2021-12-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ingsanmarkning

"Det var min man som skötte vår ekonomi" säger hon om räkningar i hennes namn, som gått till KF. Är det inte märkligt att en äkta feminist inte kan betala sina egna räkningar, utan måste lägga över det på sin make - som en viktoriansk dam skulle ha gjort år 1880? Och att hon ännu över två år efter hans bortgång, inte har lärt sig hur man betalar räkningar, öppnar fönsterkuvert och har koll på sina tillgångar och skulder? Det har ju varit två självdeklarationer däremellan också. Vem har gjort dem, kan man fråga sig?
Nej, det är inte så märkligt. Hon jobbade mer, han tog hand om räkningarna. Efter hans plötsliga bortgång var det väl inte fönsterkuverten (om sådana ens skickades med tanke på digitalisering) som upptog hennes vardag. Såsom jag förstått hade familjen även barn som antagligen behövde mycket från sin mor efter faderns bortgång. Du ska inte döma henne så hårt även om du inte gillar hennes parti. Hon har iaf inte styckmördat någon.
Citera
2021-12-01, 19:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PukniZoro
Hon är strykful och inkompetent. https://www.youtube.com/watch?v=SdxqAYM_0xM
Ja, det ringar in hennes kompetens bra. För nytillkomna: hon är klimat- och miljöminister med särskilt ansvar för slutförvar för kärnbränslet.
Senast redigerad av Jordgubbe 2021-12-01 kl. 20:04.
Citera
2021-12-01, 19:58
Medlem
rotesaus avatar
Såg Strandhäll bemöta sina två KFM-ärenden i nyheterna igårkväll. Då lät det på ett visst vis.
Hon hördes ta det på allvar och försäkrade närmast att detta är som det är och - missat, men ordning och reda i övrigt.
Självskyddande ton & mening.

Idag med nyheter om fler ärenden och bemötande i Nordegren & Epstein i P1, lät det på ett annat vis.
Hon vill inte prata om dom här skitsakerna.
Nu bagatelliserar hon närmast istället.

Absolut, hon har nog haft ett antal svåra år med makens bortgång och kanske en del annat, ihop med stor arbetsbörda.
Men det vore önskvärt av en minister med mer självinsikt, eller rättare sagt - En ärligare insikt redan från början, även om det nog är djävligt tufft att stå i nyhetsstudion och säga att vardagen varit ordentligt svår en period och att man helt enkelt slarvat.

Detta är nog något som ligger djupt begravet inom henne själv, att hon innerst inne vet att hon haft dålig kontroll, men ack så svårt att fronta.
Tror hon är typen som känner att det är en enorm svaghet att visa upp vardagsslarv, och jag tror ärligt talat inte hon mår så bra.

Time-out inom ett par veckor, min gissning. Tydligt att detta är svinjobbigt för henne.
Citera
2021-12-01, 20:03
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, det är inte så märkligt. Hon jobbade mer, han tog hand om räkningarna. Efter hans plötsliga bortgång var det väl inte fönsterkuverten (om sådana ens skickades med tanke på digitalisering) som upptog hennes vardag. Såsom jag förstått hade familjen även barn som antagligen behövde mycket från sin mor efter faderns bortgång. Du ska inte döma henne så hårt även om du inte gillar hennes parti. Hon har iaf inte styckmördat någon.

Fast andra i samma situation måste ju sköta sin ekonomi?
Citera
2021-12-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Nåväl, det kan vara en rimlig förklaring. Frågan man då måste ställa sig är om hon verkligen är synnerligen lämpad att företräda svenska folket.
Citera
2021-12-01, 20:10
Medlem
johkv637s avatar
Jag hoppas till hundra procent att hon blir kvar som minister, ett större haveri till minister har väl inte setts på länge?
Citera
2021-12-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Riktigt lågt, för att inte säga makabert, att skylla på sin avlidne make. Hon har ju inte betalt räkningar efter hans frånfälle heller.
Bara hennes blick utstrålar ju psykopati. Får Kristi brud-vibbar av henne.

Kristi Brud?

Jag associerar inte till homosapiens överhuvudtaget, utan till något annat:

https://www.gp.se/kultur/kultur/nean...geln-1.5003679
Citera
2021-12-01, 20:16
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Milf ändå

Ja en crying anal på henne har man ju tänkt på.
Citera
2021-12-01, 20:19
Medlem
kristerzs avatar
- Annika sa till Thomas att söka hjälp ( Vem säger så till en person som mår dåligt? )
- Början av 2019 överens om seperation
- våren 2019 så sökte Tomas hjälp och fick då medicinering.
- sommaren 2019 går de i familjerådgivning
- Sommaren 2019 Annika får veta att Thomas beställt anti-depp på nätet. (varför beställa när han hade fått recept under våren? )

Källa: Annika hos Malou
https://www.youtube.com/watch?v=dOYFyRFYvSc
Citera
2021-12-01, 20:21
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Jag hoppas till hundra procent att hon blir kvar som minister, ett större haveri till minister har väl inte setts på länge?

Hahaha sant! snacka om att partiet gräver sin egen grav. Känns rätt skönt med ett nytt val så nära!
Citera
2021-12-01, 20:23
Medlem
Hegamons avatar
Idioten Strandhäll vår miljöminister visste inte ens om hur många kärnkraftverk vi har eller hur många som lagts ned. Vilken tok och jag är mållös. En miljöminister som inte läst in sig på Sveriges energifråga och energiproduktion!

Hur många kärnkraftverk har stängs ner och hur mång är i drift?
Idioten Strandhäll säger vi stängt ned två av tre i drift. (hon svarar diffust och dumt).
Korrekt svar är: sex nedstängda och sex är kvar i drift.

Källa: 4:45 här:
https://www.youtube.com/watch?v=9GQwBLProrw

Jag vill göra en bakåtvolt! Så dumt är det här. Vilken tokkärring och komplett IQ-befriad-fiskmås-idiot vi har till miljöminister! Hon heter Annika Strandhäll - hon är så dum så att klockorna stannar.
Senast redigerad av Hegamon 2021-12-01 kl. 20:53.
Citera
2021-12-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Nåväl, det kan vara en rimlig förklaring. Frågan man då måste ställa sig är om hon verkligen är synnerligen lämpad att företräda svenska folket.
Ja, jag vet inte vad som numera krävs för att företräda det svenska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in