Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Akilovs ICA-kort:

2015-08-20: Snus 29:- Visby
Därefter inget, förrän
2015-10-18: Swedish match 29:- Visby

Före och efter dessa datum har han ett rätt jämt flöde av småutgifter i Stockholmsområdet

Han brukar också ta ut 1500 från dagersättningen(1891:-) ganska snart när han får den. Inte så denna period. Den plockar han av efter 10-18 då han är tillbaka på fastlandet.
Citera
2018-02-05, 20:42
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Frågan är om de trivs i Sverige? Många som samlar pengar gör det för lyxigt boende på varmare ställen. Så det är därför jag gräver i ordet Othem som tycks ha någon slags betydelse på kurdiska och turkiska. Se mina inlägg ovan. Någonstans kanske det förberetts för hotellkomplex? För något strävar de ju efter. Kan någon komma upp med någon idé om ordet Othem?
Tyvärr har jag ingen koll på det begreppet, men kanske införskaffandet av plugget på Gotland och eventuella bi-fastigheter är början. Eller så har klanen redan fasigheter både här o där .
👩🏿🐫🌴
Citera
2018-02-05, 20:45
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Frågan är om de trivs i Sverige? Många som samlar pengar gör det för lyxigt boende på varmare ställen. Så det är därför jag gräver i ordet Othem som tycks ha någon slags betydelse på kurdiska och turkiska. Se mina inlägg ovan. Någonstans kanske det förberetts för hotellkomplex? För något strävar de ju efter. Kan någon komma upp med någon idé om ordet Othem?

Hur menar du? Othem är en ort på Gotland. Har jag missat nåt?
Citera
2018-02-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Tyvärr har jag ingen koll på det begreppet, men kanske införskaffandet av plugget på Gotland och eventuella bi-fastigheter är början. Eller så har klanen redan fasigheter både här o där .
👩🏿🐫🌴

Ja det är ju en ort på Gotland men ordet verkar finnas på flera språk från den ottomanska delen av världen eller vad det heter numera. Jag känner mig så övertygad om att det finns företagsamhet i andra delar av världen. Vad har de här människorna för intressen? Någon som vet?

Akilovgubben verkar ju ha åkt fram och tillbaka i några slags ärenden för familjens räkning. Han kan ju inte få strafflindring för att han berättar om andra brott men han kan ju ha det som hållhake på familjen för att få pengar att reda sig med i fängelse.
Citera
2018-02-05, 20:50
Medlem
Citat:
Othem är tydligen en ort på Gotland. Men om man översätter det från kurdiska till svenska så får man fram ordet ANDRA. Oklart på vilket sätt. Från kurdiska turkiska så får man fram diger.(med en krumelur över g) och tar man det sen på svenska så är man tillbaka till Othem igen.

Helt obegripligt för mig. Jag funderar över valet av namn på företaget. Kanske det finns en ort i Turkiet/Kurdistan som heter Othem?

Och vad betyder det egentligen?

Citat:
https://www.google.se/search?rlz=1C1GCEA_enSE764SE764&ei=Zp14Wv_mDcS9swH h_r2gCg&q=%22othem%22+turkey&oq=%22othem%22+turkey &gs_l=psy-ab.3..35i39k1.10435.12166.0.13192.7.7.0.0.0.0.183. 1085.0j7.7.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.7.1 084...0i203k1j0i10k1j0i13k1j0i13i30k1j0i13i10i30k1 j0i22i30k1.0.sCMd9unQoKg

Othem? Vad tror ni om att det finns en koppling i namnen på något sätt? Som kan ge fler ledtrådar?

Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Hur menar du? Othem är en ort på Gotland. Har jag missat nåt?

Visst är det så men det finns ju i flera andra språk från det hållet familjen kommer ifrån. Kan låta långsökt men det kan vara lite som att försäga sig att ta ett känt ord och låtsas att det är en ort på Gotland. Lite som ett internt skämt typ.
Citera
2018-02-05, 20:53
Medlem
Citat:
The Third Volume of Letters Writ by a Turkish Spy, who Lived Five ...
https://books.google.se/books?id=uhoaoC_duTMC
Giovanni Paolo MARANA - 1692
... the Case is otherwise with In del, who blaspheme that purest Ondivided Essente. They assert and believe a Plurality of God, and therefore, in Time of Danger, amongst so many Deities, they know not whom to address, or whom to confide in. The Apprehension of Death, , is terrible to othem, whose Hope is only in this Life ...

Ordet dyker upp här och där och här i någon bok om en turkisk spion.
Citera
2018-02-05, 22:31
Medlem
Har Özzan flytt landet än? Tråden är uppe i snart 200.000 visningar och legat uppe ett tag nu. Går väl att bli ståuppkomiker i Kurdistan också.
Citera
2018-02-05, 22:51
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Har Özzan flytt landet än? Tråden är uppe i snart 200.000 visningar och legat uppe ett tag nu. Går väl att bli ståuppkomiker i Kurdistan också.
Han kan kanske fortsätta och bara översätta sina nummer. Kurderna tycker säkert det är roligt att höra om hur löjliga svenskarna är.

Eller kommer de att betrakta honom som en förrädare? Så den dörren är stängd?
Citera
2018-02-05, 23:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Han kan kanske fortsätta och bara översätta sina nummer. Kurderna tycker säkert det är roligt att höra om hur löjliga svenskarna är.

Eller kommer de att betrakta honom som en förrädare? Så den dörren är stängd?
Skall han verkligen översätta sin "komik" så bör ju kurder vara de som förlöjligas, skuldbeläggs & hånas.
Vilket nog inte är någon strategi för överlevnad, så dit kan han nog inte flytta.
Citera
2018-02-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie

Med tanke på att han direkt/indirekt sponsrat IS ska han nog inte åka till Kurdistan. Skulle nog kunna bli gripen/få rejäla problem.
Citera
2018-02-05, 23:35
Medlem
apelsinhimlens avatar
Vilka konsekvenser tror ni sambandet med svartjobbande terroristen Akilov får för Nujen?

Är den spikraka karriären över eller kan han på något sätt klara sig ur detta?
Citera
2018-02-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Vilka konsekvenser tror ni sambandet med svartjobbande terroristen Akilov får för Nujen?

Är den spikraka karriären över eller kan han på något sätt klara sig ur detta?

Kika på twitter, verkar retweetas mycket och frenetiskt senaste dagarna, är det en strategi eller vet han om att karriären nu är över? Vad tror ni andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in