2021-12-01, 10:08
Medlem
SocialtKontrakts avatar
9 skulder hos Kronofogden?!

Jag fattar att man lätt kommer till inkasso om man missar en Klarna-faktura, får en påminnelse och råkar vara bortrest o.s.v. Men att låta 9 ärenden gå ända till inkasso och sedan Kronofogden på 3 år ?!?!?

Hon har en del att förklara
Citera
2021-12-01, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av early.bird
Sambon Thomas jobbade under flera år på Ringhals, så därav hennes djupa kunskaper om kärnkraften.
Dessutom bra med kärnkraft så hon kan värma upp sin utomhuspol. (Om inte Morgans kroppshydda redan gjort det)
Citera
2021-12-01, 10:10
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
JA det är märkligt att dagens sossar premierar idioti och okunskap före teknokrati, intelligens och logik.
Partiet som en gång stod för de djupa leden av intelligensreserv(på tiden då man inte menade det som ett skämt) dvs den stora grupp av intelligenta människor som saknade kapital för att vidareutbilda sig. Men som var kompetenta. Och de var många i början men har blivit förre med åren. Numer är de mest illiterata idioter. I synnerhet Strandskatan.

Ju mer kvinnor som tar plats i politiken, desto mer prioriteras emotionellt tänkande, offermentalitet och godhetssignalering i politiken. Efter kvinnlig rösträtt var våra dagar räknade. Nu har vi en kollaps att se fram emot.

Man kvoterar in kvinnor som Strandhäll in på olika poster för att skapa jämställdhet, eller rättare sagt skapa en cirkus med politisk korrekthet i ryggmärgen. Kvinnor gapar och de svaga männen gör som de säger.

Strandhäll har visat sig vara en olämplig politiker på många sätt, men hon och hennes inkompetens är bara en i den stora mängden av idioter som styr Sverige.
Citera
2021-12-01, 10:12
Medlem
antoneriks avatar
Jag tror att skulder hos kronofogden har tappat sin politiska sprängkraft. Vem bryr sig liksom, så länge det är småsummor och hon betalar skulderna?
Citera
2021-12-01, 10:14
Medlem
Noctones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon är ju i starkt behov av en god man.

Ja absolut! Morgan kanske kan sköta hennes räkenskaper.
Citera
2021-12-01, 10:15
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag tror att skulder hos kronofogden har tappat sin politiska sprängkraft. Vem bryr sig liksom, så länge det är småsummor och hon betalar skulderna?

Tyvärr kanske det är så.

Men det säger en hel del om en persons hjärnkontor att låta så ens en enda skuld gå hela vägen till Kronofogden... Det är en rätt lång process.
Citera
2021-12-01, 10:17
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Inte så konstigt att missa räkningar när man är mitt uppe i att ens livspartner tagit sitt liv?
Då kanske man inte ska styra Sverige.
Citera
2021-12-01, 10:19
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, det var inte bra.
Heller inget att hetsa upp sig för, låt de andra egenskaperna avgöra detta.
Eh jo, minns du inte hur media hetsade upp sig över att JÅ spelade bort en massa pengar varje månad, och då var han inte ens skuldsatt?
Citera
2021-12-01, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Det verkar som Sveriges socialminister håller på med anonyma alternativkonton på Twitter då hon skrev ett inlägg.

Har tyvärr bara den här som källa.
https://samnytt.se/annika-strandhall...na-pastaenden/

Hon skrev:
I förra budgeten satsade regeringen 4,5 mdr på Sveriges pensionärer. Sänkt pensionärskatt och höjt bostadstillägg. SD röstade nej till det.

Till detta svarade hon som svar till sig själv:
@strandhall jag är helt enig med dig att mer behövs göras

Är hon dagen innan jul lite på lyset med smartaste bästaste tjejgänget och glömmer att logga ut ur sitt riktiga konto och tror hon är inloggad i sitt trollkonto?

Just för sin förmåga att debattera på sociala medier gjorde henne ånyo till minister!!! Haha
Citera
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Sambon Thomas jobbade under flera år på Ringhals, så därav hennes djupa kunskaper om kärnkraften.

Ja min tjej är hjärnkirurg, så nu kan jag också jobba med det är det nån som ställer upp på en operation, Dessutom är hon grym på tunnelbanor då jag tidigare har varit reparatör där. Så hon ska bli Kommunikationsminister med sin breda erfarenhet.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag har haft kronofogden efter mig. Det efter att jag vägrade betala en dubbeldebitering. Numera sitter det lågbegåvade människor precis överallt. Supportavdelningen på företaget som försökte blåsa mig var katastrof. Inkasso svarade jag inte på, då jag redogjort allt tydligt till företaget. Jag i min naivitet trodde att allt skulle lösa sig när det nådde KF, men icke. De var precis lika värdelösa och orkade inte läsa mina bilagor. Ärendet gick till tingsrätten, deras begåvning låg också i den lägre skalan, så jag förlorade även där. I Hovrätten fanns det personer/domare med läsförståelse, så där fick KF backa.

Sverige är fantastiskt! Att det inte har rasat fullständigt är för mig en gåta. Med Annikas kompetens går det snabbt utför.

Annika ger mycket tydliga signaler av att punda, kolla in hennes pupiller i tidningar/TV. Hennes släktingar är också indragna i narkotikabrott.
Ja, du har helt rätt i att lågbegåvade aktivister låter sin egna (ofta usla) dagsform bestämma.
Citera
2021-12-01, 10:22
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag vet att diverse kända "sturm und drang-kulturpersonligheter" som annars har god ekonomi kan vara slarviga med sådant här, men dessa personer skall inte leda och representera folket, utan får ses som ett sorts gycklare i offentlighetens tjänst. En politiker som Annika Strandhäll däremot skall banne mig inte ha sådant här i bagaget.

Oavsett vilket politiskt parti en politiker tillhör så ger mängder med skulder hos kronofogden ett löjets skimmer hos vederbörande. Det signalerar att man inte är seriös och i grunden en slarvig person. Särskilt om man faktiskt har en god inkomst och ett ansvarsfullt jobb i övrigt.

Varför skall hon få vårt förtroende? För det är ju det hon ber om som politiker.

Tröttsamt och pinsamt är det rätta ordet, och då har jag ändå en gammal S-röstare.
Senast redigerad av Faustik-Funk 2021-12-01 kl. 10:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in