Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-09, 15:25
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Har inte haft mycket att tillföra och haft andra saker att göra sedan jag var uppe i Tingstäde och skulle titta på fastigheterna och i stället fick ett långt samtal med Rickard Damm/"svågern" viket jag rapporterade om här.

Rickard Damm hävdade då att de enda utomstående som hjälpt till med renoveringen hade varit med målning av plåttak och fasaderna (orsak - han var höjdrädd).

Nu ser jag Akilovs beskrivning av sitt arbete på Gotland i tidningen Byggnadsarbeteren: " I ett förhör säger han uttryckligen att han jobbade svart på Gotland. ”Jag jobbade som medhjälpare till målare, eller målarassistent, arbetet gick ut på att riva, städa rent efter dem, och ja, göra rent”, "

(Jag var när jag var yngre byggnadsmålare och jag tycker de här två beskrivningarna motsäger varandra på flera sätt.)

Vid tak och fasadmålning är det ovanligt med rivning - det är det däremot vid stora genomgripande renoveringar invändigt.

Plåtslagare och inte målarfirmor brukade i alla fall förr sköta takplåtsmålning.

Vid invändiga renoveringar är det oftast mycket städjobb vid till exempel takplåtsmålning mycket litet.

Mycket sannolikt ljög Rickard Damm mig rakt i ansiktet för att dölja att det förekommit mycket omfattande renoveringar med svart arbetskraft på fastigheterna som är ganska stora. Detta gissar jag är en av de saker Nujjens för allt i världen vill dölja.

För den som vill luska i dettaq och beter sig som folk vet jag en ledamot i byggnadsnämnden som länkat upprört om Nujjen och kanske vill hjälpa en seriöst arbetande person (Namn kan fås om man skickar meddelande)

Jag skulle tycka det vore förnämligt om någon annan gotlänning vet någon som kan svara på hur mycket "polacker" det varit på fastigheten och hur länge. Det kan ge fingervisning om hur omfattande ev svartarbete varit. Minns väl att det inte bara bor vanliga utan även försvarsmuseet är granne.

Jag försöker fråga så gott jag kan men jag är "ökänd" på Gotland.

(vill säga till ett par signaturer som varit spydiga mot mig antagligen för att jag inte var tillräckligt tuff mot Rickard Damm: Jag vill inte vara en typ inkvisitor som Janne Josefsson är och alltid varit och nu Bert Karlsson försöker vara. Hellre då en tönt som inte kan skriva ordentligt.)

Tack Hannes, din analys av arbetet låter mycket rimlig.

Nog skriver du ordentligt - och eftersom du är en av ytterst få som skriver här under eget namn ska du ha all respekt för att du ändå deltar. Jag beklagar om jag lät raljerande tidigare - det var bara många märkliga tillfälligheter.
Citera
2018-05-09, 15:31
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Har mail'at Expressen, frågat om deras värdegrund!! och om dom stöttar skattefusk och möjligen stöder rasism ?...väntar ivrigt på svar
Jag också. Du får säkert ett ickesvar. Varken bu eller bä. Möjligtvis försöker dom försvara förrädaren och rasisten. Gör dom det så får jag öka min intensitet och prata med ännu fler folk att bojkotta tidningen. Aftonblaskan, Metro och andra tidningar som inte levererar sanningen, är vi fler och fler som bojkottar nu för tiden. Sanningen är svår att finna via media så jag och många går efter vad vi själva ser.
Citera
2018-05-09, 15:35
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag också. Du får säkert ett ickesvar. Varken bu eller bä. Möjligtvis försöker dom försvara förrädaren och rasisten. Gör dom det så får jag öka min intensitet och prata med ännu fler folk att bojkotta tidningen. Aftonblaskan, Metro och andra tidningar som inte levererar sanningen, är vi fler och fler som bojkottar nu för tiden. Sanningen är svår att finna via media så jag och många går efter vad vi själva ser.
Bra vi väntar på expressen värdegrund för Svenskar...men dom lär säkert inte svara, depp bara lida i sitt fosterland. Tycker detta är svineri...vad sägas om att vi forsätter att maila vi två...inte spama utan bara kräva svar...deal???
Citera
2018-05-09, 15:48
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Bra vi väntar på expressen värdegrund för Svenskar...men dom lär säkert inte svara, depp bara lida i sitt fosterland. Tycker detta är svineri...vad sägas om att vi forsätter att maila vi två...inte spama utan bara kräva svar...deal???
Inte bara vi två. Alla som är eniga tycker jag ska maila denna skitblaska. Det är dags att tidningarna börjar visa respekt för folket, genom att inte publicera vad som helst. Dom som håller med skitsnackarskriverierna är en liten del av folket. Pressens värdegrunder är helt som bortblåsta, men det ämnet hör nog hemma i en annan tråd.
PS. Jag hoppas du har en klump i magen. Bara dom orden får en ju att gå bananas.D.S.
Senast redigerad av Framme 2018-05-09 kl. 16:02.
Citera
2018-05-09, 16:30
Medlem
orrtupps avatar
Det skämtas om Özz svåger både i Aron Flams Podd och i Kvartals veckopanel
Citera
2018-05-09, 16:54
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Inte bara vi två. Alla som är eniga tycker jag ska maila denna skitblaska. Det är dags att tidningarna börjar visa respekt för folket, genom att inte publicera vad som helst. Dom som håller med skitsnackarskriverierna är en liten del av folket. Pressens värdegrunder är helt som bortblåsta, men det ämnet hör nog hemma i en annan tråd.
PS. Jag hoppas du har en klump i magen. Bara dom orden får en ju att gå bananas.D.S.
Ja jag har klump i hela själen, hur det går att försöka trycka ner alla SVENSKAR igen när Özzkurden fortsätter med sin rasism...tror hen blivit fartblind...ja ja VI "alla" mail'ar och vill veta EXPRESSENS värdegrund...tack broder/syster vi vill ju veta precis som Svenska folket "oavsett färg ras och etniskitet"...vi som betalar skatt
Citera
2018-05-09, 17:04
Medlem
Frammes avatar
Özz svåger blev ju en toppenhit. Jag kissar fortfarande på mej, när jag tänker på det. Det är första och sista gången som jag skrattar åt den rasisten och landsförrädaren. Såna som han får folk att tänka en massa olika tankar. Vilka, lär ju framtiden få utvisa. Jag kan det inte, bara ana, efter det som jag märker och hör av vanligt folk som jag möter på gatan. Det jäser och kokar lite överallt nu för tiden. Både bland svenskar och invandrare.
Citera
2018-05-09, 17:16
Moderator
Psilosophers avatar
Vilken obeskrivlig smörja Expressen publicerar. Utöver det tveksamma att överhuvutaget upplåta spaltutrymme till en moralhaverist, och bortsett från budskapet som förmedlas så kan karln inte skriva. Han är oförmögen att författa en enkel text. Så bottenlöst jävla uselt.

Har någon frågat pappan varför han betalade Akilov tiotusen kronor?
Citera
2018-05-09, 17:19
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Expressen såg till att Marcus Birro fick sparken för att han hade ätit lunch med två Sverigedemokrater.
Men för Özz gäller uppenbarligen helt andra måttstockar på Expressen.

Börjar kännas som lite Virtanen-vibbar i fallet.

Kan det finnas hållhakar av det ekivokare slaget? Lite diskreta leveranser av bolivianskt marschpulver från den spännande inkvoterade?
Citera
2018-05-09, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av ParietiLoqueris
Det är helt upp till expressen att bryta kontraktet i förtid. Med detta markerar de att de ser det hela som en mindre bagatell.
Pajkastning drar trafik. Vi får inte glömma bort att det handlar om samma gamla kapitalistsvin som alltid.
Citera
2018-05-09, 17:52
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det är viktigt att hålla fakta högt i tråden, minsta fel och kritiker kan slå ner på det istället för att bemöta relevanta frågor.

Akilov vistades ej olovligt i landet hösten 2015, han sökte asyl och hade ej fått svar vid tiden för Gotlandsöverföringarna. Özz har själv tryckt på detta, ge honom inte vatten på sin kvarn.

Eller har du bevis som säger annorlunda?
Bra att du noterade det, tack!

År 2014 ansökte Özzbeken om uppehållstillstånd i Sverige.
I juni 2016 avslogs hans ansökan av Migrationsverket och i december samma år fick han fyra veckor på sig att lämna landet.
Özzbeken erhöll den första gireringen från Özz-klanen (syster och svåger) den 13 September 2015 och den sista den 26 Oktober samma år,

Tack för korrigeringen!
Citera
2018-05-09, 18:53
Medlem
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Özz senaste krönika, den mannen har verkligen inte alla indianer i kanoten så att säga.

Edit: märkte nu att krönikan redan är upptäckt och diskuteras.
Senast redigerad av cutcut1337 2018-05-09 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in