Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-26, 21:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ah. Du är gammal socialdemokrat?

"Som gammal partikamrat" avsåg jag inte med Strandhäll utan att jag varit medlem i Sd i snart 10 år.... sorry om missförstånd.
Citera
2021-12-26, 21:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Annika Strandhäll har i flera har varit en rejält bemedlad höginkomsttagare i och med sitt uppdrag som minister och fackföreningsledare, men har trots det inga värdebevis i fonder eller i aktier.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hon-ar-rikast-i-regeringen
Med tanke på hennes problem med fogden så har hon sannolikt svinat upp stålarna efterhand.
Citera
2021-12-26, 23:06
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Vadå jävla heder?

Att dom har stålarna på ett bankkonto i Cayman Islands?
Aha, det visste jag inte. Bra att någon har koll.
Citera
2021-12-28, 12:14
Medlem
Följer henne inte på twitter. De gånger jag läst hennes ivriga twittrande innan hon åter blev minister har jag länkat mig in, och läst hennes furiösa hat mot blå"bruna" blocket.
Tippar på att hon fått dra ned rejält på sitt vinrus-twittrande när hon nu av regering och media (flera seriösa politiska reportage redan om henne i flera stora tidningar och i SvT) återupprättas som ansvarsfull och stadgad minister. De som följer henne vet.
Citera
2022-01-01, 23:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
I november gjorde Annika Strandhäll comeback i regeringen som klimat- och miljöminister. Men hittills har Strandhäll inte lyckats vinna väljarnas förtroende – hon får sämst betyg av alla ministrar i en ny mätning från Aftonbladet/Demoskop. I botten har hon sällskap av bland andra den nye energiministern Khashayar Farmanbar och justitieminister Morgan Johansson.
https://bulletin.nu/efter-lognerna-om-kronofogden-strandhall-samsta-ministern-i-ny-matning
Citera
2022-01-10, 20:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Med tanke på hennes problem med fogden så har hon sannolikt svinat upp stålarna efterhand.

Garanterat.

Kokain kostar pengar.
Citera
2022-01-11, 13:03
Medlem
Läste bloggaren Cornucopia om statsrådens erbarmerligt dåliga sparande trots att de har landets högsta löner...

Bl.a har "Ankan" 0:- i sparade aktier och fonder trots en lön på 142 000:- per månad !

"...Annika Strandhäll (S) som också suttit som statsråd sedan 2014, med en paus 2019 - 2020 efter en paus av familjeskäl har noll kronor i fondsparande och alltså inte heller några aktier. Hon borde också kunnat få ihop över en miljon kronor...."

Men, likt så mycket annat WT så rinner väl pengarna genom händerna på henne.. Precis som hos många andra nyrika så köper de tjafs och bling-bling för sina pengar som om det inte fanns någon morgondag. Och just detta att kunna planera framåt är det som skiljer agnarna från vetet och kommer att bli en framtida klassmarkör ! Detta oavsett hur mycket pengar man har!

https://cornucopia.cornubot.se/2022/01/statsraden-klarar-inte-av-att-spara.html
Citera
2022-01-11, 13:32
Medlem
Känner en som jobbar i riksdagen. Han brukar se Strandhäll med en som jobbar på SD:s kansli i ledamothuset på mynttorget då och då.
Citera
2022-01-16, 12:26
Medlem
rapiers avatar
Det är uppenbart att konstatera när Strandhäll öppnar munnen att hon gjort karriär med underlivet när hon tagit sig från rökrutan via facket till regeringen. Det är ju inte p.g.a. hennes höga kompetens hon kommit så långt i varje fall.

Hade jag varit statsminister hade hon fått Twitterförbud. Är ju Trumpnivå på hennes påhopp och inlägg där.
Citera
2022-01-16, 17:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Känner en som jobbar i riksdagen. Han brukar se Strandhäll med en som jobbar på SD:s kansli i ledamothuset på mynttorget då och då.

Vad är det för hus? Fråga din bekant vilken tjänsteman.
Citera
2022-01-16, 18:30
Bannlyst
Det finns vissa personer som man egentligen borde undvikit att lyssna till när dom intervjuas. I min värld är det Annika Strandell, Sara Skyttedal, Mona Sahlin och Ines Uusmann. Deras åsikter borde jag aldrig lyssnat på. Brukar Bli upprörd !!
Citera
2022-01-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Det finns vissa personer som man egentligen borde undvikit att lyssna till när dom intervjuas. I min värld är det Annika Strandell, Sara Skyttedal, Mona Sahlin och Ines Uusmann. Deras åsikter borde jag aldrig lyssnat på. Brukar Bli upprörd !!

Jämför inte katastrofen Sara Skyttedal med Annika Strandhäll. Annika är mycket skickligare och har alltid stått upp för allas lika värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in