Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-02-20, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Mina damer och herrar i tråden: fler av er kan inte hålla på och hänvisa till det ena eller det andra utan att kunna visa upp något som stödjer utsagorna. Det ger ingen framgång och gör tråden ganska ointressant. Tyvärr.

Antingen visar man upp dokument eller annat underlag, av vad slag det än kan vara. Inskannat, foton etc. Eller också blir man inte betrodd.

Jag har hänvisat till en "toppnyhet" som jag fick uppläst för mig i en knastrig telefon på en badstrand i Thailand. Jag meddelade ett par dagar senare att handlingen ifråga finns registrerad i Region Gotlands offentliga diarium. Blir jag ändå inte trodd beror det nog bara på att trådens debattörer antingen är lite lata eller av någon anledning inte vill se handlingen publicerad i tråden. Jag kommer hem på lördag och får väl lägga ut den själv. Jag beställde ut den från registraturen till min dator redan den 10 februari!

PS.Tyvärr har du nog fel om familjens uthyrning på HomeAway och Airbnb.Trots att den är olaglig och trots att den är polisanmäld och trots att förhör har hållits med hotellchefen Rickard Damm, så forsätter uthyrningsverksamheten som om inget har hänt. Så ser Sverige tyvärr ut idag. DS.
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-20 kl. 06:11.
Citera
2020-02-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Jag har hänvisat till en "toppnyhet" som jag fick uppläst för mig i en knastrig telefon på en badstrand i Thailand. Jag meddelade ett par dagar senare att handlingen ifråga finns registrerad i Region Gotlands offentliga diarium. Blir jag ändå inte trodd beror det nog bara på att trådens debattörer antingen är lite lata eller av någon anledning inte vill se handlingen publicerad i tråden. Jag kommer hem på lördag och får väl lägga ut den själv. Jag beställde ut den från registraturen till min dator redan den 10 februari!

PS.Tyvärr har du nog fel om familjens uthyrning på HomeAway och Airbnb.Trots att den är olaglig och trots att den är polisanmäld och trots att förhör har hållits med hotellchefen Rickard Damm, så forsätter uthyrningsverksamheten som om inget har hänt. Så ser Sverige tyvärr ut idag. DS.
Eftersom vi vet att familjen Nujen-Damm inte är några fattiglappar, så måste detta med att de fortsätter med uthyrningen hänga samman med:
(1) en omåttlig/omättlig girighet
och/eller
(2) en förvissning om att de av utredande myndigheter bedöms vara orörbara.
Citera
2020-02-20, 12:01
Medlem
zurfarns avatar
Citat:

Jag ser nu att jag hade fel. Man får söka på några olika bokningsdatum på HomeAway så kommer de till slut fram. Åtminstone Sockenmagasinet och Villa Zetterling. Rätt ska vara rätt!

Men om man då bokar Villa Zetterling, får man då dras med hustomten Mamoste? Eller han kanske sköter städningen och matlagningen? Och betalningen, förstås.
Citera
2020-02-20, 12:33
Medlem
Citat:
Jag utgick ifrån att du använder en mobil på grund av alla feltryck du gör i dina många inlägg här i tråden. Sorry - dator eller mobil, det förändrar i sak ingenting. Jag ha begärt ut massor av handlingar från regionen under årens lopp och det har ALDRIG hänt att jag inte fått de handlingar jag begärt. De är mycket duktiga och noggranna på registraturen. Men du kan väl försöka en "fjärde" gång?

Kan nu publicera "toppnyheten"

"2020-02-06
Region Gotland 621 81 Visby
Angående följande ärenden under utredning: I3MN nr 2019/1665, 2019/1681, 2019/1696
Bifogade insändare med följebrev har för en vecka sedan lämnats till tidningen Gotlands Allehanda för publicering. Då jag själv inte är prenumerant på tidningen vet jag inte om och när insändaren kommer att tas in i tidningen. Men då ämnet från insändaren i högsta grad berör den pågående utredningen av familjen Nujens fyra svartbyggen i Tingstäde skickar jag den idag för kännedom samtidigt till både Region Gotland och Länsst,Telsen Gotland.
Med vänlig hälsning
Rolf Johansson
Sommarboende i Tingstäde"

De har sumpat att kopiera insändaren med de obligatoriska bilagorna... :-)

Rolf Johansson existerar självklart inte.
Citera
2020-02-20, 13:19
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller

"2020-02-06
Angående följande ärenden under utredning: I3MN nr 2019/1665, 2019/1681, 2019/1696
Bifogade insändare med följebrev har för en vecka sedan lämnats till tidningen Gotlands Allehanda för publicering. Då jag själv inte är prenumerant på tidningen vet jag inte om och när insändaren kommer att tas in i tidningen. Men då ämnet från insändaren i högsta grad berör den pågående utredningen av familjen Nujens fyra svartbyggen i Tingstäde skickar jag den idag för kännedom samtidigt till både Region Gotland och Länsst,Telsen Gotland.
Med vänlig hälsning
Rolf Johansson

Sumpat skicka bilagor tror jag inte på.

Det kan kan däremot vara så att du behöver begära ut handlingar INKL bilagor. Uttryckligen be om samtliga bilagor.
Det kan även vara så att insändaren inte finns bifogad eller inte existerar

Det brukar gå att ringa in en begäran. Svårt dock om man inte kan gutespråket.
Citera
2020-02-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Sumpat skicka bilagor tror jag inte på.

Det kan kan däremot vara så att du behöver begära ut handlingar INKL bilagor. Uttryckligen be om samtliga bilagor.
Det kan även vara så att insändaren inte finns bifogad eller inte existerar

Det brukar gå att ringa in en begäran. Svårt dock om man inte kan gutespråket.

Jag vet inte om det är de på regionen som hoppat över att kopiera insändare med bilagor eller vad.

Nu överlämnar jag saken med varm hand till andra. Den som misstror mig kan sända emaladress i pm så vidarebefodrar jag mailet med filen till den.

Jag tycker det här är så totalt ointressant. Det här att SNART kommer det minsann hända saker som signaturerna Tingstäde och Enne höll på med för ett tag sedan var nog mest ägnat som ett slagträ i debatten när de blev ifrågasatta om vad de egentligen åstadkommit.
Citera
2020-02-20, 14:42
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Jag vet inte om det är de på regionen som hoppat över att kopiera insändare med bilagor eller vad.

Nu överlämnar jag saken med varm hand till andra. Den som misstror mig kan sända emaladress i pm så vidarebefodrar jag mailet med filen till den.

Jag tycker det här är så totalt ointressant. Det här att SNART kommer det minsann hända saker som signaturerna Tingstäde och Enne höll på med för ett tag sedan var nog mest ägnat som ett slagträ i debatten när de blev ifrågasatta om vad de egentligen åstadkommit.

Visst är det ointressant. En tröttsam distraktion endast
Citera
2020-02-20, 15:56
Medlem
Försök vara lite seriösa nu, hannes.muller och FruStormufti. Självklart mejlar inte registraturen ett "följebrev" eller vad det nu är när man begär ut en handling med nr 35 eller 36.Hannes har haft den så kallade insändaren på sin dator i över en vecka nu. Den passar bara inte in hans och de öriga signaturernas (Misters och temadags) desinformationskampanj. Men jag är hemma igen på söndag så får vi se vad jag fått till MIN dator.
Citera
2020-02-20, 16:50
Medlem
Citat:

"2020-02-06
Med vänlig hälsning
Rolf Johansson

Rolf Johansson existerar självklart inte
.

Hur vet du det?
Citera
2020-02-20, 16:59
Medlem
Citat:
Försök vara lite seriösa nu, hannes.muller och FruStormufti. Självklart mejlar inte registraturen ett "följebrev" eller vad det nu är när man begär ut en handling med nr 35 eller 36.Hannes har haft den så kallade insändaren på sin dator i över en vecka nu. Den passar bara inte in hans och de öriga signaturernas (Misters och temadags) desinformationskampanj. Men jag är hemma igen på söndag så får vi se vad jag fått till MIN dator.

Jag tänkte att det vore bäst att kolla en gång till. :-) Jo, där var insändaren om man scrollade ned. Inte konstigt att den inte togs in förutom att det var en vägg av text innehållande formaliteter som ingen vettig människa ids sätta sig in i. Man får inte skriva längre insändare än 2500 tecken och denna var 4-5 tusen och tidningarna tar inte in insändare som är utan kontaktuppgifter bifogade (det kanske fanns?).

Ett litet citat eller teaser tills Tingstäde kommer hem:

"Men i tillsynsteamets besiktningsprotokoll hittar man inga sådana bevis. Tvärtom. Foton visar att Gazeligårdens skolmatsal håller på att byggas om till en modernt utrustad teater- och eventlokal och att en lika välutrustad uthyrningslägenhet har inretts på övervåningen. Bevis på detta återfinns sedan två år tillbaka även i uthyrningsannonser på nätet. Läser inte Eva Ahlin GÅ? Vid flera tillfällen efter köpet av Gazeligården 2015 har Özz Nujen själv i olika reportage berättat om hur hans teaterprojekt har framskridit. Och visst krävs det bygglov för ändrad användning av Gazeligårdens bottenvåning från skola/skolmatsal till kommersiell teater- och uthyrningsverksamhet som innefattar upp till wo gäster samtidigt. Lika säkert som det krävs bygglov för ändrad användning av Gazeligårdens övervåning från skola/lärarboställe till kommersiell uthyrningsverksamhet som innefattar tillfällig vistelse under hela året. Även en ändring från samlingslokal för ideell verksamhet till nuvarande användning av byggnaden i ägarens näringsverksamhet är enligt plan-och bygglagen en lovpliktig åtgärd. Det vet varenda jurist och bygglovshandläggare värd namnet."

Jag kan förstå att insändaren inte togs in och det man inte begriper när man läser själva insändaren är varför skribenten är så oerhört upprörd över saken och det är så bra att en advokat anmält allt upptänkligt mer än att komikern är kurd och "att landshövdingen, regionstyrelsens ordförande och miljö- och byggnämndens ordförande är tre kvinnliga makthavare på ön, som alla tillhör ett och samma politiska parti och som nu har slagit sina kloka huvuden ihop för att försöka avvärja en hotande korruptionsskandal".

Alla blir lyckliga på sin väg men jag personligen skulle inte se det som någon större framgång att sända in skrivelser till arkiv som knappt någon läser.

Det finns mängder med faktafel i "insändaren" men jag ids inte ta upp dem men om någon tjänsteman händelsevis skulle läsa detta så skulle den direkt förstå att denne skribent och "advokaten" knappast vet vad de pratar om. Det värsta tycker jag dock är den aggressiva tonen och man faktiskt inte förstår grunden för den utan mest det där att Özz Nujen är kurdisk komiker och politikerna kvinnor och centerpartister.
Citera
2020-02-20, 17:50
Medlem
Citat:

"2020-02-06
....att tas in i tidningen. Men då ämnet från insändaren i högsta grad berör den pågående utredningen av familjen Nujens fyra svartbyggen i Tingstäde skickar jag den idag för kännedom samtidigt till både Region Gotland och Länsst,Telsen Gotland.
Med vänlig hälsning
Rolf Johansson

Andra försöket!!

Hur vet du det?
Citera
2020-02-20, 19:45
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Andra försöket!!

Hur vet du det?

Det undrar jag också. Det finns ca 1900 st R*lf J*hansson i Sverige, varav 3 st på Gotland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in