2018-08-20, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Se dokumentären (och de övriga på kanalen också om du har tid, de är väldigt roliga) och säg vad du tycker sen. Jag tror du också kommer landa i slutsatsen att Elliots farsa var ett nutcase även han.

Jag kollar lite nu. Gubben blinkar knappt och hade inte en tanke på sin son..

Citat:
Narcissism is one of those traits that appears to be programmed into a person’s behavioral repertoire after birth, not before.

Elliott Rodgers led av narcissim. Psykopati är infött.. Så det där hände förmodligen pga utav att pappa var psykopat och sonen försökte apa efter.

Men jag kommer fortsätta kolla!
Citera
2018-08-20, 15:25
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
De som är självutnämda incels så att säga är ju de som hörs om som befolkar de här forumen som jag studerat en del. De andra ofrivilliga celibata verkar inte ha ett behov att kalla sig incels.

Visst är det antagligen en liten del, men hur de diskuterar och avhumaniserar halva jordens befolkning är ändå rätt skrämmande.

Tycker du dessa diskussioner är mer skrämmande än själva fenomenet i sig? Om inte hur det moderna samhället är uppbyggt, vad tror du detta beror på?

Ditt sätt att diskutera påminner om hur amerikaner hanterar masskjutningarna på skolor. Media fokuserar på vapen och politiken men vägrar diskutera den våldsamma amerikanska kulturen, mobbning, ytligheten, ensamheten och den allmänna meningslösheten i det amerikanska samhället. Förmodligen för att det är enklare att göra så.
Citera
2018-08-20, 15:55
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Tycker du dessa diskussioner är mer skrämmande än själva fenomenet i sig? Om inte hur det moderna samhället är uppbyggt, vad tror du detta beror på?

Ditt sätt att diskutera påminner om hur amerikaner hanterar masskjutningarna på skolor. Media fokuserar på vapen och politiken men vägrar diskutera den våldsamma amerikanska kulturen, mobbning, ytligheten, ensamheten och den allmänna meningslösheten i det amerikanska samhället. Förmodligen för att det är enklare att göra så.
Det är ju hur det uttrycker sig om är skrämmande. Inte att vissa inte får komma till. Dessa har alltid funnits. Kombinera detta med en internetkultur och psykisk ohälsa
Citera
2018-08-20, 15:55
Medlem
Citat:
Jag hade inte pysslat med där i vilket fall som helst. Herregud, jag saknar jättemycket en relation det är det jag vill ha, sex är sekundärt, men inte håller jag på sådär ändå. De flesta kvinnor får ligga, det är liksom inget direkt att sträva efter.

Det ska ju till något mer för att göra så än att de bara inte får ligga. Finns gott om snubbar som inte heller får det men som har någon slags självinsikt och inte tar ut det på andra människor.

Ja de kanske skulle må bättre av en sådan tillvaro än att leva sina liv så insnöade på det här.

Som sagt, hade du varit man och haft samma psykiska problematik som nu så hade du garanterat varit en incel som suttit på nätet och "hatat". Du hade säkert inte skadat nån fysiskt, men du hade varit en incel och en total loser på sex- och relationsmarknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag kollar lite nu. Gubben blinkar knappt och hade inte en tanke på sin son..

Elliott Rodgers led av narcissim. Psykopati är infött.. Så det där hände förmodligen pga utav att pappa var psykopat och sonen försökte apa efter.

Men jag kommer fortsätta kolla!

Nej, psykopati är nåt annat. Det här handlar inte om psykopati. Vill du ha en klassisk psykopat, kolla in O.J. Simpson i stället.
Citera
2018-08-20, 16:00
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Som sagt, hade du varit man och haft samma psykiska problematik som nu så hade du garanterat varit en incel som suttit på nätet och "hatat". Du hade säkert inte skadat nån fysiskt, men du hade varit en incel och en total loser på sex- och relationsmarknaden.

Nej, psykopati är nåt annat. Det här handlar inte om psykopati. Vill du ha en klassisk psykopat, kolla in O.J. Simpson i stället.
Varför skulle jag vara det?
Citera
2018-08-20, 16:00
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Det är ju hur det uttrycker sig om är skrämmande. Inte att vissa inte får komma till. Dessa har alltid funnits. Kombinera detta med en internetkultur och psykisk ohälsa

Det har verkligen inte funnits i samma utsträckning som idag och det kommer få stora konsekvenser i framtiden.
Citera
2018-08-20, 16:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Det har verkligen inte funnits i samma utsträckning som idag.
Vete fan, det är ju svårt att veta. Fanns nog en hel del gammpojkar och märkliga typer då med. Men dessa hade kanske en större chans att komma till på den tiden kvinnorna inte direkt hade ett val ifråga om giftermål och så vidare.
Citera
2018-08-20, 16:05
Bannlyst
Citat:

Ber om ursäkt, kom på att jag inte länkade det jag kollade på. Han visar många tecken på psykopati enligt mig.

https://abcnews.go.com/US/agony-pete...ry?id=24317702

1. Han blinkar inte. Vanligt när man vill övertyga någon.
2. Han ska förklara vad han känner, då är det nästan som att han höjer huvudet för att fundera på "Ah just det, vad var det mer som jag skulle säga"
3. Allt han tänker på är hur hans son gjort något sånt. Inte någon tanke på hur han förlorade sin son så hårt..

Citera
2018-08-20, 16:10
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Vete fan, det är ju svårt att veta. Fanns nog en hel del gammpojkar och märkliga typer då med. Men dessa hade kanske en större chans att komma till på den tiden kvinnorna inte direkt hade ett val ifråga om giftermål och så vidare.

Beror på vad man menar med "då" och "den tiden". Vita kvinnor i USA som blev en del av indianska samhällen (samhällen som liknar vårat ursprung) beskrev hur fritt det var jämfört med det kristna europeiska. Kvinnor var fria att arbeta i sin egen takt, fick skilja sig och hade samma rättigheter men de var fortfarande monogama och man låg helt enkelt inte runt hur som helst.

Det finns såklart grader mellan den degenererade livsstil vi lever idag och den konservativa kristna. Kvinnor var t.ex. friare under vikingatiden än efter.
Citera
2018-08-20, 16:16
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Beror på vad man menar med "då" och "den tiden". Vita kvinnor i USA som blev en del av indianska samhällen (samhällen som liknar vårat ursprung) beskrev hur fritt det var jämfört med det kristna europeiska. Kvinnor var fria att arbeta i sin egen takt, fick skilja sig och hade samma rättigheter men de var fortfarande monogama och man låg helt enkelt inte runt hur som helst.

Det finns såklart grader mellan den degenererade livsstil vi lever idag och den konservativa kristna. Kvinnor var t.ex. friare under vikingatiden än efter.
Ja det beror ju på var och i tid man jämför med, men säg Sverige för 200 år sedan kanske. Det där har ju varierat över tid, liksom synen på kvinnan. Det är ju inte särskilt länge sedan vetenskapen menade att kvinnor var en slags ofullständig man
Citera
2018-08-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ber om ursäkt, kom på att jag inte länkade det jag kollade på. Han visar många tecken på psykopati enligt mig.

https://abcnews.go.com/US/agony-pete...ry?id=24317702

1. Han blinkar inte. Vanligt när man vill övertyga någon.
2. Han ska förklara vad han känner, då är det nästan som att han höjer huvudet för att fundera på "Ah just det, vad var det mer som jag skulle säga"
3. Allt han tänker på är hur hans son gjort något sånt. Inte någon tanke på hur han förlorade sin son så hårt..

Nej alltså Elliots farsa är bara en socialt och psykologiskt efterbliven tönt som visserligen är egocentrisk som fan men detta gör honom inte till psykopat. Psykopater är smidiga, charmiga och smarta i sitt sätt att vara. Allt som Elliots farsa inte är. Men fortsätt glo på dokumentärerna så får du se.
Citera
2018-08-20, 16:18
Bannlyst
Citat:
Nej alltså Elliots farsa är bara en socialt och psykologiskt efterbliven tönt som visserligen är egocentrisk som fan men detta gör honom inte till psykopat. Psykopater är smidiga, charmiga och smarta i sitt sätt att vara. Allt som Elliots farsa inte är. Men fortsätt glo på dokumentärerna så får du se.

Får kolla vidare. Men jag är jävligt säker på att det där är något som det är helt fel i skallen på. En IQ befriad social kameleont!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in