner, jobb, stadig inkomst. Ser du, VÄNNER.

Sedan kommer sociala behov. VÄNNER, gemenskap, tillhörighet.

Sex är en underordnad företeelse.

Är du verkligen en incel så hjälper jag dig gärna men är du bara en grinig fjant som hatar kvinnor för att dom inte GER dig sex så ser jag ner på dig.

Sex är ett starkare socialt behov ju odrägligare din situation är. Tror du det är en slump att fattiga människor har betydligt fler barn även i ett land som Sverige? Vadå kläder?
Senast redigerad av Fojos 2018-05-01 kl. 02:34.
Citera
2018-05-01, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Det enda jag kan säga är att människor som inte inser att nästan alla interaktioner sker på basis av utseende är naiva idioter (tror du hygienprocedurer enbart är för just hygien?). En person med bättre utseende får överlag betydligt fler fördelar på nästan alla sätt. Detta är inte specifikt för ett visst kön, däremot är majoriteten av kvinnor falska horor som inte vågar erkänna deras lika stora besatthet av just utseende (t.o.m så meningslösa attribut som särskilda längder).

Jag har lyckligtvis haft turen att även när jag är överviktig och ovårdad så ser jag fortfarande bättre ut än de flesta andra killar i omgivningen.

Sex är ett starkare socialt behov ju odrägligare din situation är. Tror du det är en slump att fattiga människor har betydligt fler barn även i ett land som Sverige? Vadå kläder?
Gå ut barfota i tunn tröja i januari så fattar du!

Nej, sex är inte starkare socialt i odrägliga situationer. Jag har vistats i krigszoner under vidriga förhållanden och då används sex som maktmedel.
Sedan har riktigt fattiga vare sig preventivmedel eller utbildning vilket resulterat i stora barnkullar, barnadödligheten är också stor pga fattigdomen och sjukdomar. Gör om, gör rätt, sitt inte och sprid löfner/forumsanningar på det där sättet, vad får du ut av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in