Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 03:23
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Tydligen är hans fru advokat eller nåt. Kanske hjälpte honom att stanna i landet? Men kan ju vara värre än så också...
Debbie verkar vara storasyrra till özz, nån på Twitter visade även upp hennes delägarskap i advokatfirma som håller på med migrationsrätt
Citera
2018-01-31, 03:58
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Kanske det. Det väcker dock en lång rad med frågor. Det är ju svårt att se hur det inte skulle handla om svartjobb. Om Debbie hade insyn i hans liv, så borde hon även ha vetat att han är här illegalt.

Jag tror också det handlar om svartjobb, eller ja det måste det ju göra i och med att Akilov befann sig illegalt i landet. Då kan man inte ha en legitim firma.

Känns lite korkat dock att de skulle fört över alla pengar i klumpsummor via bank och dessutom märkt överföring med JOBB Gotland. Om man anlitar svart arbetskraft brukar man gärna vilja att det inte kan uppdagas.

Märkligt minst sagt..
Citera
2018-01-31, 04:01
Medlem
Det här med "svenska" kurdkomiker har ballat ur rejält. Rejält. Jävla lögnare.
Citera
2018-01-31, 04:04
Medlem
Citat:
Det känns spontant väldigt märkligt att någon som befinner sig i landet illegalt och har gått under jord skulle driva ett byggföretag med flera arbetare under sig. Inte för att det är ett område jag är insatt i, men likväl...

Någon som har läst FUP och vet vad som framgår om Akilovs tid i Sverige?
Det var först i mitten av januari 2017 som Akilov började vistades här illegalt, innan dess hade han som asylsökande, laglig rätt att befinna sig i landet. Och som asylsökande får du arbeta, om du ansöker om tillstånd.
Citera
2018-01-31, 04:09
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Det var först i mitten av januari 2017 som Akilov började vistades här illegalt, innan dess hade han som asylsökande, laglig rätt att befinna sig i landet. Och som asylsökande får du arbeta, om du ansöker om tillstånd.

Okej, då har jag missförstått det.

Om betalningarna gäller arbete på Nujens fastigheter på Gotland, så har dessa inte redovisats för skatteverket:

http://katerinamagasin.se/varfor-fick-den-terrormisstankte-akilov-85-000-av-ozz-nujens-familj/

Den ena fastigheten köptes av Özz Nujens bolag Nujen Media AB, det andra köpekontraktet skrevs under av honom och hans syster. Kan överföringarna från Özz Nujens familjemedlemmar, speciellt den från hans far, handla om att han inte ville betala själv eller genom sitt bolag p.g.a. risken att Skatteverket kanske skulle upptäcka det?

Edit: Obs, det är inte som att jag vet varför Askilov fick 85,000 kr. Kanske betalade de honom helt enkelt för att begå terrordådet, vad vet jag? Özz verkar väldigt klart hysa agg mot svenskarna...
Senast redigerad av Europe 2018-01-31 kl. 04:11.
Citera
2018-01-31, 04:12
Medlem
Och jag måste säga att de som tycker 85 000 - 100 000 är mycket pengar, kan aldrig ha bott i villa.

Taket läcker -> hosta upp 250 000
Nytt badrum pga mögel -> 325 000
Dränera om grunden -> grävmaskin 50 000

Några av alla summor jag, vänner och familj fått hosta upp med kort varsel.
Citera
2018-01-31, 04:23
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Det här med "svenska" kurdkomiker har ballat ur rejält. Rejält. Jävla lögnare.

Antingen finansierar "svenska" kurdkomiker terrorister eller så anklagas komikerna för våldtäkter och går under jorden. Özz och Soran ska vara vänsterns bevis på integrerade invandrare, nya svenskarna. De bygger Sverige
Citera
2018-01-31, 04:58
Medlem
Europes avatar
Fast är det verkligen sannolikt att det handlar om att terroristen har fått pröjs svart för arbete på Özz Nujens fastigheter på Gotland? Det verkar ju som Özz gillar att betala skatt:

https://twitter.com/maykelcogito/status/958499200769183744

Citera
2018-01-31, 05:27
Medlem
Citat:
Fast är det verkligen sannolikt att det handlar om att terroristen har fått pröjs svart för arbete på Özz Nujens fastigheter på Gotland? Det verkar ju som Özz gillar att betala skatt:

https://twitter.com/maykelcogito/status/958499200769183744

Men vad hon snurrar till saker. Hon skriver att Akilov lämnade Visby den 24 okt, när det står klart och tydligt att han åkte den 18:e då han handlade på båten.
Jag tror hon ska hålla sig till att plita ner fantasier, någon vidare detektiv är hon då inte.
Citera
2018-01-31, 05:36
Wow, det här får man ju spontant väldigt dålig smak i munnen utav. Özz och Debbie bör träda fram som Janouch skriver på sin blogg, oavsett hur det ligger till. Det här väcker många frågor som jag inte tror kan tigas ihjäl, framförallt då en företrädare för lagen, verkar ha haft det dåliga omdömet att betala en tvivelaktig figur svart, som kanske dessutom befann sig i landet illegalt vid tidpunkten.
Senast redigerad av RobRoys 2018-01-31 kl. 05:55.
Citera
2018-01-31, 05:38
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Ironiskt eftersom ett av Akilovs motiv för terrordådet var att få Sverige att avstå från att stöda kurderna i kampen mot IS (enligt vad han själv sagt i förhören)
Citera
2018-01-31, 05:38
Medlem
Intressant med trollen som ska försvara terroristfinanserna precis som våldtäkterna den andre gjorde.
Kanske dom också fått sig en krona?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in