2018-04-25, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Utan att veta mer än hur det brukar se ut och lite enkel matematik så grunnar jag på om det inte är så att de två som lämnade idag hamnar i ett nytt lag med fyra deltagare. På så sätt har vi tre lag med sex spelare i varje. Vem de nya lagmedlemmarna är?

Lag Nord
Henke
Marie
Robert
Lillemor
Johan
DK

Lag Syd
Dessie
Viktoria
Pazcal
Nicoline
Janne
Rick

Lag X
Lina
Ida
Nick
Jim
Carolin
Månsson

Tre lag med tre killar och tre tjejer i varje. Det enda som talar mot detta är att Alexandra då är borta. Kanske är så att det nya laget kommer vara sju och de börjar direkt med ett öråd för detta lag.

Jag tror inte det blir ett tredje lag med de utröstade. Isf skulle ju hela tävlingen vara på ruta 1. Jag tror att de två frivilliga kanske tvingas byta lag till det andra laget.
2018-04-25, 05:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Är det inte ganska så uppenbart att två stycken byter lag? Annars så skulle väl Anders inte ha sagt att dom skulle packa väskorna?

Det som är positivt med detta är att Jan ryker i lag nords öråd, vilket betyder att Lillemor och Johan får använda sina amuletter.

DK, Robban, Rick, Marie och Henrik kommer utan tvekan att ha en pakt.
Vad är det för väskor dom ska packa? Dom har man aldrig sett sen tror jag på ett dygn på ett lyxhotell eller liknande.

F.ö. är jag jag ganska säker att inte några utröstade dyker upp, Anders säger ju tydligt att Robinsonäventyret är över.
2018-04-25, 06:50
Avslutad
Här är en tråd för Johaneeh (FB) Omskriv utan att använda bokstaven e
Och du Johaneeh, ta på dig nåt, för faan!

Det där med okontrollerade toalettbestyr tror jag inte ett dugg på. Skulle det verkligen få lov att ligga bajs och tamponger lite varstans på ön?
2018-04-25, 06:55
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Här är en tråd för Johaneeh (FB) Omskriv utan att använda bokstaven e
Och du Johaneeh, ta på dig nåt, för faan!

Det där med okontrollerade toalettbestyr tror jag inte ett dugg på. Skulle det verkligen få lov att ligga bajs och tamponger lite varstans på ön?

Tamponger alltså? Får de använda det? Vill de använda det i den miljön?

Tyckte jag såg en reklam om söndagen, att det stod ”veckofinal”? Eller har jag blivit tokig? Vad innebär det isåfall?
2018-04-25, 07:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Tamponger alltså? Får de använda det? Vill de använda det i den miljön?

Tyckte jag såg en reklam om söndagen, att det stod ”veckofinal”? Eller har jag blivit tokig? Vad innebär det isåfall?

Vad ska de annars använda? Menskopp, kanske?
Klart de måste få använda det de vill och behöver.

Det är väl utröstning på söndagar?
2018-04-25, 07:58
Medlem
dialektikers avatar
Jaha. Ja, någon bra stolpklättrare är jag inte heller. Skulle misslyckas mer än Janne. Å andra sidan har jag ju inte sökt till Robinson heller.
Jag tycker faktiskt benranglet aka kalsongmannen ändå är rätt stark i tävlingarna.
Lillemor är inte heller värdelös.
Men Robinson handlar tydligen inte längre om att klara sig på en öde ö, ute i vildmarken, utan numera verkar de befinna sig på ett exotiskt turistställe med civiliserade, engelsktalande invånare inpå sig. De har okuperat extremt välskötta stränder för inspelningen ett par veckor och ägnar sig åt fåniga tävlingar hela tiden som det här skulle vara en idrottslig tävling istället. Inte så trovärdigt. Suck.
2018-04-25, 09:10
Medlem
Om det är så att två deltagare i de båda lagen byter lag med varandra, och Jan och Rick väl då troligtvis får lämna syd, så kommer alltså den EPISKA situationen uppstå att Jan kommer till ett lag som han tror gillar honom, till följd av immuniteten han fick.
2018-04-25, 09:17
Medlem
Hoppas de kör plankan som sista tävlingen . Blev så sur när de körde ett år att gamla deltagare fick rösta fram vinnaren. Då fick paktarna skit tillbaka
2018-04-25, 10:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Ikväll var första gången man (el iaf jag) fick se lite mer av Ida. Hon verkar ju skitgo. Kanske kan bli en ny favorit framöver. Föroppningsvis är det ingen utslagstävling hon och Lina åker på. Det hade varit rått.

Ida blev min favorit efter första veckan. Om hon försvinner ur tävlingen så blir det bara tittande med ett halvt öga. Jag tycker det är ganska rörigt med jokrar och utslängningar.
2018-04-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vi måste utreda det här med akrobatiken. Jag är själv vig som ett kassaskåp så jag ska inte säga något om Jans insats vid reptävlingen. Men jag undrar varför han inte högg tag i repet och hängde sig i knävecken. Det skulle till och med jag klara av. Men då utgår jag från en sån där klätterställning som är i lekparken och den är ju i midjehöjd eller till axlarna. Kanske svårare att häva sig upp så om man måste stå raklång med armarna uppsträckta för att nå?
Jag måste ut till klätterställningen och testa. Känner mig lite dum dock då dottern är vuxen typ, 16, och så går jag själv till lekparken och testar. Hänga i armarna klarar jag inte alls.

Haha så skön du är! Blev faktiskt skälvmlite sugen att testa! Undra hur länge man sjölv hade orkat. Man lär ju inte kriga för fullt om man testar haha! Zero award
2018-04-25, 12:21
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Haha så skön du är! Blev faktiskt skälvmlite sugen att testa! Undra hur länge man sjölv hade orkat. Man lär ju inte kriga för fullt om man testar haha! Zero award
Lite svårt att få en uppfattning hur det egentligen är att tävla i Robinson, eftersom de äter mindre, sover sämre och har en annan psykisk påfrestning.
2018-04-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Lite svårt att få en uppfattning hur det egentligen är att tävla i Robinson, eftersom de äter mindre, sover sämre och har en annan psykisk påfrestning.
Plus ev frånvaro av stressrelaterade vardagsproblem, 500,000kr i potten och en ev skjuts i karriären, ej att förglömma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in