2018-04-27, 01:21
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Alltså denna Jan... Det är ju förnedrings-tv och lyteskomik in absurdum!
Det är så orimligt och obegripligt hur illa det är ställt med hans förstånd. Jag har då aldrig stött på en vuxen man i hans ålder som är så korkad. I alla fall inte om man jämför med alla som ingår i skaran ”normalbegåvade”.
Han beter sig som någon på daglig verksamhet- kan han ha ett lättare begåvningshandikapp? Alltså jag menar på riktigt nu.

Inte en chans att han är anlitad föreläsare eller att han ens har en normal anställning. Kanske kanske att han arbetar med någon form av lönebidrag från Arbetsförmedlingen.

Nästa år dyker han väl upp som deltagare i Lerins lärlingar

Du slår nog huvudet på spiken här. Det finns inte en chans att Jan är skådespelare, i Robinson iallafall. Se blicken. Den går det inte att spela. Han saknar, alt. överdoserar möjligtvis någon form av medicin. Det är synd om killen.
Han påpekade i något avsnitt, att han träffar många nya människor varje dag, det gör man när man glider omkring som områdets "narr". Han "känner" nog de flesta där han bor. Säger hej och stannar upp allt och alla i sitt lokala centrum. Han som folk försöker ducka sig fria ifrån. Kritar nog en Mariestads på lokalkrogen om han inte får någon snäll själ att bjuda. Säkert en fin person, men något känns inte riktigt riktigt, på riktigt.
Stackaren...
2018-04-27, 02:05
Medlem
rikastistorstans avatar
Nu när Robban har tvingats ut så måste han ersättas. Enligt alla riktlinjer och bestämmelser för dokusåpor så betyder detta att den förste deltagaren som åkt ut skall ha platsen. Månsson blir alltså ett så kallat Nissene på låven fall(ibland också benämnt Oslofall) och återkommer. Precis som i fallet med Bent från NPL så lär även Månsson vinna alltihop till slut. Kan knappt bärga mig för skräcken i Lillemors ögon när hon tvingas se en revanschlysten och välgödd Månsson i vitögat.

Pascal och Nicoline är för självgoda och dumma för att smöra för nordbrudarna. Det kommer definitivt Dessie och Vick göra. Alltså åker någon av turturduvorna ut. Jippie!
2018-04-27, 05:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Du slår nog huvudet på spiken här. Det finns inte en chans att Jan är skådespelare, i Robinson iallafall. Se blicken. Den går det inte att spela. Han saknar, alt. överdoserar möjligtvis någon form av medicin. Det är synd om killen.
Han påpekade i något avsnitt, att han träffar många nya människor varje dag, det gör man när man glider omkring som områdets "narr". Han "känner" nog de flesta där han bor. Säger hej och stannar upp allt och alla i sitt lokala centrum. Han som folk försöker ducka sig fria ifrån. Kritar nog en Mariestads på lokalkrogen om han inte får någon snäll själ att bjuda. Säkert en fin person, men något känns inte riktigt riktigt, på riktigt.
Stackaren...
Men hur är det möjligt att inte en enda av alla som skulle känna till honom kan posta något om honom i tråden plus alla som skulle varit på hans föreläsningar , jag är fortsatt övertygad om att han är fake. Tror f.ö. inte att man tar in en sjuk person som går på någon medicin.
2018-04-27, 05:23
Medlem
Giggsys avatar
Kvartetten bör som sagt rösta ut antingen den starkaste, Pascal, eller den svagaste, Nicoline. Lika bra att ta ut pappskallen om möjlighet ges, kommer inte bli en tävling som avgörs på styrka om ena laget endast består av fruntimmer.

Nästa veckas öråd bör vara det sista innan sammanslagningen. Hur ser det då ut i lag Nord om dom hamnar där?

Henke
DK
Läppen
JohanEh(immun)
Lillemor(JohanEh sa att han skulle dela amuletten med henne)
Rick(immun)
Jan(immun)
2018-04-27, 06:00
Medlem
Kollar på senaste tävlingen igen på nätet. Jan presterade ganska bra, men inte på nåt sätt bäst. Återstår att se hur han gör ifrån sig på nästa tävling. Benranglet Johan förvånar mig, han både simmar bra och verkar fixa andra moment utan problem. Hoppas Pascal kommer till sammanslagningen, kass attityd men han jobbar faktiskt hårt i tävlingar. Syntes speciellt i detta avsnitt.
Är riktigt imponerad av samtliga deltagare de är skitduktiga på tävlingar, vet inte hur de klättrar upp för jättehöga ställningar mm.
Senast redigerad av Liljor 2018-04-27 kl. 06:05.
2018-04-27, 07:34
Medlem
Nicoline är ju en kvinnlig motsvarighet till Jan
2018-04-27, 08:04
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Kan vara mitt inlägg du syftar på. Ja, man såg tydligt nu hur han kom tillbaka till sig själv och fick ny energi av att bli väl emottagen av lag nord. Hans ansikte har öppnats upp, han skrattade och blev omkramad av de andra, Marie verkar gilla honom, Dk också. Härligt att se eftersom jag ömmar för honom. Tror han varit med om svåra saker i sitt liv, och behöver ha värme o kärlek runt omkring sig. Toppenbra teamwork av Nord att förstå hur de skall bemöta en sån person, moget. Både Marie och Lillemar har stora skills inom pedagogik , Även Henrik en sån narurlig känsla för ledarskap.

Henrik är helt fantastisk som människa. Jag blir berörd. Han briljerar med sin sociala kompetens. Och även Marie. Det är de två som bär laget på sina axlar.
2018-04-27, 08:17
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Benranglet Johan förvånar mig, han både simmar bra och verkar fixa andra moment utan problem.

Jag har också varit imponerad över hur benranglet presterar i tävlingar. Han är betydligt starkare än jag trodde. Och jag är glad över att han inte sabbar för laget, för han har ju haft inställningen redan för ett par veckor sen, att det är dags för öråd för lag nord, så att folk åker ut.
2018-04-27, 08:29
Medlem
Ska vi spekulera i hur det kommer gå framåt sammanslagningen? Tror ni att lag nord kommer hålla ihop och kunna rösta ut andra på löpande band, eller kommer en annan grupp att ta över? Exempelvis så verkar ju Johan och Lillemor ha varit lite utstötta, och skulle nog mycket väl kunna gå med i en annan grupp om det gynnar dem mer. Ida och Lina kanske kommer nära någon i lag syd. Jan kan nog ingen räkna med (men jag tror att han tyr sig till Henrik), och Rick verkar inte ha särskilda band till någon förutom Victoria.

Henrik har en stark ställning i lag nord, men om han inte lyckas hålla ihop den gruppen tror jag att han kommer vara en av de första som åker vid en sammanslagning. Marie verkar inte ha en stark social ställning, och lär också ryka om inte nord håller samman.

Victoria och Dessie verkar vara redo att sätta en kniv i ryggen på Pascal och Nicoline när det gynnar dem. Jag har inte fått intrycket av att det motsatta gäller. En av dessa fyra kommer ju åka på söndag, så vi får se vem av dessa två par som blir kvar. Jag antar att Nicoline får åka, Pascal är också tänkbart.

Det känns som om det kan bli upp till DK-Ida-Lina att bestämma vilka de vill ansluta sig till, och ha avgörande makt i spelet. Antingen hålla sig kvar vid lag Nord, eller tillsammans med Dessie och Victoria.

Vad tror ni?
2018-04-27, 09:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadden
Nu när sammanslagningen närmar sej så måste ju börja efter lite. Kanske inte ta ut Pascal i detta örådet. Då kommer de säkert förlora nästa robinsontävling oxå.
Men han måste samtidigt ut innan sammanslagningen. För han kommer gå långt i individuella tävlingar.

Jag tycker alltså inte om Pascal men han är livsfarlig i tävlingar. Men bör han ryka redan nu?

Fast de har ju förlorat alla robinsontävlingar utom en och alla pristävlingar utom två. Pappskallen gör varken till eller från när det gäller robonsontävlingar. De enda han klarar av att vinna är de individuella och just därför måste han bort.
2018-04-27, 09:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Nu när Robban har tvingats ut så måste han ersättas. Enligt alla riktlinjer och bestämmelser för dokusåpor så betyder detta att den förste deltagaren som åkt ut skall ha platsen. Månsson blir alltså ett så kallat Nissene på låven fall(ibland också benämnt Oslofall) och återkommer. Precis som i fallet med Bent från NPL så lär även Månsson vinna alltihop till slut. Kan knappt bärga mig för skräcken i Lillemors ögon när hon tvingas se en revanschlysten och välgödd Månsson i vitögat.

Pascal och Nicoline är för självgoda och dumma för att smöra för nordbrudarna. Det kommer definitivt Dessie och Vick göra. Alltså åker någon av turturduvorna ut. Jippie!

Det brukar snarare vara så att den siste som åkt ut får komma tillbaka, dvs Alexandra. Månsson har bekräftat att han inte fick någon andra chans så honom kan du glömma. Dock vet man inte, i Survivor har det inte kommit någon ersättare när någon tvingats lämna pga skada.
2018-04-27, 09:22
Medlem
grey.eagles avatar
Ja börjar bli mer o mer imponerad av denne Lillemor, kanske en Mirre 2.0
Gnällig varelse i början men hon bättrar sig avsnitt för avsnitt. Senaste tävlingen så var hon riktigt på överallt.

Tror hon kan gå väldigt långt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in