Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 21:17
Medlem
"varför ringer du en 10 åring?" "Varför ringer du igen?"
haha, ingen kan väl hålla med özz här eller?
Citera
2018-04-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BliMedlemLoggaIn
Hur kan det bevisas? Jag litar på mina leverantörer i mitt företagande. Hade något sådant hänt mig så hade jag rett ut det omedelbart och tvingat de att försvara sig om de har klantat sig. Om de hade vägrat så hade jag givetvis bett dom dra åt helvete.

Svågern i detta fallet är ett fegt arsle som inte kan ta smällen. Istället hamnar allt fokus på delägaren i husen som INTE har gjort några utbetalningar. Anledningen är att han är kändis, annars hade inte en jävel brytt sig.

Missförstå mig rätt, Özz är ett kommunistäckel i mina ögon, och inget gör mig gladare om hans karriär avslutas omedelbart. Det kan vara så att han kände till att lönerna betalades ut svart, men det kan också vara så att att han inte hade en jävla aning fram tills det att allt sket sig. Oavsett vad måste det bevisas innan man kan döma. Eftersom han INTE har gjort några överföringar så har man inte heller tillräckliga bevis för att han visste om att det var svart arbetskraft.

Frågan vi bör ställa oss är varför svågern inte tar smällen? Varför ställer han inte upp på en intervju? Det är han och inte Özz och hans syster som är huvudpersoner i denna härva.

Svågern ett en svennebanan tror jag som ligger hemma och gråter i knät på Özz syrra. Skogsturken/kurden är så jävla hög på sig själv, men inser inte att hela korthuset fallit ihop. Den mest naturliga i detta är att Özz skyller på svennebanan svågern. Klassiskt kriminellt beteende.

Du är ensam om att tro att Özz inte betalat svart, mycket medvetet.

Ingen är intresserad av frågan varför svågern inte tar smällen förutom du.

.
Citera
2018-04-26, 21:21
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Det där med sminket bör väl ha varit en ärlig förundran över att Özz har med ett eget filmteam och "filmar tillbaka". Det tror jag inte Janne stött på någon gång tidigare...

Intervjuen filmades av två kamramän, rekvirerade av Nujen. Vad gjorde (gör) Nujen med det filmade materialet? Kokade ihop en Youtube-video med "lämplig" vinkling?
Citera
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Det enda som betyder nånting just nu för kurden är att hålla klanens heder i behåll.

Det är så klaner och hederskultur fungerar.

Man erkänner ALDRIG. Även om det finns på video.

Özz är ett perfekt exempel på att integration med dessa kulturer inte fungerar i det svenska samhället.
De på Drottninggatan fick betala priset.

Den enda trösten är att detta kommer att följa Özz och hans klan i graven.
Något säger mig att de kommer att starta på ny kula i ett nytt land.
För i Sverige har de bränt alla broar, skepp och relationer. Förutom med extremvänstern såklart, som plötsligt älskar skattefusk och svartarbetet (officiellt).

Syrrans CV kommer kanske se lite stukat ut, när Advokatsamfundet är färdiga med sin utredning.
Det kan ju påverka inkomstmöjligheterna, men klanen verkar ju flexibla.
Citera
Bannlyst
som den nationalit han är flyttar han nog hem till Erbil ganska snart, undrar vad som händer med schyffert och manssn
Citera
2018-04-26, 21:22
Medlem
slamdunks avatar
Anfall är bästa försvar.....
Vem tror han att han lurar genom att gå till motattack mot Janne såhär?
Hans sätt att agera blottar en korkad människa.

Inser han själv hur löjeväckande han framstår?
Vidrig liten jävel det där!
Citera
2018-04-26, 21:24
Medlem
fluffypuffys avatar
Fel tråd
Citera
2018-04-26, 21:25
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han skyddar inte svågern, han säger bara prata med den som har haft hand om renoveringen och vet.

Özz är såklart medveten om att svågern gjort sig oanträffbar.

Som huvudägare är Özz ansvarig.

Sen när telefonen ringer skickar han fram en tioåring, så han kan skaffa sig sympatier i en framtida intervju. (Det funkade sådär på mig)

Är det inte så Palestinier gör när de skaffar sig sympatier mot Israel, skickar fram sina barn mot fronten?
Citera
2018-04-26, 21:25
Medlem
Bättre marknadsföring i Sverige kunde inte Erdogan önska sig. Özz förbildligar Kurdistan och mentaliteten, grattis kurder.

.
Citera
2018-04-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Anfall är bästa försvar.....
Vem tror han att han lurar genom att gå till motattack mot Janne såhär?
Hans sätt att agera blottar en korkad människa.

Inser han själv hur löjeväckande han framstår?
Vidrig liten jävel det där!
Alla som är korkade hade agerat som Özz. En klok människa hade sagt "ja det verkar som om min svåger betalade honom svart". Då släpps allt fokus från Özz men det förstår han inte, eller så vill han skydda sin svåger.
Citera
2018-04-26, 21:27
Medlem
Expert i kriskommunikation kommenterar Özz:

http://www.jeanettefors.se/janne-josefsson-vs-ozz-nujen/

"Özz sätt att gå till angrepp, gör nog att han (med familj) för en stor del av tittarna tappar kraftigt i förtroende. Man landar i slutsatsen att han säkert anlitat svart arbetskraft. Medan en annan grupp tittare sannolikt inte riktigt ser poängen med intervjun. Özz är en rätt folkkär komiker och bitvis är det kanske också det han här försöker använda till sin fördel. Men han lyckas inte. Han sätter sig själv i en helt absurd och löjlig situation."

"Att som intervjuperson gå till motangrepp i den här typen av granskning är ingen bra strategi. Skyll inte på media och anklaga inte journalisten för häxjakt. Som reporter går det att sitta lugnt i båten medan angreppen pågår och intervjupersonen omedvetet bidrar till att göra mediedramaturgin än häftigare. Motangeppen befäster känslan att det finns något att dölja. Journalisten kan då luta sig tillbaka och bjuda på en show."
Senast redigerad av Mzzo 2018-04-26 kl. 21:29.
Citera
2018-04-26, 21:29
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Du är ju inte ens säker själv. Du kan inte fastställa att Özz är byggherre. Om hans bolag hade ägt hela huset, ja då hade jag hållit med dig.

Låt mig förslå att du inte lobotomerar dig en gång till; det tog första gången.

Du framstår otroligt nog som ännu mer korkad än ÖN.

Jag var övertygad om att en sådan bedrift var helt omöjligt, men men

Det finns ett helt uppenbart penningflöde mellan ÖN och RA.
Det finns inga fakturor.
85000 svart för en månads jobb är helt sinnessjukt mycket betalt om man är helt outbildad och inte begår brott.
Jag hoppas verkligen att en åklagare tittar närmare på detta haveri.

#ExporteraÖzz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in