2021-12-18, 22:06
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Du har för höga tankar om våra politiker. Det behövs inga hållhakar.

Se vad vi har inte bara inom Partiet, det är inte alla guldägg direkt.

Den nakna sanningen är att nästan alla är oerhört störda individer som såg sin enda väg till framgång inom politiken. Sosseriet i kraft av att vara störst är naturligtvis värst men resten är precis lika stora kålsupare.

Men genom politiken får de en möjlighet att bli ekonomiskt oberoende, nuförtiden räcker bara en blygsam tid som riksdagsledamot. Ministerposter eller rent av europaparlamentariker till dom som smörar mest.

Några få år av att säga inga kommentarer till obehagliga reportrar och gud bevare "vanliga människor" så har du pension livet ut. Ett litet konto i Schweiz och ett bolag på Cypern för konsultarvoden så är du klar för livet.

Ingen kan ju veta om du röstade med samvetet eller för konsultarvodet.

Tycker du det låter konspiratoriskt? Betrakta då detta;

På 70-talet var världens population 5 miljarder. En stor fråga var då hurihelvete kan vi fortsätta som vi gör och öka befolkningen exponentiellt utan att miljön förstörs och folk svälter?

2021 är vi således där. Utan att någon förutom Kina försökt stoppa denna utveckling. Varför? Jo för att det finns inte en politiker i världen som vill minska sin väljarbas. Ett Sverige med 15 miljoner invånare ger mer möjligheter för en politiker än ett med 7 miljoner.

I ett system som bygger på oändlig tillväxt måste alla ekonomier växa. Den enklaste tillväxten sker genom att populationen ökar. Därför kommer ingen politiker någonsin att försöka bromsa denna exponentiella tillväxt någonsin.

Inga av dagens politiker åtminstone. Det har funnits bättre i kristider som varit rationella. Men det vore tragiskt om vi måste ha ett tredje världskrig för att dom ska visa sig igen.

Tråkigt nog kan jag misstänka att det ligger mycket i vad du säger....

Som gammal partimedlem ser jag fram mot regeringsbyte nästa höst (sista chansen är rädda landet!) men också livrädd för att partikamraterna ska "tämjas"... ."bli en del av etablissemanget" In short: casha in, och låta landet fortsätta förfalla.

Afrikas jävla fel! Befolkningen fördubblas vart 30:e år - samtidigt som födelsetalen närmat sig naturliga 2 i t ex Bangladesh så sticker Afrika ut - massterilisera!
Citera
2021-12-23, 00:14
Medlem
stickan888s avatar
Jag undrar om hon ringer, sin gamla far, och önskar honom God Jul & Gott Nytt År
Citera
2021-12-23, 04:08
Medlem
vodericks avatar
Grundfrågan är ju varför politiker som om och om igen gör dumma saker ala henne och t.ex Eliasson får nya förtroenden?!

På vanliga arbetsplatser skulle ju denna typ av människor få söka nya jobb.
Politiker verkar ha typ 7 liv.
Misslyckas du får du nytt uppdrag alt blir ambassadör.

Nej Sverige måste ju anses ha en Riksdag som skämmer ut sig.
Allt går sedan väääääldigt långsamt.
Saker skall utredas i åratal.
Ngn avsatt politiker får uppdraget att utreda.
Inga krav på färdigdatum.

Den enda gången snabba beslut tas är när riksdagen ska höja sina egna löner.
Då klubbas det på nolltid....
Citera
2021-12-23, 06:39
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Grundfrågan är ju varför politiker som om och om igen gör dumma saker ala henne och t.ex Eliasson får nya förtroenden?!

Bra sammanfattning
Citera
2021-12-23, 11:31
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voderick

Det är i huvudsak ett S-fenomen, att försvara och belöna oduglingar. Enda meriten som krävs är att man är sosse.
Citera
2021-12-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Det är i huvudsak ett S-fenomen, att försvara och belöna oduglingar. Enda meriten som krävs är att man är sosse.

Tyvärr så är det så det har fungerat inom S de senaste 50 åren, och de leder naturligtvis till att uppmuntra till ett kravlöst förhållande och frånvaro av ansvarstyngd till deras statsråd och ledare på myndighetsposter. Gör man bort sig, så får man tack vare kontakter och lojalitet till partiet en massa nya poster och chanser att fortsätta utöva sin inkompetens.
Citera
2021-12-25, 13:02
Medlem
Ograsts avatar
Annika Strandhäll har i flera har varit en rejält bemedlad höginkomsttagare i och med sitt uppdrag som minister och fackföreningsledare, men har trots det inga värdebevis i fonder eller i aktier.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...t-i-regeringen
Citera
2021-12-25, 13:30
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Annika Strandhäll har i flera har varit en rejält bemedlad höginkomsttagare i och med sitt uppdrag som minister och fackföreningsledare, men har trots det inga värdebevis i fonder eller i aktier.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...t-i-regeringen
Vilket hon har gemensamt med statsministern.
Heder åt sådana politiker.
Citera
2021-12-25, 23:56
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Vilket hon har gemensamt med statsministern.
Heder åt sådana politiker.

Vadå jävla heder?

Att dom har stålarna på ett bankkonto i Cayman Islands?
Citera
2021-12-26, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tråkigt nog kan jag misstänka att det ligger mycket i vad du säger....

Som gammal partimedlem ser jag fram mot regeringsbyte nästa höst (sista chansen är rädda landet!) men också livrädd för att partikamraterna ska "tämjas"... ."bli en del av etablissemanget" In short: casha in, och låta landet fortsätta förfalla.

Afrikas jävla fel! Befolkningen fördubblas vart 30:e år - samtidigt som födelsetalen närmat sig naturliga 2 i t ex Bangladesh så sticker Afrika ut - massterilisera!

Ah. Du är gammal socialdemokrat? Jag är gammal moderat. Men som sagt, det slog mig att senast jag röstade på M var 2002 - alltså 20 år sedan.

Har börjat fundera över vitsen att rösta öht. Enda motiveringen till att gå iväg till lokalen är att "röstar jag på SD så får de andra mindre plats". Särskilt mycket mer finns inte att hoppas på.

Växte upp med sossar till grannar. Knappast konstigt. Sossar är som vi alla andra. Inget skiljer. Sossar var också gifta, åt god mat på lördag kväll, deras barn spelade på Vic 64 och familjerna for på badsemester. Ja tänka sig, de var inte från Mars.

Fast ibland har jag undrat. Är det någonting som skiljer "höger" och "vänster" åt kan det vara att äldre vänster är så mycket mer lojala till S. Men jag kan missta mig när SD vuxit på S bekostnad.
Citera
2021-12-26, 08:47
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Du har för höga tankar om våra politiker. Det behövs inga hållhakar.

Se vad vi har inte bara inom Partiet, det är inte alla guldägg direkt.

Den nakna sanningen är att nästan alla är oerhört störda individer som såg sin enda väg till framgång inom politiken. Sosseriet i kraft av att vara störst är naturligtvis värst men resten är precis lika stora kålsupare.

Men genom politiken får de en möjlighet att bli ekonomiskt oberoende, nuförtiden räcker bara en blygsam tid som riksdagsledamot. Ministerposter eller rent av europaparlamentariker till dom som smörar mest.

Några få år av att säga inga kommentarer till obehagliga reportrar och gud bevare "vanliga människor" så har du pension livet ut. Ett litet konto i Schweiz och ett bolag på Cypern för konsultarvoden så är du klar för livet.

Ingen kan ju veta om du röstade med samvetet eller för konsultarvodet.

Tycker du det låter konspiratoriskt? Betrakta då detta;

På 70-talet var världens population 5 miljarder. En stor fråga var då hurihelvete kan vi fortsätta som vi gör och öka befolkningen exponentiellt utan att miljön förstörs och folk svälter?

2021 är vi således där. Utan att någon förutom Kina försökt stoppa denna utveckling. Varför? Jo för att det finns inte en politiker i världen som vill minska sin väljarbas. Ett Sverige med 15 miljoner invånare ger mer möjligheter för en politiker än ett med 7 miljoner.

I ett system som bygger på oändlig tillväxt måste alla ekonomier växa. Den enklaste tillväxten sker genom att populationen ökar. Därför kommer ingen politiker någonsin att försöka bromsa denna exponentiella tillväxt någonsin.

Inga av dagens politiker åtminstone. Det har funnits bättre i kristider som varit rationella. Men det vore tragiskt om vi måste ha ett tredje världskrig för att dom ska visa sig igen.
Hmmm, varför går mina tankar till han med julgranen och den andre ”helikopter”-tomten?
Citera
2021-12-26, 09:07
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ah. Du är gammal socialdemokrat? Jag är gammal moderat. Men som sagt, det slog mig att senast jag röstade på M var 2002 - alltså 20 år sedan.

Har börjat fundera över vitsen att rösta öht. Enda motiveringen till att gå iväg till lokalen är att "röstar jag på SD så får de andra mindre plats". Särskilt mycket mer finns inte att hoppas på.

Växte upp med sossar till grannar. Knappast konstigt. Sossar är som vi alla andra. Inget skiljer. Sossar var också gifta, åt god mat på lördag kväll, deras barn spelade på Vic 64 och familjerna for på badsemester. Ja tänka sig, de var inte från Mars.

Fast ibland har jag undrat. Är det någonting som skiljer "höger" och "vänster" åt kan det vara att äldre vänster är så mycket mer lojala till S. Men jag kan missta mig när SD vuxit på S bekostnad.
att inte rösta är att ge kommunisterna sin röst.
rösta alltid emot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in