2021-01-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Glm vad jag sa innan. Tror fortfarande Bitcoin kommer f en rejl tillfllig dipp av att Bitfinex gr under.

Lycka till att betala en $1.4 trillion lawsuit. S dina "23 miljader" rcker inte lngt.

Ta ngra minuter och ls mitt inlgg ovan det du citerade.
I slutet speciellt. Din magiska 74% siffra du lskar att citera som inte stmmer ens.
Kanske kan ge dig lite lugn och ro. S kan du fokusera p din andra strre o allvarligare stmning av xrp p heltid?
Citera
2021-01-09, 23:17
Medlem
Citat:
https://www.bloomberg.com/news/artic...ash-securities

https://www.scribd.com/document/4081...dium=affiliate

Tack fr kllor men bda var "betalartiklar" men jag fann dokumentet hr. https://www.coindesk.com/tether-lawy...nd-equivalents

Det de sger dr r ju att det tehter r backad till 74% av likvida tillgngar, inte att det r backat enbart till 74%. Anledningen till detta skriver de beror p en kreditfacilitet till Bitfinex som under tillfllet var nyttjad. Detta ligger ju som en tillgng hos Tehter men som en icke likvid tillgng vilket betyder att den fortfarande var backad med 1:1 men inte av 100 % likvida tillgngar.

Anledningen till denna kreditfacilitet str ju ven i detta dokument dr "Crypto Capital" hade ftt delar av sina medel beslagtagna av en "stat".

"In or about August 2018, Crypto Capital continually represented to senior executives of Bitfinex that funds held with Crypto Capital had been the subject of a partial governmental seizure, and were expected to be released imminently. Since this time, at least one governmental entity has confirmed that it was involved in the seizure of Crypto Capital funds."

"Crypto Capital" var bitfinex "payment provider" dvs bolaget som sktte insttningar/uttag till bitfinex.
Enligt Bitfinex s var det oro fr att "Crypto Capital" inte kunde skta uttag pga brist p likviditet som de brjade frhandla fram en kreditfacilitet frn tehter. Kanske inte 100% transparent mot marknaden men frsteligt. S Bitfinex fick en skuld till Tehter och antagligen en fordran p "Crypto Capital" motsvarande samma belopp vilket betydde en mindre likvid tillgng och drmed bara 74% backad av likvida tillgngar men backad till 100% av tillgngar.

Ingen orimlig frklaring till denna kortsiktiga kreditfacilitet i mitt tycke i alla fall.

Men vem vet. De kanske har brnt allt och frstrt en fantastisk affrsid som de hade tjnat betydligt mer pengar p lngsiktigt. Hade inte varit frsta gngen girigheten har tagit ver.
Citera
2021-01-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ta ngra minuter och ls mitt inlgg ovan det du citerade.
I slutet speciellt. Din magiska 74% siffra du lskar att citera som inte stmmer ens.
Kanske kan ge dig lite lugn och ro. S kan du fokusera p din andra strre o allvarligare stmning av xrp p heltid?

https://www.coindesk.com/tether-lawy...nd-equivalents

"Din magiska 74% siffra du lskar att citera" . Det r frsta gngen jag nmner 74%.

Klla p att 74% inte stmmer? Du har ftt 3 kllor som bevisar. Var r din klla?
Fram med den!

Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Tack fr kllor men bda var "betalartiklar" men jag fann dokumentet hr. https://www.coindesk.com/tether-lawy...nd-equivalents

Det de sger dr r ju att det tehter r backad till 74% av likvida tillgngar, inte att det r backat enbart till 74%. Anledningen till detta skriver de beror p en kreditfacilitet till Bitfinex som under tillfllet var nyttjad. Detta ligger ju som en tillgng hos Tehter men som en icke likvid tillgng vilket betyder att den fortfarande var backad med 1:1 men inte av 100 % likvida tillgngar.

Anledningen till denna kreditfacilitet str ju ven i detta dokument dr "Crypto Capital" hade ftt delar av sina medel beslagtagna av en "stat".

"In or about August 2018, Crypto Capital continually represented to senior executives of Bitfinex that funds held with Crypto Capital had been the subject of a partial governmental seizure, and were expected to be released imminently. Since this time, at least one governmental entity has confirmed that it was involved in the seizure of Crypto Capital funds."

"Crypto Capital" var bitfinex "payment provider" dvs bolaget som sktte insttningar/uttag till bitfinex.
Enligt Bitfinex s var det oro fr att "Crypto Capital" inte kunde skta uttag pga brist p likviditet som de brjade frhandla fram en kreditfacilitet frn tehter. Kanske inte 100% transparent mot marknaden men frsteligt. S Bitfinex fick en skuld till Tehter och antagligen en fordran p "Crypto Capital" motsvarande samma belopp vilket betydde en mindre likvid tillgng och drmed bara 74% backad av likvida tillgngar men backad till 100% av tillgngar.

Ingen orimlig frklaring till denna kortsiktiga kreditfacilitet i mitt tycke i alla fall.

Men vem vet. De kanske har brnt allt och frstrt en fantastisk affrsid som de hade tjnat betydligt mer pengar p lngsiktigt. Hade inte varit frsta gngen girigheten har tagit ver.

Spelar egentligen ingen roll vad Bitfinex/Tether sger. Det r bara deras ord. Betyder inte speciellt mycket. Ska man lita p att det r 1:1 bara fr dom pstr det? Knappast. Det vi vet r att SEC stmt Bitfinex. Mer vet vi inte. Det r bara att vnta.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-09 kl. 23:38.
Citera
2021-01-09, 23:56
Medlem
Citat:
https://www.coindesk.com/tether-lawy...nd-equivalents

"Din magiska 74% siffra du lskar att citera" . Det r frsta gngen jag nmner 74%.

Klla p att 74% inte stmmer? Du har ftt 3 kllor som bevisar. Var r din klla?
Fram med den!
Citat:
Jag tror att bde du och TdKii m.fl refferar till nr Bitfinex gjorde bort sig och lnade medel frn systerbolaget Tether, vilket skapade ett underskott p 700 miljoner dollar.

Det r fr vrigt det som stmningen handlar om, de 700miljonerna bitfinex lnade frn systerbolaget. Som inte var speciellt passande. Det handlar inte om att de trycker usdt utan ngon backning. Ls mer: https://www.coindesk.com/nyag-tether...s-coming-weeks

Ngot sger mig att ni tror att denna stmning handlar om att tether r en fraktionsreserv utan ngra usd backade alls? Isfall fr ni g hem och lsa p rejlt. Eller lsa lite annat n era tether-fud trdar p twitter hela dagarna.

------

Lt oss leka med tanken r dem r idioter p Finex, som inte fixat fram pengarna fr underskottet (de 700 miljonerna) p dessa 2 r. Idag har de en market cap p 23,704,435,207 usd.
Det innebr att OM underskottet kvarstr r 23,004,435,207 usd som de har i banken.
Det innebr isf att 97% r backat av dollars.

Som sagt, om de inte r idioter s tror jag de betalat tillbaka de 700miljonerna under dessa r.
------

De har betalat tillbaka frn Bitfinex till tether, s dina 74% kan vi stryka som fel siffra.
Dessutom - 74% av vad? Vren 2019 var 700milj 26% av deras market cap. Idag r 700milj av 23 miljarder nstan 3%.
Men om det r 97%+ som r backat eller 100% lr vi ju alla f reda p snart.

Klickade du p lnkarna i ovan inlgg? Lste du det ens?
I sista stycket kan du klicka p orden "betalat tillbaka" fr att komma till en artikel.
Gr lite matte (om du kan det) och rkna sjlv fr att se vad som r troligt.

Citat:
Det vi vet r att SEC stmt Bitfinex. Mer vet vi inte. Det r bara att vnta.
Kan va det mest vettiga du sagt i denna trd.
Citera
2021-01-10, 00:12
Medlem
Citat:
Klickade du p lnkarna i ovan inlgg? Lste du det ens?
I sista stycket kan du klicka p orden "betalat tillbaka" fr att komma till en artikel.
Gr lite matte (om du kan det) och rkna sjlv fr att se vad som r troligt.

Kan va det mest vettiga du sagt i denna trd.

Och Tether kommer kunna betala $1.4 trillion lawsuit?

Jag skrev fel, inte SEC som stmt.
Citera
2021-01-10, 09:40
Medlem
Jag tror oron kring huruvida Tether r starkt verdriven.

Tether har ett marknadsvrde p knappt 24B$. Bitcoin har ett marknadsvrde p 760B$. Tether motsvarar allts drygt 3% av bitcoins totala marknadsvrde.

r Tether backat 1:1 av dollar. Kanske, kanske inte. r det backat av 0$? Absolut inte.

Vad hnder om Tether gr ut idag och sger att de har ingen backning alls av dollar? De traders som sitter p tether kommer vilja kpa BTC av sina USDT. Allts kommer priset p BTCUSDT g upp eftersom ingen vill slja till Tether.
Citera
2021-01-10, 14:25
Medlem
SvenskHODLers avatar
PlanB har ett meddelande angende Tether FUD idag

Citat:
If you really think Tether bullshit and Mt.Gox FUD is bigger than QE / central bank money printing, then you are doing it wrong; sell your BTC to Grayscale, Paypal, Cashapp, UHWNI's and hedge funds, and get out of the game.
https://twitter.com/100trillionUSD/s...49835972005888
Citera
2021-01-10, 14:37
Medlem
"The what bitcoin podcast" la ut intervjun med Paolo och Stuart frn Tether/Finex idag. Finns p spotify.

Precis som jag misstnkte s var de "74%" som florerar verallt p twitters fud trdar det underskott som uppstod efter lnet till Bitfinex.
Tether marketcap var D 2.5 miljarder. 700miljoner i ln till Bitfinex gjorde att endast 74% d var backat av dollar och 26% var backat av lnet som ska betalas tillbaka enligt en betalplan.

Nu idag har de en marketcap p 23miljarder, och bitfinex har hittils betalat tillbaka 200miljoner p lnet. S de har 22,5miljarder backat i usd p bankkontot, och sedan 500miljoner som r "backat" av terbetalningen av lnet.

I och med att lnet betalas av enligt betalplan + rnta s rknar tether det som "uppbackat". Det r s skert att betalningarna kommer ske enligt plan.
Deras advokat sger i poden att "100% r backat" (Med dagens marketcap betyder det: till 97.5% av dollar p banken, och till 2.5% av lnet som bitfinex betalar tillbaka).
Citera
2021-01-10, 14:58
Medlem
TroPelleDets avatar
Citat:
"The what bitcoin podcast" la ut intervjun med Paolo och Stuart frn Tether/Finex idag. Finns p spotify.

Precis som jag misstnkte s var de "74%" som florerar verallt p twitters fud trdar det underskott som uppstod efter lnet till Bitfinex.
Tether marketcap var D 2.5 miljarder. 700miljoner i ln till Bitfinex gjorde att endast 74% d var backat av dollar och 26% var backat av lnet som ska betalas tillbaka enligt en betalplan.

Nu idag har de en marketcap p 23miljarder, och bitfinex har hittils betalat tillbaka 200miljoner p lnet. S de har 22,5miljarder backat i usd p bankkontot, och sedan 500miljoner som r "backat" av terbetalningen av lnet.

I och med att lnet betalas av enligt betalplan + rnta s rknar tether det som "uppbackat". Det r s skert att betalningarna kommer ske enligt plan.
Deras advokat sger i poden att "100% r backat" (Med dagens marketcap betyder det: till 97.5% av dollar p banken, och till 2.5% av lnet som bitfinex betalar tillbaka).

Ids inte bemta allt men att Tether skulle ha 97,5% backat av riktiga valutor ssom USD och Yen p Deltec Bank and Trust p Nassau, Bahamas. Tror du p det? Var finns bevisen? Dont trust, verify, verkar inte glla?

De har ju sjlva ndrat texten p deras hemsida 2019 att de nu kan ha andra typer av assets som collateral, dvs BTC och ETH.

"reserves, which include traditional currency and cash equivalents and, from time to time,...other assets and receivables from loans made by Tether to third parties."

https://twitter.com/JacobOracle/stat...534866432?s=20

Hr talar advokaten om att de kpt Bitcoins fr Tethers.

https://mobile.twitter.com/Exkrement...62619180371973

Hr finns ett utdrag ver Deltecs finanser och dr ser du tydligt att det inte finns ngra tecken p att $20bn relaterat till krypto deposits inte flaxat in i deras bank.
Senast redigerad av TroPelleDet 2021-01-10 kl. 15:06.
Citera
2021-01-10, 16:59
Medlem
TroPelleDets avatar
Fr en timme sedan har en podcasts lagts ut av Tethers chefsjurist (knd som @bitcoinlawyer) p Twitter och Paolo som str bakom Bitfinex // Tether.

Det brjar hetta till nu... Paolo lter chefsjuristen snacka majoriteten av tiden. Kan nog vara strategiskt.

https://open.spotify.com/episode/60A...SrC5h0bQ4QPhHg

https://mobile.twitter.com/paoloardoino

Hr kan ni se CTO Paolo vid Bitfinex och CTO fr Tether twittra.

terkommer med mina kommentarer efter jag lyssnat igenom ngra gnger och analyserat, men mina frgor och folks oro frblir obesvarade. Mycket svammel.
Senast redigerad av TroPelleDet 2021-01-10 kl. 17:07.
Citera
2021-01-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Fr en timme sedan har en podcasts lagts ut av Tethers chefsjurist (knd som @bitcoinlawyer) p Twitter och Paolo som str bakom Bitfinex // Tether.

Precis som jag skrev i mitt inlgg ovan fr ngra timmar sen.
r du lite slow i bollen dr uppe?
Citera
2021-01-10, 18:34
Medlem
Microserfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Enligt mnga brjar varningsklockorna med Tether ka. Man misstnker att den inte alls backas av dollarn, utan det r bara ngot som psts. I en artikel har Vitalik beskrivit ett scenario som r likartat det som pgr med Tether:
https://bitcoinmagazine.com/articles...in-1383603310/

Kolla den bl linjen hr (mc):
https://coinmarketcap.com/currencies/tether/#charts
Den r helt galet vad den tagit av bara den senaste dagarna.
Mnga videos har gjorts om att "Bitconnect och Tether kommer krasha". Vi vet vad som hnde Bitconnect, men Tether r s mycket strre. S hur kommer det sluta tror ni?
http://www.news.com.au/finance/money...92847a0b59a23b

Vldigt intressant trd och efter att ha lst p lite om Tether s kan jag inte annat n skratta ordentligt. Maken till bisarrt, galet och kanske briljant fr man leta efter.

Tether (eller USDT) ska allts vara ett "stablecoin" som backas av USD (och av andra resurser? BTC?) Det r helt otroligt! Man har allts sjlv skapat sig en pengapress fr USD och lyckats slja in den!!!

Inte har de gjort ngot olagligt heller vilket man skulle gjort om man brjat trycka papperslappar som man hvdar r USD. Helt briljant! Varfr hlla p med jobbiga papperslappar nr man kan skapa en ERC20-token dr man kan trycka ondligt med USDT i en enda transaktion. Man spar in p bomull (som riktiga USD r gjord av)! Miljvnligt vrre!

Det hela hnger till 100% p att Tether/Binance r rliga och det verkligen r 1:1 mellan USDT och USD men Tether har inte gtt igenom en enda plitlig granskning dr de pvisar att s r fallet. Det ljuger de inte ens om. De r ppet rliga om det. De sger att de backas upp till 100% p sin hemsida men nr folk ifrgastter det och krver en "audit" s finns det inte.

Hm, vad skulle jag sjlv gra om jag hade en pengapress fr USD? Kanske trycka lite extra och kpa BTC nu nr de r p vg upp. Kanske lite ETH ocks nu om jag nd hller p. Undrar om Tether-gnget tnker likadant?

Kollar man p twitter p @whale_alert s ser man att Tethers pengapress gr brrrrrrrrrrrrrr!

Ojd, men det borde ju fungera om de hvdar att BTC och vad de nu anvnder sina USDT till klassas som tillgngar. D borde de till och med klara en granskning! (S lnge granskarna inte stller den uppenbara frgan "men ska det inte vara USD som backar USDT?");

Problemet r bara att de skapar ett luftslott liknande det som kraschade brserna 1927. Det verkar som om Tethers snurra r att trycka massa USDT som de sedan kper krypto fr (eller anvnder fr arbitrage-handel genom bulvaner ver hela jorden). Det lr ju ocks trycka upp marknaden artificiellt och mnga hvdar att detta r vad Tether gr.
Det fungerar tills krypto hamnar i en svacka och d kraschar allt rejlt eftersom det d helt pltsligt finns en massa USDT som inte backas upp av ngonting alls.

Att de lyckats skapa en artificiell USD som de kan handla krypto fr (som de sedan kan slja fr riktiga USD) r verkligen helt otroligt. Wow! Bara wow!

S svaret p frgan om Tether kan krascha kryptohandeln r ur min synvinkel ett rungande ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in