Citat:
Ursprungligen postat av
rikastistorstan
Tror knappast att Dessie någon gång ens övervägde att rösta hem DK. Det betyder alltså att fyran sitter och regisserar avsnitten fullt ut. Marie, Nicoline och Dessie får gå in i skogen och skådespela att DK skall ut. Fy fan vad patetiskt. Fattar inte produktionen att man bara stör sig på sånt här. Varenda jävla öråd och tävling skall dom framställa det som att det motsatta kommer att hända. Man har ju lärt sig nu att det alltid blir motsatsen till vad dom försöker påskina. Vilket alltså blir en spoiler i sig.
Exakt min mening också samt en anledning till att jag egentligen inte har lust att se något mer av den här säsongen(jag kommer ju givetvis titta ändå då Robinson är ett sådant program som är omöjligt att sluta följa när man väl har börjat se en säsong).
"Dubbelomröstningen" med påföljande duell tror jag också var inlagd när det började gå upp för produktionen att det var alltför givet att Johan-eeh skulle åka ut härnäst. Det ger ett överraskningsmoment för tittarna.
MEN den viktigaste anledningen är att Johan-eeeh är den enda av de kvarvarande deltagarna som ger någonting gratis till produktionen. Det känns ju som att de andra får de i princip "dra ur" användbara uttalanden. Johan däremot pladdrar på om i princip allt mellan himmel och jord, och produktionen vet ju givetvis att det är en deltagare som alla kommer att ha åsikter om.
Liksom jämför med typ DK. Vad kan han säga egentligen? "Jag vill ha ut Lillemor och Johan"(på riktigt seegt dalmål).
Nicoline: "Nu är det dags för tävling och vi är alla sjukt taggade".
Underhållningsvärde zero.