2018-04-27, 09:49
Medlem
Man kan kanske anta att nordtjejerna i alla fall har mest utbyte av Dessie av de övriga som är kvar i Syd. Å andra sidan är ju Victoria och Nicoline mest waste of space. Jag tror inte att de är så korkade att de röstar ut Pascal, för då maximerar de risken att behöva rösta ut varandra redan innan sammanslagningen. Med Pascal har de i alla fall kvar möjligheten att vinna någon tävling.
Jag tror att de kan gå med i Dessies och Victorias "minipakt" under förutsättning att de nu tar ut Nicoline och inte Pascal.
Om det blir ett ytterligare ö-råd för syd innan sammanslagningen sitter de på momentum. De kan då tillsammans med Pascal välja att rösta ut Victoria, eller tillsammans med Dessie och Victoria ta bort Pascal.
Sedan är de sannolikt framme vid sammanslagningen och de har då goda relationer både med kvarvarande nord och syd, samtidigt som ingen av dem ses som de största hoten i individuella tävlingar(som är det som bortsett från att vara irriterande kan leda till utröstning). Sammantaget: Deras ställning är urstark inför fortsättningen.

Jan är den enda i Sverige som inte förstår varför folk skrattar åt Ove i Solsidan. Där satt den!
Trevlig helg!
2018-04-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Ja börjar bli mer o mer imponerad av denne Lillemor, kanske en Mirre 2.0
Gnällig varelse i början men hon bättrar sig avsnitt för avsnitt. Senaste tävlingen så var hon riktigt på överallt.

Tror hon kan gå väldigt långt.

Jag får nog snart revidera min åsikt om henne. Tyckte hon var gnällig som tusan i början och även nu emellanåt men om man ser hur hon presterar på tävlingarna och hur hon hanterar Jan så växer hon i min ögon. Även Johan är jag imponerad av. Han är ju i nästan alla avseenden en äkta stereotyp-bög (mager som en sticka, pratar feminint, underligt rörelsemönster) men ändå presterar han väldigt bra på tävlingarna. Fortfarande min minsta favorit i original-nord men man klan väl konstatera att lag nord är grymma trots att TV4 gör allt för att lyfta lag syd.
2018-04-27, 10:51
Medlem
jay.simpsons avatar
Kan någon ge en recap varför alla avskyr Jan. Jag såg bara honom i någon scen igår har ingen bild av honom.
2018-04-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Kan någon ge en recap varför alla avskyr Jan. Jag såg bara honom i någon scen igår har ingen bild av honom.

Han är usel på tävlingar och har noll social kompetens parat med en självbild som är helt skev.
2018-04-27, 11:22
Medlem
Citat:

Han är en sån där man som tex kan få den mest inbitne feministhataren att kapitulera helt och plötsligt inse hur rätt tjejerna har, att deras kamp är befogad och få full förståelse för ord som mansplaina etc.

Sen var väl inte direkt heller lag syd med den kanske sämsta lagledaren robinson någonsin skådat direkt rätt jordmån för att få Jan att växa och blomma ut.

Sen är det väl inte så att vi alla avskyr Jan. För egen del tycker jag mest det är tragiskt att tv4 är så cyniska att dom inte drar sig för att skapa helt uppenbara vuxen-mobbing situationer.

Cred dock till snuten och den kvinnliga vd:n mfl i låg nord som dels tryckte på rätt knappar och fick ut det som gick att få ut av Jan i tävlingarna men som också är så mycket humanister och så mogna människor att dom låter Jan få ta en plats i laget.

Här ser man med all önskvärd tydlighet vilken skillnad det blir om man har mogna människor eller outvecklade barnrumpor som pascall som chefer/lagledare.

Om jaget är viktigare än laget osv.
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-04-27 kl. 11:26.
2018-04-27, 11:28
Medlem
Citat:

Om du syftar på att deltagare avskyr honom: Har du sett Borat, eller någon annan ”dolda kameran”-grej där någon irriterar sin omgivning genom att spela superidiot? Det är i princip så Jan varit rakt igenom, under tävlingar och utanför. Förhoppningsvis kan vi få någon best-moments video så småningom.

Om du syftar på att tittare avskyr honom så tror jag tvärtom att de flesta (iaf jag) älskar honom. Riktigt skön anti-hjälte.
2018-04-27, 11:31
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Här ser man med all önskvärd tydlighet vilken skillnad det blir om man har med mogna människor eller outvecklade barnrumpor som pascall att göra.
Pascall har något mantra i skallen, att alla nya skall bort från laget. Prata så lite som möjligt med dem och få de ursprungliga medlemmarna att förstå att det är vi och dom - inget annat.
Det gör dels att inga nya får någon plats och han förlorar personer som skulle gett laget flera segrar.

Sen försöker TV4 med alla medel att få en jämnare fördelning av besöken på örådet. Trots hjälp med nya medlemmar och tävlingar som de från början var starka i, förlorar lag Syd vecka efter vecka.
2018-04-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Pascall har något mantra i skallen, att alla nya skall bort från laget. Prata så lite som möjligt med dem och få de ursprungliga medlemmarna att förstå att det är vi och dom - inget annat.
Det gör dels att inga nya får någon plats och han förlorar personer som skulle gett laget flera segrar.

Det är kul att han övertygar sina paktmedlemmar både om att han är överlägset starkast, OCH att alla starka ska bli utröstade. Han blir bara främsta kandidaten till att bli utröstad själv ju.
2018-04-27, 12:15
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad ska de annars använda? Menskopp, kanske?
Klart de måste få använda det de vill och behöver.

Det är väl utröstning på söndagar?

Betr. mens så finns det tabletter på recept som skjuter upp mensen. Funkar bra.
2018-04-27, 12:34
Medlem
Tråkigt för Robban som fick gå pga tramadolknaprande, man måste väl äta ordentligt när man går på smärtstillande?
Undra om Nick kommer tillbaka, Diplomaten och han är kompisar på facebook.
2018-04-27, 12:42
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Borde inte polisen i Strömstad bjuda stuntmannen på kaffe & munk istället för burgare

Varför kunde inte Follinfan fortsätta med stukat arm?????
Biceps senan måste fästas med en operation om han skall få tillbaka styrkan i armen.
2018-04-27, 12:47
Medlem
Stor humor i senaste avsnittet. Pascal vs Jan.

Trist att TV4 spoilar så mycket. Inledningen med citatet "Skrattar bäst som skrattar sist" ändrade genast oddsen kraftigt till lag nords fördel.

Väldigt tråkigt att Robban blev tvungen att lämna. Lag nord är kraftigt försvagat efter förlusten av tre (relativt) atletiska medlemmar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in