Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-01, 14:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jävligt magstarkt att han brölar om "högerextrem svartmålning" när kontoöverföringarna från hans klanmedlemmar finns där svart på vitt.

Men när såg vi senast en svartskalle erkänna ett fel nu igen?

Svar: Aldrig någonsin.

Undrar om han kommer att lägga in en extra växel i sitt hat mot svenskarna i sina nya "komiska" framträdanden?

Passar dessutom på att ställa en fråga jag postat i massor av trådar och även frågat i verkliga livet:

Kan någon länka till ett klipp eller ett exempel där Özz är rolig? Ett enda duger.

Jag har ställt frågan till ett enormt antal människor, även sådana som säger att de gillar Özz, men jag har aldrig fått något svar. Inte ett enda svar på flera år av samma fråga. Någon?
Extra festligt att uppgifterna om oegentligheter kommer från en polisutredning om terrorism. Jag antar att det är polis & åklagare som är skyldiga till den "högerextrema svartmålningen".

Nej Özz är inte & har aldrig varit rolig. Hans enda trick är det det som många andra icke-roliga "komiker" ständigt tar till, dom flinar själv för att på så vis försöka frammana en bild av att något är kul. Att det är är kass att skratta åt sina egna skämt får man lära sig redan på dagis, men det gäller inte PK-"komiker".
Citera
2018-03-01, 23:56
Medlem
CapsLock99s avatar
Nu är jag ingen expert men mig veterligen är bankerna tvingade att undersöka eventuella utbetalningar som kan ens antydas vara svarta pengar. Krav på bankerna, penningtvätt m.m finns från EBM sedan år tillbaka.

Någon som vet vilken/vilka banker Nujens hanterat sina utbetalningar genom till Akilov ? Varför inte informera denna bank om att med hänvisning till Akilovs FUP ser ut som utbetalningar skett till svart arbetskraft från dessa konton. Det borde inte ta många minuter till kontot är låst och Nujens får då bevisa att så inte är fallet. Ingen bank vill vara penningmaskin till svartjobb.

Respektive namn och personnr bör tillsammans med FUP kunna distribueras till banken med en enkel fråga kring lämpligheten i detta, mottagaren av frågan kan exempelvis vara kommunikationsansvarig. Lågoddsare är Swedbank och Nordea.

Nordeas presskontakter:
https://www.nordea.com/sv/press-och-nyheter/presskontakter/presskontakt/

Swedbanks dito
https://www.swedbank.com/svenska/newsroom/presskontakter/

Vill man rapportera misstänkt ekonomisk brottslighet till EBM anonymt görs det här:
https://www.ekobrottsmyndigheten.se/en/contact-us/report-suspected-economic-crime/
Citera
2018-03-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
GP idag har en artikel om Özz. Citerar från den:
När vi talas vid har Stadsteaterns ensemble repeterat pjäsen i sex veckor. Mitt i arbetet uppdagades det att den terrorbrottsåtalade Rakhmat Akilov anlitats av en firma som 2015 renoverade en fastighet samägd av Özz Nûjen och en anhörig. Skriverierna i kvällspressen och på Twitter har inte påverkat arbetet med pjäsen alls enligt Özz.

– Det har gått att stänga ute allt det, eftersom jag inte har något samröre med honom. Det är i grunden en svartmålning som högerextrema gör av mig. Sanningen kommer fram så småningom, och då ska jag stämma skiten ur dem.

Ur tidningarna också?

– Jag ska titta på olika åtgärder. Vi lever i en rättsstat, då går det inte att säga vad som helst om någon, eller att antyda vidriga saker som inte stämmer med rubriker och bilder.
http://www.gp.se/kultur/kultur/%C3%B6zz-rodde-hem-topprollen-i-hems%C3%B6borna-p%C3%A5-stadsteatern-1.5238198

Undrar vem som han tänkt att ha som advokat?

Tack 'longbow4y' för länken och för ditt inlägg!
Tråkigt att GP valt att lägga artikeln bakom betalvägg, för det gör ju att många därigenom hindras att ta del av infon att FAMILJEN NUJEN ÄR PÅ RIKTIGT INBLANDADE MED TERRORISTEN AKILOV!

När den hycklande och kraftigt överbetalde "komikern" Özz Nujen säger: "Vi lever i en rättsstat.. etc" blir jag nästan kräksfärdig. Skall Özz Nujen ens få andas om begreppet "rättsstat" när han genom sitt bolag medverkat till att göda svart ekonomi? En god medborgare i en rättsstat betalar inte svarta löner till folk. Det sorts folk som ofta hänsynslöst utnyttjas av rikt folk likt Nujens. Det sorts folk som likt Akilov kanske senare väljer att hämnas genom ett massmord.

GP-repotern Tobias Holmgren som skrev den smöriga artikeln om Özz Nujen är på intet vis tidningens mest skärpta medarbetare. Att skriva om "högerextrema" och "svartmålningar" när det i själva verket är ett berättigat och upprört ifrågasättande av vad för sorts moral familjen Nujen har, visar att Tobias Holmgren svalde allt vad Özz Nujen hävde ur sig.
Om NMR väljer att demonstrera på Götaplatsen så kan man lägga till en banderoll med texten: "Tobias Holmgren på GP är Özz Nujens egen house niggah".

Edit: Följ rådet från 'CapsLock99' och anmäl Nujens för att ha utnyttjat bank/-er för svarta affärer och/eller för penningtvätt! Låt inte Nujens få en enda lugn stund förrän de rannsakats och dömts! Hårt!
Senast redigerad av Carinah78 2018-03-02 kl. 01:03.
Citera
2018-03-02, 05:32
Medlem
AishaAlTamilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jävligt magstarkt att han brölar om "högerextrem svartmålning" när kontoöverföringarna från hans klanmedlemmar finns där svart på vitt.

Men när såg vi senast en svartskalle erkänna ett fel nu igen?

Svar: Aldrig någonsin.

Undrar om han kommer att lägga in en extra växel i sitt hat mot svenskarna i sina nya "komiska" framträdanden?

Passar dessutom på att ställa en fråga jag postat i massor av trådar och även frågat i verkliga livet:

Kan någon länka till ett klipp eller ett exempel där Özz är rolig? Ett enda duger.

Jag har ställt frågan till ett enormt antal människor, även sådana som säger att de gillar Özz, men jag har aldrig fått något svar. Inte ett enda svar på flera år av samma fråga. Någon?

Han hatar Sverige och dess mångfacetterade folk. Därför spyr han på oss, tillsammans med våldtäktskurden och Quislingen i deras trio.
Jag har bara sett någar korta snuttar med honom, men heller aldrig uppfattat honom som komiker. Han är en uttalad rasist helt enkelt.
För övrig bojkottar vi TV4 nu för tiden i vårt hem.
Citera
2018-03-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AishaAlTamila
Han hatar Sverige och dess mångfacetterade folk. Därför spyr han på oss, tillsammans med våldtäktskurden och Quislingen i deras trio.
Jag har bara sett någar korta snuttar med honom, men heller aldrig uppfattat honom som komiker. Han är en uttalad rasist helt enkelt.
För övrig bojkottar vi TV4 nu för tiden i vårt hem.

Jag gissar att du med "våldtäktskurden" syftar på Soran Ismael? Nån som vet hur det går med den utredningen/de utredningarna?
Och med "Quislingen" syftar du förstås på Rickard Damm? Gift med asyladvokaten Debbie Nujen och därmed svåger till "komikern" Özz Nujen.
Vidkun Quisling bör väl åtminstone inbillat sig att han verkade för den norska nationens bästa, men Svåger Quisling tycks ju uteslutande verka för att på utstuderade och lagvidriga sätt försöka berika sig själv och den klan, den Nujenska, han gift in sig i. Han är mina ögon lika vidrig som Debbie och Özz.

Har det hörts övertaget nånting från Debbie Nujen? Ingen offeciell pressrelease? Inget twittrande? Instagrammande? Facebookande? För sitter hon i detta läge och bara trycker lika tyst som t ex Soran Ismael, så är det naturligtvis för att hon plus maken Rickard Damm har massor att vilja dölja.

Bojkotta alltså: TV4, Skoda, GP, Göteborgs Stadsteater, Advokatbyrån Klint, Norra Brunn (hjälp mig fylla på, tack)
Senast redigerad av Carinah78 2018-03-02 kl. 13:13.
Citera
2018-03-02, 13:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
GP-repotern Tobias Holmgren som skrev den smöriga artikeln om Özz Nujen är på intet vis tidningens mest skärpta medarbetare. Att skriva om "högerextrema" och "svartmålningar" när det i själva verket är ett berättigat och upprört ifrågasättande av vad för sorts moral familjen Nujen har, visar att Tobias Holmgren svalde allt vad Özz Nujen hävde ur sig.

...

Låt inte Nujens få en enda lugn stund förrän de rannsakats och dömts! Hårt!

Vår totalt värdelösa svenska journalistkår tillhör tveklöst värdens sämsta.

En självklar snabb följdfråga hade ju varit: Kan du ge ett exempel på dessa högerextrema svartmålningar?

Men nej. Vi pratar om totalt oförmögna svenska s.k "journalister" här. Följdfrågor är ett fenomen som är utrotat inom den svenska journalistkåren. I synnerhet om intervjuobjektet är fredat och fridlyst som Özz. Därför smörar denne Tobias Holmgren underdånigt vidare i sin inställsamma intervju. Och Tobias Holmgren somnar säkert gott på kvällen med känslan av att han "stått upp mot rasismen".

Man undrar ju lite roat över vilka det är som Özz ska "stämma skiten ur"? Är det förhörsledarna? Polisen? Säpo? Uppgifterna om penningtransaktioner från hans klan till terroristen finns ju där i klartext.

Menar Özz att de är förfalskade? En del av en "högerextrem svartmålning"?

Enligt hans eget uttalande ska han alltså "stämma skiten ur" dessa när han är färdig med att ha pissat sönder Strindberg.
Citera
2018-03-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag gissar att du med "våldtäktskurden" syftar på Soran Ismael? Nån som vet hur det går med den utredningen/de utredningarna?
Och med "Quislingen" syftar du förstås på Rickard Damm? Gift med asyladvokaten Debbie Nujen och därmed svåger till "komikern" Özz Nujen.
Vidkun Quisling bör väl åtminstone inbillat sig att han verkade för den norska nationens bästa, men Svåger Quisling tycks ju uteslutande verka för att på utstuderade och lagvidriga sätt försöka berika sig själv och den klan, den Nujenska, han gift in sig i. Han är mina ögon lika vidrig som Debbie och Özz.

Har det hörts övertaget nånting från Debbie Nujen? Ingen offeciell pressrelease? Inget twittrande? Instagrammande? Facebookande? För sitter hon i detta läge och bara trycker lika tyst som t ex Soran Ismael, så är det naturligtvis för att hon plus maken Rickard Damm har massor att vilja dölja.

Bojkotta alltså: TV4, Skoda, GP, Göteborgs Stadsteater, Advokatbyrån Klint, Norra Brunn (hjälp mig fylla på, tack)

Det intressanta med dessa personer och företag du nämner är att de har många beröringspunkter med varandra. De har jobbat med varandra och är varandras nätverk. De delar främst intresset av att ändra Sverige till ett annat samhälle med nya medborgare. Under falskt flagg blir de rika på, att framföra att de är feminister, humanister, antirasister, antikapitalister, etc. etc. etc. Alla deras inkomster kommer från statliga medel, kommuner, landsting och allt annat där man får skattefinansiering.

Alla utredningar ligger still då den kollegiala vänskapskorruptionen är inte att underskatta inom rättsväsendet. Det gynnar till och med advokater som Debbie Nujen och Massi Fritz som båda begått brott som lyder under allmänt åtal.

Den var den nu skamfilade Massi Fritz som skulle nita Soran. Just nu har hon fullt upp med att rädda sitt eget skinn, nu när hennes rykte totaltförstörts genom att 16 av hennes tidigare personal, alla jurister, kommer med allvarliga anklagelser om henne. Visselblåsare om ännu en fejkfeminist. Med den allvarliga följden att Soran snart är tillbaka och skojar med oss.
Citera
2018-03-02, 19:51
Medlem
Chuangtzus avatar
ETC
https://www.etc.se/kultur-noje/humorn-ar-bade-verktyg-och-vapen
Citat:
Özz Nûjen är starkt kritisk till hur händelsen har framställts i medierna. Han vidhåller att han, och hans familj, inte har gjort något fel.

– Det kommer att komma fram att det är så, det finns inget att dryfta om. Men det jävliga ligger i detaljerna. Hur man helt och hållet utelämnar arbetsgivarbiten i rapporteringen, säger Özz Nûjen.

Han berättar att firman som Akilov har arbetat vid är en av många som har anlitats för att renovera husen på Gotland. Firmaägaren ska i sin tur ha sagt att pengarna ska betalas in på ett visst konto.

– Det är ju arbetsgivaren, alltså firman, som ska betala F-skatt och arbetsgivaravgifter och så vidare. Och det är så fult att man medvetet tar bort den biten i rapporteringen. Säpo säger själva att de aldrig skulle ha kunnat stoppa Akilov. Skulle min familj, som anlitade en firma för 2,5 år sedan, då kunnat göra det? Alltså det blir så sjukt, säger han.

Du blir misstänkliggjord direkt och sammankopplad med en terrorist. Och det försätter ju mig i livsfara.
Citera
2018-03-02, 20:23
Medlem
RitaHayworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuangtzu
ETC
https://www.etc.se/kultur-noje/humorn-ar-bade-verktyg-och-vapen
Då är det bara för Debbie att kasta fram fakturan från "firman" så är allt löst.
Hmm...fanns kanske ingen fakturan men utbildade advokaten vet ju att man betalar glatt ändå i Sverige.
Citera
2018-03-02, 20:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitaHayworth
Då är det bara för Debbie att kasta fram fakturan från "firman" så är allt löst.
Hmm...fanns kanske ingen fakturan men utbildade advokaten vet ju att man betalar glatt ändå i Sverige.
Som advokat så borde hon dessutom ha förvissat sig om att kontot dom betalade till verkligen tillhörde denna "firma" & inte som det visar sig tillhörde terroristen Akilov personligen.

Alla normala företag har bankgiro som man betalar till, då ser man på sin internetbank innan man godkänner vem bankgirot tillhör. Men här har dom alltså istället fört över pengar direkt till en privatpersons bankkonto. Det håller definitivt inte som försvar i ett skattemål.
Citera
2018-03-02, 20:41
Medlem
RitaHayworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som advokat så borde hon dessutom ha förvissat sig om att kontot dom betalade till verkligen tillhörde denna "firma" & inte som det visar sig tillhörde terroristen Akilov personligen.

Alla normala företag har bankgiro som man betalar till, då ser man på sin internetbank innan man godkänner vem bankgirot tillhör. Men här har dom alltså istället fört över pengar direkt till en privatpersons bankkonto. Det håller definitivt inte som försvar i ett skattemål.
Vi vet det och Özz gör det garanterat. Men han ljuger som en tok för att hinna tjäna mer pengar innan det blir större i media. Tyvärr inte MSM men kanske alternativ media. Debbie har gått under jord och sitter väl med Soran i en källare och funderar på hur dom ska ta sig tillbaka i rampljuset.
Citera
2018-03-02, 20:54
Medlem
SlintCleastwoods avatar
Egentligen har det som skett en oerhörd potential att verkligen skaka om etablissemanget med tanke på att han som fick 85k rakt in på kontot har utfört det värsta terroristdådet på svensk mark någonsin vad jag vet.
Det här släpper journalistkåren utan att blinka.
Jag är rädd för att detta kommer sakta sjunka undan tills det bara finns kvar här på FB...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in