2025-04-18, 22:28
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Lt mig sammanfatta

Du: Tether r ett bedrgeri
Jag: Ltt fr dig att sga, svrt att bevisa
Du: Dom bakom har blivit dmde fr ngot helt annat
Jag: Det var inget bevis fr att Tether r ett bedrgeri
Du: S sade ngon innan dom blev dmda fr de dr andra, lolz jag vann!!1!1!

Troll

Den hr trden lockar verkligen till sig obsklasseliten.
Dom r dmda fr bedrgeri. Du beter dig som en feltrnad och efterbliven AI. Sluta upp med det, tack.
Citera
2025-04-18, 22:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ett problem med tetherkonspirationsteorin r att upplgget r s extremt lnsam utan bedrgeri. Ngra hundra anstllda och inlning till noll procent rnta och utlning mot typ fyra procent rnta r en extremt lnsam affrsmodell, s lnsam att man numera har kunnat samla p sig nstan 100k bitcoin i reserverna:

https://intel.arkm.com/explorer/entity/tether

ven om USDT en gng var otillrckligt backad s skulle det frvna mig om detta gller i dag.

(Jag har inga och har aldrig haft ngra USDT.)

Det hr har kommit p tal ett par gnger, och ifall det stmmer borde Tether & co sluta med skumraskaffrerna. Om ngot s blir det bara underligare. Flytt till El Salvador, skepsis mot amerikanska marknaden iom STABLE/GENIUS Act, ingen revision i sikte osv.

Om det verkligen var vrldens (med rge) lnsammaste affr / medarbetare varfr r dom s otroligt ljusskygga? Varfr ser vi inte 100 konkurrenter?
Citera
2025-04-18, 22:38
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Det hr har kommit p tal ett par gnger, och ifall det stmmer borde Tether & co sluta med skumraskaffrerna. Om ngot s blir det bara underligare. Flytt till El Salvador, skepsis mot amerikanska marknaden iom STABLE/GENIUS Act, ingen revision i sikte osv.

Om det verkligen var vrldens (med rge) lnsammaste affr / medarbetare varfr r dom s otroligt ljusskygga? Varfr ser vi inte 100 konkurrenter?

En viktig del i upplgget r vl att runda regleringarna som banker har att frhlla sig till. Om jag frsttt det rtt kan vem som helst skapa en egen plnbok och ta emot USDT utan ngon som helst form av identifikation. Inte s konstigt att de har hllit sig utanfr USA i s fall.

Det finns konkurrenter, men nr det gller pengar s finns en tendens till att "vinnaren tar allt", eftersom ntverkseffekten r s betydelsefull. Jfr med hur bitcoin r mycket strre n sina konkurrenter.

Edit. Att flytta till bitcoinvnliga El Salvador r inget konstigt fr ett fretag i den branschen.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-18 kl. 22:46.
Citera
2025-04-18, 22:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Om ngon r dmd fr ekonomisk brottslighet - r det d mer eller mindre sannolikhet att dom kommer att beg samma brott igen jmfrt med populasen i stort? Att du krver bevis som inte ens myndigheter verkar f tag i just nu r ju ganska offensiv position att ta. r du hrt investerad eller vad r problemet?
Ska du bevisa att Tether r ett bedrgeri p det sttet s kommer du bli utskrattad i rtten. Sorry.
Citera
2025-04-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ska du bevisa att Tether r ett bedrgeri p det sttet s kommer du bli utskrattad i rtten. Sorry.

Det skrev jag aldrig. Ls vad jag skrev. Men verkar som att du och stopp-belgg r ett par AI-bots som inte gr att diskutera med.
Citera
2025-04-19, 07:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Som sagt, du krver dessa bevis som ska hlla i rtten av andra, men samtidigt sprider du konstant dessa befngda uppgifter som saknar trovrdig bevisning:

Citat:
Tether was the 7th largest buyer of U.S. Treasuries in 2024, compared to Countries 🤯
https://x.com/paoloardoino/status/1902689997766922318

Galet
Citat:
Tether r en kassako. Minimalt med utgifter, maximalt med avkastning.
Citat:
Ja, Tether r numera en vinstmaskin. 18:e strsta garen av amerikanska Amerikanska statsskuldvxlar. Det du...
Citat:
Antalet anvndare av USDt vxte 13% i Q1.

Om 5 r r nog stablecoins en sjlvklarhet i samhllet, tack vare att dom r s mycket friktionslsare. USD kommer vara den stora vinnaren, fr USA har insett vad dom har att vinna p denna utveckling och leder racet.

Hr rcker det som "bevis" att ngon har twittrat lite siffror eller pstenden. D r du helt med och tycker det r otvistliga fakta. Dubbelmoral, som sagt.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2025-04-19 kl. 08:38.
Citera
2025-04-19, 09:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Som sagt, du krver dessa bevis som ska hlla i rtten av andra, men samtidigt sprider du konstant dessa befngda uppgifter som saknar trovrdig bevisning:

Hr rcker det som "bevis" att ngon har twittrat lite siffror eller pstenden. D r du helt med och tycker det r otvistliga fakta. Dubbelmoral, som sagt.
Extraordinary claims demands extra ordinary evidence.

Sger du att du bor i en sunkig hyresetta s kan jag ta dig p orden, men sger du att du har en levande rosa elefant s krvs det mer bevis frst jag skall kunna tro p det.

Att Tether r ett bedrgeri behver backas upp. Att Tether r en kassako kan man lsa i deras rsrapport osv osv.

https://tether.io/news/tether-hits-1...4-attestation/

gd. Tnker inte fortstta ditt frsk till att ta ner tramset till ny niv.
Citera
2025-04-19, 10:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja, precis som jag pminde dig om tidigare. Dvs att om ett bolag hvdar att de r i srklass det mest vinstdrivande i vrlden per anstlld s krvs det lite mer bevis n att en anstlld twittrar om det.

Citat:
Att Tether r ett bedrgeri behver backas upp. Att Tether r en kassako kan man lsa i deras rsrapport osv osv.
Det r ingen "rsrapport". Det r ett externt fretag som skriver under ett papper som sger att Tether har frsett dem med just dessa siffror som p ytan verkar korrekta.
Citera
2025-04-19, 22:04
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Sger du att du bor i en sunkig hyresetta s kan jag ta dig p orden, men sger du att du har en levande rosa elefant s krvs det mer bevis frst jag skall kunna tro p det.

https://tether.io/news/tether-hits-1...4-attestation/

gd. Tnker inte fortstta ditt frsk till att ta ner tramset till ny niv.

Du frstr ju inte bevisen om man s pressar ner dom i halsen p dig. Och s lnkar du bevismaterial frn scharlatanernas egna hgborg. Voine, voine.
Citera
2025-04-20, 21:34
Medlem
Citat:
Du frstr ju inte bevisen om man s pressar ner dom i halsen p dig. Och s lnkar du bevismaterial frn scharlatanernas egna hgborg. Voine, voine.

Numera r det ju ver 1:1 i backning. Mktigt va? Vet inte varfr tethers fudsters lskar att leva i det frflutna.
Citera
2025-04-20, 22:47
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Numera r det ju ver 1:1 i backning. Mktigt va? Vet inte varfr tethers fudsters lskar att leva i det frflutna.

h fan, re sant? Kan du backa upp det med en seris klla?
Citera
2025-04-20, 22:57
Medlem
Citat:
h fan, re sant? Kan du backa upp det med en seris klla?

https://tether.to/en/transparency/?tab=reports

Ska du lnka nt frn en Fudster p twitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in