Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-29, 15:29
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Helt rätt. Jag hade fel tidigare när jag påstod att det bara var Debbies konto, uppenbart är dom gemensamma.

Det borde vara enkelt för banken att se vem av dom som har loggat in via Mobilt BankID eller liknande. För även om kontot är gemensamt så är inloggningen personlig.

Japp, detta bör inte vara några stora svårigheter för Skatteverket att ta tag i. De är tvungna att agera skyndsamt här med tanke på den extremt stora mediala uppmärksamheten och under pressen av en hel nations undran och frågor kring terrorattentatet.

Det är ganska stora belopp som betalats in på Akilovs konto. Dessutom har pappa Nujen betalat in pengar till kontot.
Att pappan har betalt in känns ju skumt! Vad har han med renoveringen att göra?

Deb*ie Nujen är ju Asyladvokat vad jag förstår. Akilov verkar vara mycket bevandrad i att kunna fixa olika identiteter och pass på olika sätt. Kan Deb*ies stora betalningar ha att göra med att även fixa id-handlingar till egen kurd-klan via den förfalskningskunniga Akilov?

Den här Ri*kard Da*m jobbar ju på Telia, och Telia har ju kölhalats för sina skandalösa affärer i Uzbekistan. Finns det nån oväntad koppling där mellan Da*m och Akilov? (långskott)

Hur kan Deb*ie Nujen, som är advokat, det yrket där det är allra mest känsligt att betala svarta pengar till folk, ändå betala svart!

Skulle verkligen Özz gått så mental berserk i intervjun med Janne J om det endast var frågan om ett svartjobb som betalats och inget mer, han verkade extremt stressad.

Eftersom ingen av dessa dårar har ryggrad att bara erkänna vad fan de gjort så hopar sig frågorna från det Svenska folket.

Detta är en nationalangelägenhet då stora pengar betalats ut till en Sverige-mördande terrorist.

Det är också ett hån mot Sverige och de som drabbats att i detta läge dribbla och mörka dessa transaktioner som delvis kan ha använts till attentatet.

Da*m och Nujens sitter i skiten helt klart.

🇸🇪SD och Sverigefesten 2018!🇸🇪
Senast redigerad av RingRing2014 2018-04-29 kl. 16:22.
Citera
2018-04-29, 15:31
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Tack för länken.

Måste känns kul att efter ingifte i kurdklanen som den enda svenske blir skylld av alla kurder i klanen. Blir nog pinsamma tysta stunder i nästa släktträff.

Dammvippan är hittills den här historians askungen. Han påstås ha skött stora delar av renoveringen heeelt själv, samtidigt som han har varit vd för ett bolag. Men i själva verket har han haft en liten armé av svartarbetare

När det sedan går åt skogen skriker den elaka styvmodern(özz!): Det var askungens fel! Aaaaskungen!

Återstår att se om det dyker upp någon journalistprins, arvtagare till den mäktiga kung Janne för att rädda askungen till tv-studion(vår tids slott) där dammvippan kan frias från elaka familjens intriger

Özz passar verkligen i rollen som elak styvmor. Kanske kan han söka den rollen om det blir en modern remake av klassikern? En passande nystart på karriären!
Citera
2018-04-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Dammvippan är hittills den här historians askungen. Han påstås ha skött stora delar av renoveringen heeelt själv, samtidigt som han har varit vd för ett bolag. Men i själva verket har han haft en liten armé av svartarbetare

När det sedan går åt skogen skriker den elaka styvmodern(özz!): Det var askungens fel! Aaaaskungen!

Återstår att se om det dyker upp någon journalistprins, arvtagare till den mäktiga kung Janne för att rädda askungen till tv-studion(vår tids slott) där dammvippan kan frias från elaka familjens intriger

Özz passar verkligen i rollen som elak styvmor. Kanske kan han söka den rollen om det blir en modern remake av klassikern? En passande nystart på karriären!

Tänka dig om det hade varit en vit familj istället, och de skyller på den enda ingifte neger i familjen.
Citera
2018-04-29, 16:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Skulle verkligen Özz gått så mental berserk i intervjun med Janne J om det endast var frågan om ett svartjobb som betalats och inget mer, han verkade extremt stressad.

Eftersom ingen av dessa dårar har ryggrad att bara erkänna vad fan de gjort så hopar sig frågorna från det Svenska folket.

🇸🇪SD och Sverigefesten 2018!🇸🇪

Ja om det nu "bara" var en svart lön till en hantverkare borde det varit bäst att erkänna och säga att man samarbetar till fullo med myndigheterna i frågan.

Men antagligen 1) De 85 000 är bara toppen på isberget. 2) Özz är en arrogant skitstövel och inte så smart så han tror att han "vunnit" debatten med media och ett livslångt gullande och inkvotering från det svenska samhället gör att han tror att han kan göra vad som helst om han bara skriker rasist tillräckligt högt.
Citera
2018-04-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Okej - det må jag säga. Jag utgick från att det var Debbie eftersom det handlade om banktransaktioner (hon satt ju i Stockholm när arbetet utfördes). Damm var ju på plats på Gotland och hade han gjort utbetalningarna, så utgick jag ifrån att han skulle ha gjort ett kontantuttag och givit gubbarna pengarna direkt i handen.
BTW: Hur i helvete kan man vara så jävla dum att man betalar någon svart via banktransaktion överhuvudtaget !?!
Extremt konstigt att betala via banktransaktion. Hur har kontanterna kommit in på kontot? Har Özz gjort någon överföring till systern? Kontantinsättningar? Den i familjen som borde ha störst tillgång till kontanter borde vara Özz, kroguppträdanden kan väl ofta delas upp i två ersättningsdelar? Eller spelar han enbart i större salonger numera där allt är vitt?
Citera
2018-04-29, 16:55
Medlem
MC-Uddevallas avatar
Citat:
Måste känns kul att efter ingifte i kurdklanen som den enda svenske blir skylld av alla kurder i klanen. Blir nog pinsamma tysta stunder i nästa släktträff.
Målvaktssvågern. Adjözz har skapat ett nytt begrepp.
Skulle vara kul att få veta hur mycket målissvågern varit med på noterna när det gäller sin målvaktsroll. Är han överkörd av the Nujens med den sinnessjuke Özz Nujen i spetsen? Och hur ser advokatsyrran på Adjözz pajasagerande när han indirekt svartmålar hennes man som bedräglig målis? Kan hon - med juridisk kompetens - verkligen tolerera detta?

Citat:
Tänka dig om det hade varit en vit familj istället, och de skyller på den enda ingifte neger i familjen.
Då hade det hänt grejer. Det hade självfallet aldrig accepterats.
Citera
2018-04-29, 17:17
Nyheter Idag har varit i kontakt med en expert från skatteverket och som delägare bär Özz Nujen ansvar för skatter kring arbetet på fastigheten.
https://nyheteridag.se/du-kan-ju-fa-fakturor-sen-nujen-om-betalningen-till-akilov/

Ganska rolig förklaring att svågern också skulle ha betalat in pengar INNAN det kom några fakturor. Då vet man direkt att det rör sig om svartjobb.
Citera
2018-04-29, 17:30
Medlem
Glenn-i-GBGs avatar
Utöver de tre inblandade Özz Nujen, Debbie Nujen och Rickard Damm - förknippade med skäliga misstankar om ekonomiskt understöd till IS-terroristverksamhet rörande Rakhmat Akilov och av en del att döma att betrakta som skattebrottslingar, vilket lär visa sig i ekobrottsmyndighetens utredning - så även:
Mamoste Nujen, 19540101-4179
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är väl bara Özz syster och pappa som betalat ut pengar via banköverföring?
Citat:
Kontona som nämns i förundersökningen står på Debbie (4 utbetalningar) & pappan (1 utbetalning).
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Debbie Nujen och Rickard Damm har troligen ett gemensamt konto, där 4 utbetalningar till Akilov gjorts.
Özz pappa har gjort en betalning från sitt eget konto.
https://toklandet.files.wordpress.com/2018/01/nujen-och-pengar-till-akilov.jpg?w=600&h=444
Citat:
INBLANDADE
Özz Nujen (på Ratsit = Loran Azad Nujen)
19750620-0539
Svågern - Rickard Damm (Rickard Claes David Damm)
19770812-6938
Özz syster - Debbie Nujen (Debbie Dariane Devrim Nujen)
19740817-0343
Senast redigerad av Glenn-i-GBG 2018-04-29 kl. 17:40.
Citera
2018-04-29, 17:52
Medlem
Citat:
Förmodligen klippte UG bort det värsta för att det inte skulle bli för mycket lyteskomik & förnedring.

Men det festliga är ju att Özz sedan själv la upp sin egen film från intervjun, där han framstår som fullständigt sinnessjukt rabiat & helt uppenbart skyldig.

Nu är inte jag fullt insatt i det här fallet. Men det är väl inte långsökt att tro att Özz inte har med Akilov och svartjobbet att göra? Vad Özz försöker göra är att hänvisa till sin svåger, som han förmodligen vet om är den skyldige, men han kan ju omöjligt säga det rakt ut i tv, för det skulle förstöra relationen mellan dem.

Då är det bättre att säga att han utgår från att det svågern berättat för honom är sanningen. Özz har väl ändå helt rätt i sak under hela intervjun om han inte har någonting med saken att göra? Janne hade ju faktiskt inte jättemycket att komma med, mer än att Özz uppenbarligen försöker rädda sin svåger som lagt locket på. Indirekt pekar Özz ut svågern och axlar över ansvaret på honom, jag hade nog gjort samma sak i hans skor om jag var oskyldig.

Sen vet jag inte hur det ligger till rent juridisk och hur mycket ansvar Özz har i det hela, det är ju trots allt tre personer som står skrivna på huset om jag förstod saken rätt.
Citera
2018-04-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Nu är inte jag fullt insatt i det här fallet. Men det är väl inte långsökt att tro att Özz inte har med Akilov och svartjobbet att göra? Vad Özz försöker göra är att hänvisa till sin svåger, som han förmodligen vet om är den skyldige, men han kan ju omöjligt säga det rakt ut i tv, för det skulle förstöra relationen mellan dem.

Då är det bättre att säga att han utgår från att det svågern berättat för honom är sanningen. Özz har väl ändå helt rätt i sak under hela intervjun om han inte har någonting med saken att göra? Janne hade ju faktiskt inte jättemycket att komma med, mer än att Özz uppenbarligen försöker rädda sin svåger som lagt locket på. Indirekt pekar Özz ut svågern och axlar över ansvaret på honom, jag hade nog gjort samma sak i hans skor om jag var oskyldig.

Sen vet jag inte hur det ligger till rent juridisk och hur mycket ansvar Özz har i det hela, det är ju trots allt tre personer som står skrivna på huset om jag förstod saken rätt.

Men förstår du inte att vad svågern gjort eller inte gjort är totalt irrelevant? Det saknar helt och hållet betydelse vad beträffar Özz ansvar.

Att Özz lagt ut svartjobb på entreprenad innebär inte att han inte har ansvar för det. Han kan påstå det, men som byggherre måste han försäkra sig om att alla skatter betalas in.

Du kan inte komma undan SKV genom att be någon annan anlita svart arbetskraft åt dig när du renoverar en fastighet du äger, det förstår du väl? Det är inte möjligt att göra så och SKV ser rakt igenom så uppenbart fusk vid en granskning.
Senast redigerad av Eventor 2018-04-29 kl. 18:12.
Citera
2018-04-29, 18:07
Medlem
Klannationells avatar
Özz, det går bra för dig, din syrra och svåger, vet du det?
https://petterssonsblogg.se/2018/04/29/ozz-det-gar-bra-for-dig-din-syrra-och-svager-vet-du-det/
Citat:
Det går bra för dig Özz, tre miljoner i vinst på dina bolag. Din syrra Debbie tjänar också hyfsat och din svåger Richard ännu mer, de bor i ett hus värderat till drygt 17 miljoner. Tror ni inte att ni tillsammans skulle ha råd att betala vita löner till byggnadsarbetare som inte är papperslösa…fast ”du vet väl inte”…

Özz Nûjens förklaring till att familjen betalat terroristen Akilov 85.000 kronor och mer pengar till andra för vart jobben på hans fastigheter på Gotland är alltså att ”svågern” betalat hantverkarna INNAN han fått fakturorna: ”Du betalar in och så får du fakturor sen”, är Özz Nûjens förklaring. Och att de nu i april 2018, alltså 2,5 år efter det utförda jobbet fortfarande väntar på att få fakturorna från det påstådda företaget – som ingen av de inblandade vi uppge namnet på.
Citera
2018-04-29, 18:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All.

Özz hade 22 minuter på sig att säga vad svågern berättat för honom men misslyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in