Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-02, 23:06
Medlem
powderfuckers avatar
E det någon annan som följt det lille livet på Twitter innan 31 januari?

Helvete va han retweetar andra. kunde skönja samma beteende av vidrik fittanen.

Någon slags försvarsmekanism?

Bästa kommentaren : " Min mamma har mustasch. Svenskar är rasister"
Citera
2018-06-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Det där får du ta och länka

(syftande på att 'Enoch.Thulin' hävdade att kommunals förra ordf Annelie Nordström var bland de första att stötta ÖN -efter UG med JJ)

Enligt en kommentar från 'Hulda mk1' den 26 april kl 21:42 på Thoralfs blogg, så lär Annelie Nordström gått in på ÖN:s facebook och där uttryckt sympati och stöd till honom.
Kan det gå att hitta där, på hans facebook? Har Özz Nujen låtit det ligga kvar? Är det raderat?
Citera
2018-06-03, 00:43
Medlem
Mest bara tomma spekulationer, ifrån visdomens källa Muhammeds arsle här:
Det är en del som är ruttet i denna historien, men det är svårt att sätta fingret på vad, hur, när, var det hela hänger ihop
Upplösningen blir kanske inte vad vi tänkt oss, eller så rinner det hela ut i sanden

Eller så sitter PK och filar på en egen ekobrottsskandal gärna något som har anknytning till SD, tex en hittepå faktura på en kontainer med järnrör till SDs förra årsmöte ?
PK verkar ju ha fastnat för järnrör, och det är väl lika bra att fortsätta på det spåret ?

Eller tex en klassiker som i andra länder, att någon "hittat" en säck med kokain och kontanter som påstås tillhöra någon SD-are ?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Alltså ett mycket passande sällskap för Özz Nujen. Fifflare och ohederliga varelser. Otäcka kryp. Skadedjur.
Deportera kräken, tex till Svalbards kolgruvor

Citat:
Nu var du lite otydlig tycker jag.
Menar du (1) att vår monark, HMK, skulle vilja hjälpa oss, vi som värnar ett terroristfritt Sverige, att be Drottningholms GK att omgående avboka Özz Nujen? Bra i så fall, mycket bra!

Eller (hemska tanke!), menar du (2) att HMK skall försöka utöva inflytande över SKV, EBM, Polisen och Säpo för att be dem se mellan fingrarna när det gäller hela Nujen-klanen?

Det finns en indirekt koppling. Den stavas Anne Ramberg, advokatsamfundets sekreterare. Hon är en stark anhängare av HMK och dennes fru, och hon försvarar kungahuset i vått och torrt. Men hon är också den som skall titta på ärendet med advokatkollegan Debbie Nujen, storasyster till Özz Nujen och numera känd som asylantutnyttjare (svartarbeten) och terroristfinansiär. För detta sitt agerande är Debbie Nujen anmäld till Samfundet, men utredningen tycks gå extremt långsamt..

Så klart att vi ska försvara vår Kung ifrån sådana galenpannor som Özz & Co verkar vara.
Nja, jo det är mycket intressant det hela, det du påpekar, fast det enda jag kan tänka mig är att ngn slags utpressning eller annat hot, eller tex terrorhot ligger bakom det märkliga hanterandet. Men i så fall hade det varit enklast att knipa käft helt och hållet. I annat fall är det ju lätt att anta att Anne Ramberg bara utsetts som typ en målvakt att hålla kritiken borta, helt enkelt en ny Marianne Ny som bara har för avsikt att förhala allting, och ett slags trygghetsskapande status quo
Eller så är Anne Ramberg själv insyltad i det hela
Eller så vill Anne Ramberg dikta upp en hittepåhistoria om att Nujen-klanen är offer, tex för rysstrollen, eller patriarkatet, som utnyttjat Nujen-klanens finansiella förmåga till att idka tvivelaktiga affärer. Vilket passar ihop med Annelie Nordströms politiska irrvägar...

Är det någon som tagit ut SKVs uppgifter om Nujen-klanens bolag ? Tyckte att Nujen Media ABs uppgifter såg konstiga ut med bara 45 000 kr i lönekostnader och tre anställda.
Det låter som att det har anställts tre personer för bara en månad, och meningen med det ser ut som att de därmed kunnat fått ett arbetsgivarintyg, för att sedan användas för tex A-Kassa

Alltså ett relativt vanligt sätt att skapa en hittepåanställning för att sedan kunna krana ut bidrag,
Ungefär som att en liten kebabkiosk "anställer" 20 somalier till minimilön av samma anledning
I det Rinkebysvenska parallellsamhället så förekommer det nog ett stort antal vilande bolag, som har låg eller ingen omsättning, som kan återaktiveras vid behov för att "tex tvätta pengar" eller annan verksamhet. Eftersom SKV knappast har span på dessa. De flyger ju under radarn så att säga

Citat:
Frågan är om den ens har kommit igång ?
Anne Ramberg hamnar nog genast i ett dödläge. I och för sig att hon kan tillskansa sig en fullmakt av Nujen-klanen att leta igenom kontoutdragen. Men längre kommer hon ju inte, alla de andra som är inblandade lär ju inte släppa ifrån sig några fullmakter. Nej det är ju bara SKV och EBM och SÄPO som skulle kunna avtvinga bankerna uppgifterna.
Och det låter ju mindre troligt att Nujen-klanen skulle släppa ifrån sig någon fullmakt.
Dessutom har hon ju knappast någon träning i att göra några sådana här utredningar
Nej, hennes inblandning i det hela är troligen bara till för att förhindra och försvåra en vanlig ekobrottsutredning, agera ett slags filter eller målvakt o man så vill. Men EBM/SKV kan mycket väl ha startat en egen utredning, de behöver ju knappast Rambergs tillåtelse heller.

Citat:
Vad är det där för en defaitistisk inställning?!
Skall vi inte sätta alla klutar till för att stoppa Özz Nujen från att besudla de kungliga banorna -och anorna..?
Här får vi alla hjälpas åt.

I Nationens intresse

Så klart att vi ska försvara vår Kung ifrån sådana galenpannor som Özz & Co verkar vara.
Fast det skulle vara bra mycket roligare om någon stod och ropade när Özzen ska sänka putten:
- Vart fan är svågern nu då ?
- Klarar du verkligen det här själv, utan svågerns hjälp ?
- Har du en klump i magen nu då ?
- Ska du inte hellre sitta hemma och göra din deklaration ?
Och någon tog upp det på film, haha

Undrar hur det ser ut när Özzen får raptus och spel ?
Jag väntar med spänning på att Expressen ska publicera Özzens krönika, den kunde ju klargöra en hel del om hur illa ställt det är i hönshuset inne i Özzens huvud, om alla hönsen är hemma ?
Thomas Mattsson på Expressen kanske nu sitter med en "klump i magen"
Microlax brukar ju hjälpa har jag hört, eller vad fan det nu heter ?
Citera
2018-06-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Det riktigt avskyvärt att ha en person som byggherre via sin familj öst pengar över Akilov och sedan så fullständigt nonchalerat Svenska folket när han skulle vart ombedd att besvara några enkla frågor i TV kring detta faktum. Nu skall han spela golf i vackert väder som om han inte gjort något fel.

Jo, det är ruttet ja, tänk om de börjar kvadda golfbilarna haha - Jo många golfklubbar har dock i sina stadgar att god handel och vandel krävs för medlemmarna, annars kan de bli avstängda.

Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Helvete va han retweetar andra. kunde skönja samma beteende av vidrik fittanen.

Någon slags försvarsmekanism?

Bästa kommentaren : " Min mamma har mustasch. Svenskar är rasister"

Haha, Förmodligen så i hens värld så är det så man "krigar", det är ju symptomatiskt också när hen intervjuades i UG att hen inte höll tyst när det hade varit mera lämpligt. Istället özzer Özzen på med och mer blaj blaj och det är ju oftast för att dölja den första lögnen med nya lögner. Synd annars skulle MENA-folket vara mycket lättare att lita på.

Citat:
(syftande på att 'Enoch.Thulin' hävdade att kommunals förra ordf Annelie Nordström var bland de första att stötta ÖN -efter UG med JJ)

Enligt en kommentar från 'Hulda mk1' den 26 april kl 21:42 på Thoralfs blogg, så lär Annelie Nordström gått in på ÖN:s facebook och där uttryckt sympati och stöd till honom.
Kan det gå att hitta där, på hans facebook? Har Özz Nujen låtit det ligga kvar? Är det raderat?

Jag brukar inte öppna Facebook för det är för mycket att gå igenom tyvärr, för många poster.
Men man kan i regel kolla posthistoriken ja,
Du kan tex kolla Anneli Nordströms FB-sida och kolla om du kan få upp ngn posthistorik

OT: Om Kurdistan: Det kan ju hända att någon av The Amazing Nujens har stöttat kurdiska nationalister på något sätt. Och i så fall kommer ju Turkiet att intressera sig för Özzen, eventuellt att begära henom utlämnad till Turkiet. Turkiet lär inte hålla igen när det gäller straffskalorna för terror-relaterade brott, så en 25 år kan vara att vänta. Har henom tur så kommer hen ut lagom till 70 års dagen, typ.. Som ni vet har ju Turkiet haft många terrorattentat av olika slag. Och finns det kopplingar så kommer turkisk säkerhetspolis säkert att intressera sig för The Amazing Nujens Enligt tyska tidningar så har ju den tyska säkerhetspolisen sedan länge haft koll på turkiska/kurdiska migranter i Tyskland, och de lär visst ha någon specialavdelning för det. Erdogan lär visst ha krävt ytterligare kontroll hos Merkel & Co, och informationsutbyte..
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-03 kl. 01:33.
Citera
2018-06-03, 03:54
Medlem
1970-01-01s avatar
"Wallin gör helrätt och Nûjen tokfel när de motbevisar Uppdrag Granskning"

https://www.resume.se/blogg/jorgen-lindkvist/2018/05/30/wallin-gor-helratt-och-nujen-tokfel-nar-de-motbevisar-uppdrag-granskning/
Citera
2018-06-03, 05:32
Medlem
brantings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
"Wallin gör helrätt och Nûjen tokfel när de motbevisar Uppdrag Granskning"

https://www.resume.se/blogg/jorgen-lindkvist/2018/05/30/wallin-gor-helratt-och-nujen-tokfel-nar-de-motbevisar-uppdrag-granskning/
Helt rätt analys av Resume. Det är först nu jag kollat intervjun med Nujen och S.A.T.A.N. så han trampar runt i klaveret. Gör nästan ont att skåda. Genom att spela Josefsson istället för bollen så trycker han sig ner i den självuppgrävda kvicksandsgropen - alltmedan Janne spelar korten rätt: kall, träder inte ur sin journalistiska roll, fnyser åt Özz ad hominem attacker.

Trist dock att Janne inte ser öppningen som han bjuds på om och om igen när Özz som en rostig skiva fräser: "Jag litar fullständigt på min svåger". Härigenom tappar Özz all möjlighet för att åberopa god tro. Allt Janne behöver ripostera med är: "Bra. Då är du också fullständigt ansvarig för vad din svåger gör." Och sedan fortsätta bombardera Nujen med frågor baserat på denna premiss.

Min analys är att Özz har inte ett smack med terrorism att göra, däremot med en massa svartjobb. Se där det gloriösa hyckleriet när han klandrar den skattesmitande eliten för att skapa en underklass.

Soran, Özz, Shan Atci, att de inte lär sig: ska du hålla ut som icke-etnisk svensk kändis så måste du vara vitare än vit (pun not intended). Och ska du nu göra något omoraliskt, se då för fan till att det inte inbegriper: kvinnor och/eller skatt. Ty då sätter hen-svensken ned foten. Ditt race card som du trodde gällde livet ut nullifieras på studs, din pekuniärt givande status som en inverterad Onkel Tom (håna istället för att hylla vita - dock reducerar du dig fortsatt till ett mörkhyat objekt för vita att skratta åt) ogiltigförklaras på momangen.
Senast redigerad av branting 2018-06-03 kl. 06:06. Anledning: anka
Citera
2018-06-03, 07:13
Medlem
https://www.expressen.se/kultur/janne-jag-pratar-garna-med-dig-igen/

Nu spyr jag. Så länge han legat och filat på denna klena bortförklaring.
Citera
2018-06-03, 07:58
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu

Det va en rutten pudel. Den pudeln duger inte ens i en nummer 5 med kyckling på närmaste thaihak.
Citera
2018-06-03, 08:12
Medlem
Citat:

Fyfan så dåligt... Klaveren sitter likt tofflor på Özzy's klövar.
Stefan Löfven-klass där.
Men inte faaaan kan väl Janne Josefsson ha stämplat ut för gott med detta haveri?
Han bara MÅSTE gå till botten med detta? Som varande den sista journalisten i Riket kan jag omöjligen tänka mig att Janne släpper detta.😭

Jag är dystopiskt lagd, och vet att allt går åt helvete men detta vore den sista knuffen utför stupet. Kom igen nu Janne, ge oss The Final Solution i Nûjjen-härvan. Gärna i 4 avsnitt.
Dra plåstret så sakta som möjligt...
Senast redigerad av IanFraser 2018-06-03 kl. 08:23. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-03, 08:16
Medlem
sibyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Vilken fruktansvärd golftävling detta blir. Syftet med tävlingen verkar vara gott, men man bör ju välja deltagare som passar. Terrorfinansiärer bör ej vara i den kategorin. Även fast Måns Möller och Özzen är vänner får man be honom stå över.

Det riktigt avskyvärt att ha en person som byggherre via sin familj öst pengar över Akilov och sedan så fullständigt nonchalerat Svenska folket när han skulle vart ombedd att besvara några enkla frågor i TV kring detta faktum. Nu skall han spela golf i vackert väder som om han inte gjort något fel. Känslan av illamående infinner sig.

Offren på Drottninggatan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XXWrE/de-dog-i-terrorattacken-i-stockholm

Fem liv. Dessa människor hade möjligen nu kunnat vara vid liv idag om Nujens från start tagit sitt ansvar och inte anställt illegala invandrare med utvisningsbeslut som jobbat svart på Nujens fastigheter samt i Akilovs specifika fall finansiera sin terrorism.

Skam på Måns Möller och organisationen bakom denna golf samt även Drottningholms Golfklubb om de åter Özz ställa upp.

Antar att alla dessa tre parter kan förhindra hans medverkan. Vilka medlemmar har Golfklubben ? Är de införstådda med vem som.skall spela på deras bana?

https://samnytt.se/skandalomsusade-ozz-nujen-deltar-i-humorgolf-blir-det-hattrick-i-installt-deltagande/
Citera
2018-06-03, 08:31
Medlem
Citat:
Word!
Det där var ord och inga visor och dessutom så tydligt att det inte går att missförstå!

Det du där skriver bör Kungliga Drottningholms GK få ta del av. Jag citerar från ett inlägg jag postade imorse:
För dem som kanske önskar ta direktkontakt och fråga Kungliga[sic!] Drottningholms GK hur de kunde ta in Özz Nujen, så lägger jag in kontaktuppgifter här nedan:

Kontakt. Reception: 08-759 00 85. Email: reception@kdrgk.se. Kansli/Ekonomi: 08-759 03 11. Annika Lundborg Email: info@kdrgk.se

Vill inte uppmana till att raida golfklubben med mail (kan tänka mig att det är emot Flashbacks ibland lite snåriga regler), men var och en som läser här kan ju fatta ett eget, moget beslut om att höra av sig till golfklubben.
Frågan om vilka som är medlemmar i klubben är viktig. Ingen här i tråden? Ingen som känner nån medlem? PM:a mig gärna om ni inte vill lägga upp infon i tråden.
Vi är flera som redan har kontaktat golfklubben och ifrågasatt deras beslut. Vi behöver bli ännu fler.
Özz Nujen måste stoppas!

NÅGON som fått svar? Jag har då inte. 🙄
Citera
2018-06-03, 08:50
Medlem
Citat:

Tack för länk och kommentar!
Ja, det här var sannerligen en usel pudling. Özz Nujen fortsätter att slira på sanningen. Janne Josefsson har väl aldrig anklagat ÖN för att ha finansierat terrorism? När skandalen med pengarna från The Nujens till Akilov briserade i januari, försökte JJ få till stånd en intervju med ÖN. Som den fega hund ÖN är, ville han inte ställa upp. ÖN är ett kräk är ett kräk är ett kräk

När nu Expressen gett ÖN möjlighet att få chans att förklara sig, hade det varit klädsamt om ÖN låtit bli att fortsätta atr sprida dimridåer och sitt nu välkända mumbo-jumbo.
Varför inte presentera denne "byggentreprenör" som tydligen instruerat advokatfamiljen Nujen att betala svarta lönepengar till en uzbeks privata konto?
Varför hymla om hur ägarförhållandena till fritidshusen ser ut? Varför tala om "de övriga ägarna" när det i själva verket handlar om hans storasyster, advokaten Debbie Nujen resp svågern, dvs Rickard Damm?

Jag citerar ett stycke ur texten:
<• Jag personligen har inte haft någon kunskap om vare sig entreprenören som anlitades eller känt till i detalj hur utbetalningarna har gått till. Jag har alltså inte genomfört vare sig någon beställning av byggtjänster eller gjort någon betalning.>

Vadå "Jag personligen har inte..etc"? Är ÖN obekant med det svenska språket? Det räcker att skriva: "Jag har inte...etc" Att ÖN stoppar in ordet "personligen" gör mig illamående. Tål inte floskelfolk.
Att ÖN särskilt påpekar att han inte i detalj haft kännedom om hur utbetalningarna gått till, må vara riktigt, men han har som byggherre ett ansvar för vad som sker på hans fastighet och det ansvaret försöker kräket, med denna artikel, distansera sig från.

Att Expressens kulturchef Karin Olsson medverkar till att låta ÖN få fortsätta att skylla på andra istället för att ta ett eget ansvar för svartarbetena, visar att Expressen har ett sällsynt dåligt omdöme, både vad gäller val av kolumnist (=ÖN) och kulturchef (=KO)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in