Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Absolut, absolut. Det jag tänkte på var att denna tråd specifikt handlar om Akilov och turerna runt detta, medan Özz även har en annan skvallertråd som kretsar mer kring honom personligen. Jag tycker det är tid att slå ihop dessa två trådar nu.
Jag är väldigt inne på det du skrivit som jag markerat med fetstil. Där tror jag också vi hittar, i alla fall delvis, förklaringen till att Özz blivit så fartblind att han trott att han och hans familj skulle kunna komma undan med allt inklusive skattebrott och terroristfinansiering och att det svenska folket bara skulle skratta och rycka på axlarna och fortsätta kasta skattepengar på honom.
Och att han reagerar så fruktansvärt märkligt och aggressivt när det visar sig att hans världsbild inte riktigt stämmer med (den svenska) verkligheten han befinner sig i.
Vi kan enas om att det är något allvarligt fel med Özz, och det är på det psykologiska planet. Ett fel som hade varit där även om familjen bott i ett annat land som Turkiet. Det har med uppväxten att göra, som nu visar hur skör Özz fasad är. Hans självförtroende vilar på en mycket bräckligt grund, villkorad av allt skit han blivit fylld av genom åren som format honom. Det är krav blandat med beröm för ingenting!
Özz vet inte hur han ska hantera kritik. Han har ingen förmåga att sätta sig in i hur omgivningen ser på honom och hans olika byggen, kontakter med terroristen Akilov och offren på Drottninggatan. Det mest bestickande är att nu framstår Özz som en person som struntar i offren på Drottninggatan, då det bara är vanligt folk som mördades, och inte kurder.
Det är märkligt med Debbie och svågern att de inte heller tar ansvar och går ut och förklarar hur ledsna de är över att en person de anlitat i alla hemmen, i Nacka och på Gotland, visade sig vara en mördare och terrorist. När klanen inte förstår hur vi alla upplever terrorism, så blir deras kamp mot "rasister" i varje buske, patetisk. Man bekämpar inte rasism genom skattefusk, penningtvätt, aggressivitet och dålig humor.
Har Özz inga "vänner" som kan förklara för honom hur vanligt folk, svennarna, ser på brottslighet?