2018-04-24, 09:17
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Som har erfarenhet"????

Varifrån har du fått att jag saknar erfarenhet av att klättra, gunga i, leka i rep?

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Jan håller på och mindfuckar Pascal.

Totalt. Jan kommer hemsöka Pascal Mazza Ramsbys drömmar långt efter Robinson är över....
2018-04-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
En mängd inlägg med "efter sammanslagningen". Vet ni att det blir en sammanslagning? Lag syd verkar ju på god väg att utplåna sig själva trots att de fick in 3 nya. F.ö. så är jag inne på samma linje som några andra här, Jan kan inte vara på riktigt, ingen människa kan vara så dum, osympatisk, klantig och klen.
Det är vad jag hävdat. Kan väl säkert finnas personer som är precis som han, men det känns dock som om han har alla bokstavskombos som finns i alfabetet förutom iq, och vad är chansen att TV4 skulle casta en person som inte är kapabel till att klara sig själv i samhället. För allvarligt talat, vad för slags arbete skulle Jan klara av att sköta? Inget, tänker jag. Känner man att det räcker att hänga i 10 sekunder känner man nog ofta att det räcker med att jobba 10 min på en dag. Jag föreställer mig också att samtliga deltagare får genomgå rigorösa mängder tester, där fys endast står för en liten del. Psykologiska tester skulle satt stop för honom redan i ett tidigt stadie.
Nej, hans roll känns regisserad, om än jäkligt kul!
2018-04-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså jag tycker ju jävligt illa om Victorias stöddighet mot Jan, i förhållande till hur nyligen hon själv var utstött i gruppen,
men jag tror nog Jan skulle kunna vara ganska påfrestande om han fick mer plats i gruppen.

Arga feminister ser aldrig sitt eget uppförande. Förstår inte att de är elakare än de män de blir irriterade på. De män de anklagar för mansplaining eller patriarkiskt bemötande. Dessi och Victoria är jättekänsliga för kritik och upplevt översitteri men själva drar de sig inte för att frysa ut och kritisera andra. Lillemor och Johan är likadant funtade. Förkastligt!
2018-04-24, 10:02
Medlem
dialektikers avatar
Tänk om Jan spelar urusel för att hålla sig kvar?
Det kan ju vara ganska smart när det närmar sig sammanslagning. Fast han ger förstås allt annat intryck än att vara smart.
2018-04-24, 10:10
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Arga feminister ser aldrig sitt eget uppförande. Förstår inte att de är elakare än de män de blir irriterade på. De män de anklagar för mansplaining eller patriarkiskt bemötande. Dessi och Victoria är jättekänsliga för kritik och upplevt översitteri men själva drar de sig inte för att frysa ut och kritisera andra. Lillemor och Johan är likadant funtade. Förkastligt!

Vissa människor har inte förmågan att se hur de själv är och hur de agerar.
Jag har aldrig riktigt förstått hur det kommer sig men om någon säger något till dem så blir de direkt förorättade.
Det måste ha någon form av brist på empati
2018-04-24, 10:24
Medlem
Jag tycker förvisso att Jan verkar vara en fullständigt outhärdlig person. Men jag kan ändå inte föreställa mig våndan för honom att se detta på tv nu. Tänk att du har föreställt dig att lag nord ger dig en immunitet för att de gillar dig. Och så ser du på tv hur deras i allmänhet respektabla lagledare flinande säger "det här blir en riktig bajsmacka för Pascal", samtidigt som han kritar ner dit namn.
2018-04-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag tycker förvisso att Jan verkar vara en fullständigt outhärdlig person. Men jag kan ändå inte föreställa mig våndan för honom att se detta på tv nu. Tänk att du har föreställt dig att lag nord ger dig en immunitet för att de gillar dig. Och så ser du på tv hur deras i allmänhet respektabla lagledare flinande säger "det här blir en riktig bajsmacka för Pascal", samtidigt som han kritar ner dit namn.
Men tror du verkligen att det ena här kräver en viss intelligens för att förstå men inte det andra? Jag tänker att inget är lättare att förstå än varför fiendelaget ger dig immunitet. Varför skulle Jan då förstå vad Henke menar med bajsmacka? Är bajsmackan lätt att förstå men inte immuniteten?
2018-04-24, 10:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Hoppas lag Nord får ”rösta ut” två deltagare som får då bege sig till lag Syd.
Då blir det Johan-eeh och Lillemor som får dra.
De sitter dock på en immunitet. Blir det öråd för lag Syd, då sitter de säkert
Om det istället blir DK som får gå tillbaka till Syd då ställer det till det rejält för Pascal. Desirée har ju en crusch på honom och det är svårt att se att han skulle knäböja inför Pascal och leka sektmedlem inför någon han sett är helt oduglig.
2018-04-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Ja, det måste vara något slags rekord.

Men lag syd hade kunnat haft Nick, Caroline och Alexandra i laget istället för Nicoline, Victoria och Jan exempelvis. Då hade lag syd sett ut såhär:

Nick
Caroline
Alexandra
Pascal
Rick
Desirée

Hade förmodligen varit mer jämt på tävlingarna.

Men egentligen tror jag inte att taktiken att slå ut dom starkaste ur sitt eget lag är så jäkla dum. Efter sammanslagningen är det nog skönt att ha kvar Jan & co.

Och sedan kommer lag nord rösta ut lag syd en efter en eftersom det är lite ojämn fördelning i Örådet. Eventuellt att du vill bli av med dina värsta konkurrenter men du vill i vart fall vara fler än andra sidan.
2018-04-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Men tror du verkligen att det ena här kräver en viss intelligens för att förstå men inte det andra? Jag tänker att inget är lättare att förstå än varför fiendelaget ger dig immunitet. Varför skulle Jan då förstå vad Henke menar med bajsmacka? Är bajsmackan lätt att förstå men inte immuniteten?

Nej, det är sant. Med den fullständigt obefintliga självuppfattningen skulle han säkert kunna tro att han "kommer ut i positiv dager" i Robinson.
2018-04-24, 10:54
Medlem
bagarn29s avatar
Lite småprat ifrån TV4s korridorer.

Trevligt!
Senast redigerad av bagarn29 2018-04-24 kl. 10:57.
2018-04-24, 10:58
Medlem
Pantheraduss avatar
Alltså, är Jan på riktigt...? Är han där för att störa Pascal...? Han gav ju inte järnet är de skulle hänga i repet, inget bra mindset...... Som Pascal nämnde.
Alexandra, hur synd som helt att hon åkte.. Var en av mina klara favoriter....
Hoppas att de utröstade får chans att tävla mot de andra när de är sammanslagna, på något vis, eller att det är en ö, där det gäller att fightas för att vara kvar...?

Jo, Jag förstår inte hur Jan klarade testerna... Släppte de igenom honom för att det skall ge mer tittarglädje
Pascal har sett till att laget blivit som det blivit..... Skärpning nu Janne, kom igen till nästa robinson-tävling och vi får se om du åker ut... Kämpar du så kanske lag syd har de en chans, i övrigt så verkar det inte bra och då hoppas jag Janne åker.

Pascal har ett finger med på att laget ser ut som det gör, och han är givetvis bäst med sitt mindset... , och det är inte det bästa lag han har med sig...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in