2018-04-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Den här personen, Jan, lägger beslag på en orimligt stor del av mina tankar för tillfället. Jag har aldrig sett något liknande, varken i tv eller i verkliga livet. Eller jo, jag har träffat folk som har drag av honom naturligtvis. Men aldrig allt detta på samma gång.
Hur som helst. Jag tror att både han själv och alla vi andra skulle må bra av att han talar ut i någon kvällstidning eller talk show relativt omedelbart, så att vi kan få bekräftat eller dementerat att han finns.

Jag skulle till och med vara intresserad av att ta del av det bortklippta materialet från Robinson där han förekommer.

Risken finns ju att Jan kommer hävda att han spelade en karaktär även om han inte gjorde det, dels för att försöka göra en skådespelarkarriär på det, och dels för att komma undan med sitt beteende.
Jag kan gå med på att han sagt och gjort mycket dumt och sedan blivit fulklippt så att han framstår som totalt efterbliven, men jag kan verkligen inte köpa att han spelar en roll. Det går bara inte.

Får hoppas att det kommer fram något från övriga deltagare eller rentav själva produktionen.
2018-04-26, 18:32
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Nej jag vill inte att Robban ska lämna frivilligt utan strid!
2018-04-26, 18:35
Medlem
Finns helt klart underhållsvärde att titta på Jan. Skön lirare med extremt dålig timing i det sociala samspelet. Det skulle bli en skandal utan dess like om produktionen erkände att han spelade med tanke på att det faktiskt är en tävling (om pengar) - åtminstone ur deltagarnas perspektiv. Det är ändå upplagt för konspirationsteorier i och med att han nämnde att han medverkat i flera filmer...

Det kan också vara så att han är riktigt chatty (precis som Pascal). I så fall har produktionen mycket material att ta av och kan klippa ihop det som sägs och visas så att personerna i fråga framstår som karikatyrer på sig själva. Det hade t.ex. varit svårt att göra med Robban som i princip säger tre meningar per vecka.
2018-04-26, 18:37
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han kanske måste bryta tävlingen p.g.a armskadan. Kan ju också vara familjeskäl, vilket inte är så ovanligt i sådana här tävlingar.

Ni kanske minns Manne i Farmen 2018.

Robban har ingen egen familj vad jag vet... Kommer från samma stad som honom. Han har sin mor i alla fall.

Synd om det är för armens skull. Ha var ju en värdig vinnarkandidat liksom.
2018-04-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Nej jag vill inte att Robban ska lämna frivilligt utan strid!

Tycker synd om Robban. Det första jag tänkte på efter olyckan var inte på Robinson utan hur han överhuvudtaget ska fortsätta jobba vid hemkomst. I Robinson är han körd, men det är inte hans största problem. Om han lämnar frivilligt har han nog mycket goda skäl.
2018-04-26, 18:57
Medlem
En tanke: Vad sägs om att Jan inte är placerad av produktionen, utan spelar idiot på helt eget initiativ? Han har alltså genomgått casting fullt normal, och sedan gått in för att väl på plats bete sig helt orimligt? För att på så vis vinna uppmärksamhet från folk inom film/mediebranschen. Tänk på att realtiden är mycket långsammare, 3 dagar på ön = en veckas sändning.

Han har alltså förväntat sig max en vecka som "Borat" på ön, vilket blir lättare iom att han håller sig för sig själv för det mesta, men så kom Pascal och ville ha ut Alexandra istället. Janne märker att han måste steppa upp och rusar nästa morgon ut och gastar om att någon snarkar, han gör en löjligt dålig insats i tävlingen osv. Samtidigt blir han mer och mer pressad genom frågor från Anders (och produktionen), som undrar vad fan det är som pågår. Även om dem kanske gillar det så pass mycket att man indirekt gör honom immun.

Jag vill verkligen att det ska vara något sånt här. Allting skulle vara så sjukt roligt i efterhand om det skulle visa sig stämma. Pascals reaktioner när han långsamt vänder ansiktet ner mot marken i frustration, Viktorias chockerade utläggning om "waste of space", Dessies desperata obeslutsamhet kring om hon ska delta i "mobbningen" eller säga emot, med mera.
2018-04-26, 19:03
Medlem
cybergrodans avatar
Vet inte om denna har länkats tidigare, men gd publicerade detta för någon vecka sen: https://www.gd.se/noje/tv/gavlebon-jan-bonnevier-vacker-starka-kanslor-i-robinson-nu-jobbar-han-pa-sjalvbiografi

Jan jobbar på sin självbiografin
Citat:
Sedan sju år skriver Jan Bonnevier på sin självbiografi, som han letar förlag till. Kanske får han napp nu när han syns i prime time-tv.

– Den handlar om mitt livsöde. Att livet är som en berg- och dalbana. När det går bra vill alla vara din vän, när det går tungt tvärtom. Folk som har läst den säger att jag verkligen lämnar ut mig. Den ska ut och den kommer att smälla. Många kommer vara livrädda då jag namnger folk.
2018-04-26, 19:08
Medlem
Steinarrs avatar
Jag tror inte att Robban väljer att lämna.

Lag nord väljer uppenbarligen att använda sin fördel, vilket antagligen är att ställa över en person.
2018-04-26, 19:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Jag tror Nord vinner ändå. Det är ”klassisk TV4-redigering” när lag Syd slänger ur sig grejer som att ”ingen chans att vi förlorar” ”vi vinner för de andra har Jan”.
Då blir resultatet alltid det motsatta.
Lag Nord vinner och Jan blir avgörande hjälte.

Ja det såg man ju tydligt förra veckan. Syd hade alla fördelar i världen, Jan avstod från att tävla och Nord var tvungna att använda alla sina deltagare. De hade tre minuters försprång vid sista hindret men ändå kom Nord ikapp och vann. Det hade inte spelat någon roll om så Hulk Hogan hade tävlat för Syd. De skulle ändå inte klara av att vinna.
2018-04-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Vet inte om denna har länkats tidigare, men gd publicerade detta för någon vecka sen: https://www.gd.se/noje/tv/gavlebon-jan-bonnevier-vacker-starka-kanslor-i-robinson-nu-jobbar-han-pa-sjalvbiografi

Jan jobbar på sin självbiografin
Låter som han sitter på en storsäljare och att han kommer att få skrivkramp när han ska signera boken vid lanseringen.
2018-04-26, 19:22
Medlem
Varför skulle Jan vara en skådis? Det skulle väl bryta mot alla regler att ha med en sån. Han har väl bara asperger eller nåt.
2018-04-26, 19:27
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Varför skulle Jan vara en skådis? Det skulle väl bryta mot alla regler att ha med en sån. Han har väl bara asperger eller nåt.

Det är hur han pratar som får mig att tro att han är där för att trolla på order av TV4.

Allting som han säger eller gör är så pass smärtsamt att det inte är möjligt att han är på riktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in