Citat:
Ursprungligen postat av
Guld-Jussi
Det fungerar så eftersom man i myndigheter har ägandeskap och roller som ger behörighet till olika saker, till exempel pågående ärenden eller system. Det är ju också så att inget försvinner från myndigheter, allt arkiveras och lagras. Därför finns ju också spår av avlidna medarbetare med i rullorna. I den myndighet där jag själv arbetar hittar jag då och då just beslut tagna av Förnamn Efternamn dödsbo. Lite makabert ja, men det är väl i första hand en juridisk benämning och en nödvändighet i administrationen.
OK, du verkar vederhäftig och jag får väl då tro på dig.
Nu har jag själv aldrig jobbat på någon myndighet, har hela mitt arbetsliv hållit mig på den privata sidan. (Tack och lov) Och där plockas man bort vid sin hädangång. Men namnet lever ju kvar på handlingar etc, det är ju ofrånkomligt.
Oj, nu blev det nog lite OT, ursäkta till övriga tråddeltagare. Åter till Strandhällskan.
Schysst villa ute på Ingarö som paret huserar i. Man skulle ha blivit sossepolitiker istället för en, som det nu blev, hårt arbetande person som försöker upprätthålla Sveriges infrastruktur.