2018-05-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Det är från Özz Nujen - Statsminister, du må håna honom men se den showen, det är brutal ärlighet och leverans av hårda sanningar som din typ antagligen aldrig hade klarat av att höra

Är han statsminister i Özzbekistan i den showen eller?

Özz är en terroristfinansiär. Så länge han har pengar är han ett hot mot Sverige. Vi måste ruinera honom.
Citera
2018-05-03, 15:09
Medlem
Citat:
Vad jag såg så var han ärlig, om du inte vetat något, hade du kunnat sitta och kartlägga hela operationen? Sluta kasta sylt omkring dig

Han var hysterisk och extremt oärlig. Han har ju själv i tidigare intervju berättat hur mycket han jobbat med renoveringen.

Han antydde dessutom att JJ var en äcklig gubbe och försökte hela tiden avleda uppmärksamheten från ämnet: Özz och Özzbeken.

Att du inte har förmåga att uppfatta det beror sannolikt på bergsturksgener.
Senast redigerad av hbphys 2018-05-03 kl. 15:13.
Citera
2018-05-03, 15:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
"Vårt vackra Sverige hotas inte av främmande kulturer, den hotas och hatas av de som hatar vårt gemensamma Sverige" - Özz Nujen 2014, tänk hur rätt han skulle visa sig ha... nästan kusligt
Detta är alltså din förklaring till att Janne Josefsson gjorde inslaget om skattefusket?

Citat:
Vad jag såg så var han ärlig, om du inte vetat något, hade du kunnat sitta och kartlägga hela operationen? Sluta kasta sylt omkring dig
Jag förstår att du inte har svenska som modersmål, så det där med att "kasta sylt" begriper man inte riktigt som svensk.
Citera
2018-05-03, 15:17
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Vill man framstå som hederlig bidrar man till att reda ut vad som hänt i fall som detta, oavsett om man begått misstag eller inte. Det framkommer ju först efter att saken är utredd.

Men det begriper inte du eller Özz.

Han har ju tvärtom aktivt motarbetat att korten hamnar på bordet.

Sannolikt uppmärksammades Akilov av Nujens redan när hans namn blev känt strax efter terrordådet, det vore konstigt annars. Snacket måste ha gått. Ger man dem benefit of the doubt (nu är jag mycket generös) fattade de att han arbetat för dem först när FUP:en släpptes. Osannolikt, men trots allt möjligt.

Kan du förklara deras kompakta tystnad under hela denna tid utifrån annat än att de har något att dölja?
Citera
2018-05-03, 15:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaBalli
Och nicken KLASSEIARBOGA. LOL Som om det skulle vara en etnisk hederlig skattebetalande SVENSK!
Man får ändå ge lite stilpoäng åt att man i varje fall försöker hitta på ett svenskt namn.
Även om det mest blev skit av det.

Själv brukar jag kalla mig AbdullaErbil när jag trollar på kurdiska nätforum.

Men mer allvarligt så ser man tydligt hur en massa nyreggade & sleepers har skickats in för att försöka driva tråden OffTopic. Självklart kommer man även att massanmäla alla inlägg man ogillar, på samma sätt som man gör på Facebook. Samt att ordbajsa i all evighet för att försöka dränka kritiken med trams.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-05-03 kl. 15:38.
Citera
2018-05-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Paret på bilden har väldigt mycket gemensamt......bl.a. bristen på moral och bristen på respekt för Svenska traditioner.
Jag vet, jag vet, bristen på skattemoral är ytterligare något de har gemensamt.

https://pbs.twimg.com/media/DcCP4gXX0AAtBCa.jpg:large

Lika barn leka bäst heter det väl?
Mona & Özz...
Vore faktiskt lite småkul om Özz gjorde en cover på Mona's "jag är baske mig ingen fifflare".
https://www.youtube.com/watch?v=JdYWok4lQvc
Citera
2018-05-03, 15:40
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
"Vårt vackra Sverige hotas inte av främmande kulturer, den hotas och hatas av de som hatar vårt gemensamma Sverige" - Özz Nujen 2014, tänk hur rätt han skulle visa sig ha... nästan kusligt
Jasså du säger det! Du tycker inte att det enklaste för ÖN vore att släpa fram sin svåger i dagsljuset för att rentvå sig själv och få slut på hela historien. Nej, istället försökte sig fanskapet på en form av rysk roulette att sätta dit JJ och skåpa hem poäng på det, vilket visade sig vara ett ödesdigert misstag. Den iden resulterade i ett episkt bakslag och träffade ÖN som en bummerang.

Sensmoral; svinhugg går igen, och hela Sverige gottar sig nu åt den typiske blatten!

Förtroendebarometern talar sitt tydliga språk, mer än 8000 dislikes mot 280 likes, snacka om att skita på sin egen kudde! https://m.youtube.com/watch?t=354s&v=G5qru1cnIwo

Byxorna nere, ha ha ha!
Citera
2018-05-03, 15:41
Medlem
Citat:
Svågern har ju uppdrag (anställning?) inom den för nationen så viktiga kommunikations/IT-industrin. En väldigt känslig industri, samtidigt som Özz i offentligheten hävdar att det var svågern som hanterade relationerna med Özzbeken.
Det kanske krävs att svågerns relation med Özzbeken sätts under luppen? Det måste väl vara terroristens våta dröm att slå mot kommunikation/IT relaterade infrastrukturer?

Ja Telia som företag har ju en lång tradition av svarta och skumrask affärer. Förmodligen är det där Rickard Damm lärt sig fiffla.

Går ju att mejla dessa person här och fråga: https://www.telia.se/privat/om/ledningen

LEDNINGSGRUPP TELIA SVERIGE
Johan Dennelind, tf Chef för Telia Sverige

Jonas Hasselberg, Chef för Telias konsumentaffär

Anna Rydergren, Chef för kundservice och leverans

Charlotta Rehman, Chef för Telias företagsaffär

Anders Tillander, Chef för Telias fiber- och operatörsaffär

Åsa Jamal, Kommunikationschef

Anne Gro Gulla, Marknadschef

Mats Lundbäck, CTO

Ninoush Habashian, Chef för kundupplevelsen

Ove Alm, Chef Infra

Carl Knudsen, Chef juridik

Bo Sandström, CFO

Jannike Grüner, HR-direktör

Freenasp Mobedjina, Chef strategi & transformation
Citera
2018-05-03, 15:47
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Mona & Özz...
Vore faktiskt lite småkul om Özz gjorde en cover på Mona's "jag är baske mig ingen fifflare".
https://www.youtube.com/watch?v=JdYWok4lQvc

Här har du en fin liten sak.
Postad av "Angry Foreigner" den 12 Augusti 2017 (innan skattefusk och svarta pengar till terroristen kom på tapeten)

"Özz Nujen är en idiot"

https://www.youtube.com/watch?v=wuGZs6BEUjk

Rakt igenom en helt lysande beskrivning.

tillägg: Har tidigare postat länken i tråden men den är så otroligt bra att den är värd posta i repris för debattörer som nyligen klivit på i tråden.
Senast redigerad av Utflyttad 2018-05-03 kl. 15:49. Anledning: tillägg:
Citera
2018-05-03, 15:51
Medlem
Citat:
Här har du en fin liten sak.
Postad av "Angry Foreigner" den 12 Augusti 2017 (innan skattefusk och svarta pengar till terroristen kom på tapeten)

"Özz Nujen är en idiot"

https://www.youtube.com/watch?v=wuGZs6BEUjk

Rakt igenom en helt lysande beskrivning.

tillägg: Har tidigare postat länken i tråden men den är så otroligt bra att den är värd posta i repris för debattörer som nyligen klivit på i tråden.
Jag noterade det där med hotet mot kvinnan när det var på tapeten, tror att Özz ljög ihop hela historien.
Citera
2018-05-03, 15:59
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Ja Telia som företag har ju en lång tradition av svarta och skumrask affärer. Förmodligen är det där Rickard Damm lärt sig fiffla.

Går ju att mejla dessa person här och fråga: https://www.telia.se/privat/om/ledningen

LEDNINGSGRUPP TELIA SVERIGE
Johan Dennelind, tf Chef för Telia Sverige

Jonas Hasselberg, Chef för Telias konsumentaffär

Anna Rydergren, Chef för kundservice och leverans

Charlotta Rehman, Chef för Telias företagsaffär

Anders Tillander, Chef för Telias fiber- och operatörsaffär

Åsa Jamal, Kommunikationschef

Anne Gro Gulla, Marknadschef

Mats Lundbäck, CTO

Ninoush Habashian, Chef för kundupplevelsen

Ove Alm, Chef Infra

Carl Knudsen, Chef juridik

Bo Sandström, CFO

Jannike Grüner, HR-direktör

Freenasp Mobedjina, Chef strategi & transformation

Dealen i Uzbekistan sköttes av dåvarande FINTUR som var baserad in Holland och som till stor del bestod av folk från Finland och Turkiet.
(ett JV mellan dåvarande TeliaSonera (idag Telia) och Turkcell)

Möjligheten för att svågern var involverad i en expansion som i huvudsak sköttes av folk från Turkiet (Turkcell) och "Sonera folk" (Finland), Sonera en del av dåvarande TeliaSonera, är nog så pass omöjligt att det kan bortses ifrån.
Citera
2018-05-03, 16:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag noterade det där med hotet mot kvinnan när det var på tapeten, tror att Özz ljög ihop hela historien.
Jag är inne på samma linje.
Vem fan uttrycker sig på det sättet. Och att kalla det för "Söderslang"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in