Efter kvällens deltagande skönt deltagandet i Gränslandet från fyra till två. Imorgon blir Gränslandet tre deltagare i form av den utröstade från ö-rådet. Denne kommer troligen få utmana en av de två kvarvarande från Gränslandet.
I kvällens utmaning från Gränslandet fick vinnaren i utmaningen möjlighet att påverka ödet hos en av deltagarna i Gränslandet. Frågan är om det blir så igen.
Vilka som deltog var då tur, vilket känns lite dåligt, men ändå rättvist. Om nu utröstad deltagare får välja utmanare så känns det ganska orättvist. Jag tror det kommer att fortsätta vara lottning.
Jag har för mig att det alltid varit dueller i tidigare säsonger av Robinson, när deltagarna varit i Gränslandets/andra chans. Nu är dock min förhoppning att tv4 kan filma lite mer från Gränslandet med tanke på att det bara finns ett huvudläger kvar i samband med Sammanslagningen.
Den som vet hur man hittar material till tidigare säsonger får gärna höra av sig.
Helst ska det dock vara "vanliga Robinson" och kanske bara från tv4 eftersom SVT och TV3 säkert hade annat "manus".
Citat:
Ursprungligen postat av
Redlady
Jag tror att Pascal tänkte att de bara skulle vara de fyra på Gränslandet.
Rick skickar läkare hem.
Lina och han tävlar och han räknar med att vinna och TV4 hjälper till.
Jan och han är kvar och den tävlingen vinner Pascal lätt och får återvända till Robinson.
Då kommer Lillemor!!!
Pascals plan faller samman...
Märkligt att Pascal inte sätt Robinson tidigare, han som är så tävlingsinriktad och åldersmässigt bör han ha sätt några säsonger. Han får väl räkna med att det blir 3-4 dueller innan möjlig final. Sa inte Anders att de kunde tävla sig tillbaka till
finalen, inte
sammanslagningen