2025-04-18, 22:28
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Låt mig sammanfatta…

Du: Tether är ett bedrägeri
Jag: Lätt för dig att säga, svårt att bevisa
Du: Dom bakom har blivit dömde för något helt annat
Jag: Det var inget bevis för att Tether är ett bedrägeri
Du: Så sade någon innan dom blev dömda för de där andra, lolz jag vann!!1!1!

Troll…

Den här tråden lockar verkligen till sig obsklasseliten.
Dom är dömda för bedrägeri. Du beter dig som en feltränad och efterbliven AI. Sluta upp med det, tack.
Citera
2025-04-18, 22:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ett problem med tetherkonspirationsteorin är att upplägget är så extremt lönsam utan bedrägeri. Några hundra anställda och inlåning till noll procent ränta och utlåning mot typ fyra procent ränta är en extremt lönsam affärsmodell, så lönsam att man numera har kunnat samla på sig nästan 100k bitcoin i reserverna:

https://intel.arkm.com/explorer/entity/tether

Även om USDT en gång var otillräckligt backad så skulle det förvåna mig om detta gäller i dag.

(Jag har inga och har aldrig haft några USDT.)

Det här har kommit på tal ett par gånger, och ifall det stämmer borde Tether & co sluta med skumraskaffärerna. Om något så blir det bara underligare. Flytt till El Salvador, skepsis mot amerikanska marknaden iom STABLE/GENIUS Act, ingen revision i sikte osv.

Om det verkligen var världens (med råge) lönsammaste affär / medarbetare — varför är dom så otroligt ljusskygga? Varför ser vi inte 100 konkurrenter?
Citera
2025-04-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Det här har kommit på tal ett par gånger, och ifall det stämmer borde Tether & co sluta med skumraskaffärerna. Om något så blir det bara underligare. Flytt till El Salvador, skepsis mot amerikanska marknaden iom STABLE/GENIUS Act, ingen revision i sikte osv.

Om det verkligen var världens (med råge) lönsammaste affär / medarbetare — varför är dom så otroligt ljusskygga? Varför ser vi inte 100 konkurrenter?

En viktig del i upplägget är väl att runda regleringarna som banker har att förhålla sig till. Om jag förstått det rätt kan vem som helst skapa en egen plånbok och ta emot USDT utan någon som helst form av identifikation. Inte så konstigt att de har hållit sig utanför USA i så fall.

Det finns konkurrenter, men när det gäller pengar så finns en tendens till att "vinnaren tar allt", eftersom nätverkseffekten är så betydelsefull. Jfr med hur bitcoin är mycket större än sina konkurrenter.

Edit. Att flytta till bitcoinvänliga El Salvador är inget konstigt för ett företag i den branschen.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-18 kl. 22:46.
Citera
2025-04-18, 22:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Om någon är dömd för ekonomisk brottslighet - är det då mer eller mindre sannolikhet att dom kommer att begå samma brott igen jmfrt med populasen i stort? Att du kräver bevis som inte ens myndigheter verkar få tag i just nu är ju ganska offensiv position att ta. Är du hårt investerad eller vad är problemet?
Ska du bevisa att Tether är ett bedrägeri på det sättet så kommer du bli utskrattad i rätten. Sorry.
Citera
2025-04-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ska du bevisa att Tether är ett bedrägeri på det sättet så kommer du bli utskrattad i rätten. Sorry.

Det skrev jag aldrig. Läs vad jag skrev. Men verkar som att du och stopp-belägg är ett par AI-bots som inte går att diskutera med.
Citera
2025-04-19, 07:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Som sagt, du kräver dessa bevis som ska hålla i rätten av andra, men samtidigt sprider du konstant dessa befängda uppgifter som saknar trovärdig bevisning:

Citat:
Tether was the 7th largest buyer of U.S. Treasuries in 2024, compared to Countries 🤯
https://x.com/paoloardoino/status/1902689997766922318

Galet
Citat:
Tether är en kassako. Minimalt med utgifter, maximalt med avkastning.
Citat:
Ja, Tether är numera en vinstmaskin. 18:e största ägaren av amerikanska Amerikanska statsskuldväxlar. Det du...
Citat:
Antalet användare av USDt växte 13% i Q1.

Om 5 år är nog stablecoins en självklarhet i samhället, tack vare att dom är så mycket friktionslösare. USD kommer vara den stora vinnaren, för USA har insett vad dom har att vinna på denna utveckling och leder racet.

Här räcker det som "bevis" att någon har twittrat lite siffror eller påståenden. Då är du helt med och tycker det är otvistliga fakta. Dubbelmoral, som sagt.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2025-04-19 kl. 08:38.
Citera
2025-04-19, 09:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Som sagt, du kräver dessa bevis som ska hålla i rätten av andra, men samtidigt sprider du konstant dessa befängda uppgifter som saknar trovärdig bevisning:

Här räcker det som "bevis" att någon har twittrat lite siffror eller påståenden. Då är du helt med och tycker det är otvistliga fakta. Dubbelmoral, som sagt.
Extraordinary claims demands extra ordinary evidence.

Säger du att du bor i en sunkig hyresetta så kan jag ta dig på orden, men säger du att du har en levande rosa elefant så krävs det mer bevis först jag skall kunna tro på det.

Att Tether är ett bedrägeri behöver backas upp. Att Tether är en kassako kan man läsa i deras årsrapport osv osv.

https://tether.io/news/tether-hits-1...4-attestation/

Ägd. Tänker inte fortsätta ditt försök till att ta ner tramset till ny nivå.
Citera
2025-04-19, 10:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja, precis som jag påminde dig om tidigare. Dvs att om ett bolag hävdar att de är i särklass det mest vinstdrivande i världen per anställd så krävs det lite mer bevis än att en anställd twittrar om det.

Citat:
Att Tether är ett bedrägeri behöver backas upp. Att Tether är en kassako kan man läsa i deras årsrapport osv osv.
Det är ingen "årsrapport". Det är ett externt företag som skriver under ett papper som säger att Tether har försett dem med just dessa siffror som på ytan verkar korrekta.
Citera
2025-04-19, 22:04
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Säger du att du bor i en sunkig hyresetta så kan jag ta dig på orden, men säger du att du har en levande rosa elefant så krävs det mer bevis först jag skall kunna tro på det.

https://tether.io/news/tether-hits-1...4-attestation/

Ägd. Tänker inte fortsätta ditt försök till att ta ner tramset till ny nivå.

Du förstår ju inte bevisen om man så pressar ner dom i halsen på dig. Och så länkar du ”bevismaterial” från scharlatanernas egna högborg. Voine, voine.
Citera
2025-04-20, 21:34
Medlem
Citat:
Du förstår ju inte bevisen om man så pressar ner dom i halsen på dig. Och så länkar du ”bevismaterial” från scharlatanernas egna högborg. Voine, voine.

Numera är det ju över 1:1 i backning. Mäktigt va? Vet inte varför tethers fudsters älskar att leva i det förflutna.
Citera
2025-04-20, 22:47
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Numera är det ju över 1:1 i backning. Mäktigt va? Vet inte varför tethers fudsters älskar att leva i det förflutna.

Åh fan, äre sant? Kan du backa upp det med en seriös källa?
Citera
2025-04-20, 22:57
Medlem
Citat:
Åh fan, äre sant? Kan du backa upp det med en seriös källa?

https://tether.to/en/transparency/?tab=reports

Ska du länka nåt från en Fudster på twitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in