Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Tror inte ett ögonblick att Özz Nujen är desperat, förbannad däremot, j-t förbannad för att han blivit påkommen med fingrarna i syltburken.
Nujen är i klass med Macciarini, samma grandiosa självbild och brist på empati.
I SR-intervjun var Nujen ledsen för terrordådet på Drottninggatan, för att det var mot kurder; ingen medkänsla med de verkliga offren. Han vred alltså händelsen till sin egen fördel. Med Özz Nujen kommer JAG, JAG och JAG och sedan JAG.
Intervjun i SR, P1, i slutet på mars detta år, är vad jag kan se raderad från SRs hemsida. Jag gjorde dock en ordagrann transkribering av intervjun när den tog upp Akilov och penningtransaktionerna. Läs själva [spoilern].
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)
Ja det är ett märkligt beteende, och han tragglar på ungefär på samma sätt som i Josefssons intervju. Avbryter och är allmänt jävlig.
Som ett trotsigt barn.
Tror han själv på att man betalar företagsfakturorna i förskott till en städares privatkonto?
Kan han verkligen vara så dum?
Svågern måste träda fram och berätta.
Ja vi betalade svarta löner!
Özz visste precis allt, men tyckte att man skulle smita från skatten.
Bättre att vara ärlig.
Özz har tydligen inte själv försökt reda ut detta med svågern trots att han visste att han skulle ställas inför frågor som berör faktureringen.
Han tycker inte att han ska göra Jannes jobb eftersom Janne tjänar så mycket mer än de kvinnor som jobbar med produktionen.
Fattade vi det rätt?
Borde det inte ligga i hans eget intresse att komma förberedd till intervjun?
Förstår man honom rätt att han säger att:
”Alltså jag, det som smärtar mig här, det är att som kurd då och veta att den här människan har velat döda kurder på Drottninggatan”
Akilov hade förmodligen inte skonat kurder, så där har han ju rätt,
Eventuellt döda kurder är alltså det största bekymret med terrorattacken?
Kan det vara sant?