2018-05-07, 05:34
Medlem
Lillemor och Johan ville ju fläta sig in i andra hjärnor och få till någon pakt. Lite trist att tv produktionen inte visade nåt mer, försökte de få med sig några personer eller vad hände eftersom ingen röstade med dem.
De som ryker sedan är nog Johan, Nicoline och Viktoria. DK får också ryka, stör mig på honom.
2018-05-07, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Lillemor och Johan ville ju fläta sig in i andra hjärnor och få till någon pakt. Lite trist att tv produktionen inte visade nåt mer, försökte de få med sig några personer eller vad hände eftersom ingen röstade med dem.
De som ryker sedan är nog Johan, Nicoline och Viktoria. DK får också ryka, stör mig på honom.
De försökte ju pakta med Marie men gjorde bort sig genom att försöka få de andra eller åtminstone Henrik att rösta på henne vilket Henrik berättade på örådet.

Lågt av Lillemor att göra nedslag på Henrik pga att han vill vara hygglig. Man kan ju reta sig på det men steget till att klaga och försöka mobilisera alla mot honom är långt.
2018-05-07, 07:34
Medlem
Redladys avatar
Gränslandets tävling var riktigt orättvis!
Jämför man med Farmen, har de som sitter i Torpet tre olika grenar som utmanaren får välja att tävla.

Här i Gränslandet styr TV4 och det verkar rätt uppgjort, när det blir en balansövning som Lina redan tidigare sagt och visat att hon är kass på.
2018-05-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Gränslandets tävling var riktigt orättvis!
Jämför man med Farmen, har de som sitter i Torpet tre olika grenar som utmanaren får välja att tävla.

Här i Gränslandet styr TV4 och det verkar rätt uppgjort, när det blir en balansövning som Lina redan tidigare sagt och visat att hon är kass på.
Framförallt priset var orimligt högt. Få välja vem som åker hem, vad är det liksom!
2018-05-07, 07:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleriann
Fantastiskt att Jan inte begrep att det där var ett orättvist sätt att få fram två personer. Pascal och Lina fattade garanterat.

Med det här upplägget hade Pascal och Lina 75 % chans var att ta en plats i duellen, medan Jan hade 50 %. Jan yrade på om att det kunde vara en fördel att inte tävla men inte en chans att han fattade att han låg sämre till redan från början.

Ja, det hade varit bättre att den som förlorade duellen blev utslagen så som det var 2002 samt i Survivors säsong Redemption Island.

Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Så orättvist upplägg nu efter sammanslagningen. Man gynnas om man är kass och klarar av att inte gå in i några konflikter. Henrik måste vinna i stort sätt varje tävling nu för att kunna nå finalen. Ett mer rättvist upplägg vore att alla som vunnit en robinsontävling sitter immun fram tills att det vänder och man kan rösta på alla igen alternativt att man bara kan rösta på några av dom som kommer bland dom sista samtidigt som vinnaren istället får en annan extra fördel. Hoppas att tv4 tänker till tills nästa år.

Det tycker jag hade varit betydligt sämre. Man ska inte premieras flera öråd i rad för att man råkar vinna en tävling. Då skulle vi till slut ha det som det var innan sammanslagningen, ett öråd där hälften är immuna och det hade förstört hela programmet.
2018-05-07, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Angående fortsättningen i Gränslandet (som förövrigt kan bli jävligt underhållande med sin nya konstellation) så är frågan hur länge duellvinnarna kommer spara på frikortet Jan. Om Lillemor får chansen lär hon skicka Pascal först, t ex. Kommer det kunna gå så långt att Jan halkar in i final?
De tre mest osympatiska under samma tak.😮 Hur ska det gå?? Jag tror att Lillemor kommer knäcka Pascal ganska lätt. Hon verkar vara den som är mest okänslig.
2018-05-07, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, han är gulblek verkligen. Mysko. På en så solig ö där resten blir vidbrända. Förutom Johaneeh kanske?
Kanske levern som spökar?
2018-05-07, 08:10
Medlem
Känslan när Lillemor äntligen blir utröstad men kan komma till gränslandet
http://gph.is/Pj7Ao7
2018-05-07, 09:17
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, han är gulblek verkligen. Mysko. På en så solig ö där resten blir vidbrända. Förutom Johaneeh kanske?
Jag har noterat detta tidigare, det känns verkligen som något inte står rätt till. Med sin solkiga t-shirt, skägg och blekgråa hud ser han ut lite som en alkis. Tror inte han har problem med alkohol, men kanske kan det vara något med levern som någon tidigare sa?
2018-05-07, 09:29
Medlem
Bästa var vesslans reaktion när DK sa att Ida var mest attraktiv
2018-05-07, 09:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
De tre mest osympatiska under samma tak.😮 Hur ska det gå?? Jag tror att Lillemor kommer knäcka Pascal ganska lätt. Hon verkar vara den som är mest okänslig.

Nu blev jag helt plötsligt glad, att Pascal kommer dras med de där två. Och att Lillemor kommer få dras med Jan.
Har inte tänkt på den konstellationen. Gränslandet kommer bli underhållande att se, fast en viss risk finns ju att det blir för plågsamt.
2018-05-07, 11:19
Medlem
Xedomes avatar
Jamenvisst. Mitt favoritscenario i Gränslandet:

Det lottas igen. Lillemor och Jan vinner.
Det duelleras. Lillemor vinner, får ett pris.
Det konspireras. Lillemor skickar hem Pascal.

Nog för att jag vet att TV4 anpassar hela skiten för att pappskallen ska få vara kvar - men vilket drömscenario.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in