2018-04-24, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag trodde också att det egentligen var Dessie som styrde men lär andra tro att de hade en mer framträdande roll. Men jag är osäker efter att de röstade ut Alexandra. Hur tänker hon och Victoria att de ska kunna vinna mot Pascal. Han är så överlägsen i de flesta tävlingar om immunitet att det kan dröja länge innan de får chans att få bort honom. Dessutom verkar han sprida negativitet vart än han går.

F.ö. tycker jag det är för mycket immuniteter och liknande. En sådan ibland kan vara intressant men när man vet att det kommer inför varje ö-råd tycker jag det tappar sin funktion av att vara något särskilt som kan sätta allt på ända.

Nja, han höll ju på sådär, mer eller mindre, redan innan de tre jokrarna kommit fram till lägret.Han verkar helt enkelt inte tänka speciellt mycket. Det mesta som kommer ut hans mun, av det vi får se, är ju oerhört ogenomtänkt.
Hon ville väl helt enkelt inte ge bort makten till Jokrarna. Säkrare att fortsätta på Pascal. Förlora tror jag ändå att dom kommer göra oavsett. Dessie hoppas väl på att komma vidare med DK o Viktoria vid en sammanslagning men fortfarande ha Pascal och Nicoline som "vänner". Rick och Janne är inte några som går långt i tävlingen. Alexandra hade faktiskt kunna fått in en fot i Lag Nord hon va trevlig o stark. Ett hot även för Dessie och Viktoria mao. Nicoline räknar jag bort.

Håller med om immunitet-tävlingarna. Det är alltid roligt med tävlingar men ett visst överflöd med immuniteter är oxå tråkigt.
2018-04-24, 22:40
Medlem
Utan att veta mer än hur det brukar se ut och lite enkel matematik så grunnar jag på om det inte är så att de två som lämnade idag hamnar i ett nytt lag med fyra deltagare. På så sätt har vi tre lag med sex spelare i varje. Vem de nya lagmedlemmarna är?

Lag Nord
Henke
Marie
Robert
Lillemor
Johan
DK

Lag Syd
Dessie
Viktoria
Pazcal
Nicoline
Janne
Rick

Lag X
Lina
Ida
Nick
Jim
Carolin
Månsson

Tre lag med tre killar och tre tjejer i varje. Det enda som talar mot detta är att Alexandra då är borta. Kanske är så att det nya laget kommer vara sju och de börjar direkt med ett öråd för detta lag.
2018-04-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Han verkar helt enkelt inte tänka speciellt mycket. Det mesta som kommer ut hans mun, av det vi får se, är ju oerhört ogenomtänkt.
Som tex det han sa i sitt första avsnitt. Han sa att det finns risk för att han kommer ta över ledarrollen i laget!
2018-04-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Jag tror faktiskt att Jan beter sig såhär underligt pga att han heltcenkelt är knäckt av mobbingen och utfrysningen. Han verkar vara en känslomänniska, och tidigt sa ju Rick att han fallit ur mentalt redan.
Tror han tappat sig själv direkt han kom till platsen, och tycker han beter sig som någon som är desorienterad och personlighetsförändrad.

Blir du mobbad och din självkänsla hamnar på botten så kommer den som inte är helt intakt i sitt känsloliv bete sig helkonstigt.
Det syns även på hans instagram att något inte stämmer med denna gubbes självinsikt, men hade han lite power innan så försvann den exakt i samma stund han kom in i lägret o kände av stämningen.

Jan kan vara en HSP introvert.

Klok analys!

Highly sensitive person kan känna av stämning så väl att det paralyserar.
2018-04-24, 22:58
Medlem
Dom två som lämnade får antagligen tävla mot varann i att få en chans och komma tillbaka till laget igen.
2018-04-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Utan att veta mer än hur det brukar se ut och lite enkel matematik så grunnar jag på om det inte är så att de två som lämnade idag hamnar i ett nytt lag med fyra deltagare. På så sätt har vi tre lag med sex spelare i varje. Vem de nya lagmedlemmarna är?

Lag Nord
Henke
Marie
Robert
Lillemor
Johan
DK

Lag Syd
Dessie
Viktoria
Pazcal
Nicoline
Janne
Rick

Lag X
Lina
Ida
Nick
Jim
Carolin
Månsson

Tre lag med tre killar och tre tjejer i varje. Det enda som talar mot detta är att Alexandra då är borta. Kanske är så att det nya laget kommer vara sju och de börjar direkt med ett öråd för detta lag.

Månsson är inte kvar öht. Det bekräftade han ju på Pascals facebookflöde då han tyckte det var orättvist att inte få en andra chans.

Dom två som lämnade får antagligen tävla mot varann i att få en chans och komma tillbaka till laget igen.
2018-04-24, 23:23
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanstake
Tror Nicoline är oskuld. Jan är inte dum, lag syd får vad de förtjänar. DK börjar nog också förlora förståndet, humöret går lite upp och ner. Ärligt talat har inte Lina imponerat i någon tävling, i första avsnittet sinkade hon med simningen och att kasta ut kistorna.

Vad är det med henne som får dig att tro det? Hon kan lika gärna legat runt med 100 tals. Inte för att jag tror det, men förstår inte varför du tror att hon är oskuld.
2018-04-24, 23:26
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Månsson är inte kvar öht. Det bekräftade han ju på Pascals facebookflöde då han tyckte det var orättvist att inte få en andra chans.

Så kan det vara.

Antingen det eller så byter dom lag. TV4 älskar att röra om i grytan.
2018-04-24, 23:43
Medlem
Ikväll var första gången man (el iaf jag) fick se lite mer av Ida. Hon verkar ju skitgo. Kanske kan bli en ny favorit framöver. Föroppningsvis är det ingen utslagstävling hon och Lina åker på. Det hade varit rått.
2018-04-24, 23:57
Medlem
dialektikers avatar
Vi måste utreda det här med akrobatiken. Jag är själv vig som ett kassaskåp så jag ska inte säga något om Jans insats vid reptävlingen. Men jag undrar varför han inte högg tag i repet och hängde sig i knävecken. Det skulle till och med jag klara av. Men då utgår jag från en sån där klätterställning som är i lekparken och den är ju i midjehöjd eller till axlarna. Kanske svårare att häva sig upp så om man måste stå raklång med armarna uppsträckta för att nå?
Jag måste ut till klätterställningen och testa. Känner mig lite dum dock då dottern är vuxen typ, 16, och så går jag själv till lekparken och testar. Hänga i armarna klarar jag inte alls.
2018-04-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vi måste utreda det här med akrobatiken. Jag är själv vig som ett kassaskåp så jag ska inte säga något om Jans insats vid reptävlingen. Men jag undrar varför han inte högg tag i repet och hängde sig i knävecken. Det skulle till och med jag klara av. Men då utgår jag från en sån där klätterställning som är i lekparken och den är ju i midjehöjd eller till axlarna. Kanske svårare att häva sig upp så om man måste stå raklång med armarna uppsträckta för att nå?
Jag måste ut till klätterställningen och testa. Känner mig lite dum dock då dottern är vuxen typ, 16, och så går jag själv till lekparken och testar. Hänga i armarna klarar jag inte alls.
Jag såg inte just när deltagarna hoppade upp på repet, men tyckte Anders sa att de skulle klättra upp på stolpen och sen ta tag i repet. Jan sa att han inte fixade att svinga sig upp ordentligt.

Var det nån som såg hur det gick till, hade varit kul att se när Janne direkt blev hängandes med bara händerna.
2018-04-25, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funke-swe
Kommer ni ihåg den gamla goda tiden när vi trodde att Jim var så korkad som man över huvud taget kan vara? Så unga och dumma vi var på den tiden

Jag säger som "Storpotäten"..."Vi har varit Naiva"

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså jag tycker ju jävligt illa om Victorias stöddighet mot Jan, i förhållande till hur nyligen hon själv var utstött i gruppen,
men jag tror nog Jan skulle kunna vara ganska påfrestande om han fick mer plats i gruppen.

Fast hon valde aktivt själv att vara "utstött" eftersom hon tog sina prylar och gick.
Jan är utstött på det sättet trots att han försöker tillföra något till gruppen(visst han misslyckas å det grövsta,men han försöker iallafall till skillnad från vad Victoria gjorde)Samtidigt så handlade det (tydligen)bara om en person som "mobbade" Victoria till skillnad från ett helt lag.

Hur kan Rick "diplomaten" bara låta utfrysningen av Janne fortgå ?

För övrigt sitter jag och skissar på en spin-off på Baywatch som heter Gaywatch.
Undrar om Johaneeeee har planer för nästa sommar och om han har kvar sina (alldeles för små) speedos?

Nä,Tacka vet jag Månsson,han sitter på en egen ö, helt själv,geten han fick samtidigt som de andra fick sina åt han rå och vilt sparkande. Sparade såklart ett horn till morgonpipan, Hönorna gjorde han morgontofflor av. Och där sitter han,i sin hembyggda chesterfield-fåtölj,röker "gethornspipa" med hönsmorgontofflor och tittar på havet,får han tråkigt någon gång så bygger han lite på ett drivhus av glas, sand som han smält med sin laserblick. Där han drömmer om att bo, fastbojad med Lillemor efter avslutad säsong.

hellmånson
Senast redigerad av Throwaway1912 2018-04-25 kl. 02:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in