2021-04-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Sosse och feminist och därmed helt tom i huvudet?
Väldigt generaliserande, men det får stå för dig.

Sosse:
Feminist:
Tom i huvudet:
Citera
2021-05-01, 11:33
Medlem
Inge.Smarts avatar
Fast jag får nog hålla med er. Nu påstår människan att folk från Sydsudan inte har lägre IQ än oss andra.
https://twitter.com/strandhall/statu...716645888?s=20
Snacka om tom i huvudet
Citera
2021-05-01, 11:38
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Fast jag får nog hålla med er. Nu påstår människan att folk från Sydsudan inte har lägre IQ än oss andra.
https://twitter.com/strandhall/statu...716645888?s=20
Snacka om tom i huvudet
Påstår hon det? Jag hittar inte något där hon skriver att sudaneser inte har lägre IQ än vi.
Citera
2021-05-01, 11:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Påstår hon det? Jag hittar inte något där hon skriver att sudaneser inte har lägre IQ än vi.

Hon skriver
Vi vet hur SD kommer att kommentera detta. ”Ett enskilt fall”
Jimmie Åkesson ”Jag vet inte”.....
#inteettpartisomandra #SD
SD-politikern Bertil Malmgren: De från Sydsudan har lägre IQ
Vad skulle det annars vara som hon påstår? För om hon tyckte som Malmberg så hade hon givetvis inte kommenterat saken.
Citera
2021-05-01, 11:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon skriver
Vi vet hur SD kommer att kommentera detta. ”Ett enskilt fall”
Jimmie Åkesson ”Jag vet inte”.....
#inteettpartisomandra #SD
SD-politikern Bertil Malmgren: De från Sydsudan har lägre IQ
Vad skulle det annars vara som hon påstår? För om hon tyckte som Malmberg så hade hon givetvis inte kommenterat saken.
Jag tänkte mer att hon reagerade på uttrycket och inte reflekterade över om det var sant eller inte. Vissa saker säger man bara inte i öppna sammanhang även om de är sanna eller inte. Det är lite så Sverige brukar fungera.
Citera
2021-05-01, 11:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tänkte mer att hon reagerade på uttrycket och inte reflekterade över om det var sant eller inte. Vissa saker säger man bara inte i öppna sammanhang även om de är sanna eller inte. Det är lite så Sverige brukar fungera.
Det kan du givetvis ha rätt i. Att framföra "hatfakta" är som att svära i kyrkan.
Citera
2021-05-07, 11:08
Medlem
What-the-hecks avatar
En trovärdig bekant informerade mig om att det inte finns någon klandertalan mot ett testamente i Nacka tingsrätt. De har heller inte utsett någon boutredningsman eller skiftesman som tar ansvaret av hanteringen av dödsboet.

Det måste finnas ett testamente då döttrarna gör sig besväret med varsitt juridiskt ombud. Testamentet har då inte vunnit laga kraft men det har ännu inte skapat en rättstvist. Det troligaste är att det är sonen som är den universella testamentstagaren, plus sin arvslott. Annika försöker nog med näbbar och klor, och sin stora glappskäft, övertala svärsonen om en bättre fördelning till döttrarna favör.

Vad är annars förklaringen till att bouppteckningen inte är utförd? Är det ännu ett sossebedrägeri under uppsegling?
Citera
2021-05-12, 13:21
Medlem
What-the-hecks avatar
Enligt samma källa så kan Wolf/Strandhälls tragiska öde och liv bli känt före valet nästa år. Det verkar då enligt mig ha kopplingar till sosseriet.

Ser fram emot mer info.
Citera
2021-05-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-the-heck
Enligt samma källa så kan Wolf/Strandhälls tragiska öde och liv bli känt före valet nästa år. Det verkar då enligt mig ha kopplingar till sosseriet.

Ser fram emot mer info.

Finns något som inte kommit fram?
Citera
2021-05-12, 17:49
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt
Sosse:
Feminist:
Tom i huvudet:

Med betoning på tom i huvudet
Citera
2021-05-12, 18:55
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Med betoning på tom i huvudet
Bra där James. Sigbratts generaliseringar går vi inte på.
Citera
2021-05-13, 16:47
Medlem
Citat:
Thomas hade psykiska problem. Så enkelt är det.
Ingen mening med att försöka hitta en massa andra logiska förklaringar till det tragiska som hände.

Med det inlägget vill du då sätta punkt för diskussionen? Så här är det… Guds vilja eller sossarnas allsmäktighet. ”Ingen mening med” låter som en sosse som i vanlig ordning försöker mörka. Då du starkt propagerar för den teorin, likt strandhällskan, kan du ge några belägg för det? Det hade underlättat för mer begåvade människor att följa argumentationen. Hur det t ex uttryckte sig och när det uppdagades. Var det bara mot familjen, Annika och döttrarna, eller även i andra sociala umgängen och på arbetsplats? Vilka troliga orsaker fanns det?

Jag menar… Flashback är ju inget dagis. ”Så enkelt är det”.

Redan i Göteborg hade Thomas ”psykisk ohälsa”. Men det berodde på hans hycklande leverne i kombination med alkohol. Hans ”rätta jag” dök upp då och då, men just detta var Thomas personlighet. Jag tror personligen inte att man växer ifrån ett sådant beteende, men man kan undertrycka det genom att avstå alkohol. Det vill säga leva med sina hämningar och bli hycklare på heltid.

Var det några mer svårigheter som tillkom i Stockholm, förutom stort alkoholintag och hämningslösa utfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in