Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-29, 10:58
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att betala svart betyder ofta att man har svarta inkomster själv.

Som flyktingadvokat eller VD på ett Teliabolag så har man nog inga svarta inkomster.
Özz för givetvis inte heller några svarta pengar från de olika kommuner & landsting som hyr in honom för propagandaarbete.

Men det kanske hade varit givande att korsreferera Özz bokningar på Norra Brunn & andra småklubbar för att utröna om det alltid finns en motsvarande vit faktura.

Vi vet egentligen inte om det krävts svarta pengar i detta fall eftersom så många pusselbitar saknas. Dom kan ju inte då trott att detta någonsin skulle bli en grej.
Vi kan nog konstatera att ÖN med familj inte hade en aning om att Akilov planerade ett terrordåd eftersom de då sannolikt inte skulle riskerat att ha den kontakten med honom, eller föra över pengar direkt osv. Däremot kan det mycket väl varit så att de haft gemensamma bekanta/organisationer och intressen, och att de inte heller haft hela bilden klar för sig.

Problemet är att det fortfarande finns så mycket luckor om Akilov eftersom våra myndigheter inte vill fylla i dessa. Hans förehavanden och resor lämnar fler frågor än svar, och ännu konstigare är hanteringen efter det att han deporterats från Turkiet till Sverige (utan att ens ha uppehållstillstånd här?), och att han trots att ha gripits i Turkiet efter att han försökt gå in i Syrien ändå tillåts utredas i Sverige? Det finns fler luckor än i bingolotto i den här historien och får Palmeutredningen att framstå som facit på ett matteprov.
Citera
2018-04-29, 11:03
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det här är en JÄVLIGT RELEVANT FRÅGA som det ägnats alldeles för lite uppmärksamhet åt.

Detta är förmodligen det stora problemet. Erkänner "The Nujens" skattefusk på denna punkt så kommer resten att uppdags vilket troligtvis kan vara hela bygget. Det skattetillägget kommer innebära miljonbelopp.
Dom litar på att Özz är "untouchable" i nuvarande läge.
Citera
2018-04-29, 11:12
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Såhär kopplar jag ihop dem:
http://www.xn--ensamvrdnad-28a.net/debbie
http://www.xn--ensamvrdnad-28a.net/om-oss
http://www.salmipartners.se/medarbetare/

Mejla dem gärna och fråga om Debbie Nujen och svarta pengar!

Debbie Nujen har aldrig jobbat på salmipartner:
https://www.linkedin.com/in/debbienujen/

Att det finns information om Debbie Nujen på ensamvårdnad.net är underligt iofs och den sidan är inte tillgänglig heller via sajten. Bara direktlänk finns.
Citera
2018-04-29, 11:15
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Eftersom detta handlar om en komiker, som inte är rolig, så undrar jag om man får skoja lite?

Utanför Salmi & Partners, på Drottninggatan, står en stor lastbil redo för klienterna.

Google levererar!

https://www.google.com/maps/place/Advokatfirman+Salmi+%26+Partners+AB/@59.3364483,18.0563675,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x465f9d674458fd31:0xee36c 26626defd02!8m2!3d59.3364483!4d18.0585562

Då är det mer relevant att Debbie Nujen som jobbar på advokatklint.se har kontoret på Tegnergatan där terrorlastbilen kom ifrån. ;-)

Erfarenhet
lawfirm
Advokat och delägare i Advokatbyrån KLINT KB
Företagsnamn lawfirm
Anställningsdatum
apr 2017–nu Anställningsperiod1 år 1 månad
Ort Stockholm
Senast redigerad av flashforward 2018-04-29 kl. 11:18.
Citera
2018-04-29, 11:18
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Egna kameramän och sminkös!??
Han är sjuk på riktigt..
Nja, intervjun ägde rum på teatern där adjÖzz uppträder för närvarande, så smink och kameramän fanns nog lätt tillgängligt. Vidare tycker jag det var jättekul att han filmade och delade med sig
Citera
2018-04-29, 11:19
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nja, intervjun ägde rum på teatern där adjÖzz uppträder för närvarande, så smink och kameramän fanns nog lätt tillgängligt. Vidare tycker jag det var jättekul att han filmade och delade med sig

Ställer faktiskt saken i en lite annan dager, men ändå...
Citera
2018-04-29, 11:32
Medlem
Citat:
Nej, han är körd. Det kommer som sagt ta ett litet tag, kanske ett år, innan han är borta men han kommer inte att kunna trassla sig ur det här. Det kommer inte att bli som förr.

Dessutom är det även upp till oss att skriva på Özz twitter, maila tidningar och starkt ifrågasätta de som bokar honom i framtiden. Med mera. Det gäller att hålla brasan brinnande nu.

Janne har gjort ett kanonjobb som skrapat lite försiktigt på Özz falska "integrerade" yta och avslöjat honom den simpla ljugande skrikblatte han alltid varit.

Nu är det upp till oss, det upplysta svenska folket, att se till att våra okunniga medsvenskar och landsmän blir informerade om detta.
Jag tror att en faktor hittills har varit att rättssamhället (det som är kvar av det) och media inte velat "störa" Akilovrättegången. När den över tror jag Nujens affärer kommer att synas närmare i sömmarna.
Citera
2018-04-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det hade varit Rickard Damm som gjort utbetalningarna så hade han naturligtvis vetat att det var till Akilov pengarna betalades.
Det här förstår jag inte riktigt. Nekar Damm alltså också till att ha betalat Akilov? Kontoutdragen måste väl ändå visa vilkens konto pengarna kommer ifrån?
Citera
2018-04-29, 11:49
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Det här förstår jag inte riktigt. Nekar Damm alltså också till att ha betalat Akilov? Kontoutdragen måste väl ändå visa vilkens konto pengarna kommer ifrån?

Det är väl bara Özz syster och pappa som betalat ut pengar via banköverföring?
Citera
2018-04-29, 11:51
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag tror att en faktor hittills har varit att rättssamhället (det som är kvar av det) och media inte velat "störa" Akilovrättegången. När den över tror jag Nujens affärer kommer att synas närmare i sömmarna.
Kan ju vara så, men jag vet inte. Men när Akilov kommer ut på anstalt så kommer det nog att hända saker. Killen kommer att ha allt han behöver på kåken. Men han kommer att behöva ännu mera - pengar. Kanske han också vill ge igen för att ha blivit utnyttjad och behandlad som en idiot. Så han kommer nog att skriva en bok och ge intervjuer. Göra allt för att dra in pengar. Han vet sanningen om Nujens och han är inte kurd. Tillslut så måste han också gynna sin egen klan och de verkar bo i Uzbekistan. Tillslut golar han nog och sätter Nujens på pottan. Tror jag. Vänta bara.
Citera
2018-04-29, 11:52
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Ställer faktiskt saken i en lite annan dager, men ändå...

Ja, då frågar vi oss om det betalades ut några svarta pengar!
Eller är det fråga om extra personalförmån som inte kommer att redovisas?
Citera
2018-04-29, 11:54
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Det här är en JÄVLIGT RELEVANT FRÅGA som det ägnats alldeles för lite uppmärksamhet åt.
Finns dock en möjlighet att utbetalningen var till både Akilov och några av hans landsmän. Han hade arbetstillstånd och bankkonto under perioden, men det kanske inte de hade? Olagligt i alla händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in