Citat:
Ursprungligen postat av
Chenille
Om alla kvinnor vill ha samma fåtal snubbar (vilket du påstår) kommer konkurrensen om dom snubbarna vara enormt hög vilket kommer lämna väldigt många kvinnor utan. Visst, du kommer svara att en man kan ha sex med flera kvinnor, men sex är inte det enda som spelar roll i relationer mellan könen. En orgasm kan var man ge sig själv, det man måste få från andra är närhet, ömhet, förståelse etc och där kanske man inte nöjer sig med att vara en i mängden.
Nej, de delar på mannen/männen, som du säger. Jag ser det klart och tydligt i studentlivet, det är väldigt få män som har sex och korta relationer med ALLA kvinnor, eller ja, kvinnorna som går ut och roa sig, en stor stor del av killar får inget över huvud taget här.
Kvinnor delar hellre på några populära män än är i förhållanden med mer mjukiskillar, det är klart och tydligt.
Citat:
Att kvinnor inte kan uppleva frustration, på det sätt män kan, och att alla kvinnor slåss om ett fåtal män är liksom en motsägelse. Den logiken medför givetvis att kvinnorna som inte kan konkurrera om toppmännen, eller vill ha dom för sig själv blir frustrerade.
Ja, de blir frustrerade, till och med deprimerade. Jag ser det, kvinnorna säger att "det finns inga män!!", samtidigt står mängder med killar och skriker "här är jag!!", men kvinnorna ser dom inte, för deras enda fokus är på en mindre del killar, å dessa killar vill inte nöja sig med en enda kvinna då de har så stora valmöjligheter.
Vi har gått mot en haremsituation, en väldigt primitiv samhällssituation och jag kan garantera att fortsätter det såhär så kommer en stor stor del av män att stämpla ut från samhället och inte bry sig längre. Eller ja, det har börjat redan och pågått ett tag nu, varje år så ökar denna grupp. Mängden "incels", "mgtow" etc ökar ständigt varje år som går nu, hundratusentals nya medlemmar från diverse västländer.
Ingen kan på fullaste allvar tro att detta är optimalt, det kommer få konsekvenser, det är i princip bara en tidsfråga.