2018-06-20, 21:13
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det finns inga kvinnliga incels om man nu inte opererar bort vaginan vid födseln. Kvinnor som tror dom är incels startade en grupp online, kanske det var reditt, men vad hände? Jo män erbjöd dom allt möjligt och dom fick panik.... "Men vi är ju incels" haha wtf. Så dom hade som krav att endast ha intagna medlemmar som bekräftade med ID eller bilder att dom var kvinnor haha

Fast då har du inte förstått vad jag menar. Det jag menar är att de män som benämns som "incels" har som högsta önskan att ha sex med en kvinna. Motsvarande för en kvinna, skulle då kunna vara att skaffa barn. Däri ligger liknelsen.
Citera
2018-06-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Stämmer till 100%, jag är en riktigt ful jävel, skallig, ärrad, kantig och grov men min personlighet och öppna sociala stil har alltid lockat riktigt snygga kvinnor.
En man som är rolig, spännande och underhållande drar till sig snygga kvinnor som bin till honung.

Dom som inte fattar det är antingen aspies eller onormala på annat sätt, det är nästan alltid dom som blir utan och sedan sitter här och grinar och gnäller som riktiga dampungar.

Instämmer. Jag hängde ett tag med en man som var så som många i tråden skulle beskriva en attraktiv man: lång, vältränad och rätt typiskt manlig. Ju mer jag lärde känna honom desto tydligare blev hans asperger, dock, vilket förstörde allt. Han kunde gå bakom mig och göra konstiga ljud som värsta barnungen, och trodde att jag skulle skratta åt det. Många sådana obekväma beteenden. Jag orkade bara inte med honom.
Citera
2018-06-20, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Summa summarum så är det (mestadels) killar som tror att de aldrig får ligga p.g.a deras utseende, ingenting annat. Tjejer behandlar dem illa för att de ser ut så som de gör, osv.

Är de troll? Förespråkar de verklighet eller är de(m) bara störda?
Det finns ju en tjomme här på Flashback som ofta klagar på samma sätt. Jag kommer inte ihåg vad han kallar sig men han hittas någonstans inom Relationer och Samlevnad.
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det finns inga kvinnliga incels...
De feta och fula feministiska manshatarna som sedan börjar knulla andra fula och feta manshatande feminister därför att ingen man vill knulla dem är beviset på att de finns.
Senast redigerad av pethom 2018-06-20 kl. 22:26.
Citera
2018-07-07, 01:59
Medlem
Citat:
Satt och läste politik på Reddit. Jag såg en användare skriva om ''the black pill'' och googlade och kom till slut till denna sida : https://incels.me/

Summa summarum så är det (mestadels) killar som tror att de aldrig får ligga p.g.a deras utseende, ingenting annat. Tjejer behandlar dem illa för att de ser ut så som de gör, osv.

Ett exempel av deras inlägg i spoilern nedan :

Jag tror att utseende spelar roll, i den grad att man ej vill date:a någon som väger 200 kg, luktar mög, osv. Visst, du kommer kanske inte alltid få en supermodell om du är alldaglig utseendemässigt, men det finns alltid några som vill ha dig.

Jag är t.ex enligt mig själv en liten bit över alldaglig (och ibland tycker jag att jag är riktigt snygg), och tjejer har alltid varit snälla och framåt mot mig (som jag sen sabbar då jag är psyko), någonting som dessa ''incels'' påstår aldrig kommer hända dem. Men det måste väl ligga i deras sociala förmåga, alternativt att de luktar illa, osv?

Är de troll? Förespråkar de verklighet eller är dem bara störda? Diskutera!
Tänk på att det är ett enormt mansöverskott nu!
Citera
2018-07-07, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Fast då har du inte förstått vad jag menar. Det jag menar är att de män som benämns som "incels" har som högsta önskan att ha sex med en kvinna. Motsvarande för en kvinna, skulle då kunna vara att skaffa barn. Däri ligger liknelsen.
Problemet finns inte riktigt om det inte handlar om att man är kräsen och försiktig med att skaffa barn. Jag är "ofrivilligt" barnlös iom att jag inte hittat rätt. Men det finns män som tror att de bestämmer och att man som kvinna ska anpassa sig, absolut. Sjukt vanligt dessutom, men är man öppet barnlängtande så kommer det män hela tiden som vill ha barn. Inga dåliga direkt heller utan ofta ganska stabila killar. Antagligen svårare där också för män. Män som vill ha familj, har antagligen större problem än kvinnor. Jag tror att det mer handlar om impulser och att kvinnor kanske inte är lika drivna av plötsligt fattade beslut.
Citera
2018-07-08, 22:51
Medlem
Citat:
Satt och läste politik på Reddit. Jag såg en användare skriva om ''the black pill'' och googlade och kom till slut till denna sida : https://incels.me/

Jag tror att utseende spelar roll, i den grad att man ej vill date:a någon som väger 200 kg, luktar mög, osv. Visst, du kommer kanske inte alltid få en supermodell om du är alldaglig utseendemässigt, men det finns alltid några som vill ha dig.

Jag är t.ex enligt mig själv en liten bit över alldaglig (och ibland tycker jag att jag är riktigt snygg), och tjejer har alltid varit snälla och framåt mot mig (som jag sen sabbar då jag är psyko), någonting som dessa ''incels'' påstår aldrig kommer hända dem. Men det måste väl ligga i deras sociala förmåga, alternativt att de luktar illa, osv?

De vill skylla sina fel och misstag på andra. Det är ett vanligt fenomen bland mänskligheten. Samma kan man se hos ex. lågutbildade Trump-väljare. Funkar väldigt bra med "build the wall"-mentalitet. Varför? Jo det är ju någon annans fel att de inte blev framgångsrika.
Citera
2018-07-09, 07:17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:

Om man inte är alldaglig utseendemässigt och inte alldaglig ekonomiskt så haglar inte direkt erbjudanden på löpande band och de få gånger man själv lyckas ta kontakt med någon så tröttnar de rätt snabbt efter att de mer eller mindre tagit tempen på vad man jobbar med.

Om det enda som avgör om du vill ha med en man att göra är pengar så finns ju alltid malmskillnadsgatan.

Ofrivilligt celibat eller egentligen ofrivillig ensamhet kan ju drabba folk av flera skäl, men det är ju sjukt att det om något skall beskrivas av pressen som kvinnohat gång på gång.

Om de hatade kvinnor, varför skulle de få tråna efter dem? De hatar att bli avvisade och de hatar att en massa andra människor lyckas få kärlek och bekräftelse framför deras ögon.

Milsvid skillnad. Det är som att säga att Paraguays fotbollslag hatar fotboll.
Citera
2018-07-09, 13:47
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Ofrivilligt celibat eller egentligen ofrivillig ensamhet kan ju drabba folk av flera skäl, men det är ju sjukt att det om något skall beskrivas av pressen som kvinnohat gång på gång.

Exakt! Helt sanslöst. Men så fort det här nämns så handlar det - enligt min och många bekantas erfarenhet - om något helt annat enligt de man lagt fram det till. Även det är helt sjukt.
Citera
2018-07-09, 15:11
Bannlyst
Jag har alltid varit ganska observant av naturen, introvert och så, jag är även homosexuell och umgås en hel del med tjejer. Jag har klart observerat hur det bara är vissa killar som är intressanta för dom, som de flesta verkar "dela på", så att säga, inget ovanligt att hela tjejgänget knullar en bartender här i stan exempelvis, 3 av tjejerna har till och med bjudit hem honom på en fyrkant efter krogen.

Det är nästan som ett harem, som vissa killar har, med de flesta kvinnorna, å sen finns det horder och horder av killar som inte får något över huvud taget.

Läste en studie igår som gjorts i väst som visade att 65% av alla killar mellan 18-24 inte haft sex en enda gång det senaste året, tänk er, 65% ! Kan säga er att i princip alla kvinnor i den åldern har sex, väldigt ofta, frekvent .. så om 65% av killarna inte haft det, vem har sex med alla tjejer? Precis, en liten del killar.

Här är en video som går igenom det rätt bra också: https://www.youtube.com/watch?v=lStRqLokyEY

Fenomenet har blivit väldigt stort nu, ser väldigt många killar som går utan kvinna, frågan är vad detta kommer ha för konsekvenser för samhället?
Citera
2018-07-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateklok
Jag har alltid varit ganska observant av naturen, introvert och så, jag är även homosexuell och umgås en hel del med tjejer. Jag har klart observerat hur det bara är vissa killar som är intressanta för dom, som de flesta verkar "dela på", så att säga, inget ovanligt att hela tjejgänget knullar en bartender här i stan exempelvis, 3 av tjejerna har till och med bjudit hem honom på en fyrkant efter krogen.

Det är nästan som ett harem, som vissa killar har, med de flesta kvinnorna, å sen finns det horder och horder av killar som inte får något över huvud taget.

Läste en studie igår som gjorts i väst som visade att 65% av alla killar mellan 18-24 inte haft sex en enda gång det senaste året, tänk er, 65% ! Kan säga er att i princip alla kvinnor i den åldern har sex, väldigt ofta, frekvent .. så om 65% av killarna inte haft det, vem har sex med alla tjejer? Precis, en liten del killar.

Här är en video som går igenom det rätt bra också: https://www.youtube.com/watch?v=lStRqLokyEY

Fenomenet har blivit väldigt stort nu, ser väldigt många killar som går utan kvinna, frågan är vad detta kommer ha för konsekvenser för samhället?

Och vad är det för typ av tjejer? I brist av kunskap angående din umgängeskrets så antar jag att det är tjejer som frekventerar nattklubbar, d.v.s där en vis typ av folk vistas.

''Med de FLESTA kvinnor''? Jag är visserligen rätt ung, men inga tjejer jag känner knullar runt. Antingen är de singel eller så är de i ett förhållande. Ungefär 5 tjejer jag känner har gått ut på princip varje fredag till nattklubb och gått hem utan någon kille.

Denna studie du nämner skulle jag vilja se.
Citera
2018-07-09, 19:35
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Om man inte är alldaglig utseendemässigt och inte alldaglig ekonomiskt så haglar inte direkt erbjudanden på löpande band och de få gånger man själv lyckas ta kontakt med någon så tröttnar de rätt snabbt efter att de mer eller mindre tagit tempen på vad man jobbar med.

Om det enda som avgör om du vill ha med en man att göra är pengar så finns ju alltid malmskillnadsgatan.

Om de hatade kvinnor, varför skulle de få tråna efter dem? De hatar att bli avvisade och de hatar att en massa andra människor lyckas få kärlek och bekräftelse framför deras ögon.

Milsvid skillnad. Det är som att säga att Paraguays fotbollslag hatar fotboll.

Alldaglig betyder medelmåttig det är inte positivt.
Citera
2018-07-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateklok

Jag undrar vad det spelar för roll, hur mycket sex du än har kommer du än ändå bli kåt igen imorgon, det är liksom en cirkel man aldrig kommer ur, oavsett om man får doppa ibland, eller inte.

Jag tror inte att livet automatiskt blir skit för den som inte har sex, utan det är något annat som spökar hos självmordsbenägna incels. Sexuell frustration är något helt naturligt som periodvis drabbar alla. Livet går vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in