Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-09, 13:34
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Du skriver att skriverierna kommer leda till att åklagaren gör något! Trots att brottsligheten är styrkt och är under allmänt åtal. Är du hjärntvättad?

Du menar väl inte, att klanen Nujen får komma undan med uppenbar brottslighet, och rättsliga åtgärder, om media mörkar? Men att tack vare Bert och flera medier kan denna brottslighet leda till åtal genom att ekobrottsmyndigheten tvingas?

Jag är övertygad om att Nujens skulle kunna slippa en djupare genomgång av hela Gotlandsbygget om nu inte Özz gjort bort sig i UG. (Snacka om fel forum för journalisthot!)

Våra myndigheter är politiskt styrda, och det finns mycket starka krafter som absolut inte vill se en symbol för en framgångsrik nysvensk avslöjad som en klantänkande hycklare av värsta sorten.
Att det skulle kunna slå tillbaka på alla flyktingvurmande partier och gynna SD kräver inte mycket tankeverksamhet. Några månader innan ett val dessutom.
Så därför tror jag att man mer än gärna lägger locket på - om man kan.

Men en förutsättning är naturligtvis att det kan ske i det dolda. Och det tror jag inte längre är möjligt.
Citera
2018-05-09, 13:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Özz Nuen har drabbats av ångest. Är det klanens pengar och ångesten av att sötebrödsdagrna är över?

Det där med pengar är intressant. Hörde på Nyheterna att polisen i Malmö förverkar alla pengar de hittar hos kriminella i en rasande fart, efter riktade åtgärder. Det rör sig om ca 200 miljoner kronor på kort tid! Förvisso svarta pengar förvarade i plastpåsar och inte i fastigheter.

Advokaten Thomas Bodström har synpunkter i vanlig ordning på skadeståndens storlek till Akilovs alla offer, och då menar Bodström att det är staten som ska betala ut mer pengar, genom att inrätta skattefinnsierade fonder!

Intressant intressekonflikt. Advokat, före detta justitieminister, Nackabo, sosse, politiker och nu ombud för pappan till den 11 åriga flickan som mördades på Drottninggatan.

Jag anser att skadeståndslagen är intressant i detta sammanhang. Den som orsakar en skada ska ersätta skadan. Vi behöver en tolkning av ordalydelser i skadeståndslagen, och bena ut om den person som finansierat och understött terroristers vistelse i riket, kan anses vara en del i ett orsakssamband, rent juridiskt, då lagen om penningtvätt är tydlig.

http://advbyra.se/kompensationsfonder-till-forman-for-terroroffer/
En utmärkt vinkel att se ifrån, bra att du tog upp det.

Skadeståndsfrågan är verkligen intressant.

Rent principiellt så anser jag att även Staten borde vara ersättningsskyldig till offer för terroristbrott av det enkla skälet att Staten har brustit vad det gäller samhällskontraktet.
Problemet med att göra Staten ersättningskyldig är att även det politiska ansvaret borde följa som ett brev på posten (innan PostNord). Det politiska ansvaret kommer aldrig att tas eller erkännas av ryggradslösa Svenska politiker (i god Özz-anda)

Likaså klanen Özz, som vars brottsliga gärning såg till att finansiera terroristens uppehälle. Även klanen Özz borde göras ansvariga vad det gäller skadestånd till Özzbekens alla offer.

Vad som verkligen sticker ut är ju att Debbie Özz är en "asyladvokat", samtidigt som hon uppenbarligen har brukat svart arbetskraft som inkluderade en "papperslös" (Özzbeken vistades olovligt i landet i.o.m. att han nekades tillstånd att stanna och utvisningsbelut var taget).
Det går helt enkelt inte att skylla på vare sig "jag vet inte" eller "svågern".
Citera
2018-05-09, 13:53
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Formuleringen är en beskrivning på hur advokater misstänkta för brott får en gräddfil i ett eget rättssystem, i ett underligt system, där det är advokatkollegor som handlägger ärendet i en hemlig hantering. Det leder till ett "beslut" som inte har med den allmänna lagstiftningen att göra.

Det vi ser är ett litet exempel på, när advokatsamfundet skyddar en advokat från det vanliga rättsväsendet! NÖFF. NÖFF.

När Anne Ramberg får reda på, att en advokat kan komma att befläcka advokatkåren med sin penningtvätt och med sina terrorkontakter, och att de ekonomiska intressen advokatsamfundet företräder kan äventyras, sopas kriminaltet under mattan.

Kan inte Anne Ramberg straff- och processrätt, eftersom hon inte överlämnar sina "misstankar" till polis och åklagare? Kan hon inte fråga någon om hjälp, i denna komplicerade juridik?
Hilda och Ruben..... Jag tycker att det är förvånande att det ens är nåt som behöver en större utredning. Akilov säger själv att han betalats svart. Konton är naturligtvis kollade av säpo. Så, utredning klar. Den som står som kontohavare ska åtalas för skattebrott och lite annat. That's it! Simple as that. Tack för min nya lön som utredare åt staten. Jag är billigare än Debila Debbie kan jag tala om.....

Det förvånar mig att ingen inom skrået tycks våga utmana denna Ramberg. Men det finns väl gott om hållhakar i den där världen.
Citera
2018-05-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag tror inte på ångest. Özz anser sig ha rätt att stå över allt, han är ofelbar. Vad kallas det, hybris? Han har utnämnt sig själv till statsminister och predikare, det säger en hel del.

Om det vore fråga om ångest skulle han ligga lågt, mycket lågt.

Tror inte vi här i tråden skall ägna oss åt att försöka utröna vem av oss två som har mest rätt när det gäller frågan om ÖN:s ev ångest.

Hoppas att vi kan enas om att ångest kan manifestera sig på olika och ibland också på för omgivningen rätt överraskande vis?

Ser på sätt och vis fram emot den dagen då ÖN än en gång gästar Malou von Sivers i hennes morronsoffa. Då när han efter avtjänat straff får sitta och berätta hur jobbigt det var med drevet mot honom och hans familj och hur ångesten höll på att ta knäcken på honom.
Då skall mina popcorn vara alldeles nypoppade...
Citera
2018-05-09, 14:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tror inte vi här i tråden skall ägna oss åt att försöka utröna vem av oss två som har mest rätt när det gäller frågan om ÖN:s ev ångest.

Hoppas att vi kan enas om att ångest kan manifestera sig på olika och ibland också på för omgivningen rätt överraskande vis?

Ser på sätt och vis fram emot den dagen då ÖN än en gång gästar Malou von Sivers i hennes morronsoffa. Då när han efter avtjänat straff får sitta och berätta hur jobbigt det var med drevet mot honom och hans familj och hur ångesten höll på att ta knäcken på honom.
Då skall mina popcorn vara alldeles nypoppade...

Visst kanske Özz har ångest, men i sådana fall kommen ur den oerhörda frustration som en person med starka klantraditioner har efter otaliga försök med den damage control som en klanmedlem anser vara lämpligast.
Özz fäktar på enligt sitt eget traditionella recept och begriper sedan inte hur det bara kan bli värre och värre för honom.
Nypoppade popcorn var det va?
Citera
2018-05-09, 14:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag är övertygad om att Nujens skulle kunna slippa en djupare genomgång av hela Gotlandsbygget om nu inte Özz gjort bort sig i UG. (Snacka om fel forum för journalisthot!)
Våra myndigheter är politiskt styrda, och det finns mycket starka krafter som absolut inte vill se en symbol för en framgångsrik nysvensk avslöjad som en klantänkande hycklare av värsta sorten.
Att det skulle kunna slå tillbaka på alla flyktingvurmande partier och gynna SD kräver inte mycket tankeverksamhet. Några månader innan ett val dessutom.
Så därför tror jag att man mer än gärna lägger locket på - om man kan.

Men en förutsättning är naturligtvis att det kan ske i det dolda. Och det tror jag inte längre är möjligt.

Ja men det finns också de som kämpar emot. Osjungna hjältar som verkar inom systemet. Patrioter som under täckmantel av att vara neutrala tjänstemän kan genomföra ett nålstick här och där. Varför fanns Nujens nämnda i FUPen? Hur hittades omnämnandet i detta enorma dokument? Polisutredaren som infogade det har självfallet fått kritik i efterhand men har bara låtsas som han inte visste vem Özz var.

Ett annat exempel är Shariadomen. En domare skriver själv domen och återger sanningsenligt hur de muslimska nämndemännen resonerade. I hundratals fall tidigare har man bara behållit slutsatsen och anpassad resonemanget som lett till den slutsatsen efter svensk lag (När man läser islamistens försvar ser man det, det var inte meningen att Sharia-resonemanget skulle nämnas i domen).

Den som fick in en passage nyligen i ett brev till förskoleföräldrar om att barn mobbades för att äta fläsk. Hen fick nog mycket skit för det efteråt men då var det ute.

Det finns en massa smyg-visselblåsare där ute i myndigheterna som kan slå tillbaka mot systemet när som helst. PK-förtryckare på myndigheterna tänk på vad du gör! Vi finns överallt och kan slå till när som helst! (Edit inte riktat till Vallero utan till de smygläsande samhällsomstörtarna)
Senast redigerad av HejaFinland 2018-05-09 kl. 14:28.
Citera
2018-05-09, 14:47
Medlem
Har inte haft mycket att tillföra och haft andra saker att göra sedan jag var uppe i Tingstäde och skulle titta på fastigheterna och i stället fick ett långt samtal med Rickard Damm/"svågern" viket jag rapporterade om här.

Rickard Damm hävdade då att de enda utomstående som hjälpt till med renoveringen hade varit med målning av plåttak och fasaderna (orsak - han var höjdrädd).

Nu ser jag Akilovs beskrivning av sitt arbete på Gotland i tidningen Byggnadsarbeteren: " I ett förhör säger han uttryckligen att han jobbade svart på Gotland. ”Jag jobbade som medhjälpare till målare, eller målarassistent, arbetet gick ut på att riva, städa rent efter dem, och ja, göra rent”, "

(Jag var när jag var yngre byggnadsmålare och jag tycker de här två beskrivningarna motsäger varandra på flera sätt.)

Vid tak och fasadmålning är det ovanligt med rivning - det är det däremot vid stora genomgripande renoveringar invändigt.

Plåtslagare och inte målarfirmor brukade i alla fall förr sköta takplåtsmålning.

Vid invändiga renoveringar är det oftast mycket städjobb vid till exempel takplåtsmålning mycket litet.

Mycket sannolikt ljög Rickard Damm mig rakt i ansiktet för att dölja att det förekommit mycket omfattande renoveringar med svart arbetskraft på fastigheterna som är ganska stora. Detta gissar jag är en av de saker Nujjens för allt i världen vill dölja.

För den som vill luska i dettaq och beter sig som folk vet jag en ledamot i byggnadsnämnden som länkat upprört om Nujjen och kanske vill hjälpa en seriöst arbetande person (Namn kan fås om man skickar meddelande)

Jag skulle tycka det vore förnämligt om någon annan gotlänning vet någon som kan svara på hur mycket "polacker" det varit på fastigheten och hur länge. Det kan ge fingervisning om hur omfattande ev svartarbete varit. Minns väl att det inte bara bor vanliga utan även försvarsmuseet är granne.

Jag försöker fråga så gott jag kan men jag är "ökänd" på Gotland.

(vill säga till ett par signaturer som varit spydiga mot mig antagligen för att jag inte var tillräckligt tuff mot Rickard Damm: Jag vill inte vara en typ inkvisitor som Janne Josefsson är och alltid varit och nu Bert Karlsson försöker vara. Hellre då en tönt som inte kan skriva ordentligt.)
Citera
2018-05-09, 14:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteliten
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Han är tillbaka. Och vi alla svenskar är rasister.

Herrejävlar!

Det känns som om det inte längre behövs en Bert eller Janne för att skicka hans karriär på sophögen. Det känns som om han sköter den biten alldeles utmärkt på egen hand. Jisses...

Inte ens den mest välvillige henvänsterdåre lär kunna läsa den texten utan att börja grubbla seriöst över vad som rör sig i skallen på denne kurd.

Mina damer och herrar, så här resonerar alltså en person som bott i Sverige i över 30 år. I landet som generöst gett honom allt. Som gett honom trygghet, karriär och alldeles för mycket pengar. Det är så här han visar sin tacksamhet. Bättre än så här blev det inte mina svenska bröder och systrar.

Ibland måste man uttrycka sig enkelt och det gör jag nu: Özz, din jävla otacksamma sopa, stick hem för helvete om det inte passar. Ut ur Sverige för fan! Ut!

En skrämmande tanke:

Om det här är ett exempel på en "lyckad" och välintegrerat blatte, hur fan ser det då ut med de hundratusentals misslyckade som vi vräkt in i landet de senaste åren?

Helt seriöst, tror verkligen dum-kurden att han kommer att kunna stå på scen och håna Sverige och svenskarna som vanligt efter den krönikan?

På ett sätt är jag glad att han nu visat sitt rätta ondskefulla ansikte för en så stor läsekrets.
Citera
2018-05-09, 14:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
[...]

Vad som verkligen sticker ut är ju att Debbie Özz är en "asyladvokat", samtidigt som hon uppenbarligen har brukat svart arbetskraft som inkluderade en "papperslös" (Özzbeken vistades olovligt i landet i.o.m. att han nekades tillstånd att stanna och utvisningsbelut var taget).
Det går helt enkelt inte att skylla på vare sig "jag vet inte" eller "svågern".

Det är viktigt att hålla fakta högt i tråden, minsta fel och kritiker kan slå ner på det istället för att bemöta relevanta frågor.

Akilov vistades ej olovligt i landet hösten 2015, han sökte asyl och hade ej fått svar vid tiden för Gotlandsöverföringarna. Özz har själv tryckt på detta, ge honom inte vatten på sin kvarn.

Eller har du bevis som säger annorlunda?
Citera
2018-05-09, 15:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men det finns också de som kämpar emot. Osjungna hjältar som verkar inom systemet. Patrioter som under täckmantel av att vara neutrala tjänstemän kan genomföra ett nålstick här och där. Varför fanns Nujens nämnda i FUPen? Hur hittades omnämnandet i detta enorma dokument? Polisutredaren som infogade det har självfallet fått kritik i efterhand men har bara låtsas som han inte visste vem Özz var.
Varför är väl ganska uppenbart - för att det hade skett pengatransaktioner till Akilovs konto från Nujens konton.
Den som hittade det var Katerina Janouch - en fristående författare/skribent. Illa omtyckt av etablissemanget, för hon har skrivit saker som inte är PK.
Citera
2018-05-09, 15:03
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Herrejävlar!

Det känns som om det inte längre behövs en Bert eller Janne för att skicka hans karriär på sophögen. Det känns som om han sköter den biten alldeles utmärkt på egen hand. Jisses...

Inte ens den mest välvillige henvänsterdåre lär kunna läsa den texten utan att börja grubbla seriöst över vad som rör sig i skallen på denne kurd.

Mina damer och herrar, så här resonerar alltså en person som bott i Sverige i över 30 år. I landet som generöst gett honom allt. Som gett honom trygghet, karriär och alldeles för mycket pengar. Det är så här han visar sin tacksamhet. Bättre än så här blev det inte mina svenska bröder och systrar.

Ibland måste man uttrycka sig enkelt och det gör jag nu: Özz, din jävla otacksamma sopa, stick hem för helvete om det inte passar. Ut ur Sverige för fan! Ut!

En skrämmande tanke:

Om det här är ett exempel på en "lyckad" och välintegrerat blatte, hur fan ser det då ut med de hundratusentals misslyckade som vi vräkt in i landet de senaste åren?

Helt seriöst, tror verkligen dum-kurden att han kommer att kunna stå på scen och håna Sverige och svenskarna som vanligt efter den krönikan?

På ett sätt är jag glad att han nu visat sitt rätta ondskefulla ansikte för en så stor läsekrets.
Henvänsterdårarna grubblar inte, dom flesta av dom är värre än Özz.
Citera
2018-05-09, 15:18
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Har mail'at Expressen, frågat om deras värdegrund!! och om dom stöttar skattefusk och möjligen stöder rasism ?...väntar ivrigt på svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in