Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 14:28
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Titta på fotot av Akilov och ni ser en brutal och hal typ. Titta på fotot av ÖZZ och ni ser en hårig orm. Utan tvivel i mina ögon herre och dräng.
Men om myndigheterna sätter i gång och utreder det här fallet så går världen under. Deras värld.
Vi som betalar skatt kan kräva att Skatteverket utreder svartarbete och skattebrott.
Citera
2018-02-01, 14:29
Medlem
Googla Nujen och kommunal.

Jag hoppas innerligt att Kommunal aldrig mera använder Özz Nujen!

Kommunal som ska arbeta för låglönemänniskor som städerskor och undersköterskor och deras uruselt låga löner och sen hyr in ÖN som med sitt feta gage köper fastigheter och hyr in svartjobbare som inte ens ska vara i Sverige och aldrig betalar skatt och dessutom begår terrorbrott och dödar människor.
Citera
2018-02-01, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Kan den här stormen göra att Özz kommer att radikaliseras i förlängningen?

Han är ju rökt som komiker.

Var ska han ta vägen?
Jag tänker Kurdistan.
Citera
2018-02-01, 14:31
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Hoppas advokatsamfundet synar henne ordentligt.

Inte så länge Anne Ramberg är generalsekreterare.
Citera
2018-02-01, 14:34
Medlem
selannes avatar
Enligt Katerina Janouch twitter så går det inte få tag på Debbie Nujen.
Citera
2018-02-01, 14:34
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Han är rökt.

Hade han hanterat detta annorlunda, varit rakryggad och gått ut före alla andra med att terroristen haft samröre med hans verksamhet och att han ska gå till botten med det så hade han kanske haft en chans. Nu slingrar han sig som en orm, skyller ifrån sig och spelar dum. Sätter sig på höga hästar och mästrar nedlåtande om "rasistsvenskar" som inte vill betala skatt, och sedan kommer detta med svarta utbetalningar fram några dagar senare.

Nej, han är rökt. Ingen gillar en feg och hycklande orm. Se på Virtanen.

Dessutom har jag en stark känsla av att det kommer att komma fram mer.

Det är därför han är så jävla aggressiv och hal och defensiv hela tiden.

Personligen kommer jag hädanefter alltid att sätta ett likhetstecken mellan Özz och terrorattacken på Drottninggatan.

Jag tror knappast att jag är ensam om detta...
Att det ska vara så jävla svårt att begripa... När man gör något dumt säger man "förlåt! Jag har gjort något dumt. Jag ska bättra mig och föreläsa om hur viktigt det är att inte göra dumma saker." Inte "Asså ni är sånna jääla rassister som anklagar mig för att vara dum ba för att jag kanske gjort nåt som jag inte vet om att jag gjort!! Dumma er!!".

Hade Özz och hans klan pudlat om svartbygget så fort Akilovs namn dök upp hade det sannolikt inte blivit något vilket möjligen lyfter frågan om huruvida det finns mer smegma än bara lite svarta byggstålar under kurdens moraliska förhud.
Citera
2018-02-01, 14:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Men brukar man vara så osmidig när man betalar svart? Särskilt om man är advokat?

”Jobb Gotland” är ju omöjligt att förklara bort.

Att en svensk åklagare eller ens Skatteverket skulle ge sig på PK-prinsen Özz Nujen för att ha svartbetalat en av svenska statens hedersgäster finns nog inte på kartan. Det krävdes en stor terrorattack för att det ens skulle nå dagens ljus. Precis som alla andra inom PK-sekten så lever de i en gigantisk känsla av att vara onåbara. Precis samma som med Soran och Virtanen.
Citera
2018-02-01, 14:40
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Alla Nujens insättningar totalt blir en bra bit över 85 000. Kan du matematik?
Du är så dryg att det rinner över. Varför? Du är en Özz-typ.

Jag frågade då det kanske finns insättningar som jag, och andra, inte känner till.
Citera
2018-02-01, 14:41
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag tror ni hoppas på för mycket om ni tror att det här betyder slutet för Özz som komiker. Eller tror ni verkligen det är slut föe honom? Jag vore den första att jubla om han försvinner men jag tror tyvärr att han klarar sig igenom detta. "Bara" lite skattefusk, han kommer säga "när en vit rik gubbe gör något händer inget, men bara för att jag har en annan hudfärg *insert vanligt babbegnäll*..." etc blabla och kommer nog undan.
Vi har en liten krydda som gemene svensk saknar... kontakten med Akilov...
Citera
2018-02-01, 14:42
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Googla Nujen och kommunal.

Jag hoppas innerligt att Kommunal aldrig mera använder Özz Nujen!

Kommunal som ska arbeta för låglönemänniskor som städerskor och undersköterskor och deras uruselt låga löner och sen hyr in ÖN som med sitt feta gage köper fastigheter och hyr in svartjobbare som inte ens ska vara i Sverige och aldrig betalar skatt och dessutom begår terrorbrott och dödar människor.
Ja, du har rätt. Så kan man sammanfatta Özz insats för Sverige. Om man vill vara snäll. Men jag känner mig inte som i snälla veckan.
Vi har här en terrorist som erkänt att han har dödat för islam. En asyladvokat och hennes man som sysslar med att anställa och betala illegala. Ingen vet för vilka jobb. En komiker och krönikör i Expressen som inte vet vad som pågår men har nu förlorat sin gloria.
Ett riktigt fint gäng lögnare.
Citera
2018-02-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Hoppas advokatsamfundet synar henne ordentligt.
Jag är skeptisk.

Anne Ramberg du vet? Deras generalsekreterare som förespråkar fri invandring och kallade Hanif Bali (och alla oss andra antar jag) för en brun råtta? Som tycker att svenska pensionärer måste fatta att de måste göra avkall på välfärden för att bekosta nämnda invandring, inte minst rättegångskostnader inbegripande just advokatarvoden?

Jag tror inte att Debbie har så mycket att frukta därifrån. Sverige är smockfullt med Akilovs som innebär stora inkomster för landets jurister. Och vi betalar.
Citera
2018-02-01, 14:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Att det ska vara så jävla svårt att begripa... När man gör något dumt säger man "förlåt! Jag har gjort något dumt. Jag ska bättra mig och föreläsa om hur viktigt det är att inte göra dumma saker." Inte "Asså ni är sånna jääla rassister som anklagar mig för att vara dum ba för att jag kanske gjort nåt som jag inte vet om att jag gjort!! Dumma er!!".

Hade Özz och hans klan pudlat om svartbygget så fort Akilovs namn dök upp hade det sannolikt inte blivit något vilket möjligen lyfter frågan om huruvida det finns mer smegma än bara lite svarta byggstålar under kurdens moraliska förhud.
Exakt. Det måste ha varit helt jävla uppenbart att detta skulle komma fram. Den enda fungerande metoden för någon slags Damage Control här hade varit att man direkt när Akilovs namn blev känt vänt sig till Säpo & erkänt allt. Då hade man idag kunnat säga:
-"Vi har från första början samarbetat med Säpo fullt ut & kunnat ge intressanta tips. Vi gjorde fel med svartbetalningen, men så fort vi hörde namnet Akilov så valde vi att göra det enda rätta & rapportera in det hela. Vi har redan betalt in skattetillägg & det hela är sedan länge utagerat"-

Då hade man kommit ut med inte mer heder i behåll. Men så gjorde man uppenbarligen inte, får då hade han ju sagt det nu, istället för att dilla om "rasism", istället för att dilla om "hat", istället för att försöka skylla ifrån sig på svågern. Nu är det försent.

Whitey made me do it I dindu nuffin.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-02-01 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in