Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-30, 15:49
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Och aldrig kommer finnas. I samma ögonblick som kurderna skulle få tillgång till egen mark skulle deras inneboende konflikter komma till ytan med mord, terror, beskjutning mm. Kurderna är väl uppdelade i tre grupperingar, varav flera har egna militärstyrkor. Enade kan de bara stå mot yttre fiender, de värdländer där de uppehåller sig. Utan detta yttre tryck imploderar den kurdiska kulturen i inbördeskrig.

Det är något beklämmande med folkslag som fastnar i klanstadiet och inte förmår bygga samhällen. Det är väl den bristen som gör att Özz Nujen inte förmår uppgå i den större gemenskapen - svenskheten - utan envisas med sin småskaliga gruppidentitet.

Men det är helt klart problematisk att vi har en kurd som levt mycket länge i det svenska samhället utan att plockat upp vanligt folkvett. Det ger mig rysmingar när jag tänker på alla de tusentals andra människor som nyligen kommit från Syrien, Iran, Irak.

Houston we have a BIG problem.
Citera
2018-04-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Minst en av de gripna idag har koppling till Akilov:
http://www.fplus.se/kalla-minst-en-av-de-gripna-har-koppling-till-akilov/a/MgBK4o

Nu är jag jävligt nyfiken på om det finns utbetalningar från Nujens till dessa.
Kan det vara så att man grep dessa till följd av analyser av Nujens konton?

Nervös, Özz?

Alla är uzbeker. Det känns ganska sannolikt att de har haft samröre kring svart-jobb och kriminell verksamhet.

Tänk om Nujens har fler överföringar till FLER terrorister?

Dra åt helvete vad körda de är då.

Som sagt. Nervös, Özz?
Citera
2018-04-30, 15:56
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Alla är uzbeker. Det känns ganska sannolikt att de har haft samröre kring svart-jobb och kriminell verksamhet.

Som sagt. Nervös, Özz?

Özzbeker.
Citera
2018-04-30, 15:57
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Och aldrig kommer finnas. I samma ögonblick som kurderna skulle få tillgång till egen mark skulle deras inneboende konflikter komma till ytan med mord, terror, beskjutning mm. Kurderna är väl uppdelade i tre grupperingar, varav flera har egna militärstyrkor. Enade kan de bara stå mot yttre fiender, de värdländer där de uppehåller sig. Utan detta yttre tryck imploderar den kurdiska kulturen i inbördeskrig.

Det är något beklämmande med folkslag som fastnar i klanstadiet och inte förmår bygga samhällen. Det är väl den bristen som gör att Özz Nujen inte förmår uppgå i den större gemenskapen - svenskheten - utan envisas med sin småskaliga gruppidentitet.
Jag kan bara instämma. Sannolikheten att en bit Södermalm skulle uppstå (och överleva) i Mellanöstern är noll, oavsett Özz retorik som enbart är anpassad för att dra nytta av Sveriges svårigheter att peka med hela handen. Bara för att kurderna krigar mot IS betyder det inte att kurderna inte är terrorister som någon annan krigar mot. Mellanösterns värsta fiende är dess egna historia.
Citera
2018-04-30, 16:07
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
"Sen kanske inte den rabiata varianten som han visade med JJ var det bästa alternativet."

Exakt. Özz valde helt fel strategi för att upprätta sin heder med svenska mått. (Men som andra påpekat valde han rätt strategi för att upprätta sin heder med skamkulturens mått.)

Naturligtvis borde han FÖRSÖKA minimera skadan direkt från början. Så fort förundersökningsprotokollet kom ut och överföringarna avslöjades borde han ha aktivt krishanterat. Alltså sagt att han inte känner till något om detta, men kommer att "sätta sig med" sin projektledare för att gå igenom alla papper. Därefter ta reda på "vad som har brustit" och "se över sina rutiner". Därefter ta kontakt med Skatteverket, så att han kan berätta om "sin dialog" med dem, och att han på grund av den "pågående processen" inte kan säga mer just nu annat än att han "vill göra rätt för sig" och kommer att följa "beslut och anvisningar" från "berörda myndigheter" för att visa att "han tar detta på yttersta allvar". Slutligen när allt detta är kommunicerat och det har gått lite tid så att den värsta kraften i anfallet mot honom är uttömt - pudlar han rejält "jag vill be hela svenska folket om ursäkt för mitt idiotiska slarv, saken är den att jag har haft för många tallrikar i luften/för mycket på mitt bord/annan floskel och helt enkelt inte mäktat med allt den senaste tiden. Det som hände på Drottninggatan var fruktansvärt och ett "nationellt trauma", "jag har aldrig träffat eller haft kontakt med terroristen" men "jag mår väldigt väldigt dåligt av på något som helst sätt, om än indirekt som i det här fallet", kopplas samman med en man som har utfört det vidrigaste terrordådet i hela vår historia. Jag har själv närstående som drabbades och deras berättelser är så skakande att jag ibland ligger sömnlös. TYP. Sen skulle han sjukskriva sig ett tag på grund av att han är överarbetad och "gått in i väggen", sägande att han på sätt och vis är "tacksam över att detta kom fram" för det "har gett honom en chans" att ta itu med sina problem och bara "ägna sig åt sig själv", kanske fila på en bokidé som han länge burit på, bla bla bla.

Kan lova dig att han skulle ha klarat sig bra mycket lindrigare undan då.

Mm ja, jag känner du har en poäng och du har järnkoll på de accepterade flosklerna. Visst han hade kunnat slira sig ur det genom att enligt svenskt maner låtsas ta ansvar. Egentligen är ju inte den svenska metoden ett erkännande heller. Den går ut på att säga att det var inte mitt fel men det är mitt ansvar. Det enda som erkänns är slarv eller andra brister i omständigheterna, aldrig uppsåt. För då är det kört. Det sätter egentligen artikeln om skam mot skuld kultur i perspektiv. Det är inte så säkert att vår kultur är överlägsen, mer rationell eller ärligare när det kommer till krishantering.
Citera
2018-04-30, 16:16
Medlem
Citat:

Som sagt. Nervös, Özz?

Näe, dom är inte körda då heller.
ÖN tar på mera smink och fackförbunden anlitar honom och batikhäxorna tycker synd om och vill hjälpa honom för dom har inte läst Flashback och fattar inte alls då de ju fortsätter läsa ÖNs kolumner i kvällstidningar som aldrig stoppar honom för det vore rasism. Sverige, välkommen till sverige, landet du får skriva med liten bokstav och trampa på för du är gäst här och får flytta in och ta för dig av allt vi har medans vi står i dörren med mössan i hand och bockar.
Citera
2018-04-30, 16:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Mm ja, jag känner du har en poäng och du har järnkoll på de accepterade flosklerna. Visst han hade kunnat slira sig ur det genom att enligt svenskt maner låtsas ta ansvar. Egentligen är ju inte den svenska metoden ett erkännande heller. Den går ut på att säga att det var inte mitt fel men det är mitt ansvar. Det enda som erkänns är slarv eller andra brister i omständigheterna, aldrig uppsåt. För då är det kört. Det sätter egentligen artikeln om skam mot skuld kultur i perspektiv. Det är inte så säkert att vår kultur är överlägsen, mer rationell eller ärligare när det kommer till krishantering.
Vi kan väl alla vara ense om två ting:

1. Vår Svenska kultur är överlägsen, mer rationell och ärligare när den brukas i Sverige, samt
2. Klankulturer passar inte in i det Svenska samhället.
Citera
2018-04-30, 16:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
https://nyheter24.se/debatt/907270-marcus-birro-det-storsta-mediala-harakiri-jag-bevittnat

Väl skrivet av Birro. Det enda stället jag läser kommentarer som hyllar Özz video är på hans egna facebooksida och majoriteten är själva kurder 😆 Och dessa är tiotalet till antal 😅

Den kanske mest komiska kommentaren är från Annelie Kommunal F! Nordström:

Citat:
Bra agerat Özz , blir bara ledsen över att vissa självupptagna personer undergräver journalistikens viktiga uppdrag i vårt öppna samhälle, genom att misstänkliggöra kända personer på ett ojust sätt💕

En riktig härdsmälta detta.
Viktigt att påpeka att Annelie Nordström själv fick sparken efter avslöjande i media om omfattande fiffel i Kommunal. Kommunal har under hennes tid anlitat Özz för miljonbelopp på olika "temadagar mot rasism" med obligatorisk närvaro.
Citera
2018-04-30, 16:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
http://www.fplus.se/kalla-minst-en-av-de-gripna-har-koppling-till-akilov/a/MgBK4o

Nervös, Özz?
Mycket spännande.
Citera
2018-04-30, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Näe, dom är inte körda då heller.
ÖN tar på mera smink och fackförbunden anlitar honom och batikhäxorna tycker synd om och vill hjälpa honom för dom har inte läst Flashback och fattar inte alls då de ju fortsätter läsa ÖNs kolumner i kvällstidningar som aldrig stoppar honom för det vore rasism. Sverige, välkommen till sverige, landet du får skriva med liten bokstav och trampa på för du är gäst här och får flytta in och ta för dig av allt vi har medans vi står i dörren med mössan i hand och bockar.
Gårdagens nyheter.

Det har vänt nu, fler och fler välter mellanmjölkspaketet och menar att ’det får fan vara nog nu’. Se dig omkring, PK tog dödligt med stryk under MeToo och medan man ändå håller på kan man se över det andra också. Luta dig bakåt och ät popcorn en stund, det är skiftbyte på clownfabriken.
Citera
2018-04-30, 16:29
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Man kan ju hoppas att tex Trump och kabelkanalerna, tex FOX gör ett klipp på detta, skulle ju vara heeelt underbaart
Skulle sitta fint, ja. Även siter som Breibart, Infowars etc... Snart är vi där när det gäller Özz Nûjen & the obnoxious Nûjen familiy business tactics...
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Håller med Marcus Birro i det han skriver om hur galet det blev när Özz Nujen attackerar JJ och dessutom själv lägger upp det 22 min långa klippet.
"Detta kan vara det största mediala harakiri jag någonsin sett."

Det största mediala harakarin pågår as we are speaking; det handlar förstås om MSM:s totala tystnad om klanen Nujen trots allt som nu redan har framkommit i ärendet Nujen-gate.
Blir inte lätt för MSM att när hela Nujen-bölden så småningom spruckit, då komma och med trovärdighet förklara varför de inget skrev när allt skedde inför deras ögon och öron.
Gammelmedia gräver, med sitt tigande, sin egen grav.
Du har rätt om att det är en större medial harakiri i Sverige när MSM väljer att blunda för den pågående Nûjesmaskinen.
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Josefsson var briljant när han intervjuade Özz.
Varje Svensk kastade upp p.g.a. den ovilja som Özz visade när det kom till att detaljera själva sakfrågan.

Fast jag vill gå längre än ledarsidorna, en vanlig Svensk tar inte enbart avstånd från Özz beteende under intervjun.
Den vanlige Svensken insåg väldigt snabbt att Özz har något allvarligt att dölja med sitt usla beteende.

Josefsson tillät Özz att begå ett moraliskt självmord!
Kanske att det var en smart intervju av Josefsson trots allt när han skapade utrymme för att özzbeker-Nûjen själv kunde gå Full Klan-Kurd ända in i kaklet.
Lustigkurden gavs en möjlighet att karaktärsmörda sig själv - och han skred till verket.
Citat:
Här finns en mer generell information om klankulturen som förklarar ytterligare det i våra ögon helt vansinniga försvar som Özz gjorde bruk av.
https://kvartal.se/artiklar/hederskultur-under-radarn

Att Özz försöker att slänga sin Svenska svåger till vargarna, det visar ju var svågern står i den "Özziska" klanen!

OT: Rekommenderar varmt kvartal.se där det finns massor med intressant läsning.
Att ekobrottsmyndigheten-Özz Nûjen har använt och fuldumpat sin svenne-svåger Rickard Damm som offerget och smutsig målvakt visar på lustigkurdens svagbegåvning.
Citera
2018-04-30, 16:38
Medlem
valleros avatar
Citat:

Nervös, Özz?
Det där är ju mycket intressant. Akilov har ju själv förklarat att han hamnade på Gotland som extrahjälp åt andra landsmän (Uzbeker).
Finns det kanske ytterligare kopplingar mellan familjen Nujen och terrorister?

Jag ser dock på hela soppan som att familjen Nujen är näriga hycklare - pappan och systern med man livnär sig på asylindustrin och Özz med sin megafon skambelägger svenskar. Det rör sig om pengar, och det rör sig om klanmentalitet. Men att de skulle vara insyltade i terror tvivlar jag starkt på.

Blir de åtalade och fällda för omfattande skattefusk så räcker det med råge för att totalt vända upp och ned på de involverades respektive karriärer.
Senast redigerad av vallero 2018-04-30 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in