2018-07-09, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Och vad är det för typ av tjejer? I brist av kunskap angående din umgängeskrets så antar jag att det är tjejer som frekventerar nattklubbar, d.v.s där en vis typ av folk vistas.

''Med de FLESTA kvinnor''? Jag är visserligen rätt ung, men inga tjejer jag känner knullar runt. Antingen är de singel eller så är de i ett förhållande. Ungefär 5 tjejer jag känner har gått ut på princip varje fredag till nattklubb och gått hem utan någon kille.

Denna studie du nämner skulle jag vilja se.

Jo jag är student så det är tjejer som är sjuksköterskor, socionomer, ekonomer etc. Är du tjej eller? Hur många av dessa tjejer har knullat runt tidigare i livet då?

En viss typ av folk på nattklubbar? I princip alla relativt unga tjejer med vänner brukar gå till nattklubbar och ha kul, det är liksom där köttmarknaden är.

Tror inte jag vet en enda kvinna som inte varit på nattklubb, kanske nåt asperger fall då.
Citera
2018-07-09, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag undrar vad det spelar för roll, hur mycket sex du än har kommer du än ändå bli kåt igen imorgon, det är liksom en cirkel man aldrig kommer ur, oavsett om man får doppa ibland, eller inte.

Jag tror inte att livet automatiskt blir skit för den som inte har sex, utan det är något annat som spökar hos självmordsbenägna incels. Sexuell frustration är något helt naturligt som periodvis drabbar alla. Livet går vidare.

Vadå spelar för roll? Klart som fasiken det spelar roll för unga män som inte får någon sex, kärlek eller bekräftelse över huvud taget av tjejer, reproduktion är ju våran största biologiska drift, män är drivna på grund av detta.

Nej drabbar verkligen inte alla, kvinnor har alltid tillgång till sex, stora valmöjligheter och enormt mycket bekräftelse och uppmärksamhet.

Vadå livet går vidare? Vad hjälper det hundratusentals unga killar som aldrig kan växa upp och bli män för att de inte ens får någon erfarenhet av kvinnor över huvud taget? Snart är de 35, utan sex, utan några erfarenheter av romantiska förhållanden, utan något hopp, oskulder.

Det är för fan ett massivt mansproblem detta och det ignoreras enbart för att det handlar om män, som samhället verkar skita i över huvud taget nu för tiden.
Citera
2018-07-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateklok
Vadå spelar för roll? Klart som fasiken det spelar roll för unga män som inte får någon sex, kärlek eller bekräftelse över huvud taget av tjejer, reproduktion är ju våran största biologiska drift, män är drivna på grund av detta.

Nej drabbar verkligen inte alla, kvinnor har alltid tillgång till sex, stora valmöjligheter och enormt mycket bekräftelse och uppmärksamhet.

Vadå livet går vidare? Vad hjälper det hundratusentals unga killar som aldrig kan växa upp och bli män för att de inte ens får någon erfarenhet av kvinnor över huvud taget? Snart är de 35, utan sex, utan några erfarenheter av romantiska förhållanden, utan något hopp, oskulder.

Det är för fan ett massivt mansproblem detta och det ignoreras enbart för att det handlar om män, som samhället verkar skita i över huvud taget nu för tiden.

Det är exakt sån här skit jag snackar om, "kan inte bli män" lugn nu en sekund, om man värderar sig själv utifrån en torr, stereotypisk bild av hur en man ska vara får man skylla sig själv. Tänk längre för fan.

Ditt dystopiska scenario ger jag inte heller mycket för, att inte ha haft sex under det senaste året är inte samma sak som att vara oskuld.

Att alltid ha tillgång till sex är dessutom inte samma sak som att inte vara sexuellt frustrerad, det finns bra och dåliga partners. Det är inte så att kvinnor per automatik inte upplever sexuell frustration bara för att dom råkar ha lättare att fixa ONS, det är en grov feluppfattning.
Citera
2018-07-09, 20:49
Bannlyst
Citat:
Det är exakt sån här skit jag snackar om, "kan inte bli män" lugn nu en sekund, om man värderar sig själv utifrån en torr, stereotypisk bild av hur en man ska vara får man skylla sig själv. Tänk längre för fan.

Ditt dystopiska scenario ger jag inte heller mycket för, att inte ha haft sex under det senaste året är inte samma sak som att vara oskuld.

Att alltid ha tillgång till sex är dessutom inte samma sak som att inte vara sexuellt frustrerad, det finns bra och dåliga partners. Det är inte så att kvinnor per automatik inte upplever sexuell frustration bara för att dom råkar ha lättare att fixa ONS, det är en grov feluppfattning.

Nej, detta handlar inte om nån självvald "värdering", detta är en biologisk drivkraft och väldigt fundamentalt. En man som inte får ligga är en biologisk "dead end", han är i princip värdelös. Allt män gör är i grund och botten för att öka sina reproduktionschanser, det säger sig självt att om du som kille blir 35 år utan att ha fått en enda tjej intresserad så är självkänslan i botten och kommer nog förbli där för allt framtid.

Kvinnor har 40000000000000 valmöjligheter, vilket gör att de har MYCKET lättare för att hitta en partner som passar, män som inte får ligga har NOLL valmöjligheter, vilket gör att deras sannolikhet att hitta en partner som DOM VÄLJER, som MATCHAR, är i princip obefintlig.

Det är inte bara att det är senaste året, tänk dig alla killar som vanligtvis inte får ligga men som haft "tur" på fyllan, men som fortfarande inte har ett stadigt sexliv.

Detta pekar mer och mer åt den klassiska teorin att 20% av männen ligger med 80% av kvinnorna, något jag ser klart och tydligt i min egna umgängeskrets på universitetet också.

Det kommer gå åt skogen så småningom, sanna mina ord, aldrig i modern historia har vi haft en växande grupp frustrerade män som går ensam som nu, detta kommer inte sluta lyckligt, hela samhällets pelare vilar på att män blir belönade för sin möda, får de längre ingen kärlek, bekräftelse eller sex så kommer motivationen att bidra och skydda att försvinna och det snabbt, även kvinnoföraktet kommer öka vilket vi ser klart och tydligt idag, det ökar för varje dag som går.
Citera
2018-07-09, 20:58
Medlem
Citat:
Kvinnor har 40000000000000 valmöjligheter, vilket gör att de har MYCKET lättare för att hitta en partner som passar, män som inte får ligga har NOLL valmöjligheter, vilket gör att deras sannolikhet att hitta en partner som DOM VÄLJER, som MATCHAR, är i princip obefintlig.

Om alla kvinnor vill ha samma fåtal snubbar (vilket du påstår) kommer konkurrensen om dom snubbarna vara enormt hög vilket kommer lämna väldigt många kvinnor utan. Visst, du kommer svara att en man kan ha sex med flera kvinnor, men sex är inte det enda som spelar roll i relationer mellan könen. En orgasm kan var man ge sig själv, det man måste få från andra är närhet, ömhet, förståelse etc och där kanske man inte nöjer sig med att vara en i mängden.

Att kvinnor inte kan uppleva frustration, på det sätt män kan, och att alla kvinnor slåss om ett fåtal män är liksom en motsägelse. Den logiken medför givetvis att kvinnorna som inte kan konkurrera om toppmännen, eller vill ha dom för sig själv blir frustrerade.
Citera
2018-07-09, 21:09
Bannlyst
Citat:
Om alla kvinnor vill ha samma fåtal snubbar (vilket du påstår) kommer konkurrensen om dom snubbarna vara enormt hög vilket kommer lämna väldigt många kvinnor utan. Visst, du kommer svara att en man kan ha sex med flera kvinnor, men sex är inte det enda som spelar roll i relationer mellan könen. En orgasm kan var man ge sig själv, det man måste få från andra är närhet, ömhet, förståelse etc och där kanske man inte nöjer sig med att vara en i mängden.

Nej, de delar på mannen/männen, som du säger. Jag ser det klart och tydligt i studentlivet, det är väldigt få män som har sex och korta relationer med ALLA kvinnor, eller ja, kvinnorna som går ut och roa sig, en stor stor del av killar får inget över huvud taget här.

Kvinnor delar hellre på några populära män än är i förhållanden med mer mjukiskillar, det är klart och tydligt.

Citat:
Att kvinnor inte kan uppleva frustration, på det sätt män kan, och att alla kvinnor slåss om ett fåtal män är liksom en motsägelse. Den logiken medför givetvis att kvinnorna som inte kan konkurrera om toppmännen, eller vill ha dom för sig själv blir frustrerade.

Ja, de blir frustrerade, till och med deprimerade. Jag ser det, kvinnorna säger att "det finns inga män!!", samtidigt står mängder med killar och skriker "här är jag!!", men kvinnorna ser dom inte, för deras enda fokus är på en mindre del killar, å dessa killar vill inte nöja sig med en enda kvinna då de har så stora valmöjligheter.

Vi har gått mot en haremsituation, en väldigt primitiv samhällssituation och jag kan garantera att fortsätter det såhär så kommer en stor stor del av män att stämpla ut från samhället och inte bry sig längre. Eller ja, det har börjat redan och pågått ett tag nu, varje år så ökar denna grupp. Mängden "incels", "mgtow" etc ökar ständigt varje år som går nu, hundratusentals nya medlemmar från diverse västländer.

Ingen kan på fullaste allvar tro att detta är optimalt, det kommer få konsekvenser, det är i princip bara en tidsfråga.
Citera
2018-07-09, 21:19
Medlem
Citat:
Jo jag är student så det är tjejer som är sjuksköterskor, socionomer, ekonomer etc. Är du tjej eller? Hur många av dessa tjejer har knullat runt tidigare i livet då?

En viss typ av folk på nattklubbar? I princip alla relativt unga tjejer med vänner brukar gå till nattklubbar och ha kul, det är liksom där köttmarknaden är.

Tror inte jag vet en enda kvinna som inte varit på nattklubb, kanske nåt asperger fall då.

Nej, är kille. 19 år. Knullat runt har dessa fem aldrig gjort, de är oskulder. Resterande tjejer i min före detta klass (varav dessa fem var en del av) frekventerar inte nattklubbar överhuvudtaget, men undantag av 3-4 st + inklusive de tidigare nämnda fem, som är just denna ''festiga'' typ av tjejer. Resten har aldrig haft ett förhållande eller eller har haft ''partner'' i 3+ år.

Nja, inte i min erfarenhet. De hänger hellre med kompisar, engagerar sig politiskt, spelar musik, etc.

Så de som inte finner en kväll på nattklubben njutbar är asperger? Vet du ens vad asperger är?

Väntar förövrigt fortfarande på studien du nämnde.
Senast redigerad av antilife 2018-07-09 kl. 21:24.
Citera
2018-07-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ja, de blir frustrerade, till och med deprimerade. Jag ser det, kvinnorna säger att "det finns inga män!!", samtidigt står mängder med killar och skriker "här är jag!!", men kvinnorna ser dom inte, för deras enda fokus är på en mindre del killar, å dessa killar vill inte nöja sig med en enda kvinna då de har så stora valmöjligheter.

Vad bra, då är vi överens om detta åtminstone. Hade kvinnornas frustration kunnat stävjas av att dejta någon soffpotatis så hade dom väl gjort det men som det ser ut verkar det som att båda läger är frustrerade (vilket var vad jag ursprungligen ville komma fram till) och att det inte är mer synd om männen.
Citera
2018-07-09, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Nej, är kille. 19 år. Knullat runt har dessa fem aldrig gjort, de är oskulder. Resterande tjejer i min före detta klass (varav dessa fem var en del av) frekventerar inte nattklubbar överhuvudtaget, men undantag av 3-4 st + inklusive de tidigare nämnda fem, som är just denna ''festiga'' typ av tjejer.

Nja, inte i min erfarenhet. De hänger hellre med kompisar, engagerar sig politiskt, spelar musik, etc.

Så de som inte finner en kväll på nattklubben njutbar är asperger? Vet du ens vad asperger är?

Väntar förövrigt fortfarande på studien du nämnde.

Då är du rätt ung och har inte erfarat så mycket än, så det är förståeligt att du tror det. Jag antar att du även är heterosexuell, inte sant? Jag är homosexuell, sena 20 och jag kan säga såhär mycket, tjejer talar om saker för mig som dom aldrig berättar för heterosexuella killar, jag vet inte varför, kanske för att jag är mer "trygg" så jag inte är ett sexuellt hot för dom. Men jag vet att många tjejer säger till killar att de är väldigt oskuldsfulla, sällan har sex etc, men i själva verket har de gruppsex, lesbisk sex och ofta väldigt många partners, som de såklart döljer, då det vet att killar inte gillar sånt hos tjejer.

Jag TROR helt enkelt att du till viss del är lurad, i alla fall om du talar om normala relativt populära tjejer som ser bra ut, är det fallet så kan jag nästan garantera att du har fel.

Du kommer såklart inte lita på detta, då du lever lite i en annan värld, men ge det några år och erfarenheter så kommer du märka mer och mer att det ligger nåt i det jag säger.
Citera
2018-07-09, 21:28
Bannlyst
Citat:
Vad bra, då är vi överens om detta åtminstone. Hade kvinnornas frustration kunnat stävjas av att dejta någon soffpotatis så hade dom väl gjort det men som det ser ut verkar det som att båda läger är frustrerade (vilket var vad jag ursprungligen ville komma fram till) och att det inte är mer synd om männen.

Båda är det synd om, samhällssituationen idag är helt enkelt sub-optimal får båda parters välmående. Sen är det inte direkt soffpotatisar till killar som blir utan, det är ofta vanliga hederliga snubbar, men det räcker sällan att vara "alldaglig" idag, tyvärr, man måste stå ut från mängden, vara extra "alfa", "snygg" eller populär, annars så hamnar man i skymundan och är inte särskilt attraktiv alls.

Så var det inte förr, då räckte det att man var en hederligt arbetande man som kunde köpa ett hus, så fick man ofta en tjej, en familj och sen ett syfte med livet, detta är borta nu och vi börjar se resultatet.

Jag förutspår: Mängden "kvinnohat" kommer öka lavinartat, mängden män som tar självmord kommer öka, män som inte pallar arbeta då det inte ger nåt speciellt ändå kommer öka, mängden män som får anti depp, mår dåligt, blir socialt isolerade, skiter i samhället - kommer öka.

En dag brister det.
Citera
2018-07-09, 21:40
Medlem
Citat:
Då är du rätt ung och har inte erfarat så mycket än, så det är förståeligt att du tror det. Jag antar att du även är heterosexuell, inte sant? Jag är homosexuell, sena 20 och jag kan säga såhär mycket, tjejer talar om saker för mig som dom aldrig berättar för heterosexuella killar, jag vet inte varför, kanske för att jag är mer "trygg" så jag inte är ett sexuellt hot för dom. Men jag vet att många tjejer säger till killar att de är väldigt oskuldsfulla, sällan har sex etc, men i själva verket har de gruppsex, lesbisk sex och ofta väldigt många partners, som de såklart döljer, då det vet att killar inte gillar sånt hos tjejer.

Jag TROR helt enkelt att du till viss del är lurad, i alla fall om du talar om normala relativt populära tjejer som ser bra ut, är det fallet så kan jag nästan garantera att du har fel.

Du kommer såklart inte lita på detta, då du lever lite i en annan värld, men ge det några år och erfarenheter så kommer du märka mer och mer att det ligger nåt i det jag säger.

Jag är hetero? Och?

Nej, jag litar dessvärre inte på det du säger, då du måste avsluta hela din utläggning med ''du kommer såklart inte lita på detta''.

Hur många tjejer har sagt detta till dig? Befinner de sig i samma umgängeskrets?

Jag tror dessutom inte att alla tjejer är likadana, precis som alla killar inte är likadana.

Enligt en studie av CDC 2011-2015, så är medianen av sexuella partners som kvinnor haft i sitt liv 4.2. Det skulle jag säga är en rätt låg siffra. Visa nu din studie, eller fortsätt med empiriska bevis, fast att du yrkade så hårt på den studie du såg innan. Du framstår inte precis som trovärdig, tyvärr.

https://www.cdc.gov/nchs/nsfg/key_st...numberlifetime
Citera
2018-07-09, 21:55
Medlem
Citat:
Båda är det synd om, samhällssituationen idag är helt enkelt sub-optimal får båda parters välmående. Sen är det inte direkt soffpotatisar till killar som blir utan, det är ofta vanliga hederliga snubbar, men det räcker sällan att vara "alldaglig" idag, tyvärr, man måste stå ut från mängden, vara extra "alfa", "snygg" eller populär, annars så hamnar man i skymundan och är inte särskilt attraktiv alls.

Så var det inte förr, då räckte det att man var en hederligt arbetande man som kunde köpa ett hus, så fick man ofta en tjej, en familj och sen ett syfte med livet, detta är borta nu och vi börjar se resultatet.

Fast det handlade ju inte om attraktion, om vi går en bit tillbaka i tiden. Det handlade om arrangerade äktenskap i syfte att försörja döttrarna som inte kunde försörja sig själva. I princip prostitution.

Om männen inte duger åt kvinnorna så får väl männen rycka upp sig. Jag är själv likadan, om någon kvinna gör anspråk på min tid får hon ha något extraordinärt att erbjuda, annars orkar jag inte engagera mig. Jag förväntar mig absolut inte att kvinnor ska vara annorlunda på den fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in