2019-02-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LowQwoz
Nae detta stämmer inte. Det börjar nu komma studier som bekräftar vad incels säger. En nylig gjord finsk studie visade att år 1990 hade 45% av finska män mellan ålder 18-24 ett aktivt sexliv.

År 2015 hade detta fallit till 18% (!!), dvs mer än halverats. Samtidigt hade lika många kvinnor (rent procentuellt) ett aktivt sexliv nu som då, med andra ord: En minoritet av killar får numera mycket och en majoritet blir helt utan.

Andelen incels har ökat något så sinnessjukt mycket de senaste 10-åren och det kommer att fortsätta. Vissa (blinda) typer här inne påstår något annat, detta visar hur blinda de faktiskt är, tiden kommer att visa vem som har rätt, nu är det bara att vänta.

Det mest skrämmande är att så många svenska män kan blunda för det, även fast dom själva lever i ett miserabelt incel-liv, det är någon form av beskyddande förnekelse de lever i.
Du bör ju veta vad som förändrats mellan 1990 och 2015 människor kunde ha egen dator hemma och behöver inte lämna sin bostad för att inte känna sig isolerad
Citera
2019-02-13, 21:32
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Om han påstod det jag påstår så hade han inte "misstolkat" den, då kanske du bör läsa den gen.

Angående din fråga: Om du adderar alla män som är oskuld, inte fått ligga något de senaste 2-3 åren samt alla män i sexlösa relationer/giftermål, en väldigt, väldigt stor del. 60-70%.

Åh, herregud. Så 60-70% av svenska män är incels? Right. Ytterligare ett fascinerande drag hos er - er önskan/tro att ni tillhör en majoritet. Det gör ni inte.
Pröva att gå ut. Kolla lite hur det ser ut. Du kommer se väääldigt många icke-Chads med flickvänner. Det finns en värld bortanför Tinder och incels.com.
Citera
2019-02-13, 21:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
En väldigt stor del. Inte bara unga män, men en stor del av män som faktiskt är i relationer får antagligen inte mycket sex över huvud taget.

Det är fantastiskt roligt när vissa förnekar att problemet ens existerar, snacka om att inte följa med i svängarna över huvud taget. Valfri incel-live video på youtube har ofta 500.000-1miljon åskådare, det är INTE många youtube-live streams som kommer upp i detta antal och kommentarerna fullkomligt svämmar över med ett kvinnohat och en bitterhet som är ett direkt resultat av detta.

Samla alla incels, MGTOWs, TFLers, "pick up artists" (som majoriteten inte får ligga), addera sedan alla gamers, dvs counter-strike spelare, world of warcraft, League of Legends etc etc, alla datornördar (där en majoritet inte får något) i väst, då är vi snart uppe i flera miljoner män som går sexlösa.

Motsvarigheten till kvinnor finns inte, i princip alla kvinnor, särskilt unga, har ett väldigt aktivt sexliv, en majoritet av unga män har det inte.

Precis allt talar för att detta är ett ständigt växande problem som håller på att bli ett stort samhällsfenomen men ändå sitter vissa idioter och förnekar det

Så dessa 500 000 views på en amerikansk incel-video pekar på att en majoritet är incels? Slugt, Einstein. Dessutom - jag brukar kolla incel-videos när andan faller på och jag vill ha lite cringe-factor i vardagen. Knappast ensam om det.

Att det finns en massa bittra kvinnohatare som är incels förvånar föga. Att dom hänger i kommentarsfält hela dagarna och vräker ur sig likaså. Vad dom inte fattar - och som roar/fascinerar/irriterar alla andra - är att just detta gör dom oliggbara. Bittra, projicerande, självömkande och hatiska snubbar är liksom rätt svala på raggmarknaden.
Citera
2019-02-13, 21:44
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Nej, inte incels, det sa jag inte. Det beror på definition. Om din fråga är: "Hur många procent av män går sexlösa och/eller har långa perioder av torka i deras förhållanden?", så ja, 60-70%. Hur många som faktiskt är incel i dess rätt bemärkelse vet jag inte, men det är en rätt stor del.

Bara för att man ser killar med flickvänner betyder det inte att dom har ett aktivt och välfungerande sexliv.

Incels.is, mgtows, TFL, PUAs och alla hundratals olika forum och kanaler som finns är ett resultat av vad folk har observerat och erfarat i just verkliga livet.

Du snyter fortfarande siffror ur näsan. Och önskedrömmar för att känna dig mindre misslyckad. Igen: du tycker inte det är lite patetiskt att du som snart 30-årig oskuld ska agera expert i frågor om kvinnor och relationer?
Citera
2019-02-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ja, men ändå har kvinnors sexuella vanor inte förändrats. Detta bekräftar att de nu ligger med en mindre skara män och en större skara blir utan.
Ta du och länka till studien så siffrorna för kvinnor också syns
Citera
2019-02-13, 22:21
Medlem
Jag är 30+ och jag känner många killar runt i min ålder som inte har någon tjej eller som någonsin haft det. Det är helt sjukt utbrett idag. Bland mina föräldrar så hade de flesta barn innan 30. Nu känner jag knappt någon med barn efter 30. Och ingen tjej heller.

Helt galet.
Citera
2019-02-13, 22:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
1. Rent statistiskt ja, då det är rätt ovanligt att youtube live streams får så många följare.

2. Det andra finns det inget att svara på då det är det vanliga "dom är hatiska dom hatar kvinnor dom är självömkande!" och så kommer sådana som du att hålla på desto, oavsett hur stort problemet blir, då ni har huvudet i sanden.

1. Nej, "rent statistiskt" innebär inte 500 000 views på en amerikansk incel-video att en majoritet är incels/sexlösa. Kan du inte åtminstone låtsas som att du kan tänka logiskt?

2. Men dom är ju det. Det är helt självklart att den stilen inte funkar. Varför vill du ingå och apa efter andra i ett comnunity som uppenbarligen har noll attraktionskraft på det motsatta könet? Är det så bekvämt och skönt att projicera allt på samhället/kvinnorna/tidsandan?

Pröva att bryta mönster istället. Jag förstår att du inte mår bra. Träffa folk, skaffa vänner. Träna på att umgås. Avinstallera Tinder, häng mindre framför datorn. Motionera. Sluta hata. När du trivs med dig själv kommer andra också att göra det.
Citera
2019-02-13, 23:17
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
På sätt och vis. Men anorektikern vänder det inåt och har ett helt annat syfte. Men kroppadysmorfobin är likartad.
Så kallade dysmorfobiker kan nog lida av depressiv realism. Det är sant att oattraktiva människor diskrimineras och behandlas illa. Det pratas inte så mycket om det öppet så många tänker nog inte på det.
Citera
2019-02-14, 06:51
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Så kallade dysmorfobiker kan nog lida av depressiv realism. Det är sant att oattraktiva människor diskrimineras och behandlas illa. Det pratas inte så mycket om det öppet så många tänker nog inte på det.
Visst är det så. Men dysmorfobi är per definition sjuklig eftersom den ger ett så betydande handikapp. Tänk att de inte bara tycker att de är ”lite fula”, de tycker att de ser ut som groteska monster. Kan liknas vid ocd, tvångstankar. Det blir svårt att ta sig ur en sådan situation utan hjälp. Ett annat problem är att de med sin inställning till livet skjuter människor ifrån sig, och genom det så bekräftar de sina egna teorier- att de inte kan bli älskade.
Citera
2019-02-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Jag är 30+ och jag känner många killar runt i min ålder som inte har någon tjej eller som någonsin haft det. Det är helt sjukt utbrett idag. Bland mina föräldrar så hade de flesta barn innan 30. Nu känner jag knappt någon med barn efter 30. Och ingen tjej heller.

Helt galet.

Frågan är ju vad man kan göra? Det är ju inte så att det går att tvinga folk att gilla en så att säga. Man kan ju försöka förbättra sig så långt det går men att tvinga folk att börja tända på en fungerar ju inte, antingen tänder folk eller så gör de inte det. Sen är ju frågan vad det är tänkt att folk ska tända på? Om du kollar på dig själv, finns det något att tända på? Förmodligen inte.
Citera
2019-02-14, 23:53
Medlem
Vultzs avatar
Det finns olika former av incels, men mest är det nog mentalcels. Dagens incels som representerar de ”riktigt grotetiska fula incels är egentligen inte incels. De ser alldagligen ut. Bildbevis på reddit. Det är verkligen sorgligt hur fejka incels(75%) bildar en falsk uppfattning av vad riktiga incels lider av. Samma sak som korrupta poliser typ. Hur fan orkar man?

Ensamhet tär på en som fan, vilket gör att incel forum/sajter blir rena guldgruvan för ensamma killar/män. Det är ett sätt att trösta sig på istället för vandra till mamma.
Citera
2019-02-15, 06:39
Bannlyst
Citat:
Du verkar tro att kärlek och "tända på" är magi, det är det inte, det är ett resultat av olika biologiska mekanismer och man kan med politik styra vilka dessa mekanismer ska gå igång på.

Det krävs knappt någonting. Det räcker med att du märker att en ny kvinna sökt sig till dig och du undrar varför och ni börjar tala med varandra och någonting väcks. Så lätt är det!

Inte undra på att otrohet, tyvärr, verkar vara så vanligt. Eller är det en myt? Är folk otrogna till höger och vänster gör de det diskret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in