Citat:
Ursprungligen postat av
Inge.Smart
Thomas hade psykiska problem. Så enkelt är det.
Ingen mening med att försöka hitta en massa andra logiska förklaringar till det tragiska som hände.
Med det inlägget vill du då sätta punkt för diskussionen? Så här är det… Guds vilja eller sossarnas allsmäktighet. ”Ingen mening med” låter som en sosse som i vanlig ordning försöker mörka. Då du starkt propagerar för den teorin, likt strandhällskan, kan du ge några belägg för det? Det hade underlättat för mer begåvade människor att följa argumentationen. Hur det t ex uttryckte sig och när det uppdagades. Var det bara mot familjen, Annika och döttrarna, eller även i andra sociala umgängen och på arbetsplats? Vilka troliga orsaker fanns det?
Jag menar… Flashback är ju inget dagis. ”Så enkelt är det”.
Redan i Göteborg hade Thomas ”psykisk ohälsa”. Men det berodde på hans hycklande leverne i kombination med alkohol. Hans ”rätta jag” dök upp då och då, men just detta var Thomas personlighet. Jag tror personligen inte att man växer ifrån ett sådant beteende, men man kan undertrycka det genom att avstå alkohol. Det vill säga leva med sina hämningar och bli hycklare på heltid.
Var det några mer svårigheter som tillkom i Stockholm, förutom stort alkoholintag och hämningslösa utfall?