2021-12-01, 20:27
Medlem
outback4s avatar
Nu ska allt fram om den skökan. Gräv gräv gräv. ASet ska inte ha en lugn stund. Hon ska bort. Tippar att det är time out senast fredag och ASet vilar ut på Harpsund med en dildo från Mogge i bagaget..
Citera
2021-12-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, det är inte så märkligt. Hon jobbade mer, han tog hand om räkningarna. Efter hans plötsliga bortgång var det väl inte fönsterkuverten (om sådana ens skickades med tanke på digitalisering) som upptog hennes vardag. Såsom jag förstått hade familjen även barn som antagligen behövde mycket från sin mor efter faderns bortgång. Du ska inte döma henne så hårt även om du inte gillar hennes parti. Hon har iaf inte styckmördat någon.

Tvärt om. Man ska döma henne hårt. Hon är i statens och folkets tjänst såsom en del i den lagstadgande delen. Och då ska man fan i mig följa lagen. Skräp av hennes nivå skall givetvis inte sitta i varken regering eller riksdag.
Citera
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ja, jag vet inte vad som numera krävs för att företräda det svenska folket.

"The dumb leading the blind"
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det är inte så märkligt. Hon jobbade mer, han tog hand om räkningarna. Efter hans plötsliga bortgång var det väl inte fönsterkuverten (om sådana ens skickades med tanke på digitalisering) som upptog hennes vardag. Såsom jag förstått hade familjen även barn som antagligen behövde mycket från sin mor efter faderns bortgång. Du ska inte döma henne så hårt även om du inte gillar hennes parti. Hon har iaf inte styckmördat någon.
Första betalningsanmärkningen fick hon 2013 så ditt resonemang håller inte. Snarare är det ju tydligt att det ingår i hennes livsmönster att inte betala räkningarna. Hur kan hon säga att kaoset beror på sambons bortgång när detta har pågått i många många år……..?
Citera
2021-12-01, 20:30
Medlem
Jenshalls avatar
Fyran verkar inte släppa detta. Kör det dessutom med KallaFaktas Hermanrud. Nu får det inte komma något mer då är det nog helt kört. Jag skulle gissa dom har mer på henne.
Citera
2021-12-01, 20:31
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Så allt går bra utom styckmord? Anser du på allvar att personer som inte klarar av att betala sina räkningar är lämpliga att sitta i en regering? Om det beror på hybris eller mental dysfunktion spelar mindre roll.
Citera
2021-12-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Såg Strandhäll bemöta sina två KFM-ärenden i nyheterna igårkväll. Då lät det på ett visst vis.
Hon hördes ta det på allvar och försäkrade närmast att detta är som det är och - missat, men ordning och reda i övrigt.
Självskyddande ton & mening.

Idag med nyheter om fler ärenden och bemötande i Nordegren & Epstein i P1, lät det på ett annat vis.
Hon vill inte prata om dom här skitsakerna.
Nu bagatelliserar hon närmast istället.

Absolut, hon har nog haft ett antal svåra år med makens bortgång och kanske en del annat, ihop med stor arbetsbörda.
Men det vore önskvärt av en minister med mer självinsikt, eller rättare sagt - En ärligare insikt redan från början, även om det nog är djävligt tufft att stå i nyhetsstudion och säga att vardagen varit ordentligt svår en period och att man helt enkelt slarvat.

Detta är nog något som ligger djupt begravet inom henne själv, att hon innerst inne vet att hon haft dålig kontroll, men ack så svårt att fronta.
Tror hon är typen som känner att det är en enorm svaghet att visa upp vardagsslarv, och jag tror ärligt talat inte hon mår så bra.

Time-out inom ett par veckor, min gissning. Tydligt att detta är svinjobbigt för henne.
Delar din analys och dina slutsatser.
Hon tycker absolut att det är jobbigt att tala om ärendena hos Kfm trots att det handlar om små belopp utspridda över lång tid.

Tyvärr skapar hon ett värre problem då hon visar att hon kan ljuga (eller åtminstone vara tvärsäker i påståenden som hon inte har en susning om). Och så börjar hon köra med klumpiga härskartekniker. I kvällens telefonintervju i TV4-nyheterna säger hon reporterns förnamn åtminstone fem gånger. Trodde hon var bättre medietränad än så.
Citera
2021-12-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
https://www.expressen.se/nyheter/ann...r-varit-tuffa/

Jaså?
Och just minister är alltså ett yrke, högavlönat dessutom, som passar för alla människor,
till skillnad från de flesta andra yrken?

Jo, just jag skulle faktiskt kunna tänka mig en sådan politiker, och väldigt gärna en sådan minister.

Man jag får väl ge upp mina egna planer på att bli minister. Jag har ju aldrig fått någon fortkörningsbot.

Jag har heller aldrig fått böter av något slag eller någon betalningsanmärkning. Det är ju fullt normalt. Jag har heller inte knarkat i min ungdom. Men då är man ingen ”vanlig” människa enligt strandhäll. Har hört det förr. Från den kriminella Mona Sahlin. Hon blev ju t.o.m. partiledare för S. Det är bortom all förståelse att dessa människor är så populära bland sossarna. Är det för att de är som en typ av målvakt med så många flagranta fel och som får all den negativa uppmärksamheten av pressen så att de andra sossarna slipper undan ?
Senast redigerad av grobiankungen 2021-12-01 kl. 20:44.
Citera
2021-12-01, 20:44
Medlem
Ograsts avatar
Det är så här små grejer växer till stora drev, antingen så minns Strandhäll inte för att hon är slarvig och inte bryr sig eller så ljuger hon. 9 förelägganden hos kronofogden och det säger att hon inte minns? Dessutom medlemmar av regeringen som tycker att alla som kan ska arbeta och betala skatt, men inte lämnar in deklarationen i tid? Dåligt stil. Det kommer dyka upp fler avslöjanden i den här soppan.

https://www.tv4.se/artikel/6qw6e2AVE...t-mer-noggrann
Citera
2021-12-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ja, jag vet inte vad som numera krävs för att företräda det svenska folket.

Krävs något överhuvudtaget?
Citera
2021-12-01, 20:50
Avstängd
ziggarillens avatar
Jag hoppas verkligen att det grävs rejält nu och att kärringen sänker partiet ner i botten. Det sista vi behöver är såna där människor som ska styra en nation. Humoristiskt att hon fick hand om klimatet som hon inte har en aning om. Hon ska plugga på lite nu sade hon..herregud
Citera
2021-12-01, 21:09
Medlem
Hon hade ju kunnat styra upp detta men att neka i aktuellt var ju dumt.
Anders Lindberg twittrar Inte om det innebär att det gör ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in